Když posíláte takovej -shit- jako antispam, tak se nedivte, že vám e-mail někdy přijde a jindy ne :-DDD Je vidětm, že algoritmus MS funguje stylem if (rand()%KONSTANTA) {/*prosel*/}else{/*neprosel*/} :-)))
Take pouzivam antispam v MS Outlook 2003, sice to neni zadne NEJ... ale odfiltruje mi celkem spolehlive cca 80% vsech prichozich spamu, coz pro bezneho uzivatele uz neni k zahozeni. Tim ale netvrdim, ze Outlook je nejlepsim klientem pro spravu posty... :o)
Pokud tu moznost mate, pak je to samozrejme vhodnejsi.
Doma ale vetsina lidi zadny spamfilter v podobe serveru nema. Tudiz filtrovani na klientovi je jedina moznost (pokud to nepodporuje primo ISP u ktereho ma dotycny emailovou schranku), jak tyto obtezujici maily celkem bezbolestne a bez nejakych hlubsich uzivatelovych znalosti oddelit.
Ano, to mate pravdu. Bohuzel tomu v mnoha pripadech tak neni. Napr. uzivatele, jenz jsou k intenetu pripojeni pres UPC, maji v cene pripojeni i emailovou schranku, bohuzel bez antiviru ci antispamu. A tech zakazniku neni zrovna malo.
Já bych naopka zabil poskytovatele, který mi nabízí svůj vlastní antispamový filtr. Docela dlouho trvalo, než jsem toho svého přesvědčil, že často obchodně komunikuju s čínou že mi má filtr opravdu vypnout. Raději 1000 spamů ve schránce, než jedinou obchodní nabídku, která skončí ve složce se spamem.
Bohužel právě "samoučicí" filtry nejsou pro obchodní svět zrovna ideální, protože e-mail obsahující slovo "supersleva" je sice většině případů spam, ale nesmí se stát, že do složky se spamem spadne i ten jediný mail, který opravdu superslevu nabízí ...
Slusny samoucici filtr (nauceny na postu, ktera dochazi _vam)) ma tyto problemy minimalni. Pravdepodobnost false positive je potom nejvyse stejna, jako kdyz si ty maily tridite rucne.
Jenze antispam se musi ucit. Kazdy ma totiz jinou hranici mezi spamem a nespamem.
Zatimco antispam u klienta se uci snadno, antispam na serveru, ba co hure u providera, se uci hodne tezko. Delal jsem par konfiguraci kde zpetna vazba od klienta byla delana posilanim zprav na specialni adresu, ale klienty to moc obtezuje, protoze je to slozite. Navic zcela chybi zpetna vazba na ham, coz je pro vetsinu algoritmu citelny problem.
Za to kliknuti na je to spam v mozille ci outlooku 2003 zvladne i uplny blb, ktery jinak ani poslat mail neumi.
Chce to spise kompromis, ty skutecne okate a jednoznacne spamy co dostavaji od SA 10 a vice bodu zahodit na serveru a zbytek filtrovat u klienta. A dat klientum moznost si to vypnout, ne kazdemu vyhovuje, ze dostane jen vyber sve posty.
Pro vetsinu beznych uzivatelu nepouzivajici zadny dalsi spamfilter je tato metoda vyhovujici. A jak rikam, neni to nic moc, ale porad lepsi nez nic. Pokud se tu chcete hadat o to, ktery antispamovy produkt je lepsi, pak jste na spatne adrese... :o)
To samozřejmě nechci, nicméně je na místě poznamenat, že to, že pohlednice byla odmítnuta nějakým antispamovým programem, samo o sobě znamená pramálo, a když je to navíc takto mizerný antispamový program, je to opravdu irelevantní.
jak to tak posloucham, tak se mi zda lepsi i telnet :-)
nastesti vam nic nebrani pouzit neco co opravdu umi pracovat s postou, velmi se nam osvedcuje mozilla, jen je to celkem mastodont, ale pro domaci pocitac by to nemel byt problem a na rozdil od the bat! je to mutiplatformni....licence...atd.
A abych nezapomnel: neumi to zavirovavat pocitac tak snadno jako outlook.
P.
No, mne to prijde spis jako problem antispamu nez jako problem pohlednice, ze je odmitnuta ;-)
Urcitou relevanci by mohlo mit, pokud by bylo testovano ponekud vice antispamu a ve vetsine by byla pohlednice odmitnuta. Ale z toho, z je pohlednice oznacena za spam v jenom ze dvou pripadu nelze moc usuzovat.
Těší nás, že poskytujeme naše služby uživatelům již přes šest let. Systém funguje tak, že pohlednice, u kterých je zvoleno odesílání ihned volbou "odeslat ihned", se odesílají ihned, dále je pak možné zvolit jiný čas nebo položku "odeslat ihned" vůbec nezaškrtnou. Pokud odesilatel nezaškrtne tuto volbu, tak se taková pohlednice odešle v dávce jednou za pět minut, stejně tak se jednou za pět minut odesílají všechny pohlednice, které byly vytvořeny pro pozdější poslání. Zkrátka jednou za pět minut se systém probudí a podívá se, jestli nemá nějakou práci. Ostatně domnívám se, že většina z nás také nemá stále prst na tlačítku "refresh", nebo nenechává vybírat poštovního klienta e-maily každou minutu.
Zdravím všechny uživatele, kteří posílají pohlednice, včetně těch, kteří si je posílají sami sobě :o)
Autor by se mel spise zajimat, proc jsou ty pohlednice oznaceny jako spam. Pokud jsem si stacil vsimnout, tak totiz autori tehle posilacu, snad se svetlou vyjimkou postcard.cz, nevideli snad ani seznam RFC tykajici se posilani posty, natoz ze by je cetli.
A to je casty duvod, proc je to vyhodnoceno jako spam, protoze ty zpravy nevyhovuji RFC a tak autori antispamu automaticky pridavaji spamove skore za vadnou implementaci, ktera je bezna u spamovacich programu. Ma to casto vadne MIME hlavicky, osmibitovy subject, ktery osmibitovy byt nesmi, charset win1250 a podobne.
Souhlasim s tim, ze system na posilani pohlenic, ktery posila cele pohlednice v priloze je opravdu velka vyhoda - nic me neotravi tak, jako kdyz dostanu jen odkaz na vyzvednuti pohlednice. Nebylo jednoduche najit na internetu php sktipt, ktery odesila cele pohlednice jako prilohu. Muze me nekdo poucit, jak se tohle da zneuzit ? Pokud omezim vyber posilanych pohlednic jen na muj web, tak v cem je problem ?
Ale jeste lepsi jsou ty el. pohlednice/prani od ALBI.
Skoda ze jsem byl v dobe uverejneni mimo dosah, rad bych autory upozornil na pohlednicovy system integrovany v pomerne obsahle fotogalerii (pres 1.500 snimku z celeho sveta) na http://photo.lacina.net.
david.