Ta naše Telefónica česká

Lidový ADSL tarif připravuje půdu pro další mastné účty. K návratu do dob dial-upu zbývají už jen dialery. Tolik slibované zrychlení ADSL u řady zákazníků nepřichází a stejně tak ani omluva nebo vysvětlení. A jak jste v poslední době pochodili s telefonními automaty?

Jiří Macich - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

Když jsem před několika dny poprvé slyšel zprávu, že by Telefónica O2 Czech Republic mohla nabídnout nějaký lidový ADSL tarif s cenou pod dvě stovky za měsíc, byl jsem mile překvapen. Sice mělo být zpomalování aplikováno již po přenesení 1 GB dat, ale pro takové to domácí surfování to je myslím ještě relativně dostačující.

Telefónica O2 to ale vidí jinak a přišla s vlastní představou startovacího ADSL tarifu. Měsíční paušál jde opravdu hluboko pod dvě stovky (i po připočítání daně), rychlost downloadu 2048 kbit/s je pro začátek víceméně ideální a zmizela i proklínaná FUP. A kde je háček? Snad jste si nemysleli, že to bez něj půjde. V tomto případě je to pořádný hák – náš dominantní operátor se vrací ke zpoplatnění po minutách.

Tarif O2 Internet ADSL Start sice neomezuje množství přenášených dat, ale vrací nás do časů tučných účtů za přepísknuté browsdání, tedy téměř někam do dob hlubokého dial-upu a začátků ADSL. Legrační je, že v televizní reklamě propagující tento nový tarif se hovoří o tom, co všechno už je na Internetu – třeba o chatech. Jsem zvědav kolik zákazníků si bude trhat vlasy při pohledu na měsíční vyúčtování, když si předtím trochu protáhli klábosení ve své oblíbené komůrce. Abychom nebyli národem skinheadů …

Koruna za každou minutu připojení mi přijde trochu moc. Přimhouřil bych oko, kdyby měsíční paušál dělal do padesátikoruny, ale on je třikrát vyšší. V ceně je sice 120 volných minut, ale to je dost málo. Nemohu si pomoci, ale pevné vysokorychlostní připojení podle mého názoru je bez časově neomezeného přístupu takové zmrzačené.

Docela úsměvné je také zrychlování ADSL. Z televize se na nás valí reklamy plné bleskového internetového připojení, ale někteří zákazníci si vůbec nepolepšili. Telefónica chrlila tiskové zprávy o tom, jak rychle a dobře probíhá zvyšování přenosové rychlosti stávajícím zákazníkům. O nedodržení svého slibu, že do konce května bude fungovat zvýšení přenosové rychlosti, jaksi mlčí. Ani na přímý dotaz se toho člověk mnoho nedozví – viz pondělní článek o tomto problému.

Doma se připojuji přes ADSL od Telefóniky a zrychlení mě zatím s úspěchem míjí, přestože už to bude týden po slíbeném nejzazším termínu. Na zákaznické lince mi pouze nabídli možnost nahlášení závady. Je sice pravda, že Telefónica si nechala při zvyšování rychlosti rezervu pět procent zákazníků, u kterých to z technických důvodů nepůjde, ale tady bude očividně problém někde jinde, než je třeba vzdálenost od ústředny (v mém případě je ústředna, co by kamenem dohodil).

CIF16

Když už tu tak Telefónice myji hlavu, nedá mi to a podělím se o svou čerstvou zkušenost s telefonními budkami. O víkendu jsem si zapomněl doma mobil a potřeboval jsem si nutně zavolat. Budka na drobné skoro na každém rohu, ale žádná, kterou jsem zkoušel, nefungovala. Chápu, že Telefónica nemůže za vandaly, kteří se při cestě z oblíbeného restauračního zařízení dobře baví mlácením a kopáním do telefonu v budce, ale je docela zajímavé, že se ani jeden automat neporouchal tak, aby to bylo na pohled jasné a aby neschramstl peníze, které potom odmítl vydat.

Slibuji, že teď dám Telefónice nějaký čas pokoj. Jedině že by připravila za velkého humbuku návrat ISDN za úžasný paušál …

Anketa

Jaké máte z poslední doby zkušenosti s telefonními automaty?

54 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 6. 2007 10:58

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »