TechSquare otáčí kormidlo. Chce hledat startupy pro korporace

Smíchovský prostor se chce soustředit především na spolupráci s velkými firmami. Zároveň s tím zúží místo pro startupy jen na jedno patro a projekt opouští Petra Hubačová.

Další epizoda v dějinách jednoho z prvních prostorů pro pražské startupy má korporátní hlavičku. „Chceme významně posílit  komunikaci s velkými korporacemi a umožnit jim tak snadnější přístup k mladým, nadějným a kreativním týmům i projektům. Cílem změny dlouhodobého konceptu je především přiblížit tyto dva vzdálené světy,“ vysvětluje Ctirad Kaftan, který spolu s Václavem Dejčmarem na jaře celý projekt TechSquare koupili od jeho zakladatelů.

Zároveň s tím se podle informací Lupa.cz do prostorů TechSquare chystá i nový velký nájemník, který by měl obsadit celé třetí patro, kde dosud sídlí třeba Brand Embassy nebo Credo Ventures. Investiční fond kolem Ondřeje Bartoše tak už si začíná hledat nové kanceláře. 

Co z původní startupové líhně zbyde, zatím není jisté. Jisté ale je to, že už prostory TechSquare na konci listopadu opustil startupový akcelerátor StartupYard, který přešel do konkurenčního prostoru Node5. „Je tam levnější nájem a naše startupy si tam mohou připadat víc jako v garáži. TechSquare je podle mě spíš už pro rozjetější firmy,“ vysvětloval důvody stěhování Nikola Rafaj z akcelerátoru. 

MIF16

S novým směřování oznámil Kaftan i personální změny. Provoz a administrativu začne od ledna řídit sám a vystřídá tak Petru Hubačovou, která se na konci roku stáhne z první linie startupového ekosystému. Dohodli jsme se s investory, že budeme i v budoucnu spolupracovat na vybraných projektech, komentuje rozhodnutí Hubačová, která opouští projekt, který před pěti lety spoluzakládala právě s Nikolou Rafajem. 

Startupy a zároveň i vztahy s korporacemi a partnery dostane na starosti Veronika Peterková. Ta do TechSquare přichází po pětileté štaci v konzultační a softwarové společnosti Adastra.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 12. 2014 8:10

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »