Hlavní navigace

T-Mobile vsadil na nové sítě. Tržby poskočily o víc než dvanáct procent

Autor: Jan Sedlák
Jan Beránek

Zatímco O2 se loni rozdělilo, T-Mobile pokračuje v integraci s GTS a T-Systems. Operátor loni zvýšil tržby o 12,5 procenta na 27,1 miliardy korun.

Průměrná útrata zákazníků klesá. Během loňského roku spadla o čtyři procenta na 253 korun. Rostou ale data, na která operátoři po zavedení neomezených hlasových tarifů sází nejvíc. 

Podíl nehlasových služeb na tržbách z mobilů už se u T-Mobilu dostal na pětačtyřicet procent. Objem přenesených dat vzrostl meziročně o téměř sedmdesát procent a přesáhl 17 600 terabytů.

„Dokončili jsme proces integrace a zaměřili se na rychlá data zejména prostřednictvím LTE a zároveň jsme se snažili přesvědčit firemní zákazníky o tom, že jsme schopni vyhovět všem jejich komunikačním potřebám,“ uvedl generální ředitel Milan Vašina.

Operátor pokračoval v rozšiřování sítě LTE, která ke konci roku pokrývala 82 procent populace a 80 procent území Česka. Vedle toho spouštěl nové technologie, které právě rychlý internet využívají – Voice over LTE, Voice over Wi-Fi nebo speciální síť pro internet věcí.

START17

Rekordy hlásí i O2 

Návrat do čísel, která dělají majitelům radost, oznámilo i rozdělené O2. Firma ohlásila čistý zisk 5,1 miliardy korun, tedy o 45 procent více než v roce předchozím. Hlavními růstovými oblastmi byla mobilní data, internetová televize O2 TV a aktivity na Slovensku. 

Propad už podle posledních veřejných finančních výsledků zastavil i Vodafone, jehož zisk poskočil od předloňska o 67 milionů korun na 267 milionů. To vypadá hezky, ale o dvě účetní závěrky zpět hlásil operátor finančnímu úřadu zisk skoro čtyřnásobný. 

Našli jste v článku chybu?
26. 2. 2016 14:02
crayxmp (neregistrovaný)

Nemohu si pomoci, ale vodafone je podle me opravdu na odpis: nevim kdy, ale zrudili dokonce prestizni prodejnu v Praze Na Prikopech,

b) kazdou chvili cru o nejake jejich stiznosti pro poruseni zakona ci rovnou zalobach

c) jakkoliv se snazili snad jiz pred 10 lety odriznout od puvodniho brandu Oskar - porad jsou Oskarem! kvalitou sluzeb, radoby "cool" hlaskami v telefonnim menu ( pro zajimavost - nezmenili ani hlas!).. ME irituji a jsou pro me jssnym odpadem. zKratka naprosto nezvladli napriste…

28. 2. 2016 1:21

Přál bych jim opravdu konkurenčního operátora.Ty zisky jsou jen z okrádání zákazníků bez možnosti výběru levnějšího operátora. Stát tady toleruje 3monopol a neřeší to.Nechá jim nadouvat bachory z našich kapes za předražený internet a volání.