TGP - zákulisí seznamů erotických galerií

Jak je to s návštěvností českých TGP stránek? Kdo jsou jejich návštěvníci a odkud se berou? Co návštěvnost snižuje? Existuje několik metod propagace těchto stránek, od zvyšování googleranku přes bannery až po internetové obchody. Roli při lákání návštěvníků hraje i velikost a přehlednost těchto stránek. Co čeká tyto servery v budoucnosti?

České TGP špičky

Jsou TGPčka (text gallery pages) opravdu tak úspěšná? Stačí se podívat na statistiky serveru Navrcholu.cz (mimochodem v tomto kontextu velmi poetický název) a mezi prvními najdete weby:

Freefoto.cz, jenž bývá většinou navštěvovanější než Idos.cz. Vyniká zvláště jednoduchým designem ponořeným do černé barvy. Přesto (nebo spíše právě proto) se na stránce velmi snadno orientujete. Nejde ale o žádný desítky metrů dlouhý pruh: jeho funkci (přístup ke starším galeriím) supluje přehledné abecedně seřazené menu.

Freevideo.cz (sesterská video stránka) je pak v podstatě o tom samém. Návštěvnost má ale narozdíl od Freefoto.cz „jen“ třetinovou.

Stránka starého, snad až příliš „dlouhého stylu“ Warpsex.cz, která teď možná i díky tomu lehce ztrácí.

A až hodně vzadu Hypertgp.com(cz) s dvou- až tříletou tradicí. Před úpravou designu tvrdě dorážel na Freefoto.cz. Ale dnes pomalu mizí v pozadí. Uvidíme, co s ním majitelé vyvedou.

Jak je vidět, je návštěvníků těchto serverů opravdu požehnaně. A jak se k těmto adresám vůbec dostanou?

Kde se berou návštěvníci?

Nejobvyklejší a asi také nejméně překvapivou cestu byste uhodli: odkazy z Google.com. Tvůrci TGPček občas na konec své stránky připojí asi tisíc slov (jako třeba sex, penis, erotic…) v barvě pozadí, aby zlepšili GoogleRank a dostali svou stránku na lepší místa v žebříčku při vyhledávání. Toto se všeobecně považuje za značně neprofesionální.

Dále pak návštěvnost zvyšují bannery. Na českém i světovém Internetu naleznete spoustu poskytovatelů výměnné reklamy pro erotické stránky (třeba Banner.czech-sex.cz). Musíte hledat a najít co nejlepší poměr. Situace se neustále mění, nelze určit jasného favorita.

Specialitou TGP je takzvaný „trade traffic“. Jeden můj přítel, pan X, tvůrce jedné méně navštěvované TGP stránky, to nazval vcelku upřímně „špinavou koalicí mezi weby“. Funguje to tak, že při kliknutí na galerii se nepokocháte pohledem na krásné obrázky, ale místo toho se vám otevře jiné TGP. Dodržuje se při tom určitý dohodnutý poměr (z jednoho serveru to odkáže na druhý třeba při každém třetím kliknutí, zatímco opačně až při každém pátém), který závisí na dohodě mezi majiteli (samozřejmě má vliv kvalita a návštěvnost stránky). Z „trade trafficu“ se na servery dostává průměrně polovina všech návštěvníků; spousta z nich je zahraničních.

Proč se lidé vracejí?

Prvním předpokladem úspěchu TGP stránky je alespoň trochu přehledný design. Na nějakých estetických výlevech podle pana X moc nezáleží, a to radši ani nemluvíme o validitě (kvalitě kódu)… Protože majitelé chtějí nalákat hlavně uživatele modemového připojení, notně pomáhá malá velikost úvodní stránky (nejlépe celého webu). Příklad neúspěchu při porušení tohoto pravidla se nabízí: s novým designem Hypertgp.com přibralo několik kB a ztratilo tak spoustu věrných uživatelů.

Přestože se zdá, že anglická gramotnost velmi strmě stoupá, lidé stránky s anglicky pojmenovanými galeriemi příliš nemilují. Češtině rozumí každý Čech, a tudíž by to měla být pro tvůrce jasná volba, ale galerie se musí rozšiřovat co nejrychleji (o to se starají buď návštěvníci (tam jazykový problém odpadá), nebo tzv. submittery (v angličtině a ruštině)). Překládat těch cca 350 galerií denně osobně se téměř rovná sebevraždě zdeptáním. Nejpopulárnější servery si nechávají posílat linky od lidí (Čechů), a nemají tak s jazykem problémy.

Jak jsem naznačil výše, stala se měřítkem úspěchu i aktuálnost. Čím více galerií v menším časovém období, tím lépe. Možná uživatelé oceňují vzniklý výběr odkazů?! Neznám nikoho, kdo by chodil na TGP každých „dvacet minut“, kdy se objeví těch x nových galerií. Dle mého názoru na lidi působí hlavně samotná formulace (Hypertgp.com):

Každých 30 minut získáváte na titulku mix dalších skvělých galerií, kterých však přibývá mnohem více, proto navštivte náš bezkonkurenčně rozsáhlý a neustále udržovaný archiv porna!

Peníze, výdělek, zisk

A teď se dostáváme k jádru věci. Pan X mi tvrdí, že „naprosto nikdo se nepatlá s tvorbou TGP z čirého altruismu“. První věc je přilákat lidi, druhá „vymačkat“ z nich co nejvíce. Jak na to?

I v této věci se můžete spolehnout na bannery. Sice vydělají málo, ale jistě. Slyšel jsem například zvěsti o Offshoreclic­ks.com, která je na bannerovém trhu považována za bombu. Ale realita mluví jasně. Pokud se nedomluvíte na placené reklamě přímo s nějakou firmou, máte výdělky pramalé, i když přesto příjemné.

U několika málo webů (např. Hypertgp.com) se objevuje propojení TGP s online erotickým obchodem. Touto cestou dosahují majitelé celkem vysokých zisků, ale je to spojeno s dalšími nutnými povinnostmi (o obchod se přece jen někdo musí starat).

Nejvíce peněz prýští z tzv. „dialerů“. Jde o různé livechaty (říkáte dívkám snímaným webovou kamerou, co mají dělat…), sledování milujících se dvojic apod. Klasické příklady této služby naleznete na Warpsex.cz, kde se navíc zobrazují podrobnosti o dané dívce a roztomilý „rating nadrženosti“. Před vstupem do livechatu je uživatel upozorněn, že si za „pokec“ pěkně zaplatí. Modemisté si prostě připlatí za telefon. U ostatních se vše komplikuje mezinárodními platebními kartami a podivnými telefonáty. Z toho vyplývá, že TGP stránkám vydělávají hlavně uživatelé modemů a ISDN. Zbytek odradí komplikovaný přístup.

Pan X mi vyprávěl příhodu z raných dní dialeru v ČR. Jistý človíček (třeba pan Y) si vydělával tak, že vytvořil jednoduchou stránku s dialerem a velkým nápisem ve smyslu „Klikni sem a užiješ si!!!“ Tu pak umisťoval na asi 20 freehostingů. Administrátoři těchto serverů mu samosebou weby rušili, ale pan Y je dennodenně obnovoval. Tímto způsobem vydělával něco kolem 11.000 korun během 24 hodin! Zarážející je, že na tom nebylo a není vůbec nic nelegálního.

Budoucnost

S TGP servery to vypadá hůř a hůř. Spolu s poklesem počtu modemistů vydělávají stránky méně. Pan X tvrdí, že pokud se vývoj nezmění, hrozí fenoménu TGP zánik. Uvidíme.

CIF16


26. dubna 2004

Autor se omlouvá serveru HyperTGP.com za uvedení neověřených informací o jeho návštěvnosti – především za označení současné pozice jako: „A až hodně vzadu HyperTGP.com (…) dnes pomalu mizí v pozadí.“ Dle měřícího nástroje TOPlist, který HyperTGP.com skutečně používá, je průměrná denní návštěvnost 50.000/den (průměr za 1000 měřených dní) a patří tedy stále mezi nejnavštěvovanější erotické stránky v České republice.

Anketa

Jak často navštěvujete TGP stránky?

47 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 3. 2007 14:03

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »