Tabletový Dotyk zvěřejnil první čísla čtenosti, předplatné zavádět nehodlá

Čistě tabletový týdeník Dotyk za sebou má první čtyři měsíce existence. Vydavatelství Tablet Media při té příležitosti zveřejnilo interní čísla, která ukazují, jaký je o něj zájem.

Od svého květnového spuštění zaznamenala aplikace Dotyku celkem 25 tisíc stažení, 65 % připadá na platformu iOS, 35 % činí Android. Počet unikátních uživatelů (tedy těch, kteří si stáhli a přečetli aspoň jedno číslo) dosáhl podle statistik publikačního systému Triobo a analytické služby Flurry čísla 20 851. Rozdíl mezi počtem stažených aplikací a unikátních čtenářů je podle vydavatelství Tablet Media dán tím, že si někteří lidé stáhli čtečku na více zařízení.

Průměrná čtenost jednoho čísla Dotyku činila v srpnu 6 371 čtení, průměr za čtyři měsíce se pohybuje kolem 6 000. Celkově týdeník registruje přes 80 tisíc stažení (jednotlivých vydání, nikoli aplikace) a na 120 tisíc čtení.

Další informace vydavatelství zjišťovalo ve čtenářském průzkumu, do kterého se v srpnu zapojilo 520 lidí. Zajímavé jsou například odpovědi na otázku, kolik lidí čte magazín na jednom tabletu: 74 % dotázaných uvedlo, že jen oni sami, 22 % přiznalo, že se dělí s jednou další osobou, 3 % se dvěma a 1 % se třemi dalšími lidmi.


Autor: Tablet Media

Údaje o čtenosti jsou jedna věc, podstatné ale bude, jak se Dotyku povede ekonomicky. Na konkrétní čísla je po čtyřech měsících ještě brzy a Tablet Media zatím ekonomické výsledky nezveřejňují. Majitel vydavatelství Michal Klíma Lupě řekl, že se z prázdninových měsíců dají těžko vyvozovat nějaké závěry. „Reakce inzerentů a agentur na nové možnosti reklamy v tabletech jsou pozitivní, ale s různou mírou rychlosti,“ podotkl.

KL_NOMINACE

Zavádět předplatné nadále odmítá a Dotyk chce financovat výhradně z reklamy. Objem peněz směřovaných do reklamy na mobilních zařízeních ale v poměru k počtu prodaných smartphonů a tabletů zatím roste pomalu. Podle údajů evropské pobočky IAB mobilní reklama v loňském roce činila jen 5 % z celkových výdajů do digitální inzerce. Klíma ale věří, že se reklamní model na tabletech uchytí: „Myslím, že o tom není vůbec žádných pochyb. Když začínala reklama na Internetu, dosahovala nejdřív jednoho procenta, pak 1,3 %, potom 1,7 %… a dnes jsou země, kde tvoří polovinu trhu,“ řekl Lupě.

S uváděním dalších tabletových titulů na trh nicméně v blízké době nepočítá. „Dnes jsme vydali speciál o jachtách, asi za dva týdny vydáme literární speciál o knížkách. Chceme si na nich otestovat zájem publika. Ale s dalšími projekty nespěcháme,“dodal Klíma.

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »