Street View vs. ÚOOÚ: jedním z problémů je výška kamer

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) dnes na tiskové konferenci vysvětloval novinářům, co konkrétně se mu nelíbí na službě Street View. Negativní postoj má podle oficiálního vyjádření dva důvody: Správce osobních údajů sídlící mimo EU má povinnost stanovit na území České republiky svého zástupce (zpracovatele osobních údajů). Google Inc. jako americký subjekt tak neučinil, tvrdí Úřad pro ochranu osobních údajů. Druhým důvodem je výška kamer.

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) dnes na tiskové konferenci vysvětloval novinářům, co konkrétně se mu nelíbí na službě Street View. Negativní postoj má podle oficiálního vyjádření dva důvody: Správce osobních údajů sídlící mimo EU má povinnost stanovit na území České republiky svého zástupce (zpracovatele osobních údajů). Google Inc. jako americký subjekt tak neučinil, tvrdí Úřad pro ochranu osobních údajů. Druhým důvodem je výška kamer.

Google Inc. pro zajištění služby Street View využívá technické postupy, které nepřiměřeně zasahují do soukromí občanů (např. nastavení kamery pořizující snímky nad rozsah běžného pohledu z ulice), uvádí Úřad na ochranu osobních údajů. Nevhodně zvolená výška kamer snímkujících ulice zvedla vlnu nevole zejména v Japonsku. Google ulice přesnímkoval a tvrdil, že původně neodhadl atypické rozměry ulic, takže kamery viděly ze své výšky a úhlu třeba i za ploty.

EBF16

Teď má Google ovšem problém kvůli kamerám i u nás a prozatím nebude pokračovat ve snímková českých ulic. Nižší výška kamer by mohla způsobit, že se přiblížíme výšce chodců, čemuž bychom se rádi vyhnuli, neboť služba Street View má snímkovat budovy, nikoliv chodce. Zároveň, kamery jsou právě tak vysoké, aby se vyhnuly různým překážkám, které by mohly snížit kvalitu služby pro uživatele – jako například výhledu bránící dodávky či menší nákladní auta projíždějící kolem Street View aut – ale ne tak vysoké, aby dokázaly nahlížet přes soukromá oplocení, hájí se Google.

Na Lupě jsme publikovali tiskovou zprávu Úřadu pro ochranu osobních údajů i následné vyjádření společnosti Google – oba dokumenty si tak můžete prostudovat.

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 9. 2010 20:52

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »