Hlavní navigace

Názory k článku Televizní škola Internetu?!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 3. 2000 12:12

    Petr (neregistrovaný)
    Dobry den,

    vcera jsem zhledl s casti rodiny (otec, sestra) jeden dil poradu - Skola
    internetu - pripojeni a bohuzel jsem tim byl tak zklaman, ze jsem se Vam
    rozhodl napsat.

    Nejdriv neco o mne, abyste si udelali predstavu, z jake pozice k tomu
    pristupuji. Je mi 21, jsem student CVUT FEL, zabyvam se DOST pocitaci na
    Inernetu se pohybuji od roku 1996. Pod pojmem
    rodina se rozumi rodice a sestra.

    Jak si jiste dokazete predstavit, ja jsem ten, kdo se stara o technicke
    povedomi nasi rodiny. To jest porad vsechny "masiruji" ruznymi informacemi
    o pocitacich, Inetrnetu, mobilech atd. a uvadim na pravou miru ruzne
    clanky v novinach a v televizi. Presto vsechno se mi zdalo, ze informacni
    hodnota pro laiky z nasi rodiny byla priserna.

    Takze jsem mel nejen ja tyto vyhrady:
    a] nekdy mam dojem, ze co je v televizi o pocitacich ci Internetu, MUSI
    vypadat nejak "virtualne". Myslim, ze je to na zavadu.
    b] bylo to plne ruzneho balastu bez informacni hodnoty - prechody po
    "chodbe".
    c] pres moji celkovou osvetu nikdo z rodiny stejne nepochopil o cem je
    rec. Nejake PDNS, SDNS, TCP/IP jim stejne nic nerika. Mozna by bylo lepsi
    (kdyz uz to bylo zamereno pouze na Win98/Contactel) rict zavolejte tam,
    reknou vam tohle, to vyplnte sem a sem a je to.
    d] ruzne vtipy stejne taky laik nemuze pochopit (napr. Holka kterou jsem
    naposledy sbalil byla jen JPEG)
    e] titulky u osob, nebo litajici adresy byly naprosto necitelne (font,
    barvy, rychlost pohybu)
    f] obrazovky by mely byt vic detailni (i kdyz chapu, ze rozliseni TV je
    hrozne - ale mozna by slo nejak tu obrazovku vic priblizit, pripadne
    odrolovavat aktualni vyrez)
    g] nelibi se mi forma "show", lepsi by byla forma "dokument"
    h] byly odsunuty na okraj i jine formy pripojeni, ktere si mozna lide
    neuvedomuji. Napr. kabelova TV - Praha, Kralupy a myslim Plzen a dalsi o
    kterych treba nevim

    No, tak to je vsechno, na co jsem si ted vzpomnel. Treba se mylim a
    napise Vam vic lidi s kladnymi reakcemi.

    Mimochodem, stejne sestra rika, ze kdyz jsem vzdycky "blabolil", jak je
    Internet super, tak ji to nic nerikalo. Az kdyz "na vlastni kuzi" zacala
    ve skole s Internetem delat, tak ji to chytlo.

    Ale mozna, ze osveta v jakekoliv forme ma na lidi vliv. Za dobrou vec
    povazuji napriklad uvadeni adres vsude, kde je to jen mozne (zpravy,
    "21"...)

    btw by pomohla i kritika Telecomu, srovnani se zapadem (a kupni silou),
    pripadne nejake cenove informace (co si budeme povidat, je to porad dost
    drahe)
  • 28. 3. 2000 13:26

    Jarka (neregistrovaný)
    Souhlasím s autorem článku, že TV pořad je nikoliv "poněkud", ale dost infantilní. To tvrdím po shlédnutí též pouze jednoho (třetího) dílu, věnovaného browseru. Pokud někdo už o Internetu něco ví, nic mu to nedá (jen si něco nelichotivého pomyslí), pokud je to začátečník, vůbec tomu neporozumí. Alespoň mám ten pocit. Hlavně tam poskakují kreslená pimprlata a celé je to posazeno do jakési rádoby humorné polohy, které se ovšem nějak nedokážu zasmát. Výsledek: hluboké zklamání.
  • 28. 3. 2000 16:28

    Twinsen (neregistrovaný)
    Souhlasim s postrehy autoru.
    V podstate se jedna o to, ze clovek ktery s internetem nema potrebu pracovat tak ten porad proste nevezme,nic mu neda,nenalaka ho a nepresvedci o tom ze by mel inet zacit pouzivat.
    Je jedno jestli je to vasnivej sberatel,motorkar nebo kdokoliv jiny.Kazdej si tam svoje najde.

    Druha skupina lidi je ta, co uz si 'cuchla' a inet tak nejak pouziva ,at uz proto ze internet ma moznost pouzivat..
    At uz pri inovaci ve firme,nebo jen tak ze zvedavosti.
    Takovi lide si mozna uvedomi proc to vsechno museli absolvovat a k cemu to je dobre.
    A vyklad razdva tak nejak spolknou.

    Treti obec odbornici,popr. znalci oboru, se jenom zasmejou a muzou se zamyslet,nebo rozcilit nad tim ze je to spatne podane a ze ONI by to udelali jinak..nic vic nic min s tim neudelaji.

    Podle me je v nasi zemi ,kdyz pomineme podminky a ceny za jakych se da dneska u nas pripojit k inetu,nejvetsi problem v pristupu ze strany radoby uzivatelu.

    Dneska pri koupi noveho pocitace clovek dostane at uz pripojeni uplne zdarma,nebo zdarma na nejakou dobu,mesic,pul rok.Pak se
    uci zaklady pocitacove gramotnosti ne na zakladnich aplikacich ale na pouzivani internetu !

    Takovy jsou nejhorsi.

    Myslim si ze by osveta mela vychazet uz za raneho veku.
    Stejne tak jako se tehdy po totalite prosazovala na skolach napr. seuxalni obroda.
    Jenze na to zas chybi prostredky a kvalifikovani kantori.

    Mozna cesta by vedla napriklad pres nabidnuti prilezitosti prave studentum ,kteri jsou zaniceni pro vec.
    V ramci nejakeho prividelku jim nabidnou vedeni krouzku ,nebo hodiny s tematikou internetu.
  • 28. 3. 2000 22:16

    Jakub (neregistrovaný)
    Ten porad je jednoduse dementni, a IMHO se z nej nikdo nic nedozvi... Vyhozene penize, potazmo z nasi kapsy... KDY KONECNE zamestna CT profesionaly, kdyz hodla delat porady tohoty typu?! :(
  • 28. 3. 2000 23:56

    Petr Soucek (neregistrovaný)
    To je tedy dobre, zkratka SDNS se jednak nepouziva, a zadruhe a to predevsim - alespon ve zminovanych Win98 se vubec zadne adresy DNS serveru nemuseji vyplnovat, vse jde pres DHCP - overeno u Contactelu a WOLu.

    Cela kampan Contactelu mi vubec pripada mimoradne zoufala, kloubi se v ni nadbytek penez s nedostatkem schopnosti.

    Treba ve vsech reklamach najdete jmeno raz, heslo dva, i ten zbytecny dns server je tam uveden, ale zcela chybi URL, na kterem je nutne se zaregistrovat - http://vitejte.razdva.cz/.

    A takovych kopancu je tam nepocitane. Na mail, kde jsem je na ty nedostatky upozornoval ani neodpovedeli.

    To se to pak dela porad s takovym partnerem :-(
  • 29. 3. 2000 9:23

    Filip Jirsák (neregistrovaný)
    Videl jsem prvni dva dily, na treti jsem jiz nemel silu. Nevim proc si porad bere ze skoly to nejhorsi. A hlavne - ty informace. Pro laika jsou k nicemu, profesional pozna, ze jsou to blbosti. Nevim, k cemu potrebuji lide vedet, co to je SDNS (ja jsem se navic s touhle zkratkou nikde nesetkal.) Proste hruza. Bojim se, ze to lidi spis odradi. A navic, myslim ze pro prvni seznameni s internetem lide mnohem spise zajdou do kavarny nebo skoly, takze technicke informace jsou zbytecne (jenze z toho zas nic nema Contactel), spis by se melo vsech 10 dilu venovat www - to ma silu lidi pritahnout.
    Filip Jirsak
  • 29. 3. 2000 10:49

    Karel (neregistrovaný)
    Jak autor clanku, tak i autori ohlasu shrnuli zavady zmineneho poradu na ceske televizi. Nemohu podrobneji komentovat tuto serii poradu - videl jsem jen jeden dil a to "z rychliku", protoze jsem soucasne odpovidal na maily.

    Myslim, ze je porad predevsim spatne postaven. Pokud ma opravdu pritahnout verejnost k INTERNETu, musi z nej "neinformovaná verejnost" zjistit, k cemu internet potrebuje a ne jak pouzivat browser, nastavit pripojeni apod. (To vse za ne udela bud odbornik - ten kdo je pripoji, nebo zkusenejsi kamarad nebo znamy.)

    Nejvetsi podminku rozsireni internetu vidim v tom, jak PRESVERCIT LIDI, ZE INTERNET POTREBUJI, VZBUDIT ZAJEM. Neustale se vsude mluvi o internetu jako o "informacnim mediu", nejvestim zdroji informaci. Zeptejte se vsak znameho, ktery k internetu "nepricuchl", jestli chce mit pristup k internetu. Odpovi - na co by mi byl, nepotrebuji ho, nebo mam dulezitejsi investice penez a casu. Mam zkusenost z domova, kde mam vykonny pocitac, pripojeni na internet. Tyto moznosti vyuziva jen mladsi bratr. Rodice jsem musel ke zkouseni "pomalu nutit". Sam jsem vyhledaval veci na WEBu, ktere je zajimaji - tim je presvedcuji, ze ma smysl INTERNET pouzivat.

    Myslim ze takovy porad by mel byt postaven predevsim jako "OKNO DO INTERNETU", kde by probihaly ukazky prace a hry s internetem. Takove "speky" z ceskeho WEBu. Lide by meli po shlednuti poradu CHTIT INTERNET - vedet ze tam vse najdou jednoduseji, rychleji a levneji, nez z publikaci a novin. Porad by mel ukazat POHODU mailove komunikace, rychlost vyhledavani v e-telefonich seznamech, e-adresarich firem apod.

    Karel
  • 29. 3. 2000 10:52

    Karel (neregistrovaný)
    Sotva jsem odeslal nazor, napadly me dalsi duvody proc pouzivam internet - POCASI, NOVINY, OBJEDNAVKY, INFO O FIRMACH - obchodni rejstrik, MAPY mest a CR, ....

    To vse by v poradu melo byt videt !!!

    Karel
  • 29. 3. 2000 13:30

    Zdeněk Drvota (neregistrovaný)
    Klidně může být takový pořad sponzorovaný, tenhle ovšem působí JEN jako PLACENÁ REKLAMA jedné jediné nejmenované firmy, což v něm ovšem NENÍ UVEDENO.
    Jinak s názory vesměs souhlasím, viděl jsem první dva díly a můj dojem je přinejmenším rozpačitý. V pořadu jsou technické chyby, uvádějí se nejen zbytečné (pro obyčejné uživatele) údaje, ale dokonce nesprávné informace. Moderátor působí (s prominutím) jako blbec (jako ukázkový příklad ŠPATNÉHO učitele), nebo jako že dělá blbce z diváků. Násilné rádobyvtipy tomu jen dodávají LESK :-)
    Není tedy vůbec jasné, pro koho měl být tento pořad určen. Pro laiky je matoucí a pro ty zkušenější směšný.
    Chtělo by to méně módních virtuálních blbinek a více správného obsahu!
  • 1. 4. 2000 21:03

    MiP (neregistrovaný)
    Jistě se všichni co toto čteme shodneme na tom, že cokoliv se zatim o počitačich a internetu dalo shlédnout v naší televizi (ať už jakékoliv) je totálně k ničemu.
    Jsou tam jen velké (a to je opravdu VELKE) peníze a zmizely v kapsách totálních blbců. Situace je strašná a reklama na Inet zadarmo se da leda srovnat s reklamami na vložky, či prací prášky.
    Prostě se asi nedočkáme ničeho pořádného od naší televize, stejně jako se nedočkáme levného telefonování.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).