Systém na zpoplatnění obsahu zatím do Česka nemíří

Systém na zpoplatnění obsahu Piano, který byl před půl rokem spuštěn na Slovensku, se od nového roku objeví v další zemi. U našich východních sousedů prý už získal „pěticiferný počet“ platících uživatelů.

V květnu byl na Slovensku spuštěn systém Piano, který umožňuje provozovatelům webů zpoplatnit část obsahu. Uživatel za necelá tři eura měsíčně získá v současné době přístup k placenému obsahu na devíti, převážně zpravodajských we­bech.

Podle Tomáše Belly, ředitele společnosti Piano Media, která systém provozuje, se firma začátkem příštího roku chystá vstoupit na další trh. Bella na konferenci Czech Internet Forum 2011 také prozradil, že jednání o nasazení systému probíhají v celkem deseti zemích. Mezi prvními čtyřmi zeměmi, kam Piano expanduje, ale nebude Česko. Provozovatelé tuzemských webů jsou prý podle Belly většinou spokojení s příjmy z reklamy. Do jakých zemí plánuje Piano expandovat, stejně jako zemi, kde bude systém nasazen v lednu, ale nechtěl Bella upřesnit. 

Podobně tajemný byl i co se týče počtu platících uživatelů, které se podařilo systému Piano na Slovensku za půl roku provozu nasbírat. Prozradil pouze, že počet uživatelů je pěticiferné číslo, které stále roste. Číslo prý není možné zveřejnit, protože si to nepřejí klienti. 

EBF6

Situace v online médiích a zpoplatnění obsahu

Situaci v online médiích a tematice zpoplatnění obsahu jsme se věnovali již dříve v následujících článcích, kde můžete získat další informace:

Zavedení systému na Slovensku se prý u zapojených webů neprojevilo na poklesu počtu unikátních návštěvníků, ani na poklesu počtu zobrazených stránek. V současné době systém zasahuje 70 procent slovenské internetové populace. Počet předplatitelů prý překonal představy webů, které jsou do systému zapojeny. 

Na rozjezd systému získala firma investici ve výši 300 tisíc eur. V současné době jedná o investici ve výši až 2 miliony eur, kterou chce použít na expanzi do dalších zemí. Piano Media letos skončí výrazně v mínusu právě kvůli nákladům na připravovanou expanzi. Pokud by se firma rozhodla nerozšiřovat systém do dalších zemí, dostala by se do zisku zřejmě už v prvním pololetí příštího roku.

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 11. 2011 22:32

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »