Kolega ve clanku pise:
Kdyby byl banner ve flashi (jak namítá Miroslav Kučera z Intervalu), bylo by sice možné tři stejná čísla chytit, ale uživatel nakonec proti své vůli stejně skončí na Intervelu.
V podstate - FLASH banner se tremi cisli s textem v modre radce nahore "Chytni tri cisla a uvidis..." neni vubec klamavy. Proc? Cisla prece jdou chytit a kdyz je chyti, uvidi..., co uvidi? No prece Interval.cz. Pokud vim, neni nikterak tresne vytvorit v uzivateli pocit čiré zvedavosti, co VLASTNE uvidi.
Zvlaste se mi libi obrat nakonec proti své vůli stejně skončí na Intervelu.. Omyl :-) Proti jeho vuli by to bylo,kdybych jej OKAMZITE, po SHLEDNUTI banner PRESMEROVAL na Interval.cz, coz se pochopitelne vubec nedeje. Jakmile uzivatel zacne "hrat" - respektive chytat tri cisla, tak to prece cini proto,ze se se tak rozhodl (proc se tak rozhodl,je snad jedno), ne? Snad je prece svepravny clovek , ne? A ty mu to pravo upiras, chudakovi :-)
A to je muj nazor. Tesi se na vase.
S pozdravem
MK
http://www.interval.czDovolil bych si podotknout, ze je MNOHO banneru s TREMI ci VICE CISLY a pouze jeden vede na Interval.cz, nikoli vsechny, jak by se mohlo zdat z vyse uvedene vety.
Ciste osobni nazor: Kdyz uz jsme u tech nechutnosti. Nemam nic proti masturbaci. Ale prislo mi, ze nahrazenim obsahu Lupy strankami o ni prekrocila Lupa hranici, ktera mela zustat neprekrocena...
BTW: Zajimalo by me, kdo "vymyslel" prvni trikovy banner
Jako trikový označujeme takový proužek, z něhož není patrné na jaký cíl odkazuje (případně používá nepravdivé informace) a který se snaží uvést návštěvníka stránek v omyl, nejčastěji imitací uživatelského rozhraní Windows. Trikovým banerem naopak není proužek imitující uživatelské rozhraní Windows, z něhož je patrné obsahové zaměření cíle, na nějž proužek odkazuje.
No a protože square peněz byl jednoznačně daňový, měl i barvu daň. přiznání (vtipné) a odkazoval na daně... tak to trikový banner nebyl. Ale na toto téma už jsme zde diskutovali x-krát, kolega Lahvička zmátl svým článkem nadržené (na traffic) webmastery, a tak to tady máme znova. Jenže stále platí: Trikový banner vám vracejícího se návštěvníka nepřivede. Howgh!
Podle Vašich argumentů je novinový inzerát, který tak trochu vypadá jako redakční strana taky trikový. Popřemýšlejte nad televizními spoty. Jaký je vizuálně rozdíl mezi hudebním klipem a emotivně laděným reklamním spotem? Totéž rozhlas. etc. Prostě když si někdo myslí, že takto je jeho reklama vzhledem k cílové skupině efektivnější, proč ne.
Pokud až po přečtení celého napínavého článku zjistíte, že to je reklama na zázračný horoskop, tak je to sice smutné, ale nic s tím nenaděláte :). Jenže to funguje jen na určitý sociodemografický segment. Proto na takovou reklamu narazíte v sobotní příloze Práva, ale ne třeba v Moderním řízení.
Pokud jde o vkusnost ci nevkusnost apriloveho zertiku Lupy - to je vec osobniho nazoru, chapu ze nekomu se to muze zdat vtipne. Ale ja mam jiny nazor - viz vyse.
Jinak me jeste napadlo, ze nadpis tohoto clanku je take trikovy - slibuje tisic a jeden duvod proc ty bannery nepouzivat a tolik jich tam tedy rozhodne nevi. Doufam ze to autor napravi a zitra napise clanek ve kterem umyje hlavu pro zmenu Lupe za trikove nadpisy clanku :-))))))
Bud neznate typickeho zacinajiciho uzivatele pocitacu (nejen Internetu) nebo nevidim zadny duvod k prekvapeni.
P.S. Je to banner Seznamu, tak uvidíme jak ho rozcupujou...
Ne neznamena. Nerad opakuji to, co bylo napsano v clanku, ale podle Vaseho paradigmatu je dobry marketing i podprahová reklama, Muzak a spousta dalsich veci, ktera nejakym zpusobem manipuluje se zakaznikem proti jeho vuli. To by pak znamenalo, ze pokud nazenu 30 lidi se samopalem do nejblizsiho McDonalda, tak je to take dobry marketing, protoze rozhodne bude ucinny (jednorazove, jako trikove bannery).
lidi, co kdybyste si vzali ze všeho tu dobrou část, a pokud už nějaká kritika, tak spíš tak abych se já sám poučil z toho co si myslím že je chyba konkurence a to svoje si zařídil podle svého gustaJa tedy nevim, znamena to snad, ze pokud je vseobecne znamo, ze vyroba spalovacich motoru je levnejsi, ale nici ovzdusi, mam si z toho coby majitel automobilky vzit pouze to lepsi? A pokud mi nahodou vadi, ze tim otravuji lidi, tak mam nenapadne zavest omezeni emisi a nechat ostatni automobilky, aby to tady zamorily za mne, protoze jim pripada lepsi za kazdou cenu vydelat trochu penez?
mimochodem, co je to trikový banner? asi mi ušly předchozí články, ale neříká se tak takovému banneru, který má vysokou účinnost a stvořila ho konkurenceSvoji definici trikoveho banneru jsem napsal do clanku a neminim se opakovat. Nevim sice, kterou konkurenci mate na mysli, nicmene s moji osobou zadna spojena neni. Pokud minite jiz zminene Penize.cz, jste demagog. To si skutecne myslite, ze Lupa nebude psat o zadnem serveru, ktery ma nejaky vztah k aktivitam Internet Infa? A kde jste vubec vzal, ze media o sobe nesmeji psat navzajem? Je to zrejme nase narodni mentalita - nebudeme psat osklive o druhych a oni na oplatku nebudou psat osklive o nas...
místo aby tu prala konkurenci (obzvláště když jejich strategie možná směřuje ke spolupráci s atlas.cz a seznam.cz, přímými konkurenty centra)Uprimne receno, moje osoba (autor clanku) nema zadnou konkretni obchodni strategii, kterou by prosazoval (pominu-li snazu vydelat si na jidlo, najem apod.). Nespolupracuji ani s Atlasem, ani se Seznamem (redakcni a obchodni zalezitosti jsou u nas striktne oddeleny) a obsahy svych clanku neprizpusobuji prani ani jednoho z nich. Jinak si o mne myslete, co je ctena libost.
To jsou ti novinari :-) V podstate se snazim rici, ze pokud nekdo neco dela, mel by si uvedomovat dusledky. Dusledkem trikoveho banneru je manipulace se skupinou uzivatelu proti jejich vuli, a to povazuji nejen za neeticke, ale take za nechutne - proto jsem vytvoril paralelu s podprahovou reklamou (nechci samozrejme delat z komara velblouda).
nepsat kritiku na konkurenci "napřímo", obzvlášt když člověk vedle toho článku vidí nalevo vyhledávač atlasu a napravo reklamu na atlasReklama nas zivi - tak to je a neda se s tim (bohuzel) momentalne nic delat. Verte ale, ze kdyby tam bylo namisto vyhledavaciho okna Atlasu vyhledavaci okno Centra, na obsahu clanku by to nezmenilo ani pismenko.
Ještě k závěrečné větě "účel světí prostředky". Ano. Proč ne.A proc ano? Vam tohle heslo pripada koser? Ve mne to vzdy vyvolava predstavu jit za svym cilem pres mrtvoly - treba televize Nóva (ale to bych odbihal). Pokud má mít daný subjekt respekt, mel by se drzet nejakych zasad medialni ekologie. O tom budu ale tezko nekoho presvedcovat, protoze to obycejne znamena nizsi efektivitu.