Hlavní navigace

Stroj na peníze šlape. Facebook ztrojnásobil zisk

28. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sociální síť zvýšila tržby na 5,2 miliardy dolarů. Přes osmdesát procent z toho vytočila reklama na mobilech.

Jakkoliv to s Facebookem vypadalo po vstupu na burzu všelijak, nakonec se mašina na miliardy rozjela. A letošní rok zatím láme rekordy. 

Za první tři měsíce roku přiteklo do firemní pokladny 5,38 miliardy dolarů s tím, že čistý zisk z toho byl 1,51 miliardy. Pro srovnání, loňský začátek roku vypadal v číslech třikrát menší – 509 milionů. Na výsledky zareagovala i burza, kde akcie sociální sítě poskočily během první hodiny obchodování o devět procent. 

Za rychlým růstem stojí především mobilní reklama. Ta totiž stojí za 82 procenty všech inzertních příjmů Facebooku. 

Letos se Facebook veze na vlně zájmu o virtuální realitu. Koupil Oculus Rift a spolupracuje se Samsungem. Na vývojářské konferenci f8 navíc představil vlastní verzi kamery, která dokáže nahrávat 360° video. 

BRAND24

Zároveň s tím se snaží významněji zapojit uživatele, kteří postupně stárnou a jejich aktivita uvadá. Naposledy to zkusil streamovaným videem, které tak může konkurovat službě Periscope od Twitteru. 

Další peníze by mělo přinést i zapojení chatovacích botů do Messengeru. Ty už testují první americké firmy a Facebook tím pokračuje v posilování komunikační aplikace schopnostmi, které ocení především obchodníci.  

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).