Hlavní navigace

Studie: čtvrtina mobilních vývojářů nic nevydělá, aplikací je příliš moc

 Autor: Developer Economics
Daniel Dočekal

Je to tak, v App Store či Google Play jsou záplavy aplikací, jejichž tvůrci měli sen o snadném zbohatnutí. Ten ale většinou zůstal jen snem – až na titěrnou skupinu vyvolených.

Čerstvá studie agentury VisionMobile provedená mezi více než desítkou tisíc vývojářů mobilních aplikací z 137 zemí světa ukazuje nepříznivou skutečnost, která ale rozhodně není překvapivá: dvě procenta autorů aplikací pobírají padesát procent příjmů z aplikací. 

Přesněji, 1,6 % z nich má jako celek stejné příjmy, jako 98,4 % ostatních. Nebo ještě hůře: 47 % z nich nevydělává skoro žádné peníze (což představuje méně než 100 dolarů za aplikaci měsíčně).

Překvapivé? Nikoliv. V App Store je přes milion aplikací. A co si budeme nalhávat, záplava z nich je o ničem, množství jenom kopíruje jiné aplikace, řada naivně doufá v to, že když budou zadarmo, vydělají peníze přes nákupy uvnitř aplikací. A je více než jasné, že bez marketingu se o většině aplikací nikdo nikdy nedozví.

Pokud jednomu z možných závěru výše zmíněné studie rozumíte správně, tak je jisté, že trh s mobilními aplikacemi není schopen závratné množství autorů aplikací ustát. A bude muset výrazně zhubnout.

Aplikační chudáci

Ve studii najdete i další zajímavé informace, například tu, že končí válka platforem: iOS vyhrál všechny dražší přístroje a Android vše ostatní. Windows Phone sice získává vývojáře, ale nikoliv uživatele. BlackBerry ztrácí vše, jak vývojáře, tak uživatele.

Vývojáři samotní mají s množstvím platforem problém – ještě loni vyvíjeli v průměru pro 2,9 platformy, nyní je to 2,2. Neméně zajímavým údajem je využíti HTML 5 v 42 % případů, ale nikoliv v podobě aplikací pro mobilní prohlížeče – to pouze v 15 % případů. Java je na druhém místě s 38% podílem, což je samozřejmě dáno využitím v Androidu.

Pokud se na to podíváte z pohledu primárního jazyka, tak Java má 26 %, Objective-C (iOS) 17 % a C# 14 %. Překvapivě 47 % vývojářů na iOSu a 42 % na Androidu používá něco jiného než přirozený jazyk jejich platformy. V 13 % jsou v oblibě hybridní aplikace, například využívající HTML 5 a vytvářené pomůckami jako je Cordova.

Co se výdělků týče, 50 % vývojářů pro iOS a 64 % vývojářů pro Android je na úrovní „aplikační chudoby“, tedy pod 500 dolarů  měsíčního výdělku za aplikaci. Skoro čtvrtina (24 %) vývojářů nevydělává vůbec nic, 23 % vydělává pod 100 dolarů měsíčně. Již zmíněných 1,6 % těch na špičce na svých aplikacích vydělává přes 500 tisíc dolarů měsíčně.

Přes dvě třetiny aplikací je určeno pro spotřebitele, 11 % míří na profesionály, 16 % na firmy a podnikání. Není nezajímavé, že ti, co míří na firmy a podnikání, mají spíše šanci na aplikacích vydělávat. A také to, že v aplikacích pro firmy vede iOS.

Nejvíce příjmů z aplikací? Jednoznačně hry, ale ani tady to není nijak hvězdné: 33 % vývojářů se věnuje vytváření her, ale 57 % her spadá do kategorie pod 500 dolarů za aplikaci měsíčně. A potýkají se i s řadou dalších problémů. Nedaří se jim uvést víc her, 70 % z nich jich má méně než čtyři. V průměru přitom tvoří hry pro tři platformy (nejčastěji k tomu využívají Unity a poté Adobe Air), zatímco pro neherní aplikace je tento průměr 1,75.

Kompletní studie je zdarma ke stažení v PDF podobě (po registraci) a rozhodně stojí za detailnější prostudování. 

Našli jste v článku chybu?

28. 7. 2014 17:43

belzebub (neregistrovaný)

No mozna jsem malo "ambiciozni", ale pokud bych mel mesicni prijem $500 (tedy 10 000Kc) z nejake aplikace, kterou jsem jednou napsal a poslal na nejaky appstore, tak bych to povazoval za velmi slusny privydelek..

28. 7. 2014 18:24

Robin (neregistrovaný)

Si myslis ze to posles na App Store a ono to jako bude samo vydelavat bez updatu a prace okolo jo? :D

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny