Hlavní navigace

Studie: Loajalita uživatelů Apple se snižuje

Daniel Dočekal

Podle studie společnosti Strategy Analytics se po uvedení posledního iPhone snížila loajalita uživatelů Apple. V USA zjistili, že 88 % současných vlastníků iPhone si (určitě nebo pravděpodobně) koupí další smartphone od Apple. Před rokem to bylo 93 %. Podobně je tomu v Západní Evropě, kde došlo k poklesu z 88 % na 75 %.

Podle studie společnosti Strategy Analytics se po uvedení posledního iPhone snížila loajalita uživatelů Apple. V USA zjistili, že 88 % současných vlastníků iPhone si (určitě nebo pravděpodobně) koupí další smartphone od Apple. Před rokem to bylo 93 %. Podobně je tomu v Západní Evropě, kde došlo k poklesu z 88 % na 75 %.

Studie uvádí, že Apple se sice daří získávat nové zákazníky, ale negativní mediální pokrytí vede ke snížení zájmů spotřebitelů o iPhone. Hlavním důvodem je citovaný nedostatek inovací.

Zdroj: For The First Time Ever, iPhone Owner Loyalty Declines

Našli jste v článku chybu?
5. 11. 2012 9:49
martin (neregistrovaný)

Apple si kdysi kupovala jina skupina zakazniku - ta, ktera aple jako znacku hodne vnimala, tim jak pocet zakazniku roste a je to beznejsi zbozi, jsou mezi nimi i ti co znacku neresi. Podle me se to ted vlastne vraci k normalu..

5. 11. 2012 9:00

Ano, statistika zajímavá, ale pořád jsme na číslech, na které nikdo jiný nemá šanci. Řekl bych, že ten pokles spíše ukazuje, že se postupně konečně začaly objevovat slušně fungující výrobky, které jsou reálnou alternativou a ne jen "levnou náhražkou" a trh tedy začíná fungovat standardněji. Jsem pro - takový vývoj může zákazníkům jen prospět a je úplně fuk, zda jsou aktuálně "pro Apple" anebo "proti" :-)