Hlavní navigace

Telefónica prý hostuje nejsilnější virtuální operátory, ovládají až 70 % trhu

Jiří Macich ml.

Firma však nezveřejnila dílčí podíly, takže není jasné, kolik si z tržního koláče sama ukusuje prostřednictvím Bleskmobilu.

Telefónica ve výroční zprávě za rok 2013 tvrdí, že ve své mobilní síti hostuje tři nejsilnější ze zhruba čtyřiceti českých virtuálních operátorů. Bleskmobil, ČEZ Mobil a Tesco Mobile dle odhadů prý ovládají 60 až 70 % trhu virtuálních operátorů. Dílčí podíly jednotlivých operátorů z této trojice však Telefónica nezveřejnila.

Není tak jasné, kolik z deklarovaných 60 až 70 % připadá na Bleskmobil, který provozuje sama Telefónica. De facto jde jen o její produktovou značku, na které se spolupodílí vydavatelství Ringier Axel Springer, ale provoz prvního virtuálního operátora v zemi zajišťuje sama Telefónica. Podobně konkurenční T-Mobile přišel se značkou Kaktus pro low-cost služby.

Podle dostupných informací by Bleskmobil měl být největším virtuálním operátorem v zemi. Dlužno však dodat, že má před konkurencí velký časový náskok, během kterého právě vydavatelství Ringier Axel Springer rozjezd prvního virtuálního operátora silně marketingově podpořilo. Po prvním roce existence k 1. listopadu 2013 bylo zaevidováno 300 000 aktivací SIM karet Bleskmobilu.

START17

Nemusí však jít o reálný počet zákazníků, protože operátor nabízí pouze předplacené karty, takže zákazníci mohou snadno migrovat. Zvlášť když několik měsíců po příchodu Bleskmobilu přišly desítky nových virtuálních operátorů a tři tradiční operátoři s vlastní sítí rozjeli tzv. neomezené tarify, takže vývoj na trhu byl poměrně divoký.

Doplnění (16:35): na údaje, které zveřejnila Telefónica, vrhá poněkud jiné světlo následující informace: „Dvojkou na trhu je Mobil.cz, na kterém s T-Mobile spolupracuje mediální skupina MAFRA. Nyní máme přes 100.000 aktivovaných SIM karet,“ sdělil nám Jaroslav Kábele, ředitel New Business Development v MAFRA Digital

Našli jste v článku chybu?
28. 2. 2014 14:05

Podle dva týdny starého článku na iDnes má Blesk 300 000, Tesco 80 000 a ČEZ 47 000, mezi ně se podařilo vklínit pouze mobil.cz se 100 000. GTS uvádí 50 000, ale to je suma za všechny virtuály co přes něj jedou.