Hlavní navigace

Taky hledáte řemeslníky na Internetu?

21. 7. 2004
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Co udělá normální člověk, když potřebuje doma vyměnit okna? Poptá se mezi známými, podívá se do Zlatých stránek, nechá si doporučit nějakou šikovnou firmu. Co udělám já - a mnozí další, podobně postižení? Zadám do Googlu příslušná klíčová slova, projdu nalezené stránky a vyberu si z nich dodavatele.

Co udělá normální člověk, když potřebuje doma vyměnit okna? Poptá se mezi známými, podívá se do Zlatých stránek, nechá si doporučit nějakou šikovnou firmu. Co udělám já – a mnozí další, podobně postižení? Zadám do Googlu příslušná klíčová slova, projdu nalezené stránky a vyberu si z nich dodavatele.

Zvykl jsem si na Internetu hledat prakticky všechno. Když mám schůzku v neznámé restauraci, zkusmo zkonzultuji její název s Googlem. Pokud to zrovna není hospoda čtvrté cenové u nás na sídlišti, často si tak prohlédnu jídelní lístek dopředu. Nedávno jsme se stěhovali do nových kanceláří: stěhovací firma, kterou jsme si vybrali, vychází na slovo stěhování jako třetí. Na webu hledám(e) i dodavatele vody, pronájem chalup, prodejce výpočetní techniky, kurýrní služby; zkrátka cokoliv.

Když se však nad tím zamyslím podrobněji, můj rozhodovací proces se kvůli Internetu radikálně změnil. Primárním vodítkem k volbě dodavatele je jeho umístění ve vyhledávači. Kdo je dál než na druhé stránce výsledků, k tomu se vůbec nedostanu; nemluvě o tom, kdo nemá stránky vůbec. Sekundární je vzhled, obsah a důvěryhodnost jeho webové prezentace, tedy vlastně jak je schopen se mi na dálku prodat. O tom, jak kvalitní produkty či služby poskytuje, se pochopitelně nedozvím vůbec nic. Přesto si po zobrazení stránek několika konkurenčních firem utvořím obrázek, na jehož základě si jednu z nich vyberu.

UX DAy - tip 2

Zvyknout si na tento způsob není těžké: ono to totiž docela funguje a zatím jsem se nikdy příliš nespálil. Vybírat si však dodavatele podle toho, jak má zvládnutý web, resp. jak šikovného dodavatele si v této oblasti vybral on, je dost zvláštní. Zatímco dříve jste se aspoň mohli zajít podívat, jak to v prodejně vypadá a jestli tam mají uklizeno, přes Internet nepoznáte ani tohle. Na skvěle vypadajících stránkách s desítkami smyšlených pozitivních ohlasů od zákazníků vám tak někdo může prodat docela slušný šunt.

Tak nevím: asi mi nezbývá než doufat, že se kvalita projevuje i tím, že si vyberete dobrého tvůrce webových stránek. Sám tomu sice nevěřím, ale přece se kvůli tomu nevrátím k telefonnímu seznamu!

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).