Studie: čtvrtina mobilních vývojářů nic nevydělá, aplikací je příliš moc

Je to tak, v App Store či Google Play jsou záplavy aplikací, jejichž tvůrci měli sen o snadném zbohatnutí. Ten ale většinou zůstal jen snem – až na titěrnou skupinu vyvolených.

Čerstvá studie agentury VisionMobile provedená mezi více než desítkou tisíc vývojářů mobilních aplikací z 137 zemí světa ukazuje nepříznivou skutečnost, která ale rozhodně není překvapivá: dvě procenta autorů aplikací pobírají padesát procent příjmů z aplikací. 

Přesněji, 1,6 % z nich má jako celek stejné příjmy, jako 98,4 % ostatních. Nebo ještě hůře: 47 % z nich nevydělává skoro žádné peníze (což představuje méně než 100 dolarů za aplikaci měsíčně).

Překvapivé? Nikoliv. V App Store je přes milion aplikací. A co si budeme nalhávat, záplava z nich je o ničem, množství jenom kopíruje jiné aplikace, řada naivně doufá v to, že když budou zadarmo, vydělají peníze přes nákupy uvnitř aplikací. A je více než jasné, že bez marketingu se o většině aplikací nikdo nikdy nedozví.

Pokud jednomu z možných závěru výše zmíněné studie rozumíte správně, tak je jisté, že trh s mobilními aplikacemi není schopen závratné množství autorů aplikací ustát. A bude muset výrazně zhubnout.

Aplikační chudáci

Ve studii najdete i další zajímavé informace, například tu, že končí válka platforem: iOS vyhrál všechny dražší přístroje a Android vše ostatní. Windows Phone sice získává vývojáře, ale nikoliv uživatele. BlackBerry ztrácí vše, jak vývojáře, tak uživatele.

Vývojáři samotní mají s množstvím platforem problém – ještě loni vyvíjeli v průměru pro 2,9 platformy, nyní je to 2,2. Neméně zajímavým údajem je využíti HTML 5 v 42 % případů, ale nikoliv v podobě aplikací pro mobilní prohlížeče – to pouze v 15 % případů. Java je na druhém místě s 38% podílem, což je samozřejmě dáno využitím v Androidu.

Pokud se na to podíváte z pohledu primárního jazyka, tak Java má 26 %, Objective-C (iOS) 17 % a C# 14 %. Překvapivě 47 % vývojářů na iOSu a 42 % na Androidu používá něco jiného než přirozený jazyk jejich platformy. V 13 % jsou v oblibě hybridní aplikace, například využívající HTML 5 a vytvářené pomůckami jako je Cordova.

Co se výdělků týče, 50 % vývojářů pro iOS a 64 % vývojářů pro Android je na úrovní „aplikační chudoby“, tedy pod 500 dolarů  měsíčního výdělku za aplikaci. Skoro čtvrtina (24 %) vývojářů nevydělává vůbec nic, 23 % vydělává pod 100 dolarů měsíčně. Již zmíněných 1,6 % těch na špičce na svých aplikacích vydělává přes 500 tisíc dolarů měsíčně.

Přes dvě třetiny aplikací je určeno pro spotřebitele, 11 % míří na profesionály, 16 % na firmy a podnikání. Není nezajímavé, že ti, co míří na firmy a podnikání, mají spíše šanci na aplikacích vydělávat. A také to, že v aplikacích pro firmy vede iOS.

UX16

Nejvíce příjmů z aplikací? Jednoznačně hry, ale ani tady to není nijak hvězdné: 33 % vývojářů se věnuje vytváření her, ale 57 % her spadá do kategorie pod 500 dolarů za aplikaci měsíčně. A potýkají se i s řadou dalších problémů. Nedaří se jim uvést víc her, 70 % z nich jich má méně než čtyři. V průměru přitom tvoří hry pro tři platformy (nejčastěji k tomu využívají Unity a poté Adobe Air), zatímco pro neherní aplikace je tento průměr 1,75.

Kompletní studie je zdarma ke stažení v PDF podobě (po registraci) a rozhodně stojí za detailnější prostudování. 

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 8. 2014 11:45
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »