Tiscali.cz, Muvi.cz, CET 21 a Centrum.cz porušili metodiku NetMonitoru

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) řeší tři případy, kdy provozovatel serveru porušil metodiku měření návštěvnosti v NetMonitoru. Jeho zástupci na to upozornili v e-mailu, který tento týden dostali odběratelé dat a který má Lupa k dispozici. „Než si budete moci stáhnout data NetMonitoru za červenec, dovolujeme si vás upozornit, že v projektu bylo zjištěno několik případů, kdy měření neprobíhalo v souladu s metodikou,“ stojí ve zprávě. Zatím ale není jasné, o jak závažná porušení jde.

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) řeší tři případy, kdy provozovatel serveru porušil metodiku měření návštěvnosti v NetMonitoru. Jeho zástupci na to upozornili v e-mailu, který tento týden dostali odběratelé dat a který má Lupa k dispozici.

„Než si budete moci stáhnout data NetMonitoru za červenec, dovolujeme si vás upozornit, že v projektu bylo zjištěno několik případů, kdy měření neprobíhalo v souladu s metodikou,“ stojí ve zprávě. Zatím ale není jasné, o jak závažná porušení jde.

CIF16

Problémy se mají konkrétně týkat tří provozovatelů měřených serverů: prvním jsou servery Muvi.cz a Tiscali.cz, které byly z červencového přehledu vyřazeny. Druhým je CET 21 (provozovatele TV Nova), jehož čísla v červencovém přehledu pro obchodníky a agentury také chybí. A třetím případem je Centrum.cz, které mělo podle e-mailu v období od loňského října do letošního června nadhodnocena čísla zahraniční návštěvnosti. 

Jak konkrétně k porušení metodiky došlo, zatím není známo. Všemi třemi případy se zabývá metodologická komise SPIRu, a podle informací Lupy o nich bude příští týden jednat také výkonná rada SPIRu. „Do té doby nebudeme mít kompletní informace o tom, jak v těchto případech bude SPIR nadále postupovat,“ vysvětlila Lupě výkonná ředitelka SPIRu Kateřina Hrubešová, proč zatím nechce případy obšírněji komentovat.

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »