Hlavní navigace

Tabletový Dotyk zvěřejnil první čísla čtenosti, předplatné zavádět nehodlá

18. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Čistě tabletový týdeník Dotyk za sebou má první čtyři měsíce existence. Vydavatelství Tablet Media při té příležitosti zveřejnilo interní čísla, která ukazují, jaký je o něj zájem.

Od svého květnového spuštění zaznamenala aplikace Dotyku celkem 25 tisíc stažení, 65 % připadá na platformu iOS, 35 % činí Android. Počet unikátních uživatelů (tedy těch, kteří si stáhli a přečetli aspoň jedno číslo) dosáhl podle statistik publikačního systému Triobo a analytické služby Flurry čísla 20 851. Rozdíl mezi počtem stažených aplikací a unikátních čtenářů je podle vydavatelství Tablet Media dán tím, že si někteří lidé stáhli čtečku na více zařízení.

Průměrná čtenost jednoho čísla Dotyku činila v srpnu 6 371 čtení, průměr za čtyři měsíce se pohybuje kolem 6 000. Celkově týdeník registruje přes 80 tisíc stažení (jednotlivých vydání, nikoli aplikace) a na 120 tisíc čtení.

Další informace vydavatelství zjišťovalo ve čtenářském průzkumu, do kterého se v srpnu zapojilo 520 lidí. Zajímavé jsou například odpovědi na otázku, kolik lidí čte magazín na jednom tabletu: 74 % dotázaných uvedlo, že jen oni sami, 22 % přiznalo, že se dělí s jednou další osobou, 3 % se dvěma a 1 % se třemi dalšími lidmi.


Autor: Tablet Media

Údaje o čtenosti jsou jedna věc, podstatné ale bude, jak se Dotyku povede ekonomicky. Na konkrétní čísla je po čtyřech měsících ještě brzy a Tablet Media zatím ekonomické výsledky nezveřejňují. Majitel vydavatelství Michal Klíma Lupě řekl, že se z prázdninových měsíců dají těžko vyvozovat nějaké závěry. „Reakce inzerentů a agentur na nové možnosti reklamy v tabletech jsou pozitivní, ale s různou mírou rychlosti,“ podotkl.

BRAND24

Zavádět předplatné nadále odmítá a Dotyk chce financovat výhradně z reklamy. Objem peněz směřovaných do reklamy na mobilních zařízeních ale v poměru k počtu prodaných smartphonů a tabletů zatím roste pomalu. Podle údajů evropské pobočky IAB mobilní reklama v loňském roce činila jen 5 % z celkových výdajů do digitální inzerce. Klíma ale věří, že se reklamní model na tabletech uchytí: „Myslím, že o tom není vůbec žádných pochyb. Když začínala reklama na Internetu, dosahovala nejdřív jednoho procenta, pak 1,3 %, potom 1,7 %… a dnes jsou země, kde tvoří polovinu trhu,“ řekl Lupě.

S uváděním dalších tabletových titulů na trh nicméně v blízké době nepočítá. „Dnes jsme vydali speciál o jachtách, asi za dva týdny vydáme literární speciál o knížkách. Chceme si na nich otestovat zájem publika. Ale s dalšími projekty nespěcháme,“dodal Klíma.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).