Hlavní navigace

Studie zopakovala to, co už víme dávno - marže tuzemských operátorů jsou nebývale vysoké

Redakce

Informační institut, nevládní a neziskové vědomostní centrum se zaměřením na výzkum v politických otázkách, dnes zveřejnilo studii o oligopolním chování tuzemských mobilních operátorů. Upozorňuje v ní na, ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi, neobvykle vysoké marže mobilních operátorů, blížící se padesáti procentům. Kritizuje rovněž  Český telekomunikační úřad, který podle autorů studie neplní svou zákonnou funkci ochrany spotřebitelů a zlepšování konkurence.

Informační institut, nevládní a neziskové vědomostní centrum se zaměřením na výzkum v politických otázkách, dnes zveřejnilo studii o oligopolním chování tuzemských mobilních operátorů.

Upozorňuje v ní na, ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi, neobvykle vysoké marže mobilních operátorů, blížící se padesáti procentům. Kritizuje rovněž  Český telekomunikační úřad, který podle autorů studie neplní svou zákonnou funkci ochrany spotřebitelů a zlepšování konkurence.

Zdroj: Studie o selhání ČTÚ: Oligopol mobilních operátorů (PDF, 2,63 MB)

Našli jste v článku chybu?
2. 3. 2012 5:47
Bútora & Čútora (neregistrovaný)

Situácia je ešte horšia na Slovensku. Celý manažment -- 30 ľudí -- regulačného úradu sú bývalí manažéri telefonnych operátorov.

2. 3. 2012 0:05
Jan M. Holík (neregistrovaný)

Marže operátorů jsou samozřejmě mnohem vyšší než 50%. Ve studii vidím chybu v tom, že marže vypočítává z: a) čistého zisku b) EBITDA (Zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace)

V případě a) a b) ovšem může firma vykazovat náklady, které jsou nepotřebné k fungování společnosti, nemají žádnou prioritu. Příklad takového nákladu je například "umělecká palmová fontána v sídle společnosti". O vybudování fontány je nižší čistý zisk i EBITDA, ale samozřejmě i fontána musela být hrazena z mar…