Hlavní navigace

Studie: Používání online obsahu se vyplácí víc než toho klasického

 Autor: Isifa
David Slížek 11. 2. 2013

Jakou hodnotu vám přináší sledování médií, ptali se amerických uživatelů výzkumníci poradenské firmy Boston Consulting Group. Výsledek? Online obsah v užitečnosti výrazně vede.

Průměrný americký uživatel si cení přínos sledování obsahu online na 970 USD ročně, kdežto jeho konzumace v offline světě mu po odečtení nákladů přináší „jen“ 900 USD za rok, shrnuje studie (PDF) svůj základní poznatek.

Jak výzkumníci k těmto číslům došli? Rozdělili mediální obsah do sedmi kategorií (knihy, rádio a hudba, americké noviny a časopisy, TV a filmy, videohry, zahraniční noviny a časopisy a obsah vytvářený uživateli – tedy zejména sociální sítě a komunitní weby) a u každé nechali uživatele stanovit, jakou hodnotu jim přináší jejich sledování online a v „offline“ světě. Od výsledných částek pak odečetli náklady a vypočetli průměrnou hodnotu přebytku.

Mezi online aktivitami viděli dotazovaní největší hodnotu v sociálních sítích a v obsahu vytvářeném uživateli. Jeho přínos tvořil třetinu kompletní hodnoty online médií. Této kategorii samozřejmě hrají do karet velmi nízké náklady – za používání Facebooku či YouTube uživatelé nic neplatí.


Autor: Bcgperspectives.com

V offline konzumaci pak američtí uživatelé přisuzují největší hodnotu knížkám, následuje poslech hudby a rádia.

Offline konzumace obecně ve srovnání prohrála zejména kvůli tomu, že je zatížena až čtyřikrát vyššími náklady, uvádí studie. Příklad? „Ačkoli dotázaní viděli podstatně vyšší hodnotu ve sledování filmů a televizních seriálů offline, vzhledem k tomu, že náklady na jejich online konzumaci jsou mnohem nižší, je výsledný online zisk v této kategorii vyšší,“ vysvětlují výzkumníci. A podobně to dopadá také v kategorii novin a časopisů – online konzumace válcuje papír nižšími náklady.

Online konzumace navíc bude podle výzkumníků dále růst. Lidé totiž kupují stále více přístrojů, na kterých mohou obsah číst, poslouchat nebo sledovat. „Průměrný uživatel dnes vlastní 2,9 zařízení, což je skoro třikrát více než před třemi lety. A v průběhu dalších tří let průměrný počet vzroste na 4,1,“ uvádí studie.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: ČT láká na jarní programové tipy

ČT láká na jarní programové tipy

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte