Jakkoliv to s Facebookem vypadalo po vstupu na burzu všelijak, nakonec se mašina na miliardy rozjela. A letošní rok zatím láme rekordy.
Za první tři měsíce roku přiteklo do firemní pokladny 5,38 miliardy dolarů s tím, že čistý zisk z toho byl 1,51 miliardy. Pro srovnání, loňský začátek roku vypadal v číslech třikrát menší – 509 milionů. Na výsledky zareagovala i burza, kde akcie sociální sítě poskočily během první hodiny obchodování o devět procent.
Za rychlým růstem stojí především mobilní reklama. Ta totiž stojí za 82 procenty všech inzertních příjmů Facebooku.
Letos se Facebook veze na vlně zájmu o virtuální realitu. Koupil Oculus Rift a spolupracuje se Samsungem. Na vývojářské konferenci f8 navíc představil vlastní verzi kamery, která dokáže nahrávat 360° video.
Zároveň s tím se snaží významněji zapojit uživatele, kteří postupně stárnou a jejich aktivita uvadá. Naposledy to zkusil streamovaným videem, které tak může konkurovat službě Periscope od Twitteru.
Další peníze by mělo přinést i zapojení chatovacích botů do Messengeru. Ty už testují první americké firmy a Facebook tím pokračuje v posilování komunikační aplikace schopnostmi, které ocení především obchodníci.