Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Symantec: 70 procent lidí v předchozím měsíci zapomnělo nějaké heslo od Jan Elznic - Řeším to podobně, mám asi 5 hesel, složitější...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 4. 2012 16:40

    Jan Elznic

    Řeším to podobně, mám asi 5 hesel, složitější používám tam, kde si střežím bezpečnost nejvíce, méně důležitá hesla jinde. Na škodu není používat ani nějaký sync, např. se mi hodí pro tento účel LastPass vzhledem k tomu, že je navíc multiplatformní.

    Zapomenuté heslo k nějakému tomu serveru řeším jinak dnes a denně. Naposledy zrovna dnes jsem si obnovoval heslo na Ebay. Včera zase na jiném serveru atd.

    Nejvíce mi vadí, když nějaké služby, a obzvláště často to dělají zejména banky, házejí klacky pod nohy uživatelům například tím, že nutí používat všelijak různě silná hesla kombinovaná malými, velkými písmeny, čísly a speciálními znaky, donucují uživatele heslo měnit v nějakém intervalu, třeba 90 dní a podobně, pro jejich změnu je třeba opisovat různé captchy, zadávat čísla ze smluv, brání prohlížeči jejich zapamatování a jiné vylomeniny.

    Horší situace také nastávají ve chvíli, kdy zapomenuté heslo nejde ani automaticky obnovit prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na adresu zadanou při registraci. Nedávno jsem se s tímto setkal třeba u serveru 802.cz, kde vyžadují pro obnovu hesla přímý kontakt s jejich lidmi. Jenomže kdo s Vámi bude v 11 hodin v noci řešit zapomenuté heslo, když ho potřebujete co nejrychleji obnovit? Pak nezbývá, než jen přejít ke konkurenci. Proto než se někam registruji, obvykle zjišťuji i takovéto důležité malichernosti jako je snadná možnost obnovy hesla.

    A za úplně nejhorší považuji, když po třetím pokusu při špatně zadaném hesle Vám zablokují úplně celý účet, což mimo jiné považuji za zcela zásadní už jen proto, že takto kdokoliv, kdo zná už jen moje uživatelské jméno, mi může takto snadno zamezit přístup k účtu.

    Stalo se mi něco podobného jednou u České Spořitelny a její služby Servis24. Třikrát zadat špatně heslo se může stát snadno, kdekdo se tolikrát po sobě upíše, ale už málokdo třeba desetkrát. Pro odblokování přístupu potom po mně chtějí různá čísla ze smluv nebo zřizovacích protokolů, které u sebe běžně na cestách opravdu nenosím.

    Chtělo by to, aby lidé, kteří za těmito produkty stojí, více přemýšleli o tom, jak službu navrhnout, aby byla pro lidi více uživatelsky přívětivá. Koneckonců nedělají to jen pro uživatele, ale i sami pro sebe, když jim ty lidi potom neodejdou jinam.

  • 25. 4. 2012 17:10

    x (neregistrovaný)

    Optimalni je nejaky hardcore master pass (stim ze ho trebas semo tamo zmenite) a hesla, libovolne silna, dlouha a naprosto nezapamatovatelna mate ulozena v nejakem sifrovanem ulozisti.

    Samo, hesla od kravin (jako trebas online hry) si klido napisu do mailu ... stejne je v 80% takhle posilaj po netu ... Ale opet, pokazde je jine. Stejne jako vetsinou pouzivam ruzne nazvy acc.

    Co me vadi, ze spousta ruznych loginu ma velka omezeni (trebas jen alfanumericke znaky, max 8 ...), pripadne si aplikace heslo nepamatuje a je treba ho tam pokazde znovu kopirovat, v horsim pripade i datlovat ... to je na zabiti (specielne u tech her). Pak tam naprosto logicky dam nejkratsi a nejjednodussi mozne heslo.

  • 25. 4. 2012 13:59

    tdvorak (neregistrovaný)

    On je taky nadlidskej úkol pamatovat si pro každou službu nový a silný heslo. Řeším to tak, že mám několik hesel pro různé úrovně služeb podle důležitosti. Bankovnictví, pak google a jiné důležité údaje, pak běžný fóra a služby a nakonec odpad.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).