Telefónica ve výroční zprávě za rok 2013 tvrdí, že ve své mobilní síti hostuje tři nejsilnější ze zhruba čtyřiceti českých virtuálních operátorů. Bleskmobil, ČEZ Mobil a Tesco Mobile dle odhadů prý ovládají 60 až 70 % trhu virtuálních operátorů. Dílčí podíly jednotlivých operátorů z této trojice však Telefónica nezveřejnila.
Není tak jasné, kolik z deklarovaných 60 až 70 % připadá na Bleskmobil, který provozuje sama Telefónica. De facto jde jen o její produktovou značku, na které se spolupodílí vydavatelství Ringier Axel Springer, ale provoz prvního virtuálního operátora v zemi zajišťuje sama Telefónica. Podobně konkurenční T-Mobile přišel se značkou Kaktus pro low-cost služby.
Podle dostupných informací by Bleskmobil měl být největším virtuálním operátorem v zemi. Dlužno však dodat, že má před konkurencí velký časový náskok, během kterého právě vydavatelství Ringier Axel Springer rozjezd prvního virtuálního operátora silně marketingově podpořilo. Po prvním roce existence k 1. listopadu 2013 bylo zaevidováno 300 000 aktivací SIM karet Bleskmobilu.
Nemusí však jít o reálný počet zákazníků, protože operátor nabízí pouze předplacené karty, takže zákazníci mohou snadno migrovat. Zvlášť když několik měsíců po příchodu Bleskmobilu přišly desítky nových virtuálních operátorů a tři tradiční operátoři s vlastní sítí rozjeli tzv. neomezené tarify, takže vývoj na trhu byl poměrně divoký.
Doplnění (16:35): na údaje, které zveřejnila Telefónica, vrhá poněkud jiné světlo následující informace: „Dvojkou na trhu je Mobil.cz, na kterém s T-Mobile spolupracuje mediální skupina MAFRA. Nyní máme přes 100.000 aktivovaných SIM karet,“ sdělil nám Jaroslav Kábele, ředitel New Business Development v MAFRA Digital