Hlavní navigace

Tak už i O2. Kellnerův operátor dohání konkurenci rodinným tarifem

27. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Thein
Podobně jako Vodafone, ale místo desítek gigabajtů televize. O2 přišlo se změnou tarifů jako poslední, ale revoluci úplně nepřineslo.

Datové jaro, které prorokoval předseda ČTÚ, se zatím nekoná. O2 dnes představilo svou vizi tarifů pro letošní sezónu. Operátor pod vedením Tomáše Budníka vsadil, podobně jako Vodafone, na rodinu, respektive na skupinové tarify. 

Ideální rodina má podle O2 tři členy a televizi. Po několika měsících testování na vybraných pobočkách tak operátor vypouští příští týden nabídku s třemi neomezenými tarify, třemi GB dat pro každého a základní verzí O2 TV. Bratru za 1999 korun. Ve verzi s 5 gigabajty dat v základu je to 2299 korun.

Případný čtvrtý člen nově vzniklé komunity pod hlavičkou tarifu O2 Spolu se může připojit za 666 korun měsíčně. Pokud tedy chce stejné podmínky jako ostatní. S polovičním datovým balíčkem zaplatí 499 korun a s pětigigabajtovým zase 766 korun. 

„Pro zákazníky, kteří měsíčně spotřebují více dat, nabízí O2 možnost využít 5 GB dat měsíčně za 100 korun navíc na jednu SIM kartu, případně si data dle potřeby dále navýšit,“ tvrdí tisková zpráva. Podle šéfa firmy Tomáše Budníka lze tarif kombinovat i s domácím internetem. 

Naskočit může kdokoliv, nový i stávající klient operátora, pokud zrovna není vázán jinou smlouvou. Podobně jako u Vodafonu nabídku mohou využít i menší firmy. 

O2 se tak zkouší natlačit do segmentu, ve kterém se už v únoru začal snažit Vodafone. Tuzemská trojka pod novým šéfem vsadila na nálož 40 gigabajtů dat, O2 zase zkouší k novému tarifu přilepit televizi. 

Tarifní matematika u červeného operátora hovoří tak, že za 2499 korun dostanou čtyři lidi pod jednou smlouvou 42 gigabajtů dat a neomezené volání a SMS. Individuální neomezený tarif s deseti gigabajty jinak u operátora vychází na 1599 korun. 

Žádnou velkou revoluci nepřinesl ani T-Mobile, který sice u svých tarifů data přidal, ale zároveň s tím třeba zdražil nejrozšířenější neomezený tarif. 


Zdroj: David Slížek

Základní nabídka tarifů T-Mobile.

O2 prý při konstrukci nových tarifů vycházelo z výzkumu, který si nechalo udělat agenturou Ipsos. Ta pro firmu sondovala, kdo a jak platí v rodinách za operátorské služby.

UX DAy - tip 2

Ve více než 40 procentech domácností hradí poplatky za telekomunikační služby ze společného účtu. Ve 35 procentech hradí náklady za všechny jeden ze členů společné domácnosti a pouze v necelé třetině domácností platí náklady za telekomunikace každý sám. O přenosu služeb k jednomu dodavateli, který provozuje internet, telefon a televizi, by prý kvůli zvýhodnění uvažovalo 73,5 % lidí.

Inspiraci možná přinesl i Vodafone, který kampaň na svůj rodinný tarif jménem Red+ jede už několik měsíců. „Jde o jeden z nejpoužívanějších postpaidových tarifů dneška,“ tvrdí marketingový ředitel Vodafonu David Novák s tím, že ho používá přibližně patnáct procent nefiremních zákazníků. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).