Hlavní navigace

T-Mobile vylepšuje pokrytí tuzemských dálnic

Martin Vyleťal

Tuzemský T-Mobile ohlásil posílení své sítě v okolí dálnic a rychlostních silnic. Na stabilnější hovory se tak mohou zákazníci těšit například podél dálnic D1, D2, D5 a D11; celkově se jedná o více než 100 vysílačů. Posílení probíhá především formou úpravy anténních parametrů vysílačů, zvýšením jejich výkonu, v některých případech i přidáním nových antén. Technici T-Mobile také optimalizují parametry týkající se předávání hovorů mezi buňkami.

Tuzemský T-Mobile ohlásil posílení své sítě v okolí dálnic a rychlostních silnic. Na stabilnější hovory se tak mohou zákazníci těšit například podél dálnic D1, D2, D5 a D11; celkově se jedná o více než 100 vysílačů.

Posílení probíhá především formou úpravy anténních parametrů vysílačů, zvýšením jejich výkonu, v některých případech i přidáním nových antén. Technici T-Mobile také optimalizují parametry týkající se předávání hovorů mezi buňkami.

Stejně jako v dnešním článku o mobilním signálu v tuzemských vlacích, upozorňuje T-Mobile na fakt, že kostrukce vozidel negativním způsobem ovlivňuje kvalitu pokrytí mobilním signálem. Automobil, stejně jako železniční vagón totiž funguje podobně jako Faradayova klec.

START17

Elektromagnetické záření (kam patří i mobilních sítě) proniká dovnitř omezeně, většina je svedena po plášti karoserie. U vozů nižší střední třídy (např. Škoda Octavia) činí útlum uvnitř automobilu cca 20 dB, což odpovídá přibližně 30% snížení síly signálu. Dražší vozidla vybavená termoskly pak dokonce o 40 dB, takže se příjem zhorší až o 60 %. Už samotné nasednutí do auta tedy znamená pokles kvality signálu bez ohledu na to, v jak pokryté oblasti se nachází cíl cesty, vysvětlují zástupci T-mobilu.

Zdroj: tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?
15. 8. 2012 17:17
astray (neregistrovaný)

Ať nepindají, a stavějí. Dávno už tam mělo být souvislé 3G. S útlumem v autech by právě měli počítat, ne to stavět do protikladu.