Hlavní navigace

T-Mobile spustil komerční mobilní reklamu

Jiří Macich ml.

Mobilní operátor T-Mobile začal k 1. říjnu komerčně poskytovat mobilní reklamu třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit a reklamní letáky přikládané k fakturám. Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který…

Mobilní operátor T-Mobile začal k 1. říjnu komerčně poskytovat mobilní reklamu třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit a reklamní letáky přikládané k fakturám. Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku, tvrdí Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile.

START17

Pilotní provoz, v jehož rámci se zkoušela účinnost SMS a MMS kampaní, běžel od 16. března do 12. června 2009 a účastnily se jej dvě cílové skupiny: mladí lidé a ženy žijící ve městech. Celkem se do testu zapojilo 22 inzerentů a proběhlo 32 kampaní. Ve všech případech měli oslovení zákazníci možnost okamžitě reagovat na příchozí reklamu navštívením odkazovaného webu přímo z mobilu, zavoláním na vložené telefonní číslo či formou SMS. Průměrná response rate činila 2,72 procenta. U nejslabší kampaní dělala 0,29 procenta.

Tři čtvrtiny příjemců si uchovaly reklamní zprávu ve svém mobilu, aby se k němu mohly později vrátit (nesmazaly ji tedy okamžitě). Třetina adresátů obdrženou zprávu alespoň jednou přeposlala. Zákazníci se prý nemusejí obávat záplavy spamu. Na vlastní žádost budou z databáze potenciálních adresátů reklamních zpráv odstraněni. Připomínáme, že mobilnímu marketingu se budě věnovat konference Mobile Internet Forum 2009, kterou Lupa.cz pořádá příští týden. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?
4. 10. 2009 9:24
:-) (neregistrovaný)
Taky jsem zaměstnanec operátora! Ano, můžeme zjistit absolutně vše - dokonce i Vaše myšlenky - jsme totiž něco jako Xman, Superman, Spiderman a Dalajláma dohromady :-DDD Samozřejmě, že to zjistit nejde - jadnalo se o PILOTNI KAMPAŇ, takže člověk s IQ větším než má houpací kůň, musí zákonitě vědět, že se takové průzkumy dělají ještě na základě dotazníků, kde respondent vyplní otázku Q87a: "Za jak dlouho po přijetí jste reklamní SMS smazal/a?" 1) Ihned 2) Do pár minut 3) Do pár hodin 4…
3. 10. 2009 0:56
Tak tak, nechápu ty blbce co jsou ochotní reklamu přeposílat, otvírat odzaky v mobilu nebo na ni nedej bože volat. To zase bude exekucí, až začnou šášulové volat na číslo z reklamy 906... 100Kč za minutu, s účtováním za každou započatou hodinu :-)