Hlavní navigace

Tinder, nový startup, nová seznamka, staronové nápady

Daniel Dočekal

Tinder by podle některých médií mohl být „příští Facebook“, podle jiných je to jenom dočasný úlet, něco, co chvíli zazáří, aby pak v tichosti zmizelo.

Možná si vzpomenete na Chat Roulette, byť v našich končinách se populární stát nestihla. Přestala být „in“ ještě dříve, než mohla do Česka dorazit. A možná sem ani nikdy nedorazí Tinder – www.tinder.com. Aplikace pro iOS je v zásadě obdobou principu Chat Roulette, ale použitého pro seznamku.

S pomoci aplikace můžete najít někoho poblíž, kdo si myslí, že jste atraktivní. A pokud si to samé budete myslet o nalezené osobě, aplikace umožní vzájemné seznámení. Staronová nápady zabalené do mobilní aplikace, pokud si vzpomenete na řadu podobných seznamovacích webů z minulosti. A soudě podle 1.5 miliardy porovnání, která prozatím v aplikaci proběhly, je Tinder momentálně v kurzu.

Tinder se objevila v říjnu loňského roku a její tvůrci říkají, že se postarala o 20 milionů seznámení. Jako většina startupů dnešní doby je samozřejmě závislá na Facebooku. Profil v aplikaci se vytvoří na základě toho, že si stáhne informace z vašeho Facebooku a z nich vytvoří váš „model“ založený na vašich zájmech, sítích, místu, kde se vyskytujete, a přátelích. Zbytek už je klasický a závisí samozřejmě na tom, jestli ve vašem okolí (velikosti si můžete nastavit) existují další uživatelé aplikace.

Najde-li Tinder v okolí další uživatele, začne vám je nabízet prostřednictvím fotografií. Pokud se vám fotka nelíbí, prostě ji odmítnete, pokud se líbí, tak svůj zájem projevíte označením. K faktické možnosti seznámení ale povede až to nejpodstatnější, pokud objekt vašeho zájmu při zobrazení vaší fotografie projeví též zájem, aplikace vám zprostředkuje kontakt v podobě chatu. AppData odhaduje, že Tinder používá denně přes 200 tisíc uživatelů a měsíčně přes 500 tisíc uživatelů.

UX17

Podle LA Times nemá Tinder jako obchodní model reklamu a tvůrci tímto směrem ani jít nechtějí. Příjmy chtějí realizovat prostřednictvím přidáváním dalších funkcí, takových, za které lidé budou ochotni platit. Nejvíce uživatelů, 77 %, má Tinder ve věku 18 až 25 a podle tvůrců průměrný uživatel otevře aplikace šest až sedmkrát denně, 61 % uživatelů se přihlašuje denně, 75 % každý týden a 96 % měsíčně. A plných 70 % uživatelů, kteří použili Tinder, se dostali k chatování s vybranou osobou.

Co se propojení s Facebook týče, to má hlavně sloužit jako zajištění reálných identit, tedy alespoň tak to tvůrci aplikace prezentují. Aktivity v aplikaci se na Facebooku vůbec objevovat nemusí, pokud nechcete.  

Našli jste v článku chybu?
13. 3. 2013 16:23
ert (neregistrovaný)

Tohle může uspět u sexuálních rychlovek na jednu noc, ale nemá to šanci na úspěch u trvalejších vztahů. Důvodem je samotná nefunkčnost podstaty dnešního online seznamování. Ženy v online seznamkách lžou nebývalým způsobem a mají naprosto nereálná očekávání. Pominu to, že každá je téměř „manažerka zeměkoule“ nebo jiným způsobem velice důležitě postavená skoro-bohyně… (často jde pouze o lživé pojmenování pozice), zaměřím se na podstatnější věci: 1. Zhruba 90% žen zveřejňuje v profilech fotky z dáv…