Hlavní navigace

Také věříte reklamě na iDnes?

Aleš Miklík

Portál iDnes vydal tiskovou zprávu, nad jejímž obsahem se každému reklamnímu agentovi musí tajit dech. Více než polovina čtenářů iDnes totiž po zhlédnutí reklamního banneru navštíví internetové stránky inzerenta, celých 80 procent čtenářů pak považuje inzerované společnosti za důvěryhodné. O události skomírajícího internetového léta je tak rázem rozhodnuto. Reklama na webu už nikdy nebude to, co dřív!

Aleš Miklík - nová karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

Portál iDnes vydal tiskovou zprávu, nad jejímž obsahem se každému reklamnímu agentovi musí tajit dech. Více než polovina čtenářů iDnes totiž po zhlédnutí reklamního banneru navštíví internetové stránky inzerenta, celých 80 procent čtenářů pak považuje inzerované společnosti za důvěryhodné. O události skomírajícího internetového léta je tak rázem rozhodnuto. Reklama na webu už nikdy nebude to, co dřív!

Zapomenuty rychle zůstávají kauzy Mobilmanie či neohrožené Internetové Asociace. Ostatně, pročtete-li si tiskovou zprávu iDnes důkladně, není tak těžké dojít k podezření, že tisková zpráva je ve skutečnosti promyšlenou reakcí mediální skupiny Mafra na nedávné šokující odhalení Asociace o tom, že uživatelů českého Internetu je ve skutečnosti desetkrát méně. První indicií je především nápadná shoda řeči čísel: podle iDnes je 80 procent jejich čtenářů přesvědčeno, že na tomto zpravodajském portálu inzerují své produkty pouze seriózní a důvěryhodné společnosti. 80 procent je klíčové číslo i v základním učení Internetové Asociace: 80 procent čtenářů článků o Asociaci mělo navštívit její stránky. Může se snad jednat pouze o náhodu? Člověk by musel být fiktivním předsedou Asociace Důvěřivých, aby něčemu takovému uvěřil.

Jak však vysvětlit uváděnou úspěšnost bannerů na stránkách iDnes? Click-rate 51 procent je sen, který zadavatelé internetové reklamy neměli snad ani v dobách největšího nafukování internetové bubliny. Při použití kapesního PR slovníčku je naštěstí vše rychle jasné. Nejedná se o click-rate, ale o podíl těch, kdo stránky navštíví poté, co kdykoliv předtím viděli reklamní banner příslušné společnosti na iDnes. Je jasné, že v metodách prodejců reklamního prostoru jde o naprosto zásadní inovaci a očekávám brzkou reakci řady jiných společností, jako třeba výrobců počítačů, kteří jistě k inzerentům přispěchají s tím, že z návštěvníků inzerentových stránek celých 100 procent vlastní osobní počítač.

„80 procent čtenářů iDnes ví, že firmy, které propagují své produkty na www.idnes.cz, jsou seriózní, a že reklamě na iDnes mohou věřit,“ říká také tisková zpráva. O tomto údaji pro změnu nemůže být pochyb. Zvláště o současné kontextové reklamě (nejen) na tomto serveru je obecně známo, že opravdu velmi dobře zapadá do článkového textu. Vždyť posuďte sami: u článku o uprchlém Radovanu Krejčířovi, který si na Seychelských ostrovech založil firmu a bydlí v luxusním hotelu, mi eTarget na iDnes nabídl odkazy na „Spolecnosti.com – rychlé zakládání a prodej firem“, nabídku prostředků sebeobrany a osobní ochrany a na prodejnu stříbrných a zlatých mincí v luxusním balení. Tomu říkám cílení! Být Radovanem Krejčířem, používám iDnes rovnou jako cestovní příručku.

Pokud tedy zrovna této nové reklamě na iDnes (protože uvedená tisková zpráva ničím jiným není) máte potíže uvěřit, nepropadejte panice. Vše je v pořádku a i tuto reklamu si můžete zařadit mezi důvěryhodnou většinu na tomto serveru. Téměř vše, co říká, je totiž dávno známé a jediný překvapivý údaj o účinnosti bannerové reklamy je nejspíš promyšlenou reakcí na nedávnou zprávu Internetové Asociace. Po jejím odhalení o počtu uživatelů českého Internetu bude totiž nutné vrátit ohroženou cenu reklamy na původní úroveň. Mafra pro tento cíl učinila první krok, když zvedla hodnotu každého čtenáře na novou důstojnou úroveň. Co přijde dál? Těžko říct. Možná oznámení, že více než polovina čtenářů si po shlédnutí banneru inzerenta pořídí některý z jeho výrobků či alespoň samolepku s jeho logem…

Našli jste v článku chybu?

22. 6. 2006 21:46

SVT (neregistrovaný)
jo a kocan má svoje chyby, ale postavil vývojový tým na nohy, i díky tomu, že si troufl vyhodit lidi, kteří nedělali a flákali se

22. 6. 2006 21:39

SVT (neregistrovaný)
ano, já tam dělám a můžu říct, že jsem rád, že vás vypráskal, komu se dělat nechce, ať jde
Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?