Hlavní navigace

The Guardian končí s aplikací na Facbeooku, více sociální bude web

Daniel Dočekal

The Guardian je jeden z mnoha těch, kdo vynaložili nemalé prostředky na vývoj a provoz aplikace na Facebooku. Jenže, to bylo ještě v době, kdy bylo možné aplikace na Facebooku nastavit jako „landing“ záložku pro „nefanoušky“ a navíc nedošlo k drastickému omezení možností oslovování fanoušků z aplikací. S příchodem Timeline podoby Stránek se aplikace pro firemní Stránky staly neviditelnou příteží a obtížnost oslovování stoupla o několik řádů.

The Guardian je jeden z mnoha těch, kdo vynaložili nemalé prostředky na vývoj a provoz aplikace na Facebooku. Jenže, to bylo ještě v době, kdy bylo možné aplikace na Facebooku nastavit jako „landing“ záložku pro „nefanoušky“ a navíc nedošlo k drastickému omezení možností oslovování fanoušků z aplikací. S příchodem Timeline podoby Stránek se aplikace pro firemní Stránky staly neviditelnou příteží a obtížnost oslovování stoupla o několik řádů.

The Guardian sice teď říká, že aplikace na Facebooku měla význam jako „prostor pro experimentování mimo hlavní web“, ale je poměrně jasné, že zafungovala další podstatná věc pro marketing na Facebooku. Guardianu došlo, že přenechávat Facebooku své čtenáře není to správné řešení. A že přeci jenom web Guardianu je to nejpodstatnější a také nejcennější.

Výsledek je ten, že od 17. prosince budou sdílené odkazy na Facebook mířit na web Guardianu a během dalších týdnů bude aplikace na Facebooku zcela zrušena. Na webu Guardianu se stále bude možné „přihlašovat“ s pomocí Facebooku a budou doplněny další sociální funkce – například možnost souhlasit či nesouhlasit s články, hlasování, atd.

Guardian se vyjadřuje negativně o „frictionless sharing“, které Facebook vymyslel loni v září – a které mělo původně způsobit revoluci. Podle Guardianu je nutné aby lidé měli kontrolu nad tím co vlastně sdílí na Facebook. Guardian to dokonce považuje za klíčovou věc. Přitom právě Guardian byl jednou z prvních společnosti, která nový „Open Graph“ systém implementovala.

test

Aplikace Guardianu (apps.facebook.com/theguardian/) má přitom aktuálně zhruba 240 tisíc denních aktivních uživatelů a 2.5 milionu měsíčních. Ještě v dubnu tohoto roku ale měla 6 milionů měsíčních uživatelů.

Zdroj: The Guardian and Facebook – a more social experience

Našli jste v článku chybu?