Soudy resi tyto zbytecne spory z duvodu absolutni nenazranosti korporaci jako je T-Mobile, ktere si k tomu vykladaji pofiderne pravo ve svuj prospech, viz tento pripad. Ostudou je pak, ze je zastupuje clovek jako je prof. Gerloch, ktery je vzorem a moralni autoritou prinejmensim pro studenty pravnicke fakulty UK. Aneb to je pak obrazek toho, co vubec za kvalitu tato fakulta produkuje. Vsude jinde v Evrope by operator zaklapl a ostudou by se propadl do zeme. Viz napr. v Britanii pokuta v prepoctu ve vysi 120 milionu pro Vodafone, ktery nepricetl desetitisicum spotrebitelum kredit po dobiti. Uznal chybu, omluvil se. U nas poda operator proti rozhodnuti CTU rozklad a pak to zene az k NSS a i v jasnych pripadech porad mele dokola, ze se niceho nedopustil, jelikoz provedl optimalizaci ve prospech zakaznila, ackoliv je zrejme , ze "optimalizace" pouze obohatila operatoruv zisk. V ceske spolecnosti chybi poctivost, dobre mravy atd.
fakticky máš pravdu, ale tohle je vyústěním situace, kdy operátoři začali masivně zneužívat svých podmínek, měnit je za běhu smlouvy (účtování po 30s místo původní 1s atd.), protože mohli, automaticky prodlužovat 2 roční úvazky s nesmyslnými pravidly, kdy a do jak musíš podat výpověď (minimálně dva měsíce předem a nikoliv v posledním měsíci).
Tak dlouho si zahrávali s ohněm, až poslanci novelizovali zákon a operátoři dostali útrum. Vždyť i ten doplatek je dost absurdní, platit polovinu aniž by operátor poskytl služby, byl schovaný v dlouhých textech všeobecných podmínek, které člověk ani nemohl dostat písemně (zrovna je nemáme) a byly pouze online, na pobočce o téhle podmínce tě ani nikdo neinformuje.
Já třeba skončil také s tímhle absurdním poplatek, jen kvůli tomu, že hoši změnili podmínky, prodloužili mi automaticky smlouvu a já se o poplatku dozvěděl až při ukončení, kdy rušili cdma a už jsem nemohl internet využívat. Ano, mám číst podmínky, ale prakticky není možné vše přečíst, zejména, když si člověk v té době musel změny podmínek hlídat sám na internetu.
Nechápu, jak je možné že jako v jiných případech smluv se podmínky neřeší stylem - obě strany musí souhlasit s novými pomínkami a proto musí po doběhnutí staré smlouvy podepsat novou , nebo se dohodnou o ukončené staré ihned a sepsání nové. DOHODNOU a OBĚ ..
Operátor by neměl mít možnost měnit podmínky jak se mu zlíbí.
ano, ač UPC se mi nezamlouvá svým neustálým zdražováním, aspoň normálně komunikují. Operátoři jsou schopní informaci o změně napsat na místo, kde se to složitě hledá, ikdyž vím, že to tam hledat mám, přitom jsou schopní mi přes sms posílat reklamy, ale už ne info o změně podmínek.
Popravdě operátory jsem vyřešil přes živnost, smlouvu máme podepsanou, jednostranná změna není možná, pouze písemným dodatkem a mám naprostý klid, je mi vlastně jedno, jestli měsíčně platím o 50 nebo 30 Kč více, ale vím, že to co jsem si domluvil mi nebude dvakrát do roka měnit a já budu muset studovat spoustu stránek a různých příloh.
To jako myslíte 100% ceny X počet měsíců. Měl by být poze takový rozdíl mezi závazkovou a nezávazkovou variantou jako příklad neomezený tarif free Cz za 749 Kč se smlouvou a 899 Kč je bez smlouvy. Pokud se po 6 měsících rozhodnu učinit změnu tak oprávněný je doúčtovat mi rozdíl do ceny nedotované za 6 měsíců a to je jeho ušlý zisk, kterých bych platil kdybch byl u něj 6 měsíců bez závazků. Cokoliv navíc je neoprávněné obohacení se.
Souhlasím.
Nejde mi do hlavy, čím se telekomunikace liší, že si jdou vlastní cestou při uzavírání smluv.
Nedávno mi upc napsalo, že stávající internet ruší a nabízejí jiný (rychlejší), který je dražší. Takže mi napsali, že, v případě nesouhlasu, mám možnost smlouvu ukončit ihned bez problémů.
Dopis se 4 odstavci, naprosto jasně znějící. To beru, to je férové.
poslat info je ještě ta lepší varianta, horší je, když si změny všimneš pozdě a pak musíš počkat rok, dva na vypršení smlouvy, kterou jsi vlastně ani prodloužit nechtěl a souhlasil jsi s jinými podmínkami, mimochodem to automatické prodlužování smlouvy o dva roky s nemožností to v posledním měsíci ukončit je také pěkně podpásové jednání.
No já nevím, já podmínky vždy dostal na papíře a na změny byl upozorněn dopředu. Souhlasím s tím, že pokud se zákazník k něčemu upsal, měl by to dodržet.
Spíš bych šel směrem, že se zakážou změny, tzn. pokud chce operátor něco změnit zákazníkovi, který má úvazek, tak aby zákazník mohl říct: "Hoši, to se mi nelíbí, chci aby to zůstalo, jak to bylo", případně, pokud by operátor z nějakého důvodu nemohl nechat věci být (např. se ruší frekvence): "Hoši, já mohl tehdy jít jinam a kdybych věděl, že to budete měnit, bylo by to pro mě lepší, takže mně vraťte všechno, co jsem doteď zaplatit, protože jste nedodrželi dohodu". Pak by to bylo vyrovnané. Teď je naprd, že operátor může cokoliv změnit a zákazník má jediné právo - sebrat se a jít, jenže na našel specifickém trhu není kam. Ale tyhle zákony ve smyslu, že závazky se nemusí platit, mně vadí.
mám s nimi špatné zkušenosti ještě z doby, kdy neměli povinnost o změnách informovat přímo a ne zveřejněním nových podmínek na stránkách. I do tohohle zasáhl stát a vynutil tu povinnost.
Souhlas, že smlouva by se měla dodržovat a člověk by měl vědět s čím počítat, ale třeba u operátorů jsem rád, že do toho zasáhl postupně stát, co se tady jsnu dobu vytvořilo bylo hodně nefér.
Hloupy jste leda vy - kdyz si u vas zakaznik objedna telefon, a nasledne objednavku zrusi, tak vy telefon prodate nekomu jinemu, tudiz muzete chtit tak maximalne uhradit nejakou castku prokazatelne vynalozenou na logistiku toho zruseneho obchodu. Plati to odjakzive ve vsech oborech.
Co nechapete na tom, ze nemuzete v zadnem oboru pozadovat uhradu neceho ,co jste prokazatelne nikdy nedodal, a co dokonce obratem dodate nekomu jinemu? Je naprosto irelevantni co si napisete do smluv. A plati to i mezi firmami. Je mozne do smluv davat ruzna penale, ale rozhodne ne takova, ktera by byla zjevne neopodstatnena. S vymahanim neceho takoveho se vam soudy leda vysmeji.
Nehlede na to, ze tato penale si operatori stanovili jednostranne.
To asi ano, ale musí to platit oboustraně. Pokud operátor uzavře smlouvu se zákazníkem na 2 roky, má mu po celé dva roky dodávat službu podle smlouvy. Pokud to nedodrží tak odškodnění zákazníka. Ale teď operátor smlouvu změní, řekne zákazníkovi sorry a zákazník má jedinou možnost bez náhrody smlouvu vypovědět
Operátor (ale i banka) ti dává možnost zrušit smlouvu s okamžitou platností. Neakceptuje pokračování ve staré smlouvě. Což není dobré, protože operátoři jsou tu jen tři a podmínky změní všichni zhruba stejně, takže si nevybereš. (Banek je nepoměrně víc, ale stejně podmínky mění víceméně ve vzájemném souladu). Zároveň ale dělá všechno možné proto, aby ses o nových podmínkách nedozvěděl včas. Jediná možnost je jít ke konkurenci a vylobovat si lepší ceny. Pokud ale už máš u starého operátora zajímavé ceny vyjednány, nemá to řešení. Jsi jejich rukojmím.
Pokud se zakaznik upise na 24 mesicu a za pul roku chce smlouvu zrusit, mel by doplatit zbytek, tedy 18 mesicu.
To ze bodry stryc z Moravy, poslanec Husak, prosadil svuj zvrhly napad do zakona nemeni nic na tom, ze se jedna o hloupost, trebaze je napsana na papire s hlavickou zakona.
Zakon ma byt obecna pravni norma, tedy aplikovatelna na co mozna nejsirsi pocet subjektu a po co mozna nejdelsi dobu, coz zakony CR ve velke mire vubec nerespektuji.
Pak soudy resi takove pitomosti jako je tato.