Trochu me mrzi, ze Tesla tyto updaty nevydava zdarma - prece jen Model S neni levna zalezitost a predstava ze v prubehu jeho vlastnictvi mi bude Tesla dodavat doplnujici updaty s novymi funkcemi by me vice motivovala ke koupi. Ted jsou venku dva velke updaty: i) pro zvyseni dojezdnosti a ii) Autopilot. Kazdy za cca 2.500-3.000 USD, tzn. celkem 5.000 USD za doplnujici funkce po zakoupeni auta :-/
Zaruku na ni muze davat klidne 100let, coz nic nezmeni na tom, ze jeji kapacita s kazdym nabijecim cyklem klesa. Navic se v uvadenych parametrech zivotnosti (= pokles na polovinu kapacity, coz se vetsinou bere jako 1000 cyklu) vzdy pocita se standardnim nabijenim = 15+ hodin. Rychlonabijeni zivotnost aku vyrazne zkracuje. Nadto bateriim nedela dobre dobijeni z treba polovicniho nabiti, v idealnim pripade se vybiji prakticky uplne (na nejakych +-10%) a pak se teprve nabiji, coz je prozmenu v rozporu s tim, jak lide auta pouzivaji. Protoze pokud vim, ze o vikendu pojedu nekam dal, tak si natankuju i pokud mam v nadrzi vice nez 1/2.
Tudiz po roce takovehoto pouzivani a dennim dobijeni bude aku tak +- na polovine kapacity.
5 let stare spalovaci auto ujede na plnou nadrz stale stejnych +-800km jako kdyz bylo zcela nove. A je mu dokonce prakticky uplne jedno, jestli mrzne, nebo prazi.
Vsechny dojezdy elektromobilu jsou pak uvadeny s jeste vetsim "scifi" faktorem, nez spotreba u beznych aut. Jestlize znamena u spalovaciho motoru realna spotreba vs "papirova" klidne 30%, pak u eletromobilu je to klidne 50+%.
Az bude dodavatel garantovat, ze vuz tech 8 let bude mit za jakyhkoli podminek uvedeny dojezd, muzeme se zacit bavit o tom, ze elektromobil je rozumne zarizeni.
Pane moc Vás prosím. Než začnete šířit zavádějící a nepřesné informace, tak si problematiku nastudujte. Pouze tu opakujete bludy které lidi o Li technologii dokolečka opakují.
A nezapomínejte, že lidem co mají na Teslu jsou věci, které jsou pro vás "přes to vlak nejede, víte kde.
Mimochodem to vaše auto vám někde natankují zadarmo? Teslo totiž ano.
Akorát je třeba mít na paměti, že všechny asistenti řízení předpokládají vaši soustředěnost na jízdu, abyste včas reagovali na vzniklý problém. U Hyundai line assist když je pořád zaplý tak vás uměle udržuje na pravé straně cesty, tak musíte překonávat menší odpor, aby jste si jeli svou stopu a třeba se vyhli rozbité vozovce, nebo si lépe najeli do zatáčky, což po čase začne docela otravovat. Vhodné to tak je na nějakou tu svačinu v autě, nebo pokud chcete ujet posledních 50km než zavřete oči, ale ani tak vám to nemusí zachránit život a pokud se při prvním upozornění neproberete tak skončíte mimo cestu v první zatáčce.
Ne ze by to nebylo fajn, ale kdyz uz se to dostalo na Lupu, tak jaky ze je v tom rozdil oproti treba ACC s lane assist, ktere maji jimi vyrobci uz nekolik let?
Nevim jak pro ostatni, ale me z clanku vyzniva ze v Tesle zrovna vymysleli neco uzasnyho, coz tak teda neni.
[aha, Slizek, uz chapu]