Názory k článku
Steve Jobs zemřel

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.203.broadband14.iol.cz
6. 10. 2011 8:54 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Nemůžu se zbavit dojmu, že to držel dokud se Apple nestal největší společností světa. On to prostě dokázal!

DgBd

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

To by mne zajímalo, jak se taková "největší společnost světa" měří. Zítra spadnou akcie Apple o 20 % a bude po největší společnosti.

ROFL
ROFL (neregistrovaný) ---.krasl.com
6. 10. 2011 10:22 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Vy mate problem s chapanim psaneho textu, ze?

On nehovoril nic o trvale nejvetsi spolenosti sveta, ale dosahnout teto mety, alespon na chvili. Stejne jako horolezci, kteri po dosazeni sveho cile zase slezou dolu.

DgBd

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Já mám spíš problém s definicí "největší společnosti světa". Současná definice je podle mne blbost.

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
6. 10. 2011 8:58 Nový

Opustil nás velikán!

celé vlákno

Co k tomu říct? Asi jen tolik, že nás opustil jeden z největších velikánů a podnikatelů posledního století.

I když se najdou kritici výrobků a softwaru firmy Apple (které občas kritizuji i já sám), tak rozhodně každý musí uznat, že Jobs je člověk, který z ničeho vybudoval finanční impérium a vydělal miliardy dolarů, nebál se nových věcí a stále to zkoušel!

Za to by mu měla patřit úcta všech lidí. Existuje totiž jen nepatrná hrstka populace, která se vůbec pokusí něco vybudovat...

jabko
jabko (neregistrovaný) 173.224.217.---
6. 10. 2011 9:36 Nový

Re: Opustil nás velikán!

celé vlákno

Miliardy jsou ale i z tý úchylný a debilní války patentů. Co bych na tomhle kapitalismu bez lidský tváře měl obdivovat, to fakt nevim.
Google má tuny miliard, ale před Čínou mu to bylo málo: musíme tam jít, protože blabla, za pár miliard don't be evil spláchnem klidně do záchoda - nakonec, nově i to šmírování dat v cloudech nebude jistě k zahození.
Apple má tuny miliard, dokonce nejvíc miliard na světě, ale hraje si svoje patenty, aby měl nejvíc miliard asi i ve vesmíru.
Kdyby to aspoň byly patenty jako skutečně patenty hodný toho slova. Ne, on to je jakože třeba tajdlenc kruh, nebo obdélník, nebo tvar polobotek lachtana na Sahaře.
Ne, že by další firmy, co na patentech tyjí byly jiný nebo dokonce lepší. Jasně, že ne. Ale právě proto je pro mě Apple tuctová firma. Jen má krapet víc miliard. A to ukazuje co? Nic, max. ostrý lokty, nalevo napravo se nedíváme, buldozer jede.

šnofous
šnofous (neregistrovaný) ---.startvps.com
6. 10. 2011 10:17 Nový

Re: Opustil nás velikán!

celé vlákno

Pár inovací a jinak běžnej tvrdej kapitalismus (zisk, pak dlouho nic, pak zase zisk, pak dlouho dlouho nic, pak zisk, a nakonec, když už je zisku extrémně hodně, tak konečně taky... zisk). Najdi ale příklad, kdy to tak není.
Ani ty inovace dle právě patentů nejsou pro lidi jako "lidi", ty jsou pro lidi jako "zisk".

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
6. 10. 2011 11:12 Nový

Re: Opustil nás velikán!

celé vlákno

Hmmm... No zajímavý názor :-)

Ovšem vidím samou kritiku a žádné řešení. Tak se prosím podělte s námi malomyslnými... Jak by měl podnikatel řídit svůj business, aby byl hoden Vaší úcty? Dělal to tak třeba alespoň Tomáš Baťa?

Nebo by správný majitel jakékoliv korporace měl firmu darovat lidu, rozdat všechen majetek a sám si navléknout montérky a za minimální mzdu si na 6:00 stoupnout k pásu výrobní linky?

hnědka
hnědka (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
6. 10. 2011 21:41 Nový

Re: Opustil nás velikán!

celé vlákno

Ať už si myslíme o patentech cokoli, rozhodně se nejedná o prvek kapitalismu. Právě naopak - jedná se o vládní regulaci, která určitému subjektu dává umělý monopol. Ostatně ti největší zastánci kapitalismu jsou většinou proti patentům.

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
6. 10. 2011 22:45 Nový

Re: Opustil nás velikán!

celé vlákno

"Ostatně ti největší zastánci kapitalismu jsou většinou proti patentům."

Samozřejmě jen tehdy, když nejsou jejich držiteli a nemají z nich ekonomický prospěch. :-)

Martin Hruška
Martin Hruška (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 10. 2011 8:59 Nový

jak dlouho jste to sušili v redakčním systému?

celé vlákno

Přijde mi morbidní mít nekrolog připravený v redakčním systému takhle dlouho dopředu.... :(

"V roce 2005 padá definitivní rozhodnutí začít vyrábět od roku 2007 všechny počítače.... Dnes, o tři roky později..."

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
6. 10. 2011 9:04 Nový

Re: jak dlouho jste to sušili v redakčním systému?

celé vlákno

Nechápu proč? Myslíš, že kdyby redaktoři čekali teprve až se oficiálně oznámí úmrtí nějaké osoby a pak celou noc nechrápali, pili jeden energeťák za druhým a celý upocení to se s poustou chyb ráno zveřejnili, tak že je to lepší? :-D

Já se nechystám umřít dřív než za takových 70 let a doufám, že přežiju stovku... Každopádně už teď mám sepsanou závěť. Myslíš, že notář byl "morbidní", když k ní dělal notářský zápis tak dlouho dopředu? :-D

Patrick Zandl aura:90

Re: jak dlouho jste to sušili v redakčním systému?

celé vlákno

O tři roky později od roku 2007, takže rok. Ostatně, je to životopis, nekrolog se z toho stal až dneska.

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
6. 10. 2011 9:18 Nový

Re: jak dlouho jste to sušili v redakčním systému?

celé vlákno

No i kdyby to byl nekrolog a starý třeba 10 let, tak je to jenom důkazem PROFESIONALITY. Například v BBC mají připraveny nekrology všech významných osobností - politiků, umělců atd. Mají jich celkem stovky a to i lidí, kterým třeba ještě nebylo ani 50.

Jednou jim část z nich unikla na web a taky byl z toho "ohromný poprask". Ovšem člověk, kterému toto může vadit je IDIOT!

Je to zhruba stejné jako když jsem si pod reportáží z krematoria četl příspěvky typu "To je hrozné, oni zvedají rakev do pece zvedacím strojem!!! Snad by mohli projevit trochu úcty!"
Přitom nechápu, jak je uctivější, když kvůli tahání mrtvého v rakvi vlastníma rukama, která může vážit i 150 kg si zničí zdraví ještě několik jinak zdravých lidí...

DgBd

Re: jak dlouho jste to sušili v redakčním systému?

celé vlákno

Ono takové špatné vydání nekrologu je pro toho předčasně pohřbívaného vyloženě štěstí. Protože se říká, že takoví lidé potom žijí velmi dlouho :-)

Mareš
Mareš (neregistrovaný) ---.adsl.avonet.cz
6. 10. 2011 10:26 Nový

Re: jak dlouho jste to sušili v redakčním systému?

celé vlákno

Mít nekrolog připravený dopředu je dokladem profesionality. Napsat ho tak, aby z něj na první pohled bylo jasné, že byl napsán dopředu, je dokladem pravého opaku.
Ale po pravdě řečeno, ani na jednom příliš nesejde. :-)

pantuanm
pantuanm (neregistrovaný) 213.192.25.---
6. 10. 2011 8:59 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Zemřel Steve - zemřelo Apple. Steve byl Apple.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 9:28 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

tohle je typickyy nazor proc si myslim (ano vim ze to bude ted znit cynicky) ze jobs byl vzdycky neskutecne precenovan a jeho dulezitost vyhypovana do nebes. jiste mel na firmu a jeji smerovani obrovsky vliv, ovsem to ma kazdy spickovy manazer. jenze v pr oddeleni apple byli sikovni a udelali z nej ikonu a diky tomu je apple tam kde je.

DgBd

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Bohužel si někteří ještě pamatují historii, jak Apple vypadalo po tom, co Jobs odešel. Rozhodně se teď vyhlídky Apple nijak nezlepšily.

thr aura:68

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Vidím poměrně zásadní rozdíl mezi situací "tehdy" kdy neodešel, ale spíš byl dost natvrdo "odejit" a situací dnes, kdy několit let Jobs svůj odchod docela svědomitě připravoval a Apple zanechal v rukou týmu velmi schopných lidí, kteří navíc postupně získávali stále větší zodpovědnost..
Podle Apple pojede poměrně dlouho v pohodě, otázkou ale je, zda dokáží i bez Jobse nějaký další podobný "trhák" jako byl iPhone a iPad.

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný) 158.116.224.---
6. 10. 2011 10:57 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Uvidíme za 10 let. Nějakou dobu to pojede setrvačností, ale nedá se čekat takové masivní zlepšení jako cca od roku 1997 do 2007. Mimo jiné i proto, že teď je Apple na špici a nevidí směr, kam se zlepšovat.

Mira
Mira (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 13:59 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

myslím si totéž ....

Sten
Sten (neregistrovaný) 193.29.76.---
6. 10. 2011 16:24 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

V úterý vyšel iPhone 4S, první iPhone vyvinutý bez Jobse (který sice odešel v srpnu, ale nepracoval už od ledna). Zkuste jej porovnat s iPhonem 4. Ještě máte názor, že Apple není Jobs?

il aura:46
6. 10. 2011 17:51 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Že by iPhone 4S znamenalo iPhone for Steve?

Franta
Franta (neregistrovaný) 2001:718:1e02:----:----:----:----:----
6. 10. 2011 10:34 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

celé vlákno

Pro mě byl Apple hlavně Wozniak.

Petr
Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---
6. 10. 2011 10:42 Nový

Zemřel Jobs a "celý svět pláče". Co se stane až zemře Gates?

celé vlákno

Pochybuju že budou takovéhle jednoznačně tragické reakce jako teď. Přitom oba dokázali to samé, vybudovat gigantickou společnost z ničeho. A oba přitom jako obchodníci postupovali stejně tvrdě a nekompromisně. Tahle smutná událost je prostě jen další ukázkou, že pokud nějaká firma umí bezkonkurenční marketing tak je to Apple.

PS: to všechno co píšu vůbec neznamená že Jobsovi přeju že umřel a že si nezaslouží obdiv za to co dokázal. RIP Steve Jobs.

nit-ai
nit-ai (neregistrovaný) ---.151.broadband11.iol.cz
6. 10. 2011 11:17 Nový

Re: Zemřel Jobs a "celý svět pláče". Co se stane až zemře Gates?

celé vlákno

Gates kaze snizeni populace o 10-15% a mel by jit tedy prikladem.

Petr
Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---
6. 10. 2011 11:28 Nový

Re: Zemřel Jobs a "celý svět pláče". Co se stane až zemře Gates?

celé vlákno

Jo, přesně reakce tohoto stylu mám na mysli...

Mira
Mira (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 14:01 Nový

Re: Zemřel Jobs a "celý svět pláče". Co se stane až zemře Gates?

celé vlákno

nebude - a je to svým způsobem logické, MS byl ten velký zlý, zatímco Apple byl ten malý a šikovný .... navíc Steve umřel, když vytáhl Apple na špičku a navíc ve vrcholné funkci.

Zatímco Bill už z MS odešel ....

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 10. 2011 11:54 Nový

Promrhané jmění

celé vlákno

Škoda, asi to sám citíl když tuhle řízení definitivně předal, vypadal vážně strašně.
V takové situaci stačí když na člověka skočí angína a je s ním ámen, říkám to hrubě, ale je to tak no .-(

Jen je neuvěřitelná škoda, že dal své vizi o hezkých krabičkách a falešnému mučednictví přednost před řešením skutečných problému včetně toho svého a své astronomické jmění tak vlastně promrhal, byl jeden z mála jednotlivců na světě, který mohl něco změnit.

Správně investované miliardy (ne jen nalité do nějaké díry) mohly výzkum rakoviny za ta léta kdy byl nemocný pohnout obrovsky kupředu a stačilo by kdyby do toho vložil jen přebytky (co sem slyšel na kontě maj 160 miliard dolarů) ne položil celej apple na kolena.

Takhle budou jeho největším odkazem pouze lesklé krabičky..., které by jednou někdo tak jako tak vymyslel, protože vážně nic převratného nejsou .-(

Tohle není žádný "hate" komentář, je jasné, že když se člověk v podobné hrozné situaci ocitne osobně je těžké být "chytrý", jen mi připadá zcestné hromadění tak neuvěřitelných částek i za cenu vlastní smrti a naprostá rezignace na snahu svůj osud nějak aktivně změnit. I ten superlakomec Astor po sobě alespoň zanechal knihovnu v New Yorku, která prospívá lidem i po staletích... kdo si vzpomene na Jobse v dobrém za 100-200 let jen proto, že "dal" mobilu pohybový senzor a zoblené rohy???

Svetr
Svetr (neregistrovaný) ---.fbl.cz
6. 10. 2011 12:28 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Macintosh byl prvni komercne uspesny pocitac s grafickym rozhranim a mysi.

Petr
Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---
6. 10. 2011 12:34 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Fakt? Co třeba Amiga nebo Atari ST?

Petr Staníček aura:89

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Než se začnete odborně vyjadřovat k historii, bylo by dobré si nejprve o ní něco nastudovat. Napovím klíčové slovo: 1984.

Petr
Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---
6. 10. 2011 13:20 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Pravda, Amiga i ST vyšlo na trh až další rok. Ale řekl bych že z hlediska úspěšnosti (na evropském trhu) byly srovnatelné. Amerika byla vždy jinde. Stejně jako teď, kdy jsou v Evropě počítače od Apple stále minoritou.

A nezpochybňoval jsem kdo byl první, ale že Apple byl "první a nejúspěšnější". Z hlediska zacílení na grafiku vedla jednoznačně Amiga, z hlediska DTP nebo hudby bylo dlouho králem zase Atari. To že postupem času tyto dvě značky "umřely" nic nemění na tom. Dělat z Jobse pomalu "člověka co vymyslel myš a grafické prostředí" je směšné.

JArty
JArty (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
6. 10. 2011 13:56 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Ne pomalu, ale on to opravdu vymyslel a nejen to... Amiga(měl jsem ji rád) s Atari přišli až po té stejně jako nyní výrobci mobilů a tabletů

Petr
Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---
6. 10. 2011 14:03 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Ach jo, tak vznikají mýty :-(
Na Amize i Atari se pracovalo několik let, rozhodně se jejich grafické rozhraní nezačalo vymýšlet až podle Apple. Navíc ani Apple ho "nevymyslel", je to postavené na základech od Xeroxu.

admin . aura:23
6. 10. 2011 14:06 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Formuloval bych to trochu jinak. Velkou většinu těch věcí vymyslel někdo jiný, ale Steve Jobs je dopracoval a přiblížil k BFU a ještě je dokázal přemluvit aby to hromadně koupili.....v tom je IMHO nenahraditelný.

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
6. 10. 2011 20:45 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Jobsova velikost je hlavně v tom, že nemyslel jako "profesionální manažeři". Na manažerském postu dokázal rozpoznat potenciál a měl páky na to, aby prosadil produkty, které vytvořili inženýři pracující pro firmy v jejichž čele seděli profesionální manageři bez fantazie.

Vždyť koho kdy nenapadlo, že by chtěl telefon ovládaný jen prsty s co největším displejem? Koho kdy nenapadlo, že by bylo fajn mít rozumně veliké, tenké zařízení, které by se ovládalo jen dotykem? Jsou toho plné science fiction filmy. Vypadá to, že z těch, kdo měli možnost něco takového udělat to napadlo jenom Jobse. :-)

daikatana_
daikatana_ (neregistrovaný) 81.92.158.---
7. 10. 2011 0:19 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Napadlo to spusty lidi a taky to udelali driv, nez Apple.

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
7. 10. 2011 1:45 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

To si nemyslím. Když dva dělají totéž, není to totéž. Teď se nebavím o tom, že tablet PC tu byl před tabletem iPadem. To samozřejmě ano. Ale jsou to dvě různá zařízení.

Zatímco tablet PC byly šíleně drahé notebooky s otočným displejem, velkými možnostmi, ale zato mizernou výdrží, tak iPad je jednoduché zařízení na konzumování obsahu, nebo na jednoduché úkony. Tablet PC byly pro lidi, kteří to využili při práci, ale číst ranní noviny u kávy bych si z tablet PC nechtěl.

Stejně tak iPhone. Nepamatuji se, že by před iPhonem existoval jediný telefon, který by se dal ovládat pouze prsty, měl prohlížeč se kterým se nepočítá pouze jako s nouzovkou a měl také pro ovládání speciálně přizpůsobené rozhraní. Kamarád si rok po uvedení prvního iPhonu koupil HTC Cruise. Sorry, ale ovládat to prstem bylo prostě něco hrozného.

Takže ano, napadlo to spousty lidí, ale nikdo to neudělal před Jobsem. Ale klidně se nechám přemluvit, ovšem budete mi muset nějaké takové zařízení ukázat.

E N

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

jmenujte jich aspoň deset i s úspěšnými výrobky

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
7. 10. 2011 1:52 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Nechápejte mě špatně. Ty jejich patentové války, soudní tahanice, registrování jakýchsi obecných vzorů ... to všechno mi vadí, stejně tak restriktivní politika Applu.

Ale inovaci ve způsobu nahlížení na produkt, interakci člověka a počítače a vliv přímo na celé odvětví jim odepřít nelze.

Kaik
Kaik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 10. 2011 17:26 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Jestliže s něčím novým přijdete, strávíte na tom hromadu času (svého a zaměstnanců) a bude to úspěšné.
Tak věřte, že jakmile na to někdo napodobí (parazit), tak vás to pořádně nasere.
Ale souhlasím, že amerika to nastavené dobře nemá, je to business pro právníky.

Loldo
Loldo (neregistrovaný) ---.chello.sk
7. 10. 2011 23:59 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Kopirovanie je jeden z najzakladnejsich sposobov ako sa ucit nove veci. Nemyslim si, ze niekto od vas vyzaduje licencne poplatky za to, aby ste sa tu mohli vyjadrovat po cesky a pritom rovnakou cestinou hovori dalsich najmenej 15 milionov ludi. A ako ste sa ju naucili? Tak ze ste opakovali po rodicoch a ostatnych.
Je mi jasne, ze dnes dominuje konzum a ludia maju tendciu si mysliet, ze veci su nieco "viac", ale je to k smiechu. Co keby ste tak teraz zabudli vsetky matematicke vedomosti, pretoze nie su vsim objavom a porusujete tym doslova "intelektualne vlastnictvo" badatelov, ktory ich objavili? To sa nehanbite? Chapem, ze idea vyvoja spolocnosti ako celku sa dnes velmi nenosi, ved koho to zaujima. Zijeme tu a teraz a mat peniaze sa jednoducho oplati...

a
a (neregistrovaný) 195.168.224.---
8. 10. 2011 2:00 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

ak niekomu postavim fabriku s tym, ze sa dohodnem, ze pre mna v tej fabrike bude vyrabat mnou navrhnute vyrobky, a ten niekto bude tak drzi, ze o kratky cas zacne vyrabat 'svoje' vyrobky , ktore su kopiou mojho zadania, nehnevaj sa ale to je cisty parazit a ja ako kupujuci by som si od takeho zmrda ten vyrobok uz len z principu nekupil, ak by sa tak chovali vsetci ani patenty by nebolo treba..

mimochodom tvoja analogia kriva na vsetky nohy..

kopirovanie je mozno jeden zo sposobov ako sa ucit, ale rozhodne nie je jeden zo sposobov ako byt originalny, kopia ostane IBA kopiou

Maaartin
Maaartin (neregistrovaný) 188.120.198.---
8. 10. 2011 23:18 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

No ale ta "kopie" ma s "originalem" spolecny jen to ze se jedna o zaobleny obdelnik. Takze jses zcela vedle.

Makovec
Makovec (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
9. 10. 2011 11:53 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Promiňte, ale pokud zjevně nemáte ani páru o tom co je předmětem sporu možná by bylo vhodnější abyste se tu neztrapňoval pokusy o názor.

Mira
Mira (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 14:03 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

no, v té době se Apple přetahoval s IBM o to, kdo bude mít větší podíl na trhu .... nějaká Amiga nebo Atari je moc nezajímaly ....

Vojta
Vojta (neregistrovaný) ---.101.broadband5.iol.cz
6. 10. 2011 16:20 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Má v tom prsty George Orwell ?? :)

Metal
Metal (neregistrovaný) 95.82.186.---
6. 10. 2011 14:21 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Znal jste OS Amigy nebo Atari jako uživatel, nebo jste někdy i programoval pro tyto platformy? Já jsem programoval, a programuji i pro OSX (předtím OS 8-9), takže vám mohu prozradit, že OS Amigy vycházel ze systému Apple, jejich okna a objekty měli stejnou logiku, navíc měli shodnou platformu procesorů (Motorola). Amiga nebo Atari jen přišli s velmi rozumným nápadem specializovaných kooprocesorů a proto byly tak úspěšné i malým kmitočtem.

Tudíž klobou dolů před Apple, panem Jobsem a Wozniakem a jejich nápady. Osobně mě odchod pana Jobse velmi mrzí, nejen vzhledem k jeho osobě, ale také z důvodů, že nás již nemůže překvapit realizací svých vizí. O Apple se vůbec nebojím, je to společnost plná výjimečných lidí, a dlouho budou ctít pravidla svého prvního kapitána.

Petr Stehlík aura:86

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

A já mohu prozradit, že grafické rozhraní počítačů Atari ST/TT používá GEM původně od firmy Digital Research, takže nevycházelo ze systému Apple. I když, pravda, vypadalo tak podobně, že Apple nad DR vyhrál soudní spor. Ach jo... takže ty soudní pře vede Apple už přes 25 let, místo aby se radoval, že jeho design je tak dobrý, že jej ostatní kopírují.

Smrt patentům na vzhled věcí.

-=RYS=-
-=RYS=- (neregistrovaný) ---.ok0bez.com
18. 10. 2011 11:07 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

ATARI...presne, to byl Steve Tramiel a se Stevem Jobsem davali dohromady ten Xeroxackej GEM-TOS.
Ja mel 1040STFM/STE/­TT03/Portfoli­o, ST-Acy/ST-Pad (ten jeste mam)/Falcon 060/ATW (Atari Transputer Workstation s mnoha cipi Inmos) a jako posledni vec (uz uvolnene kody) AbaQ-Medusa.
Mel jsem k zapujceni i Eagle (na MB mel Alpha procesor...neco jako Silicon Graphic Iris Indigo...vzhled i vykon).

GEM a TOS pak prodali IBM, aby z toho vznikl OS2 :))

Faktem je, ze je skoda, ze se tenkrat s Tramielem nedohodli uz u rady 800XL. Byla by jen jedna firma ATARI (Apple by vlastne vubec nevznikla) a vyrobky by dnes nosili nazev ATARI iPod.
Zajimave je, ze ATARI org jeste nezmizela, stale existuje, protoze ji zivi licence z her. Dalsi cast prijmu prisla z her ATARI pro mobily.

Petr Staníček aura:89

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Ujišťuji vás, že Jobs toho světu dal podstatně víc, než "zaoblené rohy a pohybový senzor mobilu". Třeba to jednou zjistíte.

Třeba z učebnic svých dětí, kde Jobs určitě zůstane i za těch sto let (pokud v tédobě budou ještě nějaké děti a učebnice) – přinejmenším v učebnicích obchodu a ekonomie, kde se postaví do čela borců, kteří jsou v těch učebnicích dnes – protože to, co dokázal třeba takový Lee Iacocca, zvládl Jobs nejmíň třikrát po sobě.

Váš komentář možná není "hate". Je jen neskutečně hloupý, krátkozraký a omezený.

Petr
Petr (neregistrovaný) 193.86.148.---
6. 10. 2011 14:12 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Čili to, že hlupákům vnutím průměrný výrobek za minimálně 2x takovou cenu jakou skutečně má a nashromáždím v bance 160 miliard dolarů, které k ničemu nepoužiji, je podle vás mnohem větší počin, než třeba lék na rakovinu? Nebo nějaké skutečné hardwarové vylepšení jaké předvádí třeba IBM?
O okrádání přátel a spolupracovníků nemluvě... .

A já který to vidím jinak jsem neskutečně hloupý a momezený :-)

Ale tak proč mě podobný názor překvapuje, jsme v Česku, tady jsou ti největší zloději vždy ty nejváženější osobnosti a skutečně chytří lidé jsou schazováni a je po nich s posměšky šlapáno.

Mira
Mira (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 14:34 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

zkuste si to ještě jednou přečíst ... já reagoval na vaše tvrzení, že miliardy dolarů = lék na rakoviny, miliardy dolarů = lék na všechny neduhy světa

hlupáci? hmm jenomže tím hlupákem jste taky, ať chcete nebo nechcete, už jenom tím, že si koupíte auto - nebo si myslíte, že je nějaký důvod si kupovat dražší auta, než za kolik prodává TaTa svoje Nano? podle Vaší logiky jsou pak všechna auta předražená, některá dokonce i více, než dvakrát ....

to samé platí o oblečení - cokoliv dražšího, než na stánku u vietnamcůkuují jen hlupáci ....

já skutečně hardwarová vylepšení předvádí IBM? to už dávno není hardwarová firma ....

okrádání přátel a spolupracovníků - asi máte nějaké zajímavé informace, které nejsou dostupné ... kdybyste to napsalo o začátcích podníkání Gatese - tak bych tomu snad byl ochoten uvěřit

on těch 160 mld. má na svém vlastním účtu? Ne? a říká vám něco třeba "porušování při správě cizího majetku"

Proč třebas naše republika nedá těch svých 1000 mld. Kč ročního rozpočtu na výkum rakoviny, vždyť by to bylo užitečnější, než ty výdaje státu .... stejně to všichni jen "prožerou" a nic po nich nezůstane ....

ohledně Vaší argumentace je pak hooodně zajímavá Vaše poslední věta ... takže Steve Jobs byl podle Vás neschopný hlupák?

Svetr
Svetr (neregistrovaný) ---.fbl.cz
6. 10. 2011 14:38 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Na platforme NeXT byl vyvinut prvni webovy prohlizec a spusten prvni webovy server.

TRL
TRL (neregistrovaný) 85.93.118.---
6. 10. 2011 16:11 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

"Čili to, že hlupákům vnutím průměrný výrobek za minimálně 2x takovou cenu jakou skutečně má"

Chcete tedy rici, ze hlupaci vydelavaji takove velke penize?

Flamessieur
Flamessieur (neregistrovaný) ---.107.broadband11.iol.cz
6. 10. 2011 15:25 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Můžu se zeptat co dal Jobs lidstvu, jaký měl přínos? Nemyslím jen akcionáře Applu, myslím celé lidstvo.
Podle mého názoru prodával drahý hardware natřený nabílo, ale tomu neříkám "vizionářství" a "dar lidstvu" nýbrž bezohledný i když velmi kvalitně vedený kšeft.
Apple není technologická firma, je to módní firma stejná jako gucci, prada a jiné naleštěné prázdnoty pro frikulíny. Lidstvu pomáhají skuteční objevitelé a vědci, nikoli manažerské celebrity.

Flamessieur
Flamessieur (neregistrovaný) ---.107.broadband11.iol.cz
6. 10. 2011 15:51 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

A zapomněl jsem, RIP Steve Jobs.

O mrtvých jen v dobrém, ale Apple klidně rozebírat můžeme.

drive
drive (neregistrovaný) ---.digitalniservis.cz
6. 10. 2011 16:23 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Už tady někdo něco psal o počítačích Macintosh a NeXT.
Nauč se číst.

Flamessieur
Flamessieur (neregistrovaný) ---.107.broadband11.iol.cz
6. 10. 2011 16:47 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

NeXT znám, to byla černá kostka kterých se prodalo asi pět, byla to konkurence pro grafické pracovní stanice SGI a Sun která se nepovedla. Znovu se ptám, jaký to mělo přínos pro lidstvo?

Flamessieur
Flamessieur (neregistrovaný) ---.107.broadband11.iol.cz
6. 10. 2011 16:58 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Krom toho že si to vědec koupil z grantu (za svý asi těžko) a udělal na tom první web stránku, kdyby měl na stole amigu nebo sgi tak to udělá na tom.

drive
drive (neregistrovaný) ---.digitalniservis.cz
6. 10. 2011 18:00 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Na NeXT se taky vyvíjel Doom, to je myslim ten nejzásadnější přínos lidstvu :-) Tobě bych ale doporučoval, aby ses v id Software zeptal, proč to nedělali na Amize ...

A pak ještě ten Macintosh, k tomu bys taky mohl něco napsat, chytrolíne.

Flamessieur
Flamessieur (neregistrovaný) ---.107.broadband11.iol.cz
6. 10. 2011 18:21 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Ale jo, Doom je dobrá hra ale zas takovej přínos to není. Mac byl první prodávanej počítač s gui ale vymysleli to v Xeroxu, takže zase žádná "inovace" kterých má apple plnou hubu.

Končím debatu, jseš nudnej a trošku přihlouplej, takže ideální cílovka. Apropos, už sis koupil 4gs, tu skvělou technologickou inovaci?

Mira
Mira (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 16:35 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

a bez těch počítačů by dnešní svět a zlváště medicína byly kde?

jak může někdo tak krátkozrace uvažovat .... celý dnešní pokrok anebo "pokrok" (jak kdo chce) je o tom, že se jednotlivé obory činností lidí navzájem ovlivňují a pomáhají si dopředu

kde by byla medicína bez počítačů, bez aut, bez objevu nových látek z průmyslu, bez výzkumu NASA a jiných laboratoří (a mimochodem, kam se řítí bez vyřešení základních etických a filozofických otázek, resp. poté, co Evropa odřezává se křesťanské základy, na kterých vyrostla .... vy si opravdu myslíte, že v Číně neběhají klonovaní lidi? když bez většího překvapení klonují "úspěšná" zvířajta (dojnice) apod.?)

mimochodem - říká vám něco GRID, FOLD IT , FOLDING HOME?

David Grudl
David Grudl (neregistrovaný) 89.233.180.---
7. 10. 2011 2:03 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno
Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
7. 10. 2011 12:38 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Příznačné, že pod tím "oslavným" článkem nejsou povoleny komentáře :-)

Petr Staníček aura:89

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

A proč by měly? Jestli máte nutnou potřebu mi k tomu něco sdělit, můžete, kontakty na mě máte – jak tady, tak i u toho článku.

Míra
Míra (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 14:10 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

jak vypadají "správně investované miliardy"? Vy si myslíte, že peníze opravdu vyřeší všechno? Že lidstvo jednou vymete všechny nemoci? ach, ach ....

A jak pomohly tomu výzkumu miliardy dolarů od Gatse a Waffeta? Nijak viditelně, že ....

to si opravdu myslíte, že stačí někam nasypat pár mld. dolarů a řešení se najde?

jaké falešné mučednictví? toho člověka práce bavila, měl ji rád, žil pro Apple .... není jediný, kdo pro svoji / ve své práci "zemřel" ... takových lidí jsou spousty, jen se o nich nemluví

to by jako bylo lepší, aby někam zalezl do nějakého drahého sanatoria a před celým světem vzdychal, jaký je nemocný chudák?

P.S. nic od applu nemám a o jejich výrobcích si myslím své, ale právě takoví lidé, jako Steve dokázali pošťouhnout ty ostatní ....

6. 10. 2011 15:59 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Jobs je naprosto úžasný v tom, co dokázal.

Ale z pohledu pozitivního vlivu na život lidí, jejich práci a firemní produktivitu (a tím i rozvoj společnosti) toho Gates určitě dokázal více.

A také mnohem více daroval - http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_%26_Melinda_Gates_Foundation - 37 miliard USD není směšná částa.

ROFL
ROFL (neregistrovaný) 85.93.118.---
6. 10. 2011 16:12 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Gates nevenoval 37 mld dolaru, hulane. To, ze to dala jeho nadace, neznamena, ze to dal ze sveho majetku.

MYSLI WOE.

Mira
Mira (neregistrovaný) ---.28.broadband6.iol.cz
6. 10. 2011 16:28 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

a tý nadaci je dal kdo?

Mysli woe

DgBd

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Třeba Warren Buffet? Čti woe, když už máš ten odkaz :-)

ROP
ROP (neregistrovaný) 85.93.118.---
6. 10. 2011 20:05 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

ROFL...

6. 10. 2011 16:37 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Samozřejmě, nejenom Gates. Ten tam přispěl "jen" několika miliardami USD ze svého osobního majetku, celé to vede, už několik let se věnuje jen této nadaci místo práci v Microsoftu, získal další finance a pomáhá vědě, bojuje proti hladomoru, nemocem, atd.

Nerad bych aby to bylo chápáno špatně - Jobs si zaslouží obrovskou úctu, za to co vybudoval. Tečka.

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
6. 10. 2011 16:22 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

A to si myslíte, že "lék na rakovinu" se zrodí jenom tak po převodu peněz?

Myslíš, že existuje nějaké webová stránka www.inventor-of-drugs.com a tam mají ceník?:
Rakovina: 5 mld USD
HIV: 10 mld USD
Nesmrtelnost: 50 mld USD
Nezranitelnost: 180 mld USD (POZOR, tento výhodný balíček v sobě obsahuje vše předešelé).
A nyní nově: oživení po přejetí parniválce se slevou 50% za pohých 34 mld USD!
Miliardáři neváhejte, volejte do 30 minut a získejte ještě kuchařku a CD Eva a Vašek k léku na rakovinu ZDARMA!

Jsou věci, které se opravdu koupit NEDAJÍ! A s dnešní úrovní techniky a znalosti medicíny nejsou možné i kdybys do toho nasypal celý majetek světa...
Faraoni taky nechtěli zemřít a sypali do medicíny a nakonec i svého "uchování" naprosto všechno, co měli a byla to nejmocnější sorta lidí na světě - proti nim je Jobs i Gates žebráček... A stejně je zubatá dostala :-)

Ale bylo by super, kdyby stačilo někam převést peníze a člověk by získal schopnosti Supermana... Ovšem i Supermana odrovnával kryptonit :-DD

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 10. 2011 19:05 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Zkusím teď na většinu reakcí odpovědět.

Víte mě smrt S. Jobse mrzí, a to i přes všechny podrazy (nastudujte si něco o tom jak se např. choval k panu Wozniakovi) a profitování na hlupácích, které ho tam kde před smrtí byl vynesly.
Musel totiž být také velmi chytrý a odhodlaný, aby se stal jedním z nejbohatších můžu světa a za to mu jistý obdiv prostě patří, bohatý a slavný chce být kde kdo a není na tom nic špatného... .

Mě spíše šokuje a teď to opravdu beru podle sebe, že tak strašně bohatý člověk, který navíc trpí tak závažnou nemocí a musí si tudíž uvědomovat, že může klidně zítra zemřít, nemyslí (neviděl sem mu pro šťoury do hlavy, ale sledoval jeho činy) na nic jiného, než jak udělat ze 150 miliard 300 a z 300 pokud možno 600 a věnuje veškerou svoji tvůrčí energii a prostředky do vývoje módních hraček pro frajírky.

Přitom kdyby si sedl, použil svou chytrou hlavu a "jen" 1/2 toho co má v bance nějak rozumě v těch posledních letech života rozdělil mezi jiné schopné vědce (ne to nalil do nějaké pochybné zaběhlé chyrity, kde maj manageři plat 10mega měsíčně) mohl prospět tolika lidem, možná i nám tady a skutečně pozitivně se zapsat do historie - stát se nesmrtelným.

To co vykládám podle mnoha reakcí zde je pro většinu pouze nějaká utopie, nereálné fantazírování, ale není a opravdu chytří lidé jako chvílemi ,-) i třeba Gates si uvědomují, že když investují peníze na výzkum AIDS, rakoviny tak za 10-40 let bude lék na světě (ne až za 100) a jejich děti, nebo možná dokonce oni sami na tyto nemoci neumřou (šance, že každý z nás umře na nějaký druh rakoviny je poměrně veliká... nedělejme si iluze).

Padla tu i argumentace, že některé věci si za peníze prostě nekoupíte..., ale to není tak docela pravda. Vždy když se vyskytla dostatečně velká poptávka (poptávku obyčejně charakterizujeme jako množství investovaných peněz) po něčem do té doby neuvěřitelném, nemožném našlo se až překvapivě rychle řešení, např. nukleární bomba a cesta na měsíc v době, kdy půlka lidstva neměla doma ani televizi a nebo antibiotika, když nám ti vojáci v zákopech začali nějak hodně umírat... .

A v době kdy národní státy lejou stamiliardy do naprosto zbytečných věcí jako jsou další letadlové lodě, Pandury :-) zbývá na podobná "dobrodružství" víceméně jen ten soukromý kapitál a Jobs byl jeden z mála kdo mohl teoreticky vydat dostatečně velké částky aniž by se zruinoval. A mě pořád vrtá v hlavě otázka k čemu mu teď po smrti budou ty miliardy v bance, nebo k čemu by mu byly i kdyby tu s náma byl ještě dalších 10 let... .

Jinak omlouvám se trochu za ten OT, vím, že tohle je převážně o IT a tohle sem až tak nepatří, ale nedalo mi to.

Na konec dávám odkaz na jednoho takového vědce, který by si zasloužil nějakou miliardovou dotaci...
http://www.youtube.com/watch?v=9RMx31GnNXY&feature=relmfu

cynan
cynan (neregistrovaný) 212.4.144.---
6. 10. 2011 20:06 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

co kdybyste zkusil treba mlcet, bylo by to hodnotnejsi

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 10. 2011 20:10 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

Proč to nezkusíte jako první vy?

RAB THIRD
RAB THIRD (neregistrovaný) 81.19.35.---
7. 10. 2011 2:18 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

http://blog.peoplecomm.cz/clanek/delejte-pouze-to-co-milujete

prectete si tohle a potom to mozna pochopite vsichni .... mel uz neco za sebou a zaroven jasno o svem zivote ... zil podle sveho srdce a ne podle nikoho na tehle planete.

kez bych mel jistotu jakou mel on ..... tecka..... RIP SJ

RAB THIRD
RAB THIRD (neregistrovaný) 81.19.35.---
7. 10. 2011 1:57 Nový

Re: Promrhané jmění

celé vlákno

jsi se narodil vcera, ze? .... urcite .... smrt ti nic nerika a uspech taky ne
Steve /a nejsem zadny Apple fanousek/ byl vyjmecny tim, ze dokazal ZOPAKOVAT USPECH .... v tom ma Patrik naprostou pravdu.
Az se nekomu z nas podari byt megauspesny, padnout na hubu a znovu se dostat na vrchol .... pak mozna pochopime myslenky, ktere nas k tomu dovedly.
Steve se o to snazil od zacatku pochopeni sve smrtelnosti a kdyz jsem dneska cetl jeho projev na Stenfordu v roce 2005, tak me mrazilo v zadech.
Napsat muzeme cokoliv ... co dokazal on dokazuji jeho skutky.
Zkusime na jeho pocest dosahnout neceho podobneho? .... myslim, aniz bych ho osobne znal, ze to by si moc pral.
Tak prestanme placat kraviny a vyhrnme si rukavy ... stejne jako to nekolikrat ve svem zivote udelal on

me jeho pristup dava velkou inspiraci.

Cest tve pamatce Steave Jobsi .... vstoupil jsi do spolecnosti velikanu, na ktere historie nezapomene

ajne
ajne (neregistrovaný) ---.ujep.cz
6. 10. 2011 17:56 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

Steve Jobs byl rozhodně jednou z velkých ikon IT. Mne osobně je filozofie Applu proti srsti, nestojím o předražený přístroj, který není technologicky úplně na výši. Ano, vidím smysl v dobrém zpracování (design je otázka vkusu) a ovládání a jednoduchosti i pro běžného uživatele. Já mám raději svého Asusa (jejich design se mi poslední roky moc líbí) a tam mám dualboot na Win 7 a Kubuntu (Linux spíš jen na hraní a zkoušení, doma jsem prostě ve Win). Ale každému podle vkusu. nicméně bohužel označení ovce pro mnoho majitelů přístrojů s logem Apple sedí. Mám Nokii 5800 a dobře vzpomínám, jak na fan stránkách tohoto telefonu psali applisti jakého máme šmejda. Přitom to nikdy neměli v ruce, telefon za poloviční cenu uměl dvakrát tolik co ten jejich. Ale tak fanaticky ten svůj přístroj "žerou", že jim za to stojí i chodit na diskuze kde nemají co dělat a nadávat ostatním. Opravdu to silně vypovídá o inteligenci některých majitelů. Od ostatních majitelů jiných výrobků jsem se nikdy s podobným jednáním nesetkal.

Jobs vytvořil prostě jakousi modlu. Já si ho vážím pro nápady, které pomohly dostat IT až sem. Za to zaslouží hold. Přeji mu, ať odpočívá v pokoji.

Jinak můj názor je, že Apple půjde pomalu do kopru. Dle mého to byl on, kdo dokázal vynést tam, kde je. Teď to ustojí, ale co bude dál? iPad 2-3-4 s rychlejším procesorem? To brzy lidi omrzí. Právě nové nápady a umění dodat na trh přehlížený výrobek v pravý čas byl Jobs, byl ten co uměl. Pochybuji o tom, že ho dokáží nahradit. V tom byl výjimečný.

Milan
Milan (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 10. 2011 18:55 Nový

Vy se raději styďte...

...jak jste ustoupili rasistickému serveru Romea.cz.

Přezdívka
Přezdívka (neregistrovaný) 81.0.198.---
6. 10. 2011 21:20 Nový

Titulek

s/Barak/Barack/

b2e
b2e (neregistrovaný) ---.57.broadband10.iol.cz
7. 10. 2011 0:14 Nový

Re: Steve Jobs zemřel

Jsem jeden z tech, kteri by produkt Apple nikdy nekoupili, protoze v tomto ohledu mysli uplne jinak a obchodni model mi vadi predevsim. Ale co dal Steve Jobs lidstvu, je velmi zretelne. Ukazal, ze myslenka "Keep It Simple", je opravdu funkcnim modelem. Ukazal, ze v dnesnim pretechnizovanem svete je mozne najit nejmensi spolecny nasobek toho, co je opravdu funkcni a potrebne proto, aby to zaroven bylo dokonale. Ukazal, ze dnesni technika se muze vyvijet stale milovymi kroky namisto nekoncne rady jednoduchych polofunkcnich inovaci, a nastartoval tim mnohem rychlejsi vyvoj vsech ostatnich konkurencnich produktu. My bychom tam bez nej urcite jednou dosli, ale diky nemu jsme sli daleko rychleji.

Petr Staníček aura:89

Přínos Steva Jobse

celé vlákno

Protože zde není vhodný prostor k podrobnějšímu rozepsání, sepsal jsem všem méně informovaným svůj náhled na to, co vlastně Jobs dokázal na extra stránce:

http://pixy.cz/pixynergia/2011/10/07/jaky-byl-vlastne-prinos-steva-jobse

DgBd

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

No, váš problém je v tom, že v článku jsou z velké části bludy. Např. hned první: "psal se rok 1977, pan Sinclair neměl o ZX80 ještě ani vlhké sny a počítač byl pro všechny synonymem...". Pan Sinclair před ZX80 vyvinul MK14, který přišel na trh v roce 1978, tzn. vyvíjel patrně ve stejné době jako Jobs. Navíc jeho MK14 byl výrazně levnější než Apple I. (stál 40 liber) a byl v přibližně stejné formě.

"hudba, film a televizní pořady opustily do té doby zapečetěné konzervy a dostaly se lidem bez jakýchkoli omezení do počítačů a kapesních přehrávačů." - tak toto je vyloženě výsměch. U Apple si bez iTunes a různých omezení ani nepšouknete. Tak jaké "bez omezení"?

Chtělo by to trochu střízlivosti při psaní nekrologů.

Petr Staníček aura:89

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

Ad Sinclair: slovo "nadsázka" už někdy slyšel jste?

Ad "omezení" iTunes. Pakliže je pro vás omezení to, že si pro stažení nechráněných MP3 a filmů musíte nainstalovat jednu aplikaci pak ano, jste velmi omezený. Pojmu "různá [další] omezení" ovšem nerozumím, o žádných dalších nevím. Upřesněte prosím.

Mimoto: já jsem žádný nekrolog nikam nepsal.

DgBd

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

Jako nadsázku by to bylo možné chápat v případě, kdy by Jobs Apple I. opravdu vyvinul a ne jen prodal Wozniakův stroj. Takto nejen urážíte Sinclaira, ale upíráte naprosto zásadní zásluhy Wozniakovi a ještě z Jobse děláte bůh ví jakého hardwarového génia.

Jobsova zařízení omezují uživatele víc než jen použitím iTunes, ale protože je neznám důkladně, tak s s vámi nehodlám hádat. Pokud bych chtěl Jobsovi přiřknout nějaké zásluhy, tak je to to, že dokázal z pirátského obsahu udělat výnosný bussiness i pro hudební vydavatelství. Ale že by udělal víc, než jen obalil existující a rozšířenou technologii lepším obalem, tak to ani omylem.

Patrick Zandl aura:90

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

Nezlobte se, to je nesmysl. MK14 byl výrazně slabší stroj, než Apple I. Parametrově se to nedalo srovnat, za 40 liber jste v MK14 dostal 256 bytů RAM, Apple I měl 8 KB. Výstupní i vstupní zařízení, procesor - ten samý diametrální rozdíl. MK14 byl kit pro zájemce, rozhodně ne počítač parametrů Apple I. To tedy ani náhodou.

DgBd

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

No, myslím ale, že byl v podstatě stejně použitelný. Tj. z dnešního pohledu v podstatě na nic. Nebo srovnatelný s zařízeními typu arduino. Oba stroje byly zařízení pro hračičky se kterými se dalo strávit množství přebytečného času.

Patrick Zandl aura:90

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

No, to je dnešní představa mladých, že bez giga ramky se nedá pracovat :) Ve skutečnosti 8KB bylo dost pro každého. Apple I byl v té době velmi použitelný stroj, to MKčko byla taková demostavebnička na hraní. Tomu odpovídala i cena. Vážně se to nedalo srovnávat ani v použitelnosti :)

DgBd

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

V čem byl použitelný? Co jste na tom mohl udělat, kromě hraní? Nehledě na to, že Apple I. se dodával se 4kB paměti, ne s 8.

Petr
Petr (neregistrovaný) 194.228.141.---
7. 10. 2011 8:42 Nový

Re: Přínos Steva Jobse

celé vlákno

To je prostě jen pouhý pohled na situaci pohledem fanouška Apple.

Petr Staníček aura:89

Re: Steve Jobs zemřel

Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Libra74
Libra74 (neregistrovaný) ---.217.broadband12.iol.cz
7. 10. 2011 18:31 Nový

Applisti vs Windowsáci vs Linuxáci

Jsem jeden z těch převelice spokojených, kteří mají doma několik zařízení s nakousnutým jablkem. To, že mě někdo oslovuje "ovce", svědčí o určité neznalosti. Prý podléhám reklamě, trendům a tak. Viděl jste někdy někdo v nějaké české televizi, v českých novinách, na českém internetu placenou inzerci společnosti Apple Inc. na svoje výrobky? Inzercí myslím spoty, plošné inzeráty, bannery, skyscrapery apod. Jak můžu podléhat reklamě, když v Čechách žádná na Apple nikdy nebyla a není. To o Microsoftu neplatí, jeho reklam bylo a je všude dost. Koneckonců, MS v Evropě vládne právě díky kvůli té propagaci. Takže ovlivnění reklamou a trendsettery jsou právě uživatelé Windows. My applisti jsme k těmto výrobkům došli "reklamou spokojených zákazníků", což je vůbec ta nejlepší reklama na světě, která existuje, protože je, kromě jiného, zdarma.

albert
albert (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 10. 2011 10:57 Nový

Úspěch Jobse

Dneska jsem četl zajímavý článek o tom, proč byl právě Jobs jako manažer úspěšný, pokud vás to zajímá, mrknetě na to - http://www.ictmanazer.cz/2011/10/proc-byl-steve-jobs-vyjimecnym-manazerem/

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem