Sterilní Mobil.cz

Když jsem se před lety na tiskové konferenci ku příležitosti převzetí Fincentra verbálně otřel o akvizici Mobil.cz vydavatelstvím MAFRA v tom smyslu, že dochází k postupnému rozmělňování obsahu, všichni se na mne vrhli (naštěstí pouze verbálně…), takže jsem si připadal jako blbec. Dnes je jasné, že jsem měl pravdu.

Vzpomněl jsem si na to právě včera, když jsem si hlouběji prohlížel obsah Mobil.cz. Tři redakční články (vesměs produktové), jedna zpráva ČTK, jedna zpráva ČIA. Předevčírem jeden redakční článek (vesměs produktový), tři zprávy ČTK, z nichž jedna je redakčně rozpracována do delšího materiálu.

Vyhazov zástupce šéfredaktora iDnes pro technické zpravodajství Zdeňka Polácha a zrušení jeho pozice jen symbolicky dovršily „absorpci“ pestrého obsahu MobilMedia uniformním obsahem iDnes. Přičemž kreativní ředitel Petr Matoušek mi prozradil, že tento proces bude pokračovat.

EBF16

Z vydavatelského hlediska je to samozřejmě rozhodnutí na jedničku s hvězdičkou. Běžnému čtenáři jsou nějaké články ze zákulisí telekomunikací ukradené a zajímají jej právě a jenom ty produktové recenze. Přičemž pokrytí tématiky telekomunikací je levnější vyřešit zprávami ČTK než vydržovat nákladné lidi, píšící články, které stejně nikdo nečte.

Jako čtenáři je mi to však líto, protože Mobil server (Mobil.cz) byl pro mě jedním z médií, jež pomáhala názorově i žurnalisticky formovat český Internet. Byl to opinion leader – vyjadřoval názor. S lítostí proto pozoruji, jak se postupně rozpouští v beztvarý a unifikovaný mediální produkt.

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 4. 2004 23:05

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »