Dobrý den, s mzdovými náklady a týmem H1.cz je to jednoduché:
* V H1.cz aktuálně pracuje zhruba 40 lidí, v tom má web pravdu. Počítají se mezi ně klasičtí zaměstnanci, externí spolupracovníci na OSVČ, junioři (brigádníci), obchodníci i lidé, kteří pro nás například pouze vedou některé školení. Je pochopitelné, že jen část těchto lidí má s námi uzavřenou klasickou pracovní smlouvu a dostane se ve výsledovce do kolonky "Mzdové náklady". Nevidím na tom ale nic zvláštního, abych nešel pro příklad daleko - Internet Info, vydavatel tohoto serveru, má v týmu okolo 50 lidí, na webu jich uvádí cca 35 (http://www.iinfo.cz/o-nas/nas-tym/) a mzdové náklady má podle výsledovky 7 mil. Kč. Dělá tato skutečnost z Lupy nedůvěryhodný subjekt? :-)
* Všechny tyto lidi uvádíme na webu z prostého důvodu - kdokoliv komunikuje za naši firmu (tj. má firemní e-mail), měl by být na webu vidět, aby si ho mohl adresát komunikace dohledat a ověřit, že je to skutečně osoba jednající za naši firmu. Už několikrát se nám stalo, že se někdo za zástupce H1.cz vydával a mohl nás poškodit, a tohle je jednoduchý (byť ne 100%) způsob, jak tento problém eliminovat. Navíc u nás pracují samí mladí a krásní lidé, tak proč je na webu neukázat? ;-)
Každopádně doufám, že jste se svou současnou agenturou spokojený a přeji Vám mnoho úspěchů. Pokud byste měl jakýkoliv dotaz, neváhejte se na mě obrátit.
Jaké jsou výhody pevné ceny? Především pevná cena. Jako klient jste se domluvil na tom, kolik k vám má přijít návštěvníků a víte, co vás to bude stát. A víte také, kolik je limit, nejsou vám účtovány hodinové sazby, prostě víte, co dostanete za co. Statistiky, na jakých serverech bylo kolik, jsou vám ukradené, nemáte čas se na to věnovat a právě proto jste si vybral agenturu, která tomu rozumí a udělá to za vás. Výkonové charakteristiky jste si zajistil smluvně například u eshopu tak, že vám je garantováno nepadnutí konverzního poměru pod dohodnutou úroveň, nebo to řešíte z libovolného důvodu jinak.
Mohou se vyskytnout klienti, kteří mají dojem, že když si zaplatili agenturu na odvedení práce, tak tuto práci dostanou a není třeba ji online kontrolovat, že kdyby ji online museli pořád kontrolovat, tak snad bylo lepší si to udělat sami.
Zda je to ošidné? Tak to snad záleží na společnosti a na rozumně nastavené smlouvě, ne na obchodním modelu. Ten vám zajišťuje výkonnostní a cenové parametry, nikoliv seriosnost dodavatele.
Dobrý den, formulaci jsme upravili tak, aby bylo více zřejmé, že jde o tvrzení SM a zároveň, že souhlasíme s tím, že H1 svým zasahováním (v tomto případě vyjádřeními D. Špinara) do kauzy podle našeho názoru nepostupovala seriosně.
Vy prosazujete jednu z cest a snažíte se vysvětlovat všem ostatním, že jiné cesty jsou neseriosní, nepřípustné. Možná si myslíte, že tím nějak prospíváte trhu, ale pro člověka nezaujatého to spíše vypadá jako způsob konkurečního boje s firmami, které získávají klienty jinou formou nabídek.
rád bych se na tomto místě ohradil proti Vašemu tvrzení "Toto byl okamžik, kdy H1 začala používat Roberta Štípka jako nástroj konkurenčního boje.", které je zcela nepravdivé. Vzhledem k tomu, že se v téměř stejné formulaci vyskytuje na fanouškovské stránce "Podporujeme Sun Marketing ve sporu s Robertem Štípkem" na Facebooku, předpokládám, že jste ho převzal tam. To ale nic nemění na tom, že to není pravda.
H1.cz jako firma ani žádná konkrétní osoba, která nás reprezentuje, Roberta k ničemu nepoužívá a naše angažmá v celé kauze je téměř zanedbatelné. Jednotliví lidé z naší firmy (podobně jako lidé z dalších agentur) možná podpořili Roberta na Facebooku, tím ale "naše" zapojení končí.
Téma transparentnosti správy PPC kampaní už se na českém trhu probírá více než tři roky a my celou dobu prosazujeme cestu maximální otevřenosti. To ale neznamená, že si klient svobodně nemůže vybrat agenturu s jiným přístupem, pokud mu odlišný model vyhovuje. Myslím, že k tomu už není co dodat.
Na závěr Vás tedy prosím, jestli můžete svou shora uvedenou formulaci vysvětlit, případně v článku uvést na pravou míru.
V zásadě všechny firmy, které spravují PPC pro klienty na svém vlastním účtu (a je jedno jestli jen desetinu klientů nebo všechny) jsou pro mě (potenciální) podvodníci. Zuřím, když pak vidím ty reporty, co zákazníkům dávají, kde neříkají vůbec nic podstatného, nebo dokonce lžou. Samozřejmě z jejich pohledu je to způsob, jak klienta omezit aby odešel jinam, jak jej omezit v tom, aby zjistil, že jej podvádí a tak dále, ale právě pro to je prostě podvod na klientech a SUN Marketing přiznává, že takto nějakou část svých klientů podvádí, jen se hádá, že to nejsou "všichni".
A o firmách, které žalují nesmyslně ostatní si také myslím své, notabene když se snaží žalovat z pozice síly a má to působit jako výstraha, aby o nich náhodou někdo nepsal něco zlého.
Zásadně nečtu komentáře pod články, protože se mi chce často zvracet - a to právě z komentářů Vašeho ražení.
Blábolíte kolem sebe nějaké smyšlené nesmysly založené na srovnávání nesrovnatelného, slušná odpověď Vás neuspokojí a ani nemáte odvahu se pod Vaše bláboly podepsat.
Takže jestli nejste srab a sprostý anonym, který zde jen chce (možná záměrně) poškodit svého konkurenta, uveďte prosím své jméno a svoji světobornou firmu, ať se všichni můžeme podívat, zda to u Vás také vše hezky finančně sedí, jak požadujete od ostatních.
V opačném případě, prosím, držte raději svá tupá ústa zavřená, protože jak se říká, vyjde buď blbost nebo smrad.
Mno, mojí prací není být in v rozeznání rozdílu PPC / PPC bannerech. To by měli dělat specialisté. SUN Marketing mě přesvědčoval, že PPC bannery jsou mnohem účinnější než PPC (zajímá nás výkonová kampaň, nikoliv imageová a takové bylo i zadání - nezajímá nás, kolik lidí přijde na stránky, ale kolik jich tam nakoupí), tak jsme tam pár peněz poslali na zkoušku. Pokud jsou podle vás PPC bannery tak neúčinné, pak nechápu, proč mi je v SUNu doporučovali jako pecka-bomba funkční věc...
No, tak s tím, jak PPC agentury mlží mám osobní zkušenost. Chtěl jsem využít služeb H1.cz - profesionální stránky, v rubrice náš týn 42 !! konzultantů. Rád si ale věci prověřuji, dívám se tedy do justice.cz na účetní uzávěrku a ... Totální šok - mzdové roční náklady 6,5 mil Kč (tolik má zhruba moje vývojová firma, a to mám pouze 7 zaměstnanců, nikoli 42). Ono když si ty čísla z H1 spočítáte, tak to vychází cca 8000 Kč čistého na jednoho "profesionálního" konzultanta. A to v těch nákladech jsou i odměny managementu.
Zkrátka jsemo vybral jinou agenturu - mám rád, kdyř se se mnou hraje fér hra, ono dát si na web seznam svých známých nebo celé třídní tablo a tvářit se, jak mám velkou firmu to opravdu není korektní jednání. Nechce si ještě H1 pronajmout schánku v Londýně, Hong Kogu (stojí to pár dolarů), dát si je na web a tvářit se jako nadnárodní agentura (sice s obratem jako papírnictví v okresním městě, ale kdo to pozná)
Tomu ja rikam smir - ty vsechno smazes a my te nebudeme zalovat :-)
Bloger nemusi nikomu nic vysvetlovat, firmam se ohlasovat a zadat je o vysvetleni, pise o tom, co ho zajima a nepise do novin prave proto, aby vyse uvedeneho byl usetren. To, ze podnika ve stejnem oboru je spise logicke, to jenom novinari "neumi nic", tak o tom muzou psat :-)
napsal anonymni Petr Dvořák.
kdyz se tu nedko podepise Vaclav Klaus tak predpokladam, ze budete verit ze je to VK. je dobre ze komentare pod clanky nectete jeste lepe kdyz je prestanete i psat. evidentne vam predrecnik v prispevku slapl na kuri oko a vy to nemuzete vydychat protoze ma pravdu.
a aby tento komentar nebyl podle vas anonymni tak se podepisu
Frantisek Vokurka - Marie Pospisilova (vyberte si)
Ja rikam, ze blogger proste nemuze napsat neco objektivniho - ctu Frantiska Fuku, ktery pise o filmech a zaroven k nim dela titulky, ctu Kulturu kriplu, kterou pise prodavac v obchode s hrama, ctu Daniela Docekala, ktery pise o internetu a zaroven v nem podnika... Ja nectu novinare a nepidim se po objektivni realite, zajima me nazor tech lidi. Kdyz s jejich nazorem nesouhlasim, tim lip, mam moznost konfrontace.
PS: Robert nikde nezastira, cim se zivi, nemluve o nazvu blogu, ktery je sam o sobe "zaujaty".
Samozřejmě, máte pravdu. Většina konzultantů bude spolupracovat jako OSVČ, což jsou náklady, které se v rozvaze projeví jako závazky z obchodních vztahů, tedy v úplně jiném řádku. Mzdové náklady jsou tedy v tomto případě zcela zavádějící číslo, moc by mě nepřekvapilo ani to, kdyby tyto mzdy byly čistě jen odměnou managementu firmy.
Asi to trochu tak bude, nicméně z tét stránky náš tým na h1.cz by měl pan Barnum, mist nekalých a zavádějích praktik radost. Ona ta snaha tvářit se, kolim mám expertů, kolik mám obratu je strašně křečovitá. Tohohle triku používá strašně moc garážovek, pseudopodnikatelů a různých frikulínů - ke cti H1 slouží to, že to nikde jinde nemají dotaženo k takové dokonalosti.
Jestli vám to přijde zavádějící, tak si začněte zvykat, protože je to v některých oborech běžný standard, že prostě máte značný podíl lidí, co vypadají jako zaměstnanci, chovají se jako zaměstnaneci, akorát nemají zaměstnanecké smlouvy, ale pracují na živnosťák.
Asi Vám uniklo, že ve stránce "náš tým" není o zaměstnancích ani půl slova (kromě toho, že se jedna konzultanka zajímá o HR). Musíte si uvědomit, že tady nejste v pásové výrobě, kde se asi OSVČ moc neuuživí...
Souhlasím s Vámi, Václave. Věta "Toto byl okamžik, kdy H1 začala používat Roberta Štípka jako nástroj konkurenčního boje." v článku bije jak pěst na oko.
Článek na mne působí dojmem, že se autor snaží celou kauzu "rozseknout", nicméně k ní pravděpodobně přišel později, kdy už bylo vlastně po boji a spousta detailů mu unikla.
Byl bych velice rád, kdy pan Vyleťal uvedenou větu rozvedl nebo vysvětlil. Je opravdu do očí bijící.
Dva se perou a třetí se směje.
Skrytý úmysl těžko dokazovat. Zviditelnit se v tomto mediálním výtahu jako třetí dobrý je v celkovém kontextu článku a komentářů patrné. Ale o prachy jde především a neodsuzuji to.
Dobrý den, PPC bannery jsme také zkoušeli, ale měli jsme úplně jiné výsledky než z klasického PPC - asi stejný poměr jak píšete i vy. Konzultovali jsme to s několika lidmi, a bylo mi řečeno, že vždy tato forma přinese vždy méně objednávek, takže jsme PPC bannery přestali dělat úplně. Podle mě je to zbytečná investice. Nebo máte někdo jinou zkušenost? Jsou PPC bannery vůbec k něčemu?
Prosím, s PPC teprve začínáme a zkoušíme všechny možnosti. Velice se nám nevyplatili PPC bannery v AdSense, měli jsme nulové výsledky. PPC funguje dobře. Máme eshop s rybářskými potřebami a zajímá mě, jestli má vůbec smysl AdSense využívat. Děkuji z radu.
...řešíte tady kdo, co, na koho a uniká Vám původní článek Roberta. Já jsem se o té kauze dozvěděl až poté, co mi ze Sunu volali, že se jim děje bezpráví a jestli bych je jako bývalý klient mohl podpořit. Říkal jsem si: proč ne, nicméně když jsem tu kauzu četl, nepřišlo mi na ní nic SUN poškozujícího. Sám jsem totiž tuhle věc kritizoval! Když jsme u nich (Bontonland.cz) realizovali kampaň v PPC banerech, měli jsme sice pevnou cenu za proklik, ovšem do dnešního dne (cca rok a čtvrt) jsem nedostal pořádné statistiky o proběhnuté kampani; jen nějakou Excelovou tabulku, kterou si z prstu vycucám za pět minut, kde se pravilo něco o tom, kolik bylo zobrazení a kolik prokliknutí banneru. Nevím na jakých webech ani nic. Požádal jsem o hodnověrné vykázání účinnosti kampaně a přístup do systémů, kde kampaň proběhla, načež mi bylo řečeno, že mají přístupy společné pro více klientů (podle mě je jedno, jestli napíšete všechny nebo více, soud řeší princip, nikoliv slovíčka) a proto mi přístup dát nemohou, ani mi do dnešního dne nebyl nikdo schopen realizaci té kampaně hodnověrně prokázat. Já sám těm výsledkům nevěřím, v PPC při 4600 proklicích míváme cca 400 objednávek (máme vysokou konverzi, cílíme na konkrétní produkt se snahou říct přesně, co se na dané stránce skrývá, abychom neměli zbytečné prokliky), tady jsme měli 3 objednávky a to je ještě otázkou, jestli to bylo díky té kampani, nebo jestli by si to ti lidé nekoupili tak jako tak přes nás. Sami jsme to sledovat nemohli, protože nás ze SUNu "zapomněli" informovat o tom, že kampaň začala a až když jsem se ptal, kdy ji spustí jsem se dozvěděl, že skoro 2/3 už dávno proběhly... Takže: osobně jsem za Robertův test rád (byť jsem se k němu dostal až teď) a mrzí mě, že ten soud neproběhl :-) Samotného mě zajímalo, jak by se k tomu česká justice postavila...
Mám na iinfo serverech registraci již dlouho. Můj příspěvek je pouze jen jeden, ten ke kterému se váže odpověď o omluvě za anonymitu. Ostatní anonymní nejsou moje!
Ano, klikl jsem na odpovědět a zjistil, že nejsem přihlášen. Vyplnil přihlašovací údaje, ale nechal označený radio button "přispět pod přezdívkou", kde zůstal prázdný input - tedy anonym. Přihlašovací údaje se tím ignorovaly.
"co vypadají jako zaměstnanci, chovají se jako zaměstnanci, akorát nemají zaměstnanecké smlouvy, ale pracují na živnosťák" - tak to jsou spolupracující firmy, subdodavatelé - ale ne zaměstnanci!
Přesně tak. Nechápu tady ty, co si stěžují, že jim ppc bannery nefungují.Nejsou totiž ani prodejní kanál. Když sou ve velkém, tak to může být dobrá image masírka. Ani neberu názory, že se nevyplatí...protože jak se změří, když člověk viděl několikrát za sebou banner na firmu x, ale nereagoval na něj, nicméně někdy později si na ně vzpomněl a začal se pídit po info, protože daný produkt zrovna potřeboval...
Snad nechcete srovnávat výkony PPC a PPC bannerů???Tak to jste ale hodně mimo pane. Využijte školení některých agentur o online marketingu a pak Vám snad dojde jak moc jste mimo a naučíte se poznávat rozdíly komunikačních kanálů a pak snad budete moci i lépe soudit:))
OMG kde to jsme? Přijde mi to, jako že někdo sebral hovno ze země, rozmazal si ho po obličeji a ještě to všem ukazoval, místo aby ho bez řečí překročil. :-)
<em>Počítají se mezi ně klasičtí zaměstnanci, externí spolupracovníci na OSVČ, junioři (brigádníci), obchodníci i lidé, kteří pro nás například pouze vedou některé školení. Je pochopitelné, že jen část těchto lidí má s námi uzavřenou klasickou pracovní smlouvu</em>
Já tomu nerozumím: "junioři (brigádníci)" neberou nic, nebo jsou na DPP? A obchodníci a školitelé jak?
Ale jake jsou vyhody obchodniho modelu s pevnou cenou za proklik z pozice klienta (inzerenta)?
U jinych obchodnich modelů je standardni pristup > vlastni pristup do reklamniho uctu = vidim presne na ktera slova inzeruji, kolik stoji prokliky a jake jsou texty inzerátů. Mohu sledovat v historii změn (AdWords) zda agentura kampan skutecne udrzuje, nebo na ni za cely mesic (mesice) nesahla.
U prodeje prokliků za pevnou cenu za proklik > klient nevidi do reklamnich uctu, nevidi ktera klicova slova jsou v kampani pouzita, nevidi skutecne texty inzeratu, neví z jakeho reklamniho systemu prislo kolik uzivatelu a plati cenu, kterou si predem s agenturou domluvil (kterou agentura klientovi nabidla).
Nema moznost zjistit, zda navstevnici nebyli na web privedeni diky zavadejicimu textu inzeratu (na cilove strance inzerenta pak nenajdou co ocekavali a obratem odchazeji aniz by z nich mel inzerent uzitek). Klient nema moznost overit cisla s prokliky (pokud neni vice uvedomělý a neprosadí si sledovani pres Google Analytics). Klient musi plne duverovat agenture, coz je casto ošidné.
Včetně uklízečky, ale také včetně managmentu, ředitele, ale také včetně špičkových (ale asi ne moc dobře placených) profesionálů.
Jinak když s někým spolupracuji na fakturu jako s dodavatelem, tak mi příjde velice zavádějící jej profesionálně vyfotit a zařadit je do rubriky náš tým (navíc když mám na té stránce uvedeny externí lektory - ty ani nejsou započítány mezi těch 42 "asizaměstnanců")
Je to otázka, nám třeba PPC bannery fungují na poměry klasických bannerů velice dobře, už jen to, že při přepočtu za jeden proklik zaplatíme třeba desetinu toho, co u bannerů s platbou za imprese. Takže otázka spíš zní, co to znamená, když něco "funguje". U bannerů nesledujeme prioritně přímé prodeje (od toho tu bannery prostě nejsou a nebudou, to je základní znalost každého kdo dělá marketing) ale sledujeme jejich úspěšnost z hlediska počtu kliků a ceny za jeden klik, to je pro nás důležité. Efekt v prodejích to udělá - dříve nebo později, každopádně přímý prodejní kanál to není. Funkční ovšem jsou velice, za málo peněz přinesou hodně muziky v zobrazeních, v osloveních různých cílových skupin apod.
Tomuhle opravdu nerozumím a budu moc rád, když mě někdo opraví a vysvětlí mi to.
Ale co se počítá do mzdových nákladů? Počítá se tam kromě platu zaměstnanců i faktury zaplacené OSVČ, kteří pracují pro firmu? A předpokládám, že zrovna mezi konzultanty bude poměr lidí pracujících v zaměstnaneckém poměru a na živnosťák tak 1:50
Takže pokud se tam faktury švarczaměstnancům nepočítají, tak jste se prostě díval na zavádějící číslo.
Ale všiml jste si, že ta účetní závěrka na Justice.cz je z roku 2008 a dnes jsme o dva roky dál?
Když si to navíc přečtete celé, tak je tam přímo uvedeno, že firma na hlavní pracovní poměr zaměstnávala od 12 do 22 zaměstnanců, průměrně 16. To už máme průměr 34 tisíc na měsíc včetně uklízečky.
Jsou to detaily, ale proč porovnávat tehdejší stav se současným?
Kromě toho bych u takových agentur čekal, že řada lidí, se kterými spolupracují, si bude své služby fakturovat, nebudou přímo zaměstnanci (nebo to se také schovává do Osobních nákladů?).
S H1 nemám vůbec nic společného a nepohybuji se ani v tomto oboru.
Hehe, nejspíš Vám nedošlo, že do mzdových nákladů se uvádějí jen regulérní zaměstnanci (sekretářka, ukízečka, vrátný). Jestli je H1 správná i-netová firma, má 80% "zaměstnanců" na ŽL a jejich odměny se jaksi uvádějí jinde. Stejně tak na ŽL můžou fungovat jednatelé a management.
Jak tak čtu Váš příspěvek, být u H1 tak si pořádně oddechnu, protože Vy budete asi pěkný dáreček a mokrý sen projektového masochisty xD
jenže háček je v tom, že ten bloger má "PPC agenturu" a šije do konkurentů.... (vy v tom háček nevidíte???) myslíte si, že byl objektivní? nemám rád SunMarketing, ale to, co udělal Robert zrovna 2x čistý ani objektivní nebylo.
Presne moje slova. Takoveto "kecy" a jeste k tomu jako Anonym zvladne kazdy - tedy skoro kazdy. Nekteri totiz maji uroven a k takovymto praktikam by nikdy nesahli.
Vyvozovat takoveto "nesmyslne" zavery z ucetnich dat je holy nesmysl. A to, ze si da kdokoliv svuj tym na web i s fotografiemi a informacemi je prave ten spravny a vstricny pristup k potencialnimu zakaznikovi. Nebo snad dbate na dodrzeni presneho oznaceni ve stylu "externi pracovnik", resp. "externi konzultant". Je to preci jedno. V pripade Vaseho zajmu a pozadavku je pro Vas dany clovek k mani, at jako radovy zamestnanec, jednatel, externi spolupracovnik na OSVC.
Shrnul bych to takto - podstate Vaseho pocinani absolutne nerozumim. O co Vam vlastne jde? Skodit?
dočteme se na lupě taky nějaké novinky ohledně dění kolem wikileaks ? nebo jsou snad témata, kterým se lupa vyhýbá ? když si google uprdne (lze změnit pozadí), tak se tomu lupa vždy věnuje, tak snad by se mohla věnovat i sérioznějším tématům..
Vy snad znate neco jako objektivitu ? Vzdycky je vse subjektivni. A rozhodne mi neprijde koser jednou zverejnou vec prepisovat. Muze k tomu postnou vyjadreni druhy strany, ale to je tak vsechno.
Srovnávejte si to s čím chcete. Klidně s Hitlerem.
Je situace, kdy do firmy chodí každý den pracovat lidi, kteří současně nepracují pro nikoho jiného a značnou část předmětů potřebných k práci, které používají patří firmě.
Celkově se značně zaměstnancům podobají a ve firmě se o nich běžně jako o zaměstnancích mluví. Akorát pracují na živnosťák.
V některých oborech takoví lidé skoro nejsou. V některých jich je v kanceláři polovina a v některých oborech skoro 100%.
Můžeme to brát různě. Někdo to bere jako podvod na státní daně (nižší povinné zdravotní pojištění, možnost uplatňovat různé náklady, nebo mít výhodný nákladový paušál). Někdo to bere jako obcházení zákoníku práce.
Ale samo o sobě to rozhodně není žádné virtuální předstírání svalů.
Nevím, jestli nějaká H1 předstírá svaly, možná ano, možná ne. Jsou mi ukradení. Ale jestli jim chcete vytýkat, že lidi pracující pro ně jako OSVČ, zahrnují do svého týmu, tak jste ve výrazné menšině. Na rozdíl od situace, kdy psát skladem půlmiliónu kusů zboží a myslet u dodavatele - což je praktika, kterou za neseriózní považuje většina lidí.
No a co jako? Co jste chtěl říct, co všichni nevíme? Moje pointa je, že se ti lidé jako zaměstnanci berou - z mnoha pohledů. Ne z pohledu úřadu práce a finančáku, ale z většiny ostatních pohledů ano.
Me nevadí spolupracovat s malými firmama a vaše firma podle obratu (cca 16 mil) je velmi malá (leckerý začínající eshop má více, a to je to často one man show bez 50 konzultantů).
Mě pouze vadí spolupracovat s firmami, kteří se nabubřele snaží vytvářet dojem, že jsou 10x větší, než zkutečně jsou, já klidně budu nakupovat v malém eshopu, dokud ale nezačne tvrdit, že má v kočárkárně 5000 položek skladem, a zapomene dodat že je většinou nikdy neviděl a že skladem=skladem u dodavatele (možná).
Vy tu praktiku zavádíte i do konzultačního byznysu - máte sice desítky koznultantů, ale přiznejme si - více méně virtuálních (prostě jako u toho zboží - skladem u dodavatele).
Jinak porovnání z iinfo - mají xnásobně větší obrat, ty vaše fotografie jsou navíc tak krásně a nádherně udělané, že každému kdo má trochu filipa musí dojít, že je zatím nějaké čertovina - a to, že tvrdíte, že je to proto, aby se někdo nezačal vydávat za H1 (proč by to proboha dělal), tomu snad nemůže nikdo soudný věřit.
Pane Štípku, nezastávám se obchodního modelu "pevná cena za klik" naše společnost ho nenabízí. Nerozumím proto, proč na můj příspěvek odpovídáte tak, jak odpovídáte. Já o voze (volný trh a svéprávní klienti) a Vy o koze(boj proti pevné ceně za klik)
Existují i jiné obchodní modely spolupráce, které jsou naprosto transparentní, ale odměna agentury se počítá různě. Naše společnost Clever Solutions nabízí tři další jiné.
Ze závěru Vašeho příspěvku cítím Vaší nedůvěru k agenturám. Jestli je někdo agenturou nebo poskytuje služby na ŽL, podle mne nerozhoduje. Podle mne rozhoduje a cílem je dlouhodobá spolupráce a vzájemná důvěra s klientem.
Mrzí mne, že přestože jste si otestoval různé agentury, nesdělil jste světu, za kolik příslušné služby a jaké formy spolupráce nabízíte Vy. Prostoru na Vašem blogu asi máte dostatek, takže se budu těšit i na Váš ceník služeb :-)
U modelu PPA klientům ani my účty nezpřístupňujeme. Jsme názoru, že důležitý je pro klienta EFEKT a nikoliv cesty k němu vedoucí. A kdo rozsoudí, jestli je to správně nebo ne ? Podle mne pouze klient.
Ani já ani Vy k tomu jako dvě osoby podnikající v oblasti internetového marketingu mandát od nikoho nemáme. (Tedy alespoň já se tak necítím.)
Nechme tedy všemocný trh, ať si sám vybere společnosti a produkty, které budou úspěšné a které nikoliv. Nic víc neříkám a nepovažuji za správné.
Muj prispevek nemel vyznít jakymkoli zpusobem proto agenturam. Naopak, mam pocit, ze specializovane agentury maji na trhu nezastupitelne misto a je jedno jestli jde o jednotlivce s ŽL nebo agentury. To abychom se spatne nepochopili :)
Co se tyka Vaseho dotazu na uvedeni/neuvedeni mych osobnich sluzeb na blogu v testu agentur. Uvedeny blog nikdy nemel slouzit k me sebepropagaci a jediny odkaz na me sluzby je uveden v sekci "Kdo to tu píše" a to jen proto, aby bylo zrejme, ze nejsem nezaujatym zurnalistou, ale clovek z oboru, ktery sdeluje sve nazory a postrehy.
Blog tedy naprosto cilene nefunguje jako selfpromo, ikdyz by se k tomuto ucelu dal vyuzit/zneuzit velmi efektivne. Cenik mych sluzeb je pak verejne pristupny v ramci stranek http://ppcreklamy.cz, kde si jej muzete stahnout ve formatu PDF a volne projit :)
Existuje vice obchodnich modelu pro PPC a kazdy ma sve vyhody i nevyhody. Jsem presto toho nazoru, ze pevna cena za proklik patri mezi ty nejmene vyhodne a omlouvam se, pokud jsem z diskuze Vas i ostatnich vycitil, ze debata narazi i na toto tema. Pak se snadno dostaneme k té koze na voze.
Obecne se snazim vštěpovat klientum prave onen duraz na efektivnost kampani, ktery take zminujete. Citim jen mandat k tomu, klienty edukovat, aby vedeli, co maji od PPC kampaní ocekavat a od správců kampaně (at uz je to jejich vlastni zamestnanec, ci agentura) vyzadovat a na co klast duraz.
Diky za Vase postrehy a nazory. Myslim, ze se spise shodujeme, nez rozcházíme :)