Ticketon vstupenky vystaví, prodá i zkontroluje

Pořádáte placenou akci? Pak jste pravděpodobně řešili problém, jak prodávat i kontrolovat vstupenky. Nový český startup Martina Kasy a Viktora Mastníka chce vstupenky vyřešit na úrovni.

Zakladatelem Ticketonu, jehož jméno vzniklo ze slov Ticket a Online, jsou Viktor Mastník, dlouholetý ředitel digitální divize komunikační agentury McCann Erickson, a Martin Kasa, jehož příjmení ne náhodou koresponduje s jedním z největších českých e-shopů.

Jak Ticketon funguje? Vlastně jednoduše. Po registraci, která se liší podle toho, zda chcete přijímat platby, nebo je vaše akce přístupná zdarma, na webu Ticketonu zodpovíte základní parametry týkající se nabídky vstupenek a můžete přivítat první zájemce. Zákazník si může koupit nejenom elektronické vstupenky, ale také si můžete vstupenky vytisknout a distribuovat offline. To je první půlka problému – tedy distribuce vstupenek.

Ticketon: vstupenka na displeji mobilu v podobě QR kódu a statistika prodejů na webu v administrační části.

Ticketon: vstupenka na displeji mobilu v podobě QR kódu a statistika prodejů na webu v administrač­ní části.

Druhou půlkou problému je jejich validace. Ticketon slibuje celou škálu prostředků, jak ověřit platnou vstupenku – od mobilního odbavení, přes instalaci software do PC, až čistě papírové řešení pro případy, kde je třeba se technice vyhnout. Ve hře jsou také exporty dat pro automatické napojení čtecích bran, takže Ticketon by si mohl poradit opravdu se širokým rozpětím návštěvnosti vaší akce i různým technickým zázemím.

Nu a třetí půlkou je to vše kolem, co Ticketon umí a nabízí. Od online plateb za vstupenky (provize 3 %, minimálně 10 Kč) přes flexibilní cenotvorbu, například nižší ceny za včasný či naopak pozdní nákup vstupenky. A pokud by to nestačilo, lze se domluvit na dalších marketingových a obchodních nástrojích a spolupráci, kde se zjevně hodlá vytěžit zkušenost obou pánů s internetovým marketingem.

Martinu Kasovi, jednomu ze spoluzakladatelů, jsme položili pár doplňujících otázek.

Jaký je obchodní model, kolik očekáváte, že utržíte z provizí za prodej vstupenek? Jaké jsou výhledy na počet akcí, které přes vás za rok projdou?

Obchodní model je freemium. Malým akcím a malým pořadatelům budeme nabízet možnost distribuce lístků úplně zdarma. Tržby budeme inkasovat až v případě prodeje vstupenek  a z nadstavbových služeb. Cílem projektu není pouhá distribuce vstupenek, ale zejména marketingový nástroj pro pořadatele všech typů akcí, jak prodávat více a za pomoci nových prostředků.


Autor: Ivana Dvorská, Internet Info

Martin Kasa v rozho

Jak chcete službu dostat do povědomí organizátorů akcí a předpokládáte, že se vám podaří přilákat už i zavedené akce? Kdo je typický klient? Větší akce, malé akce – jaké typy událostí?

Běžný klient naší služby je pořadatel jakékoli akce libovolné velikosti – od jednotek návštěvníků až po tisíce. V současné době nemíříme k exkluzivnímu zajišťování vstupenek na top 100 akcí v ČR. K propagaci využijeme letité know how v oblasti marketingu obou zakladatelů. 

Jak funguje technické řešení, kde jste narazili na největší problémy? 

EBF16

Jako největší problematiku vnímáme schopnost fyzického odbavení akcí na místě a neochota některých subjektů ke změně myšlení. Oba problémy řešíme tak, že naši klienti, věřím, budou velmi spokojeni. Myslíme si, že přineseme na trh řešení, které zde dosud není k dispozici.

Na internetu je celá řada samoobslužných služeb nabízejících vypořádání vstupenek pro akce, žádná z nich se zatím nezaměřovala na Českou republiku. Zejména pro pořadatele menších, ale již ne úplně malých akcí, může být přitom taková služba velkou pomocí. Do budoucna by se ovšem hodilo Ticketon doplnit i o sběr a vyhodnocení zkušeností lidí s akcí a další zpětnou komunikaci s uživateli, v čemž mají zahraniční služby přeci jen navrch.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 7. 2012 0:05

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »