Hlavní navigace

Stěžují si lidé víc na Facebooku nebo na Twitteru? A chválí vůbec?

 Autor: Isifa
Daniel Dočekal 8. 4. 2014

Firmy musí řešit měnící se zvyky zákazníků. Ti chtějí řešit problémy na sociálních sítích. A někdy umí být pěkně ostří.

Obvyklá otázka vedení firmy v okamžiku bádání nad tím, zda má být na Facebooku či Twitteru, zní: jak zabránit tomu, aby lidé mohli na profil psát negativní komentáře a hodnocení? Na což bohužel existuje jenom jedna správná odpověď: je potřeba podnikat tak, aby k něčemu takovému nebyl důvod. 

V řadě případů ale tohle není pro firmy řešením, daleko jednodušší jim připadá, že tedy „na tom Facebooku nebudou“.

Realita je taková, že zákazníci (současní i potenciální) čím dál tím více chtějí využívat sociální sítě právě pro komunikaci s firmami. Ať už pro řešení problémů nebo prosté kladení dotazů. A samozřejmě pro poskytování zpětné vazby, hodnocení kvality služeb a produktů a vůbec sdělování zkušeností.

Podle dat společnosti Converseon je možné vysledovat, že to s komunikací zákazníků na sociálních sítích není až tak zlé, jak by se některé firmy mohly obávat. Negativní je asi pětina interakcí na Facebooku, Google Plus a Twitteru, zhruba 25 až 32 % je neutrální a zbytek (u Google+ a Twitteru dokonce více než polovina) je pozitivní.

WT100

Berte samozřejmě v potaz, že jde o výsledky vzorku uživatelů komunikujících s dvěma desítkami amerických značek (z klasického žebříčku Interbrand). A také to, že jednotlivé sítě se mírně liší.

Zdroj: Do People Complain More On Twitter Or On Facebook?

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

DigiZone.cz: O2 Sport zbrojí na derby pražských S

O2 Sport zbrojí na derby pražských S

Vitalia.cz: Vím, co se učíš, ale netuším, co piješ

Vím, co se učíš, ale netuším, co piješ

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Podnikatel.cz: Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště