Hlavní navigace

T-Mobile a Telefónica O2 mají kodex pro prodej po telefonu, podvečerní obtěžování nezakazuje

Jiří Macich ml.

Telefónica O2 a T-Mobile mají nový společný etický kodex pro prodej po telefonu. Máte-li zájem si jej prostudovat, je volně k dispozici v podobě PDF dokumentu (112 kB). Podle kodexu třeba prodejce nesmí zakrývat účel hovoru, především předstíráním jiného účelu (např. marketinkový průzkum). Pokud volaný projeví vůli v hovoru nepokračovat, prodejce je podle kodexu povinen se omluvit a hovor bezodkladně korektně ukončit. Prodejce také nesmí kontaktovat volaného v čase mezi 21:00 a 8:00 hodinou.…

Telefónica O2 a T-Mobile mají nový společný etický kodex pro prodej po telefonu. Máte-li zájem si jej prostudovat, je volně k dispozici v podobě PDF dokumentu (112 kB). Podle kodexu třeba prodejce nesmí zakrývat účel hovoru, především předstíráním jiného účelu (např. marketinkový průzkum). Pokud volaný projeví vůli v hovoru nepokračovat, prodejce je podle kodexu povinen se omluvit a hovor bezodkladně korektně ukončit. Prodejce také nesmí kontaktovat volaného v čase mezi 21:00 a 8:00 hodinou. Volání uprostřed oběda či během podvečerních časů rodinných večeří, zparodované v nejednom sitcomu, však ani nový kodex nezakazuje.

START17

Kodex dle očekávání stanovuje jako povinnost poskytovat správné, úplné a nezavádějící informace. Prodejce také nesmí zneužít důvěřivosti, nezkušenosti nebo neznalosti volaného, zejména starších osob. Nesmí volaného obtěžovat nadměrným počtem hovorů. Onu nadměrnost však kodex nijak nekonkretizuje a lze si ji tedy vykládat velmi subjektivně. Pokud je ale zjevné, že volaný nemá o nabízenou službu nebo produkt zájem, prodejce nesmí volaného v dané kampani více kontaktovat. Prodejce také nesmí volat ze skrytého čísla a je povinen s volaným komunikovat česky a nesmí používat nadměrné množství odborných výrazů. Nadměrnost opět není definována. (Tisková zpráva)

Pokud máte nějaké špatné nebo kuriózní zkušenosti s dosavadním fungováním prodeje po telefonu (nejen) u T-Mobilu a Telefóniky, můžete se o ně podělit s ostatními čtenáři v diskusi pod zprávičkou.

Našli jste v článku chybu?
23. 10. 2009 14:35
uživatel si přál zůstat v anonymitě
Když neznám termity, nepoužívám je, protože jinak hrozí rizoto, že to skončí fiakrem.
23. 10. 2009 10:34
krakonoš (neregistrovaný)
Jakýkoli marketing, pokud je cílen osobně, by měl být možný pouze a jedině s výslovným souhlasem oslovovaného. Současná praxe, kdy vás kdejaký obejda neustále otravuje senzačními nabídkami na kdejaký póvl je naprosto neúnosná! A to už vůbec nemluvím o situaci, kdy uzavřete s libovolným subjektem (banka např.) smlouvu, vymíníte si nezasílání obchodních nabídek, ale jakmile smlouvu ukončíte, začnou vás okamžitě otravovat a zastavit se to dá jen zasláním doporučeného dopisu na jakousi dobře utajeno…