Street View v Česku: ÚOOÚ odmítl Google registrovat

Česká tisková kancelář (ČTK) upozornila, že Google nezískal od Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) registraci pro shromažďování osobních údajů v rámci služby Street View, kde se letos začaly objevovat i vybrané lokality z České republiky. Provozovatel této služby shromažďuje osobní údaje a přitom není doposud zaregistrován. Náš úřad musí rozhodnout, zda budou provozovatelé registrováni nebo ne, řekla už v říjnu Hana Štěpánková, tisková mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů. Google o…

Česká tisková kancelář (ČTK) upozornila, že Google nezískal od Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) registraci pro shromažďování osobních údajů v rámci služby Street View, kde se letos začaly objevovat i vybrané lokality z České republiky. Provozovatel této služby shromažďuje osobní údaje a přitom není doposud zaregistrován. Náš úřad musí rozhodnout, zda budou provozovatelé registrováni nebo ne, řekla už v říjnu Hana Štěpánková, tisková mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů. Google o registraci požádal, ale nezískal ji. Úřad pro ochranu osobních údajů nyní říká, že neobdržel odpovědi, které by registraci opravňovaly.

CIF16

Podle ČTK je problém například v době a způsobu skladování původních snímků z českých měst a ulic, kde ještě nejsou například rozmazané obličeje občanů nebo poznávací značky automobilů. Google na zmiňované informace zareagoval o víkendu tiskovou zprávou, kde opakuje základní informace o způsobu ochrany soukromí v rámci Street View a vypichuje pozitivní reakce na službu jako takovou. Úřadu pro ochranu osobních údajů je prý Google připraven poskytnout další informace. Zdůrazňuje také, že fotí jen na veřejných prostranstvích a to, co je z nich běžně vidět (což ovšem nebyl případ Japonska a možná ani Švýcarska).

Google bere ochranu soukromí velmi vážně a i proto jsme s Úřadem pro ochranu osobních údajů v České republice byli v kontaktu a úzce spolupracovali ještě před začátkem jízdy Street View aut. Zároveň jsme úřadu poskytli informace, o které nás žádali, abychom českým uživatelům mohli přinést službu, o níž měli zájem již dlouhodobě zájem. Samozřejmě, v případě potřeby, jsme otevřeni dalšímu setkání a doložení informací o službě Street View, stejně tak i o naší technologii pro rozmazáváni obličejů a poznávacích značek, kterou neustále vylepšujeme, tvrdí Janka Zichová, PR manažerka českého Googlu.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 12. 2009 17:59

Školení: Tvorba a šíření videoobsahu

  •  
    Jak video vytvořit a na co si dát pozor
  • Jakým vhodným obsahem ho naplnit
  • Kam ho umístit a jak mu získat diváky

Detailní informace o školení Tvorba a šíření videoobsahu »