Telefónica O2 od 1. září zařadila do své nabídky nové ADSL tarify. Ty jsou levnější a rychlejší než původní nabídka a podle tiskových materiálů se k nim dostanou jen noví zákazníci nebo stávající zákazníci, kteří si objednají balíček O2 Duo nebo O2 Trio. Nám se však podařilo zjistit, že si změnu mohou od 1. září objednat i stávající klienti, kteří nemají zájem o další balíčky. Ano, lze požádat o individuální změnu. V případě balíčků je změna automatizovaná, individuální změna vyžaduje manuální rekonfiguraci v systémech, tudíž v některých případech může trvat delší dobu
uvedl dominantní telekomunikační operátor koncem srpna na dotaz kolegy Jiřího Peterky.
Jelikož Telefónica O2 na konci prvního pololetí hlásila 598 000 uživatelů ADSL, rozhodli jsme se prozkoumat, jak taková změna probíhá v praxi. Například klienti se starým tarifem s rychlosti 6Mbit/s by si přesunem na 8 Mbit/s polepšili nejen v rychlosti downloadu i uploadu, ale i v nižší ceně. V praxi ale změna není vůbec tak snadná, jak by se mohlo zdát.
Aplikace Moje konto od 1. září neumožňuje stávajícím klientům přechod na žádný jiný ADSL tarif, přestože v případě námi testované linky je podle zrychlujeme.cz možná rychlost až 12Mbit/s. Lépe jsme nepochodili ani na zákaznické lince. Pracovník nabízel buď balíček nebo čekání na plošné zrychlení. Jiné možnosti pro stávající zákazníky nenašel ani po opakovaném hledání v aktuálních pokynech.
Informace poskytované médiím a koncovým zákazníkům se tak opět liší, s čímž jsme se setkali i při zrychlování ADSL v loňském roce. Pokud máte se změnou rychlosti ADSL nějaké vlastní zkušenosti, uvítáme je v diskuzi pod zprávičkou nebo v redakční schránce (redakce@lupa.cz).