Hlavní navigace

Názory k článku Tisíc a jeden důvod, proč nepoužívat trikové bannery

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 4. 2001 9:03

    Jirka (neregistrovaný)
    Hehe, jenom by me zajimalo, kdy se po zavreni okna Centra vyroji milion dalsich oken centra... To by byla mega navstevnost :)))

    Mozna bych jeste zkusil tohle: po hledani nejakeho retezce by to mohlo napsat, ze vysledek se zobrazi az potom, co uzivatel klikne na banner...
  • 4. 4. 2001 9:36

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Protoze me tady Mirek Zeman zminil a protoze jsme si vsechno jiz vyjasnili na ICQ asi pred tydnem, dovolil bych si publikovat svuj nazor na FLASH banner se tremi cisly i pro ostatni, kteri nemeli moznost nahlizet do diskuse na ICQ :-)

    Kolega ve clanku pise:
    Kdyby byl banner ve flashi (jak namítá Miroslav Kučera z Intervalu), bylo by sice možné tři stejná čísla chytit, ale uživatel nakonec proti své vůli stejně skončí na Intervelu.

    V podstate - FLASH banner se tremi cisli s textem v modre radce nahore "Chytni tri cisla a uvidis..." neni vubec klamavy. Proc? Cisla prece jdou chytit a kdyz je chyti, uvidi..., co uvidi? No prece Interval.cz. Pokud vim, neni nikterak tresne vytvorit v uzivateli pocit čiré zvedavosti, co VLASTNE uvidi.

    Zvlaste se mi libi obrat nakonec proti své vůli stejně skončí na Intervelu.. Omyl :-) Proti jeho vuli by to bylo,kdybych jej OKAMZITE, po SHLEDNUTI banner PRESMEROVAL na Interval.cz, coz se pochopitelne vubec nedeje. Jakmile uzivatel zacne "hrat" - respektive chytat tri cisla, tak to prece cini proto,ze se se tak rozhodl (proc se tak rozhodl,je snad jedno), ne? Snad je prece svepravny clovek , ne? A ty mu to pravo upiras, chudakovi :-)

    A to je muj nazor. Tesi se na vase.

    S pozdravem

    MK

    http://www.interval.cz
  • 4. 4. 2001 9:41

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Kupříkladu banner "Chyť tři stejná čísla" - neznalý uživatel na něj v dobré víře klikne a je přesměrován na Interval.

    Dovolil bych si podotknout, ze je MNOHO banneru s TREMI ci VICE CISLY a pouze jeden vede na Interval.cz, nikoli vsechny, jak by se mohlo zdat z vyse uvedene vety.

  • 4. 4. 2001 9:44

    krtek (neregistrovaný)
    Dobre,
    ale je to necestne a nesportovni. Obsah toho banneru nema s obsahem Intervalu vubec nic spolecneho. Po kliknuti na "chyt tri cisla" bych cekal ze se octnu v nejake online herne nebo tak :)

    A mozna ze ten banner ma vetsi clickrate nez obycejny banner lakajici na Interval, ale kolik % procent tech co klikli shledlo vic nez uvodni stranku? 5% 10%??

    Kdyby to aspon ukazovalo na nejaky tutorial o vytvareni banneru.... Tak by to taky bylo divne, ale aspon neco. Takhle mi uplne unika smysl.
  • 4. 4. 2001 10:06

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Jsem rad, ze jste se vyjadril - vase poznamka je spravna. Obsah banner nema s Interval.cz nic spolecneho az na to, ze vede na Interval.cz :-)
    Nicmene Interval.cz pro svoji propagaci nepouziva pouze tento banner, jak by se me mohlo zdat, ale mnoho dalsich, klasickych - banner se tremi cisly proste slouzi k zacileni "obycejnych uzivatelu", jak by nekdo rekl, tech "BFU". Je to proste mix reklami kampane pro zacileni vsech skupin.
    Kolik lidi shledlo dalsi stranky nez uvodni, to opravdu nevim, nemam k dispozici zadna cisla, nicmene - hlavniho cile - dostat uzivatele na Interval.cz, aby zjistil, ze zde takovy server vubec je a ze se mu muze nekdy v budoucnu hodit, bylo dosazeno. Nemusi se vam libit tzakovy postup, nicmene jej nepouzivam pouze ja, ale i ostatni.
  • 4. 4. 2001 11:14

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Tak jsem se na proc.centrum.cz podival a zadne okno na mne nevyskocilo :-((( Banner jsem take nevidel, tak nemohu posoudit :-|

    Ciste osobni nazor: Kdyz uz jsme u tech nechutnosti. Nemam nic proti masturbaci. Ale prislo mi, ze nahrazenim obsahu Lupy strankami o ni prekrocila Lupa hranici, ktera mela zustat neprekrocena...

  • 4. 4. 2001 11:15

    Barbora Grohova (neregistrovaný)
    Nemohu souhlasit s tím, že na trikáče klikají výhradně prvouživatelé, protože jsou zmatení. Poněvadž byť se zdánlivě jedná o výstrahu operačního systému, uživatel jasně vidí, že je umístěna na stránce. Když rolluje po stránce, už ji nevidí a může mu dojít, že jeho se to netýká....
    Není třeba možné, že by oni klikající na trikáče byli právě uživatelé znalí věci očekávající pornosites?

    "Trikáče" Centra jsem zahlédla už dva dny po článku "Trikové bannery fungují". To jen pro upřesnění ;-)

  • 4. 4. 2001 11:30

    Jan Nejman (neregistrovaný)
    Pekny den, uz sem v jednom komentari ohledne trikovych baneru psal, proc se na bannery neserioznich firem nevykaslat uplne. Resenim je program AtGuard, me denne blokuje pres 500 reklamnich obrazku, ktere potom prohlizec vubec nestahuje, to je pri prumerne velikosti banneru 15kB docela slusna uspora casu a penez, vzlast pro "modemisty". Krome toho se daji blokovat cookies, pripadene tzv. refers adresy, pomoci nichz se da sledovat, jak uzivatel brousil a podle toho mu vnucovat reklamu. Ja jsem jiz rekl. agenturami znacne znechucen. Kdo by mel zajem o AtGuard, necht se ozve a ja rad odpovim. Zatim Honza
  • 4. 4. 2001 11:51

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    No, pokud vim, AtGuard vam zablokuje vsechny reklamy, nikoli pouze ty trikove. Ostatne - budete urcite rad, at budete za informace ze stranek bez reklam "mikroplatit" :)
  • 4. 4. 2001 11:55

    Tomáš Paděra (neregistrovaný)
    Vim, ze to je mimo tema, ale musel jsem zareagovat na to aprilove presmerovani stranek. Mne to vazne pobavilo a myslim, si ze zadna hranice nebyla prekrocena, aspon je videt ze panum na Lupe.cz nechybi humor :-)) A jednou za rok se to da vydrzet ne? Navic ten desing stranek je opravdu zavadejici :-))
  • 4. 4. 2001 11:55

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Naprosty souhlas. Dovolil bych si jeste rici, ze za rozsirenim trikovych banneru muzou sami uzivatele (treba i nevedomky), - kde neexistuje "poptavka", proste neexistuje ani nabidka. Uzivatele na trikove bannery klikaji a tak se trikove bannery dal vyrabeji, kdyby nikdo neklikal,nikdo by trikove bannery nedelal.

    BTW: Zajimalo by me, kdo "vymyslel" prvni trikovy banner

  • 4. 4. 2001 11:59

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    To se mi jeví jako trošku divoká logika. Něco ve smyslu: za podvody mohou ti podvedení, protože se nechají podvést. Kdyby se podvést nenechali, tak by je nikdo nepodváděl, jenomže oni jsou hloupí a tak se neustále necházejí noví podvodníci.
  • 4. 4. 2001 11:18

    Marian Ganišin (neregistrovaný)
    Vždyť tyhle takzvané trikové reklamy jsou docela běžné ve všech druzích médií. Dodneška si pamatuju na reklamu jednoho vozidla, kde do vás nejdřív měsíc hustily jak je skvělé žít zdravě a spokojeně a po onom měsíci jste zjistili, že je to všechno na nic, když nemáte ono auto. A celostránkové nicneříkající reklamy v časopisech, kdy si musíte prohlídnout nejméně tři stránky s kytičkama, kolibříkama, sluníčkem a vodou a až pak zjistíte, že ta nová tiskárna je fakt dobrá. Nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat takto i na internetu. Já osobně na tyhle bannery neklikám (pro mě má taky pan Kučera a ostatní jiné :), ale spousta jiných (hloupějších ;) to určitě udělá.
  • 4. 4. 2001 11:21

    Tomáš Prouza (neregistrovaný)
    Od Mirka Zemana bych čekal něco kvalitnějšího, než že bude používat zajímavé téma k pomlouvání konkurence. Ale to jen tak na okraj. Teď vážně:
    Peníze.CZ opravdu měly banner, který se ptal "Nenávidíte daně" a měl u sebe tlačítko "Ano". Kampaň běžela od půlky února do půlky března, tedy ve spojitosti s podáváním daňového přiznání. Po prokliknutí se uživatel dostal přímo na nabídku online zpracování daňového přiznání, tedy na službu v dané době vysoce aktuální a navíc související s obsahem banneru.
    Nechápu tedy, jak by tento banner mohl splňovat definici trikového banneru (tedy banneru typu chyť tři stejné účesy a budou tvoje, Restartovat systém - ano/ne a podobně). Šlo o něco naprosto standardního, co uživateli nabídlo přesně to, co bylo obsahem banneru - tedy pomoc při řešení daňové otázky. Pokud by autor potřeboval další příklady trikových bannerů, jistě by jich našel dost a dost. Ale to by zase nebyly bannery konkurentů, že?
    Je sice v českých médiích často zvykem, že se text článku vyplní několika dalšími jmény, aby vypadal seriózněji, Lupa to ale zatím neměla důvod činit. Dnešní posun je proto poměrně zarážející.
    A pouze poslední doplněk: článek Trikové bannery fungují! se objevil 8. března, zatímco náš banner běžel od poloviny února. Jen těžko jsme se proto mohli nechat tímto článkem inspirovat, jak se pan Zeman snaží poněkud krkolomě naznačit. Seriózní novinář by se alespoň nejdřív pokusil ověřit si fakta a pevně doufám, že se toto ověřování stane dobrým zvykem také na Lupě. Mám ji totiž rád a nechci v ni ztrácet důvěru.
  • 4. 4. 2001 11:32

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Cela problematika ma jeste dalsi uroven. Jde o efektivitu bannerove reklamy.

    Pokud publikuji rekneme v pripade serveru EVA.cz "vyrobkovy" banner, tudiz netrikovy, je jeho click-rate od 0.01%-0.5% v lepsim pripade az 1%. A zdaleka se neukazuje ze na zaklade takovehoto banneru nekdo neco u nas nakoupi, nebo shledne vice stranek nez navstevnik ktery prisel na zaklade trikoveho banneru.
    Pouzitim trikoveho banneru je situace podobna, s tim rozdilem ze click-rate je 5%-10%.

    Pokud uvazim to ze za bannery vyhradne platime, protoze na EVA.cz reklamu nezobrazujeme, ma clovek velice vyznamne nutkani trikove bannery pouzivat!

    Myslim ze az prozreni "klikacu" na reklamni bannery odzvoni jejich pouzivani. To je realita.
  • 4. 4. 2001 12:01

    Ondrej (neregistrovaný)
    No to urcite. Uzivatelu s podobnym programem je jenom par. Tak o co jde. Chytri si bannery odfiltruji a ti blbi at si na ne klikaji. A jestli nekdy dojde na mikroplatby, tak si uzivatele hodne rozmysli, jestli pujdou na placenou nebo neplacenou sajtu. To by ta placena musela byt sakra super. Podivejte se na svuj web a zjistite, ze radsi zustanete u tech reklam.
  • 4. 4. 2001 12:16

    Jan Nejman (neregistrovaný)
    Je pravda, ze AtGuard odfiltruje vsechno, ale muze se vybrat z kterych adres se maji reklamy propoustet, pak napr. nektere agentury nenabizeji trikove banery, jine ano. Je pak na uzivateli jestli si nechce zadnou reklamu, chce jen "normalni" reklamu nebo je mu jedno co se mu na strance zobrazi. Nerad bych tady jmenoval, ktera agentura nepodopruje trikovy banery, kdo si o ni chce precist, tak si zalistuje na Lupe tak o 2-3 tydny nazpet a bude vedet. Ja osobne mam zakazanou veskerou reklamu s vyjimkou agentury ktere se mi zdaji byt rozumne. Popr. u nekterych domen sem nastavil i cookies a posilani verze browseru, napr. pro eurotel ci paegas, u kterych nebylo mozno odesilat SMS pokud bylo vse bloknuty ... Ahoj
  • 4. 4. 2001 12:19

    runner (neregistrovaný)
    Pláčete na nesprávném hrobě. Vaše peníze dostává z naprosté většiny Telecom. Rozhodně nikdo nebude platit telecomu, mikroplatby a ještě se koukat na bannery, protože nám nevykládejte, že by ste se při zavedení mikroplateb 100% vzdali příjmů z reklamy. Trikovým bannerům jen tleskám, protože je to dnes jedna z mála skupinově přesně cílených reklam. Upřímně vám tuto skupinu slabomyslných klikajících uživatelů přeji.
  • 4. 4. 2001 12:33

    Petr Pokorny (neregistrovaný)
    I ja se na proc.centrum.cz ted podival a to okno s nastavenim domovske stranky na me vyskosilo :(.

    Rekl bych, ze to funguje jenom v IE a bez nastaveni "vyssi" bezpecnosti.
  • 4. 4. 2001 12:40

    Petr Pokorny (neregistrovaný)
    Dovolim si nesouhlasit s nasledujicim:

    ...se zdánlivě jedná o výstrahu operačního systému, uživatel jasně vidí, že je umístěna na stránce. Když rolluje po stránce

    Pokud jste nekdy videla takoveho zacinajiciho usera v akci, tak jste si urcite vsimla, ze klika absolutne na vsechno, zejmena pak kdyz to pripomina krizek na zavreni okna. A rozhodne vubec netusi, ze kdyz se to roluje se strankou (pokud si toho vubec vsimne), je to reklama a ne ovladaci prvek operacniho systemu.
  • 4. 4. 2001 13:27

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Davide, a ja rikam, ze banner ve formátu dialogového okna Windows trikový neni. Dokaz mi opak, nejlepe tak, ze mi ukazes ukazte nejakou definici trikoveho banneru :o)
  • 4. 4. 2001 12:17

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Ona je bohuzel velice diskutabilni ta hranice podvodu:

    Na jednom nasem baneru mame text:
    "Stopni tri stejne a jdi si vybrat mobil na EVA.cz"

    Je to podvod? Ja myslim ze ne. U nas si opravdu muze zakaznik vybrat mobil, dokonce ho tento banner primo smeruje do oddeleni mobilu. Dalsi otazkou je jakasi reklamni etika? Tam nas reklamni banner asi neobstoni.

    Ale kdyz nekdo hlasa "Zastav neco a vyhraj automobil.." a server obsahuje uplne neco jineho, nehlede na fakt ze zde automobil nelze vyhrat, pak jde urcite o uplne oklamani uzivatele.

    Jak jsem ale uvedl drive, pokud platim za bannery, chci aby se mi investice vratila a pri dnesnich cenach reklamy na serverech se nelze divit ze se zadavatele snazi zvysovat click-rate vsemi zpusoby.

    Nezbyva nez dodat ze nas ceka obdobi "kultivace" reklamniho trhu banneru jak ze strany serveru tak ze strany producentu. O tom jak bude reklama vypadat na nasich serverech se bude jeste asi moc diskutovat.

  • 4. 4. 2001 13:17

    David Spinar (neregistrovaný)
    Pomlouvání konkurence? Proč do toho taháte tyhle věci? Jde o čistě věcnou stránku problému. Měšec do toho netahejte. Redakční týmy těchto serverů nemají spolu nic společného.

    Ale k tématu. Tvrdím, že banner "Nenávidítě daně?" trikový BYL. Jednoduše proto, že měl windowsí ovládací atributy, které měly za úkol zmást uživatele. Proč jste neudělali hnědý čtverec a do něj žlutě nenapsali "Nenávidíte daně? Zkuste to na Peníze.cz" Proč? Protože jste věděli, že by na něj klikl jenom ten, kdo by opravdu chtěl něco vědět o daních. A vy jste chtěli ty BFU, které zmate dialogové okno Windows.

    Apriori nemám nic proti trikovým bannerům. Ale přesvědčovat ostatní, že banner ve formátu dialogového okna Windows není trikový, je směšné. Prominte mi mou upřímnost.
  • 4. 4. 2001 13:33

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Ač z principu nerad, musím se konkurence zastat. Růžový banner "Daně" trikový nebyl. Skromně budu citovat svou (a Martina Dvořáčka) definici trikového banneru, která je na rozdíl od ostatních vydána knižně, a tak je trochu "validnější" (a navíc se vyučuje na ekonomických školách, takže další generace snad už nebudou pomýleny :):

    Jako trikový označujeme takový proužek, z něhož není patrné na jaký cíl odkazuje (případně používá nepravdivé informace) a který se snaží uvést návštěvníka stránek v omyl, nejčastěji imitací uživatelského rozhraní Windows. Trikovým banerem naopak není proužek imitující uživatelské rozhraní Windows, z něhož je patrné obsahové zaměření cíle, na nějž proužek odkazuje.

    No a protože square peněz byl jednoznačně daňový, měl i barvu daň. přiznání (vtipné) a odkazoval na daně... tak to trikový banner nebyl. Ale na toto téma už jsme zde diskutovali x-krát, kolega Lahvička zmátl svým článkem nadržené (na traffic) webmastery, a tak to tady máme znova. Jenže stále platí: Trikový banner vám vracejícího se návštěvníka nepřivede. Howgh!

  • 4. 4. 2001 13:49

    Petr Stuchlík (neregistrovaný)
    Je to sice boj s větrnými mlýny, ale zkusím to ještě jednou:

    Podle Vašich argumentů je novinový inzerát, který tak trochu vypadá jako redakční strana taky trikový. Popřemýšlejte nad televizními spoty. Jaký je vizuálně rozdíl mezi hudebním klipem a emotivně laděným reklamním spotem? Totéž rozhlas. etc. Prostě když si někdo myslí, že takto je jeho reklama vzhledem k cílové skupině efektivnější, proč ne.

    Pokud až po přečtení celého napínavého článku zjistíte, že to je reklama na zázračný horoskop, tak je to sice smutné, ale nic s tím nenaděláte :). Jenže to funguje jen na určitý sociodemografický segment. Proto na takovou reklamu narazíte v sobotní příloze Práva, ale ne třeba v Moderním řízení.

  • 4. 4. 2001 13:56

    David Petrla (neregistrovaný)
    Obecně si lze představit trikový banner, který zmate i nezačínajícího uživatele.

    Možná spíš než trikové bannery bych hodnotil "klamné bannery". Trikové bannery jsou podmnožinou klamných bannerů.

    Princip klamného banneru je následující:

    1. Víme, že na naše stránky byste nešel, ani kdybyste věděl, že existují, věděl, co na nich je a měl na ně - tady na tomto místě - odkaz, takže by vám stačil jeden klik a byl byste tam.

    2. Víme, že existují věci, na které kliknete. Tyto věci nemají žádnou souvislost s existencí a obsahem našich stránek.

    Here's the trick:

    Nabídneme vám (2) a odkaz povede na (1).

    To jsme na to vyzráli, co? To jsme koumesové!!! :-) Jedna nula pro nás, milý uživateli.

    Čili je jasné, že klamné bannery obecně a trikové bannery zvláště mají hodnotu ryze trikovou a klamnou - k hodnotě Internetu, nějaké stránky, nějaké statistiky a čehokoliv jiného nemohou nic přidat.

    Prostě jenom někoho napálí a to je vše. Celková bilance: Nula.
  • 4. 4. 2001 14:06

    Martin Chmelar (neregistrovaný)
    Nevim, jak to vypada u ostatnich, ale mi osobne tyhle trikove bannery nic z meho operacniho systemu nepripominaji, ale mozna je to tim, ze nepouzivam Windows ;o) Stejne tak na mne nevyskoci nove okno, protoze nepouzivam MSIE ;o) Takze v cem je problem? Videli jste nekdo 'trikovy' banner s jinymi nez windowsovskymi tlacitky? Neni problem spis 'na vasem prijimaci?' :o))



  • 4. 4. 2001 14:26

    David Petrla (neregistrovaný)
    Princip trikového banneru je v tom, že uživatel se dostane někam, kam by dobrovolně nešel.

    Popularita trikových bannerů spolehlivě prokázala, že to je přesně to, co si trh žádá.

    Ideální by bylo zabudovat takovou vlastnost přímo do prohlížeče.

    Kdo by si u Microsoftu objednal deset tisíc návštěv uživatelů, měl by jistotu, že v náhodných intervalech bude deset tisíc náhodně vybraných nic netušících uživatelů přesměrováno na jeho stránky.

    No není to super? :-)
  • 4. 4. 2001 14:01

    David Petrla (neregistrovaný)
    A vida: O kousek výš jsem napsal, že trikové bannery jsou podmnožina klamných bannerů a teď tady vidím, že existují bannery, které:

    * jsou sice trikové (neb obsahují tlačítko),

    * ale nikoliv klamné (neb vedou na web který skutečně poměrně přímočaře souvisí s tím, o čem se na banneru píše).

    Kaji se. Ten banner na Penize.cz jsem viděl, pochopil, neklikl jsem na něj, ale celkem se mi líbil.

    Začínajícího uživatele sice zmást mohl, ale to by ten uživatel musel předpokládat, že má v počítači nějaký záhadný program, který ho tajemným způsobem osvobodí od daní.
  • 4. 4. 2001 14:07

    David Petrla (neregistrovaný)
    Novinový inzerát, který vypadá jako článek, určitě JE trikový. Dokonce bych řekl, že je podvodný.

    PR články v novinách jsou podle mne jednou z nejodpornějších stránek dnešního mediálního byznysu. Trikové bannery jsou ve srovnání s nimi něco zcela bezvýznamného, o čem se vůbec nestojí za to bavit.

    Média prostě za peníze otevřeně a běžně lžou a vůbec nám to nevadí, protože si myslíme, že to většinou poznáme. Jenomže to poznáme jenom tehdy, když je to udělané špatně.

    Výsledek je, že žijeme ve virtuální realitě a počítáme s virtuálními informacemi. Většina věcí, které se dozvíme z médií, neodpovídá realitě.
  • 4. 4. 2001 14:21

    David Petrla (neregistrovaný)
    Lidi, když tolik prahnete po těch klicích, mám pro vás zlepšovák:

    Autoklikací banner.

    Banner, který při svém zobrazení automaticky přesměruje uživatele na danou stránku. Skriptík a je to. Když bude poptávka, budou to standardně podporovat i reklamní systémy.

    Výhody pro zadavatele reklamy:

    * 99 % clickrate (1 % má vypnuté skripty).

    * Nemusí vymýšlet grafiku.

    * Protože od uživatele kromě kliku nic nechce, nemusí se už dále o uživatele nijak starat, nemusí mu servírovat žádný obsah atd. Celkově tak významně ušetří a v důsledku toho jeho internetový projekt zbankrotuje ještě o něco později, než konkurence.

    Výhody pro uživatele:

    * Úspora času a kapacity linky pro nahrávání grafiky.

    * Úspora času a práce, než si banner prohlédne, dojde k závěru, že na něj chce kliknout, a klikne.

    * Zcela automaticky (tedy s nejvyšším možným komfortem obsluhy) se dostane tam, kam by se pomocí dokonalého trikového banneru stejně nutně dostal.

    * Zadavatel reklamy má jeho klik a dále už ho nemusí otravovat.

    Závěr:

    Autoklikací bannery jsou konečným a nejdokonalejším stupněm vývoje klikacích bannerů. Sem vývoj směřuje, sem vývoj dříve či později nutně dorazí.

    Akorát jsem asi trdlo, že se tady s tím svěřuji a nenechal jsem si to nejdřív patentovat.
  • 4. 4. 2001 14:39

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    No asi zcela nechapete cil producenta trikovych banneru. Nejde o pocet kliknuti, to neni cilem toho kdo tyto reklamni bannery zobrazuje, jeho hlavnim cilem je informovat o existenci stranek a spolehat na to ze pokud obsah zaujme, navstevnik si server prohledne, nebo alespon zaregistruje jeho existenci.

    To co jste nastinil je zcela absurdni a bohuzel Vase teorie je rozdilna od trikovych banneru v tom ze si uzivatel nemuze sam rozhodnout o tom zda-li chce kliknout nebo ne. Ja osobne na trikove bannery neklikam protoze je to moje svobodne rozhodnuti!
  • 4. 4. 2001 14:45

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    No asi zcela nechapete cil producenta trikovych banneru. Nejde o pocet kliknuti, to neni cilem toho kdo tyto reklamni bannery zobrazuje, jeho hlavnim cilem je informovat o existenci stranek a spolehat na to ze pokud obsah zaujme, navstevnik si server prohledne, nebo alespon zaregistruje jeho existenci.

    To co jste nastinil je zcela absurdni a bohuzel Vase teorie je rozdilna od trikovych banneru v tom ze si uzivatel nemuze sam rozhodnout o tom zda-li chce kliknout nebo ne. Ja osobne na trikove bannery neklikam protoze je to moje svobodne rozhodnuti!
  • 4. 4. 2001 15:01

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Mate pravdu, opravdu do v IE chodi. Hura! Ale na tom oknu nevidim nic nekorektniho - proste se to uzivatele zepta a pokud to odsouhlasi udela to presne to, co to inzeruje. Jednien co je mozno mit proti je, ze je to popup okno a ne text skryty nekde v hloubi stranky

    Pokud jde o vkusnost ci nevkusnost apriloveho zertiku Lupy - to je vec osobniho nazoru, chapu ze nekomu se to muze zdat vtipne. Ale ja mam jiny nazor - viz vyse.

    Jinak me jeste napadlo, ze nadpis tohoto clanku je take trikovy - slibuje tisic a jeden duvod proc ty bannery nepouzivat a tolik jich tam tedy rozhodne nevi. Doufam ze to autor napravi a zitra napise clanek ve kterem umyje hlavu pro zmenu Lupe za trikove nadpisy clanku :-))))))

  • 4. 4. 2001 15:35

    Jenkei Zeopher (neregistrovaný)
    Ze nejde o pocet kliknuti...............
    A podle ceho asi urci reklamni ratink.....
    Cim vice kliku, ne ale v telocvicne, tak vice krone....
    Vse je jen o penezich...
  • 4. 4. 2001 15:53

    Jiri Rubes (neregistrovaný)
    No me se zda ze M$ uz neco takoveho do MSIE zabudoval... Prestoze mam jako default stranku nastaveno "about:blank" (prazdnou stranku), tak se mi obcas (odhadem jednou z deseti spusteni) stane, ze se mi zacne otevirat stranka na serveru microsoft.com Nevim kde je chyba, ale jelikoz se mi to stava jak doma, tak v praci, tak to asi chyba instalace nebude... [Pozn.: vsude je to MSIE 5]
  • 4. 4. 2001 16:31

    Robert Pospisil (neregistrovaný)
    No, nicmene z vyse uvedenych prispevku mi vyplynulo, ze to, co uvedl autor v clanku o klamavych bannerech a Intervalu je pravda, a potrefena husa hlasite zakejhala. Howgh.
  • 4. 4. 2001 16:53

    boardwiter (neregistrovaný)
    ... proc se tu tak sahodlouze diskutuje o necem, diky cemuz krachuje jedna internetova firma za druhou -> nezajem inzerentu o podavani reklamy kvuli malemu CTR. Ja sem navyklej bannery neregistrovat, proste je prehlizim, uz asi 3 roky... BTW (mr.linx a spol. me nebudou mit radi) - kdyz me nejakej banner zaujme, zjistim si, kam vede (pokud je to mozne) a toto URL dam do noveho okna prohlizece, takze CTR nezvysuji, i kdyz zajem mam... to sem vycuranej, co? :o) Co se tyce useru - novacku, sam sem jich nekolik zazil a pro ne je krizek Windows jak med na vosy ;o) Tak a ted cekam, jak me ukamenujete...
  • 4. 4. 2001 17:06

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Začínajícího uživatele sice zmást mohl, ale to by ten uživatel musel předpokládat, že má v počítači nějaký záhadný program, který ho tajemným způsobem osvobodí od daní.

    Bud neznate typickeho zacinajiciho uzivatele pocitacu (nejen Internetu) nebo nevidim zadny duvod k prekvapeni.

  • 4. 4. 2001 17:30

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Skromně budu citovat svou (a Martina Dvořáčka) definici trikového banneru, která je na rozdíl od ostatních vydána knižně, a tak je trochu "validnější" (a navíc se vyučuje na ekonomických školách, takže další generace snad už nebudou pomýleny :):"

    To s tou vyssi validitou tistenych veci je pokus o vtip??? A pokud se nekde uci podle toho fialoveho hnusu od Grady, tak potes panbuh...
  • 4. 4. 2001 17:41

    Barbora Grohova (neregistrovaný)
    Existuje tiskový zákon.... Velice přísně upravuje P.R. Např.: je nutný jiný počet sloupců než má dané médium, jiný font písma, článek musí být označen jako reklama...
    Není to tedy spíše o dodržování zákonů? Bude-li několikrát precedentně potrestán vydavatel za neoznačené P.R. články, lze oprávněně předpokládat, že už si budete moci v klidu přečíst periodikum, kde nikdo nelže za peníze :-)
  • 4. 4. 2001 18:10

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Nikdo tady Roberte nekejha,jenom jsem vyjadril svuj nazor, stejne jak to udelal autor clanku. Howgh
  • 4. 4. 2001 18:46

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Neni hlupacku!

    kvuli tomu, ze mam auto s rizenim vlevo se take nebudou prestavovat silnice vsude v CR. I kdyz jsem HODNE dulezita osoba :-) zase jsem natolik realista, ze nic takoveho necekam.

    Tenhle priklad je ale preci jen zavadejici. Auta by (rekneme) jezdila stejne, v pripade operacnich systemu jsou moznosti ponekud odlisne a i proto velka cast plati (a ostatni sice neplati ale presto pouzivaji). Jen mala cast ukrivdenych zavistivcu nebo lidi spravujicich Super obri datove stroje nebo renderujici holywoodske filmy pak celkem opravnene pouziva neMS system. Od MS je to ale vcelku chytra strategie, proc se take zamerovat na 2-3% stroju ze?

    Takze nekdy priste
    VK
  • 4. 4. 2001 22:27

    Tom Doktor (neregistrovaný)
    Spousta silných slov. Dokonce slovo "podvod". ahahaha
    asi se nejdřív podívám do slovníku, přesný význam mi po čtení podobných diskusí často vymizí z hlavy
    dobře, možná trošku agresívnější reklama, ale to je vše

    neznamená to, že někdo se prostě jen snaží přejmenovat
    pojmy jako účinná reklama, dobrý marketing atd. slovy která se více hodí jemu?

    naopak zatím to vypadá že reklama má skvělou účinnost (zasáhla i internetové profíky a možná
    i rádobyprofíky kteří tvoří lupáckou komunitu)

    lidi, co kdybyste si vzali ze všeho tu dobrou část, a pokud už nějaká kritika, tak spíš tak abych se já sám poučil z toho co si myslím že je chyba konkurence a to svoje si zařídil podle svého gusta

    mimochodem, co je to trikový banner? asi mi ušly předchozí články, ale neříká se tak takovému banneru, který má vysokou účinnost a stvořila ho konkurence

    doufám že Lupa se i nadále bude zabývat profesionálním (a mnou velmi ceněným) rozborem internetu, místo aby tu prala konkurenci (obzvláště když jejich strategie možná
    směřuje ke spolupráci s atlas.cz a seznam.cz, přímými konkurenty centra)
    aby se sama nestala trikovým serverem (navenek pro profíky, uvnitř pro prosazování vlastní obchodní strategie)

    Tom
  • 4. 4. 2001 22:30

    L.Stejskal (neregistrovaný)
    Uživatel shlédnutím reklamního baneru platí na internetu za poskytnutý obsah, stejně jako např. na Nově platí za filmy shlédnutím reklamních spotů. Zákon však zakazuje lživé reklamy. Stejné zákony platí i při zveřejnění reklamy na internetu.

    Trikových reklam najdete mnoho i mimo internet. Mají stejný cíl - nalákat zákazníka do obchodu, přesvědčit k objednání předplatného, k investování peněz apod.

    Nejčastěji používaný reklamní symbol - žena - je používán často i ve trikové reklamě. Autobazary zobrazí na největší ploše inzerátu ženu, výrobce nápojů použije v reklamě ženu atd. Nejen bulvární tisk používá palcové titulky na titulní straně k malinkému článečku uvnitř novin. Před obchody se často pohybují reklamní maskoti, mající za cíl nalákat zákazníky dovnitř. Vše má za cíl přilákat zákazníka, aby se alespoň podíval na mé zboží!

    V reklamě je skutečně dovoleno a tolerováno hodně, nesmí se ale vysloveně lhát! To platí také o trikových banerech.
  • 5. 4. 2001 1:05

    Majlos (neregistrovaný)
    To je pekne blby clanek a nazor! Ano pane autore, vy nejchytrejsi, udelejte z lidi, kteri CHTEJI STRANKU CENTRA JAKO VYCHOZI debily, vzdyt oni prece neumeji cesky, oni to jsou prece pitomci a nesvepravna hovada, nevedi, co delaji..

    My je musime chranit a tak zalozime Lupu, nebo spise pripustime takovehle autory k péru.

    Příště tam alespoň uveďte, že jde o váš soukromý názor a nestavte to tak, jako že "hranice, která se neměla překročit", ó vy vševědoucí nejchytřejší autore.

  • 5. 4. 2001 1:06

    PK202 (neregistrovaný)
    3. Teprve na "cílovém místě" zjistí, zda se ocitl tam, kde chtěl

    No a co banner se spoustou nohou ve frontě a s jedinou informací : "Jaký je to pocit být dvacátý ?"

    Co tomu říkáte. Není to také podvod ? IMHO nevím na co je to reklama, kdo jí zadal, kam to povede....

    Tak co vážení "moralisté" na Lupě ?

    P.S. Je to banner Seznamu, tak uvidíme jak ho rozcupujou...

  • 5. 4. 2001 6:43

    Tom Doktor (neregistrovaný)
    "Pokud má mít daný subjekt respekt, mel by se drzet nejakych zasad medialni ekologie."

    Jsem rád, že jsme k tomu nakonec došli: mediální ekologie. To je to, na co jsem se taky snažil celou dobu poukázat.

    Tom
  • 4. 4. 2001 23:11

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Dle mého se to všechno dá shrnout následovně:

    1. Trikový banner je jednoznačně neetický a zneužívá vlastnosti "interaktivity" média, kterým internet disponuje. V TV či v tisku byste se asi divně tvářili na inzerát "Vymaluj barevně 3 trojúhelníčky a vyhraješ" bez jakékoli další informace, o co vlastně jde. Toto na internetu jde, protože člověk může "jít dál", ale to už musí udělat další krok, aby vůbec přes klamnou reklamu viděl, kam se dostane, či co ona propagace nabízí.

    2. Návštěvník webu nehledě na to, zda je znalý, začátečník či průměrný uživatel, klikne dle svých znalostí na klamný banner buďto z důvodu zvědavosti, nebo nezkušenosti.

    3. Teprve na "cílovém místě" zjistí, zda se ocitl tam, kde chtěl (banner nebyl trikový, uživatel našel nabídku produktu či služby na internetu, o kterou má zájem, jež banner správně propagoval, tzn. stejně jako např. v TV, nebyla zneužita interaktivita) a reklama tím pádem "MÁ EFEKT" 100% (pak už jen otázka, zda uživatel službu či produkt vezme nebo ne dle výběru a či přejde ke konkurenci).
    Ovšem potencionální zákazník (návštěvník) byl zasažen.

    4. Pokud byl oklamán (zvědavost, nezkušenost) je zde hodně malé %, že se ke službě vrátí (např. portál na internetu na určité téma atd.), protože mu je předloženo něco, co ho nezajímá. % zásahu potencionálních klientů je teda dost malé i přes "velké" CLICK THRU, které tím pádem není měřítkem úspěšnosti kampaně, protože kampaň neoslovuje vlastního klienta. Dá se tak dle mého názoru říci, že kampaň za použití klamného banneru ani kampaní není.

    5. Rozdíl je ovšem v tom, pokud se jedná o nabídku jednorázovou (služba, produkt), která využívá internet jako prostředek. Pak je jedno, zda se uživatel vrátí nebo ne, ale každopádně mu byla tak i tak nabídka jednou předložena a splnila efekt. Ovšem celková úspěšnost je i tak asi dost ovlivněna klamným bannerem (CR v tomto případě asi nemá vůbec cenu zmiňovat). Faktem je, že přes hory odpůrců komerčního internetu :-) se takto dá dostat nabídka díky "zvědavosti" i tomu, kdo ji ihned odmítne "na banneru", aniž by se seznámil s detaily.

    Těším se na vaše názory :-)
  • 4. 4. 2001 23:11

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    neznamená to, že někdo se prostě jen snaží přejmenovat pojmy jako účinná reklama, dobrý marketing atd. slovy která se více hodí jemu?

    Ne neznamena. Nerad opakuji to, co bylo napsano v clanku, ale podle Vaseho paradigmatu je dobry marketing i podprahová reklama, Muzak a spousta dalsich veci, ktera nejakym zpusobem manipuluje se zakaznikem proti jeho vuli. To by pak znamenalo, ze pokud nazenu 30 lidi se samopalem do nejblizsiho McDonalda, tak je to take dobry marketing, protoze rozhodne bude ucinny (jednorazove, jako trikove bannery).

    lidi, co kdybyste si vzali ze všeho tu dobrou část, a pokud už nějaká kritika, tak spíš tak abych se já sám poučil z toho co si myslím že je chyba konkurence a to svoje si zařídil podle svého gusta

    Ja tedy nevim, znamena to snad, ze pokud je vseobecne znamo, ze vyroba spalovacich motoru je levnejsi, ale nici ovzdusi, mam si z toho coby majitel automobilky vzit pouze to lepsi? A pokud mi nahodou vadi, ze tim otravuji lidi, tak mam nenapadne zavest omezeni emisi a nechat ostatni automobilky, aby to tady zamorily za mne, protoze jim pripada lepsi za kazdou cenu vydelat trochu penez?

    mimochodem, co je to trikový banner? asi mi ušly předchozí články, ale neříká se tak takovému banneru, který má vysokou účinnost a stvořila ho konkurence

    Svoji definici trikoveho banneru jsem napsal do clanku a neminim se opakovat. Nevim sice, kterou konkurenci mate na mysli, nicmene s moji osobou zadna spojena neni. Pokud minite jiz zminene Penize.cz, jste demagog. To si skutecne myslite, ze Lupa nebude psat o zadnem serveru, ktery ma nejaky vztah k aktivitam Internet Infa? A kde jste vubec vzal, ze media o sobe nesmeji psat navzajem? Je to zrejme nase narodni mentalita - nebudeme psat osklive o druhych a oni na oplatku nebudou psat osklive o nas...

    místo aby tu prala konkurenci (obzvláště když jejich strategie možná směřuje ke spolupráci s atlas.cz a seznam.cz, přímými konkurenty centra)

    Uprimne receno, moje osoba (autor clanku) nema zadnou konkretni obchodni strategii, kterou by prosazoval (pominu-li snazu vydelat si na jidlo, najem apod.). Nespolupracuji ani s Atlasem, ani se Seznamem (redakcni a obchodni zalezitosti jsou u nas striktne oddeleny) a obsahy svych clanku neprizpusobuji prani ani jednoho z nich. Jinak si o mne myslete, co je ctena libost.

  • 5. 4. 2001 8:24

    Marek Stránský (neregistrovaný)
    A copak je to s reklamou v jinych mediich jine? Co vam da Marlboro? Sedlo, kone, cowboysky klobouk a presune vas do pouste v Novem Mexiku? Da vam Petra partu? Videli jste nekde v reklamach na cigarety nekoho kouriciho? Je snad Mazda opravdu tak ticha, ze ji neslysite? Pindy, pindy, pindy, oblbnout a prinutit nakoupit, vstoupit, zaujmnout - to je prece princip reklamy. Pamatujete na reklamu "Mama, Lutra prisla... "?
    Centrum.cz proste jen pouzilo neco, co tu jeste nebylo. Kdyby mu to preformatovalo harddisk tak nereknu, ale zmena domovske stranky, to je teda fakt hruza. :)
  • 5. 4. 2001 8:34

    Marek Stránský (neregistrovaný)
    Jo to je fakt, tak to funguje. Proste dam "Stop". Je to asi dan za to, ze je MSIE zdarma ci co.
  • 5. 4. 2001 13:57

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Klamavé bannery samozřejmě využívají převážně internetové portály,"

    Není to pravda, stačí nakouknout do žebříčků "úspěšnosti" BillBoardu a Linxe. Seznam pokud vím trikové bannery nepoužívá vůbec, Atlas s nimi jednou experimentoval, Centrum je má teď (spolu s normálními bannery), RedBox má zřejmě všechnu inzerci mimo Internet, Quick je zčásti používá... situace spíše lepší než průměr na českém Internetu.
  • 5. 4. 2001 18:00

    RL (neregistrovaný)
    jo, presne (jak se to rika o te hlavicce a hrebiku ? :-). V PR clancich v tisku musi byt uvedeno, ze se jenda o placenou inzerci, videli jste vsak nekdy na banneru, co vypadal jako windowsi dialogove okno, nekde dole v pravem rohu byt malym pismem "bacha, toto je reklamni banner" ?
  • 4. 4. 2001 23:41

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Ještě bych doplnil názor, že internetové služby (hlavně portály a specializované informační portály), které pro svou propagaci klamavé bannery používají, takto šijí bič na sebe, protože získávají velké % nekvalitního trafficu za pouhým záměrem zvýšit návštěvnost. Inzerent, který zadává reklamu na tomto webu, kam jsou tito návštěvníci "doručeni", pak defakto platí za zobrazování své reklamy někomu, kdo tam přijde a vůbec ho to nemusí zajímat :-) Tím pádem se snižuje efektivnost placené reklamy a to není asi moc dobré pro další spolupráci s inzerenty.

    Klamavé bannery samozřejmě využívají převážně internetové portály, které k prostředkům inzerce přicházejí laciněji než klient (výměnné systémy). Kdyby nebyly, asi těžko by investovali ty samé peníze za umístění klamavých bannerů na stránkách druhých s menším % potencionálních klientů (budoucích stálých návštěvníků).

    Reklama s klamavým obsahem teda defakto není REKLAMOU (nic nenabízí !!!) a dle mého pouhým výzkumem, jak uživatelé přijmou něco, co by mělo vypadat jako reklama (zatím to funguje :-) za účelem lacině zvýšit návštěvnost s neblahým dopadem na efekt placené kampaně klienta na vlastních stránkách).

    Myslím, že se jedná pouze o otázku zkušenosti uživatelů, která půjde nahoru, a tato propagace ztratí z uvedených důvodů smysl.
  • 4. 4. 2001 23:44

    Tom Doktor (neregistrovaný)
    ...asi to vypada ze jsem demagog s paradigmaty :))

    demagogické je používání eskalujících argumentů (od definice trikových bannerů k podprahovým efektům a skončí to u samopalů v McDonaldu, aneb jak udělat z ještěrky osmihlavou saň)

    /////Sám jsem chtěl původně použít, opravdu demagogický, argument (ačkoliv jsem dotyčný hardcore banner neviděl), že mi to připadlo jako když někdo klikl na banner a neuspokojen tím kam se dostal získal potřebu vybít se jinde. Uvádím to opravdu jen pro pobavení, doufám že to vezmete nadlehčeně, jak je to ostatně i myšleno. Naopak, chtěl bych říct, že článek byl obsahově dobrý, což se odrazilo i v hojné diskusi./////

    nikoho z ničeho nepodezřívám, jen se mi příliš nelíbí, a není to jen lupa, ale třeba i živě, když se skupina serverů může opřít o svou vlastní "hlásnou troubu" k prosazení vlastních obchodně politických názorů (čímž neříkám že by to autoři článku dělali vědomě)

    asi i uvěřím, že redakční záležitosti jsou oddělené od obchodních, ale co kdyby se bralo jako etická věc, nepsat kritiku na konkurenci "napřímo", obzvlášt když člověk vedle toho článku vidí nalevo vyhledávač atlasu a napravo reklamu na atlas, pak vše vypadá opravdu důvěryhodně a devalvuje to Vaše jakkoliv v dobré víře myšlená slova

    Ještě k závěrečné větě "účel světí prostředky". Ano. Proč ne. Zaměřili se na určitou cílovou skupinu a tomu uzpůsobili prostředky. Centrum je všeobecný portál a zaměřuje se na všechny cílové skupiny. Na klikače. Neklikače. Laiky. Odborníky. Finančníky. Studenty.

    Tom
  • 5. 4. 2001 0:42

    PK202 (neregistrovaný)
    > Ale k tématu. Tvrdím, že banner "Nenávidítě daně?"
    > trikový BYL. Jednoduše proto, že měl windowsí ovládací
    > atributy, které měly za úkol zmást uživatele.

    Proboha proberte se !!!!
    Vy jste si vycucali z prstu clanek o "trikovych" bannerech a ted budete moralizovat a budete mit o cem placat jeste aspon pet let.

    Myslim, ze banner je banner a pokud na nem je napsano "Nenávidíte daně" s tlačítkem ANO pak tvrdit, že BFU nepozná, oc jde je hloupost jako hrom a tvrdíte to jenom proto abyste vypadali chytře.
    Možná že by to nerozpoznal můj pětiletej kluk.... i když pokemony našel do 5 minut... a určitě se mu tema taky nějakej "trikovej" banner ukázal....


  • 5. 4. 2001 0:57

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    demagogické je používání eskalujících argumentů (od definice trikových bannerů k podprahovým efektům a skončí to u samopalů v McDonaldu, aneb jak udělat z ještěrky osmihlavou saň)

    To jsou ti novinari :-) V podstate se snazim rici, ze pokud nekdo neco dela, mel by si uvedomovat dusledky. Dusledkem trikoveho banneru je manipulace se skupinou uzivatelu proti jejich vuli, a to povazuji nejen za neeticke, ale take za nechutne - proto jsem vytvoril paralelu s podprahovou reklamou (nechci samozrejme delat z komara velblouda).

    nepsat kritiku na konkurenci "napřímo", obzvlášt když člověk vedle toho článku vidí nalevo vyhledávač atlasu a napravo reklamu na atlas

    Reklama nas zivi - tak to je a neda se s tim (bohuzel) momentalne nic delat. Verte ale, ze kdyby tam bylo namisto vyhledavaciho okna Atlasu vyhledavaci okno Centra, na obsahu clanku by to nezmenilo ani pismenko.

    Ještě k závěrečné větě "účel světí prostředky". Ano. Proč ne.

    A proc ano? Vam tohle heslo pripada koser? Ve mne to vzdy vyvolava predstavu jit za svym cilem pres mrtvoly - treba televize Nóva (ale to bych odbihal). Pokud má mít daný subjekt respekt, mel by se drzet nejakych zasad medialni ekologie. O tom budu ale tezko nekoho presvedcovat, protoze to obycejne znamena nizsi efektivitu.

  • 5. 4. 2001 18:11

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Novinový inzerát, který vypadá jako článek, je podvod. A slušné noviny by nic takového neotiskly, protože za ztrátu kreditu u čtenářů jim ty peníze nestojí. Stejně tak by byl podvod, kdyby byl reklamní spot natočen v newsroomu TV Nova a populární moderátor by v něm promlouval o tom, která (např.) pojišťovna je nejlepší. A myslím, že ani TV Nova by si něco takového nedovolila. Stejně tak by bylo krajně nevhodné, pokud by šéfredaktor redakce sportu ČT namluvil reklamu ve stylu sportovního přenosu. Aha, pardon, tak to už se stalo. Ale ještě za jeho předchůdce bylo něco takového velmi přísně zakázáno.
  • 6. 4. 2001 8:00

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Pozor - to musi byt uvedeno samotnymi novinami, a nikoli samotnym inzerentem. Takte analogie s bannerem je takova, ze umistneni reklamy musi oznacit provozoval serveru nikoli inzerent na svuj banner.
  • 5. 4. 2001 10:13

    Boris (neregistrovaný)
    Vazeni,

    je treba si uvedomit zasadni vec. Trikove bannery prispivaji k naslednemu ignorovani reklamy na internetu jako takove.

    Uvedomte si, ze prijem z reklamy je zasadni slozkou prijmu vetsiny serveru. Kazdy z nas by chtel informace a sluzby:

    a) presne
    b) rychle

    V normalnim obchode by mel pokracovat bod c) levne. Na internetu je velka vetsina veci zdarma, cili by bod c) zněl asi zdarma.

    Zdarma, ale neni v zivote nic. Pokud nebudou mít servery navstevnost a na jejich strankach se bude reklama ignorovat, jak myslite ze to dopadne?
    Vypinejte si grafiku a ignorujte bannery, jenom tim prispivate ke zhorseni ekonomicke situace serveru a tim jejich zaniku.

    K tematu trikovych banneru.
    Lze rici, ze co neni zakazano je dovoleno. To neznamena, ze je to spravne. Podle mne je stav nasledujici:

    1) trikove bannery privedou na server uzivatele, ktery tam byt nechtel
    2) takovy uzivatel dle meho nazoru z 90% okamzite odchazi

    - vyhoda pro inzerenta "nula nula nic"
    - negativni dopad na uzivatele je daleko vyraznejsi

    Boris
  • 5. 4. 2001 13:28

    Jana Holecka (neregistrovaný)
    Problem je v tom, ze pokud inzerent zadava reklamu napriklad do televize nebo do tisku, musi jeho reklama splnovat neco jako reklamni etiku.

    Na internetu se nic takoveho nepraktikuje uz z toho duvodu, ze servery jsou vubec rady, ze se nekdo na inzerovani nasel a ma o reklamu na netu zajem. Internet je dzungle bez pravidel a jeho uzivatele se muzou chovat slusne, ale taky nemusi.

    Internetovi uzivatele se pak podle me deli na dva tabory: Jedni maji internet spolu s pocitaci jako konicka, ti se na trikove bannery nenachytaji, rovnez jim nedela problem zvladnout viry jako I LOVE YOU. A pak tu jsou ti, co internet pouzivaji jako kterykoli jiny spotrebic (stejne jako napriklad auto, ktere pouzivaji k doprave a uz se nehrabou v prevodovce, kdyz jim zrovna odejde.)

    Neni internet misto, kde jsou vsichni opravdu svobodni a spokojeni?
  • 5. 4. 2001 15:39

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Ať si je ten banner čí chce, je to nesmysl a ten, kdo to schválil, moc logiky nepobral. Je to typická ukázka toho, jak si lehce nabytých impresí a jejich ceny portál jako je Seznam.cz neváží, jen ať si je sami koupí ve stejném počtu, jako je prodávají klientovi a uvidíme, zda pustí do světa takový banner, který vlastně nic nenabízí a osloví díky ztvárnění obrovské % lidí, které "cíl" této "nekampaně" vůbec nezajímá. Takhle si hrát by si při placení asi nedovolili. Je to opět "výzkum" a ne kampaň, tentokráte na to, jak moc jdou lidi po ženský ve spodním prádle.
  • 6. 4. 2001 21:45

    Tom (neregistrovaný)
    "Seznam pokud vím trikové bannery nepoužívá vůbec,..."

    zrovna dneska jsem na jeden takový od Seznamu narazil, že by četli Lupu a zjistili jak je tento druh bannerů efektivni ;-}
  • 9. 4. 2001 13:18

    štěpán (neregistrovaný)
    Ale, ale... To se přece na Windows apdejt zjišťuje, zda je k dispozici aktualizovaná verze M$IE. Dá se to vypnout v "Možnosti sítě internet".;-))
  • 12. 4. 2001 13:07

    Zdeněk Schneider (neregistrovaný)
    Myslim, ze by bylo pomerne zajimave sledovat vyvoj banneru, kdyby zadavatel reklamy neplatil za pocet zobrazenych banneru, ale za pocet kliknuti na ne. Ackoliv to zrejme neni realne (nektere bannery jsou tak slabe ci nezajimave, ze kdyby nebyly matouci, neklikl by na ne vubec nikdo), bylo by asi videt, jak by kazdy zacal delat bannery, ktere se snazi uzivatele co nejvice upozornit na to kam klika a zda-li ho dany web vubec bude zajimat. Takhle vladne v bannerech docela anarchie. Problem trikovych banneru totiz nespociva jen v mateni uzivatele dialogovymi okny Windows, ale napodobenim ovladacich prvku samotneho webu. Pokud bude napr. pod nejakym clanek sipka s popisem "DALSI STRANKA >>>", v podobe banneru, nebo neco v podobném smyslu, uživatele to zmate take ackoliv takovy banner nic z Windows nepripomina.
  • 18. 4. 2001 19:28

    Alena (neregistrovaný)
    NECHCI VAM DO TOHO KAFRAT, V PR DELAM UZ NEJAKY ROK, KDYZ VIDIM JAK NEKDO ARGUMENTUJE PROTI TOMU, CO MA V REKLAME CO DELAT A CO NE, TAK JE U ME IMBECIL. REKLAMA JE POSTAVENA NA PREDSTAVIVOSTI, KDYZ NA BILLBOARDU BUDE CERVENY KOBEREC A PODTIM JEDNA NEJMENOVANA ITALSKA AUTOMOBILKA, TAKY JE O REKLAMA A CO MA ZA SPOJITOST KOBEREC A AUTO.......

    ALCA
  • 20. 4. 2001 1:31

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Existuje několik typů (reklamních) odkazů, u kterých se platí za kliknutí (pay-per-click vyhledavače, různé formy affiliate marketingu). Jejich praktické používání Vaší teorii myslím moc nepotvrzuje. Inzerenti se většinou i v těchto případech snaží získat větší návštěvnost na úkor zacílení.
  • 9. 4. 2001 1:09

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Dovolím si nesouhlasit nejen s autorem článku, ale i s těmi, kteří v této diskusi vášnivě a často až fanaticky brojí proti tzv. trikovým bannerům. K tomuto nesouhlasu mám následující důvody:

    To, že autor článku uvedl svou definici trikového banneru vůbec neznamená, že je taková definice všeobecně akceptována. Diskuse velmi jasně ukazuje, že pod pojmem "trikový banner" si každý představuje něco jiného, většinou to, co se mu pro vlastní argumentaci víc hodí (to není kritika). Nezbývá tedy než termín "trikový banner" z diskuse zcela vyloučit, jako se obvykle činí se všemi termíny, na jejichž obsahu se diskutující nemohou shodnout.

    Vyloučíme-li pojem "trikový banner", zbude pojem "klamavá reklama". I na obsah tohoto pojmu sice mohou existovat různé názory, nicméně jeho, byť intuitivní chápání, bude jistě mnohem jednotnější. Navíc je definován zákony a etickými kodexy různých organizací.

    Budeme-li ovšem hovořit o klamavé reklamě, objeví se poměrně zásadní otázka, jak bannery na webových stránkách souvisí s reklamou. Všichni diskutující bez jakýchkoli pochybností považují bannery výhradně za reklamu, ale je tomu tak skutečně? Domnívám se, že nikoli.

    Banner na webové stránce má obecně 2 funkce. Jednak je (někdy) klasickou reklamou. To znamená že propaguje určité zboží, firmu, značku, službu atd. Není přitom podstatné, zda tak činí zcela explicitně, nebo naopak útočí na podprahové vnímání. Podstatné je, že se v tomto neliší od jakékoli jiné reklamy v jakémkoli jiném médiu. A jako jakákoli jiná reklama může být i klamavý, tj. uvádět nepravdivé či zavádějící údaje o vlastnostech nabízeného zboží. Povšimněte si, prosím, že tato funkce reklamního banneru není nijak spojena s klikáním a proto také skutečná reklamní účinnost baneru nejde pomocí CTR změřit.

    Druhá funkce banneru má naopak s reklamou společného jen velmi málo. Banner je totiž v podstatě normální hypertextový (hyperobrázkový ;-)) odkaz na jinou stránku. Ty, kteří s tímto tvrzením nesouhlasí, žádám o definici, jak se banner odlišuje od jakéhokoli jiného odkazu. Myslím, že ji budou hledat velmi těžko.

    Lze připustit, že banner jako odkaz může být zavádějící, může být hloupý, nesmyslný, chybný a může být dokonce i klamavý. Ovšem mezi klamavým odkazem a klamavou reklamou je sakra veliký rozdíl. Kliknutí na odkaz totiž způsobí přesně to, k čemu jsou odkazy určeny - dostanu se na jinou stránku. Toť vše. Nic si nekoupím a nemůže se tedy stát, že by zboží mělo jiné vlastnosti, než uváděla reklama. Že se třeba dostanu na jinou stránku, než jsem si představoval? Ale to je na webu přeci naprosto normální a nemusím přitom kliknout ani na jediný banner.

    Přes to všechno, co jsem dosud napsal, souhlasím, že se uživatel může cítit po kliknutí na zavádějící banner podveden. Ovšem stále ještě zbývá otázka kým. Autorem banneru? V tom případě by podvodníkem musel být i autor obrázku šipky vzhůru, jestliže ji webdesigner použije ve smyslu skoku dolů. Tím "podvodníkem" v případě banneru je samozřejmě majitel stránky, který banner uvedl bez označení, že jde o reklamu. To samé by platilo u novin, který by tiskly neoznačenou inzerci, či u televize.

    V případě webu je to však ještě výraznější, neboť majitel kvalitních stránek by měl dbát na to, aby navigace byla přehledná, jednoznačná, logická a nezavádějící. Jestliže kliknu na zavádějící odkaz, zpravidla se víc naštvu na stránky, kde byl odkaz umístěn, než na ty, kam vedl.
  • 2. 5. 2001 10:09

    Pavel Hampl (neregistrovaný)
    jo, svepravny clovek je, ale vy se k nemu tak nechovate. Pokud mi nekdo rekne, ze na nejake adrese je server s temi a temi informacemi, tak se muzu svepravne rozhodnout, jestli tam pujdu nebo ne. Kdyz mi nekdo hodi do kastliku nejaku agresivni reklamu, tak se svobodne muzu rozhodnout, jestli ji rovnou vyhodim nebo jestli si ji aspon prectu. Ale i ta pitoma reklama musi obsahovat nejake informace o tom, ceho se tyka. Kdyby mi nekdo hodil do schranky listek s textem "prijdte se na nas podivat ve ctvrtek na Vaclavak", tak bych to zahodil s myslenkou, co je to za magora.
    Vite jak se chytaji mysi? Da se do pasticky kousek speku, pasticka se natahne, polozi se do rohu a cekate. Mys prijde, kouka, neco se ji nezda, ale vidi spek, hryzne a uz ma prerazenou pater. Kdyby VEDELA, ze ten spek je chyceny za perko a ze ji to prasti, tak by tam NEVLEZLA. Vy delate to same: clovek NEVI, co ho ceka a kam vleze.
    Kdybych VEDEL, co na Intervalu mate, mozna bych tam normalne VLEZL. Ze ale licite pasticky na ty, co NEVEDI, tak tam NEVLEZU a doufam, ze jich tam NEVLEZE co nejvic.
  • 16. 11. 2002 14:16

    TimJ (neregistrovaný)
    Zdravíčko všichni.
    Právě jsem si přečetl tenhle článek a hlavně připomínky k němu.
    Absolutně nemůžu souhlasit s autorem článku, protože klamavá reklama (klamavý banner) je uplně všude. A že se uživatel (ať již zkušený, nebo nezkušený), dostane jinam, než by čekal, na tom neni nic zvláštního. JE TO UPLNĚ to STEJNÉ, jako když budu hledat stránku například Winampu, nebo čehokoliv jiného. Řeknu si, některé firmy si udělají stránky i ve více jazycích, nebo je udělá někdo jiný (viz icq.com a icq.cz), tak proč se nepodívat na www.winamp.cz? A toto může napadnout jak absolutně nezkušeného chudáčka, který slovíčko winamp píše půl hodiny a ještě na klávesnici nemůže najít "m" :-), tak i zkušeného "surfaře", který může mít zkušenosti třeba s php. A taky se dostane uplně někam jinam než chce (nemluvě o amerických stránkách, kterým napíšete adresu bez toho, aniž byste ji někde viděli (máte cca 30% šanci, že se dostanete na porno). A zbláznim se? Ne. Je to to stejné, jako s reklamním bannerem, který se třeba ještě lépe objeví uprostřed monitoru.

    Někdo by mohl namítnout: no jo, někdo si winamp.cz zaregistroval a teď ho nemůže použít nullsoft. Jeho blbost a naopak vychcanost-pardon za ten výraz (momentálně jedné hostingové firmy), která na sebe tímto dělá "klamavou reklamu", protože uživatel na této adrese určitě neočekával hostingovou firmu, ale naopak českou stránku o winampu.
    A o tom to právě celé je. Je to prostě určitý způsob reklamy, který nemá smysl odsuzovat, protože tady prostě je.

    Mimochodem, ne že bych byl zastánce www.centrum.cz, ale nemůžu souhlasit s nařčením autora, který tvrdí: ""hardcore" reklamní banner portálu Centrum... jeden z nejnechutnějších kroků, který si kdy etablovaná služba k uživateli českého Internetu dovolila."
    a proč jako? Je tam dotaz: ANO nebo NE. Každý z těchto odkazů dělá to co má, tak v čem je problém. Dost velké množství amerických servrů vám nastaví domovskou stránku samo, k tomu vám přidá milion položek do oblíbených, nainstaluje vyhledávací portál a bůhví co ještě. Srovnejte to s neškodným odkazem centra!
    A že je chudáček uživatel zmatený? Tak proč na web leze? Ať si přečte příručku k windowsům! To je to samý, jako kdybyste pustili malé tříleté dítě na ulici v centru Prahy a řekli mu ať přejde silnici. Když dítě nebude vědět, že se přechází na zelenou a něco ho zajede, řeknete, že je to chyba řidiče, který nepočítal s tím, že dítě je zmatené? Nebo že je to snad chyba výrobce semaforů, který nevyrobil semafor tak, aby jeho funkci pochopilo i batole? Asi těžko.

    To co jsem zde napsal, je pouze můj osobní názor, říkejte si co chcete. Pánové, nastala doba technologického a mediálního pokroku, pokud se s tim nehodláte smířit, tak se do toho neangažujte!

    s pozdravem TimJ (15let)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).