Hlavní navigace

Studie: Co nejlépe funguje v e-mailovém marketingu?

Autor: Isifa
Daniel Dočekal

Co nejlépe funguje v e-mailu pro marketéry, zjišťovala studie společností Ascend2 a Research Underwriters. Jak pro B2B, tak pro B2C marketing.

Ty nejlépe fungující mechanismy pro e-mailový marketing jsou zároveň mechanismy, se kterými marketéři nejvíce zápasí. Takové je zjištění studie společností Ascend2 a Research Underwriters z června tohoto roku. Studie se týká použití e-mailu jako marketingového nástroje jak pro B2B, tak pro B2C marketéry.

Co nejlépe funguje

  B2B B2C
Vytváření relevantního a působivého obsahu 71 % 65 %
Segmentace e-mailové databáze 42 % 36 %
Integrace e-mailů s dalšími taktikami 37 % 31 %
Personalizace zpráv 36 % 28 %
Testování a optimalizace zpráv 31 % 47 %
Testování a optimalizace vstupních stránek 16 % 22 %
Automatické odpovědi a drip kampaně 16 % 17 %
Optimalizace e-mailů pro chytré telefony 12 % 16 %
Oslovení odběratelů přes sociální média 5 % 10 %

Nejvíce využívaným cílem e-mailového marketingu je vytváření nových obchodních příležitosti a získávání nových odběratelů, v B2C oblasti je ale nejdůležitějším cílem přímý prodej.

Co se vyhodnocování úspěšnosti týče, převládá hodnocení prostřednictvím míry prokliku (CTR), následované počtem nově získaných obchodních příležitostí a odběratelů (u B2B) a mírou otevření (B2C).

 S čím nejvíce marketéři zápasí

Brand

  B2B B2C
Vytváření relevantního a působivého obsahu 55 % 52 %
Testování a optimalizace zpráv 29 % 40 %
Segmentace e-mailové databáze 29 % 25 %
Oslovení odběratelů přes sociální média 26 % 22 %
Integrace e-mailů s dalšími taktikami 25 % 27 %
Automatické odpovědi a drip kampaně 23 % 22 %
Personalizace zpráv 19 % 17 %
Testování a optimalizace vstupních stránek 17 % 12 %
Optimalizace e-mailů pro chytré telefony 13 % 20 %

Zdroj: Email Marketing Strategy Outlook Report

PS: Nepodařilo se odhalit, zda český marketingový slovník počeštil nějak „drip“ kampaně (viz drip marketing). Ani dotazováním přátel z oboru, kde se překvapivě ukázalo, že dost z nich ani netuší, co to vůbec znamená, dokonce že něco takového v marketingu existuje. Takže se omlouvám, ale pokud přijdete s používaným českým výrazem, rád ho doplním. 

Našli jste v článku chybu?
8. 7. 2013 19:29

Mohlo by, třeba by se to ujalo, ale zjevně pro to zatím v českém marketingovém slovníku nebylo nalezeno místo :)

8. 7. 2013 17:47

Mně to připomíná pravidelné užívání hořkých kapek ve stanovených intervalech; dost často na to, aby byly účinné, ale zase ne tak, aby pacienta hned otrávily. Takže nejspíš dávkovaná kampaň.