Statista.com: Od roku 2011 opustily Facebook v USA miliony mladých lidí

Pokud budete zjištěná čísla brát vážně, znamenají to, že Facebook méně láká dnešní mládež, ať už děti nebo studenty. Nikoliv nutně to, že „Facebook opustily miliony mladých lidí“.

Už někdy od počátku loňského roku se v médiích opakovaně objevuje stále stejné téma: Facebook mládež nebaví, nudí ji, nenabízí nic nového, je čím dál tím složitější. A navíc, objevili se na něm rodiče.

Mládež na to (prý) reaguje útěkem jinam. Na Twitter, WhatsApp či zejména na Snapchat (což ani v jednom případě nelze doložit, protože žádná z těchto služeb nezveřejňuje žádná použitelná čísla, respektive je vůbec nemá). Ale určitou logiku to samozřejmě má.

Podle Millions of Teens Have Abandoned Facebook since 2011 od Statista.com (odvolávají se na čísla iStrategyLabs z 3 Million Teens Leave Facebook In 3 Years: The 2014 Facebook Demographic Report) tomu tak skutečně je. Ve věkové kategorii 13 – 17 a 18 – 24 došlo v USA od roku 2011 k silnému poklesu (o 25,3 % a 7,5 %). Stejně tak je u iStrategyLabs možné vidět silný pokles u dosaženého vzdělání (střední školy o 58,9 %, vysoké školy 59,1 %).

K těmto číslům je nutné dodat, že mládež z kategorie 13 – 17 z roku 2011 je dnes v kategorii 17 – 21 a 18 – 24 se dnes nalézá v rozsahu 22 – 28. Což mimochodem iStrategyLabs na konci svého článku komentují, byť žádnou přesvědčivou a jasnou analýzu nenabízejí.

MIF16

Vezmeme-li navíc v úvahu, že v Česku je na Facebooku v těchto věkových kategoriích víc uživatelů než má celá populace (o desítky procent), začnou být čísla ještě více problematická. Nakolik byly údaje v roce 2011 reálné a nakolik se v nich projevilo to, že zejména děti mají na Facebooku běžně dva a více účtů? Připočítejte k tomu ještě to, že všechny děti mladší třinácti let mají vyplněný věk, který považují za „legální“ – což v Česku představuje osmnáct, v USA tedy nejspíš dvacet jedna.

Pokud budete zjištěná čísla brát jako platná, znamenají spíš to, že Facebook méně přitahuje dnešní mládež, ať už děti nebo studenty. Nikoliv nutně to, že „miliony mladých lidí opustily Facebook“, jak byly údaje prezentovány v obou článcích a ostatně i ve světových médiích. Původní mládež, tedy ta z roku 2011, se přesunula do vyšších věkových kategorií. Jen ta nově „nastupující“ se možná spíš dívá po něčem jednodušším a méně profláknutém.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 1. 2014 21:45

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »