Hlavní navigace

Stránky na Google+ konečně nabízejí statistiky o návštěvnosti a využití

Daniel Dočekal 12. 6. 2014

Google zpřístupnil firemním profilům (stránkám) informace o využití fanoušky a můžete si tak potvrdit to, co jste zřejmě už dlouho věděli.

Pár let zpoždění a máte možnost potvrdit si, co jste beztak tušili: Google+ sice není mrtvý, ale svým způsobem mrtvý je. Pokud si projdete nově přístupné analytické informace o vašich stránkách, zjistíte dříve vysledované: uživatelé Google+ sice příspěvky vidí, ale zapojení (engagement) je velmi nízké. 

Google se ve Statistikách (Insights) pro stránky na Google+ docela dost inspiroval podobnou funkcí u Facebooku, byť moc daleko nepokročil. Jeho statistiky vypadají jako chudý příbuzný toho, co máte k dispozici u facebookových stránek.

Google+ Insights hledejte přes modré tlačítko „Moje firma“ (My Business) v nabídce schované pod ikonkou v pravém horním rohu (nebo přes nabídku Služby tamtéž). Dostanete se tak na Dashboard, kde jsou informace o stránce v podobě Statistik (Insights), připojené informace z Google Analytics (pokud jste stránku spojili s webem a jeho GA) i z YouTube (pokud máte ke stránce kanál).

Google+ Insights v Dashboardu

Google+ Insights v Dashboardu

Samotné Statistiky mají tři sady informací- viditelnost (visibility), kde zjistíte „návštěvnost“ (zhlédnutí příspěvků, samotné stránky a fotografií stránky), interakce (engagement) s informacemi o aktivitě fanoušků a publikum (audience) se základními sociodemografickými informacemi.

Insights jsou dostupné za 7, 30 či 90 dní zpětně a v některých případech za celou existenci stránky, ale to moc často neočekávejte. Naučte se občas klikat na „šipky“ dolů pro rozbalení dalších informací.

Viditelnost (Visibility) stránky

Graf zhlédnutí příspěvků stránky (odehrávajících se na profilech fanoušků), vlastní stránky (tradičně velmi nízké číslo) a samostatné číslo udávají počty zhlédnutí fotografií.

Google+ Insights - Visibility

Google+ Insights – Visibility

Interakce (engagement) fanoušků

Tady zjistíte, že Google+ sice žije, ale se zapojením fanoušků to není žádná sláva – tedy samozřejmě za předpokladu, že jim nepředhazujete zábavné obrázky a věci, na které budou klikat jako šílení. A ve srovnání s čísly stejných stránek na Facebooku.

Google+ Insights Engagement

Google+ Insights Engagement

Aktivity fanoušků jsou rozklíčované do počtů hodnocení +1, komentářů a sdílení. Právě poslední údaj vás možná nakonec překvapí tím, že uživatelé na Google+ více sdílejí – ale pouze v porovnání s hodnocením +1.

Dozvíte se i konkrétní informace o jednotlivých příspěvcích a průměrné hodnoty pro různé typy příspěvků – textové příspěvky, odkazy, fotky a videa. Nezapomeňte si na graf najet kurzorem, ukáže detailnější informace.

Publikum (Audience)

První graf vám prozradí, kdy vám rostli fanoušci, druhý kolik fanoušků máte z jednotlivých zemí a třetí složení fanoušků s ohledem na věkové kategorie a pohlaví (včetně pohlaví Neuvedeno či Jiné, které Google+ nabízí).

CIF16

Google+ Insights Audience

Google+ Insights Audience

Google+ Insights Audience Followers by Country

Google+ Insights Audience Followers by Country

Google+ Insights Audience Gender/Age

Google+ Insights Audience Gender/Age

Hodně záleží na stránce

Samozřejmě, vše hodně záleží na stránce. Například tradičně platí, že pokud budete mít málo příspěvků a tím se také poměrně málo „trefovat“ do doby, kdy můžete oslovit vaše fanoušky, budete mít i nízká čísla zapojení. Je to ostatně vidět na předchozích grafech, které patří ke stránce +JustIT.cz - ta zveřejňuje pár příspěvků týdně.

Trochu jiná situace je pak vidět u +Pooh.cz, kde jsou sdíleny i desítky příspěvků denně (padají sem zajímavé články, na které narazím v průběhu dne).

Google+ Insights - Pooh.cz Vsibility

Google+ Insights – Pooh.cz Vsibility

Google+ Insights - Pooh.cz - Engagement

Google+ Insights – Pooh.cz – Engagement

Google+ Insights - Pooh.cz - Jednotlivé příspěvky

Google+ Insights – Pooh.cz – Jednotlivé příspěvky

Google+ Insights - Pooh.cz - Průměr podle typu příspěvků

Google+ Insights – Pooh.cz – Průměr podle typu příspěvků

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: Dostal malý pivovar ze Slovenska do Tesca

Dostal malý pivovar ze Slovenska do Tesca

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Root.cz: Bezpečný router Omnia právě dorazil

Bezpečný router Omnia právě dorazil

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: RRTV: licence pro Šlágr TV

RRTV: licence pro Šlágr TV

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští