Názory k článku
ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

Mr. McFly aura:74
21. 3. 2012 6:46 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Je mi z naší politické scény zle. Korupce, podvody a tunely kam se podíváš.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 6:55 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

kdy pochopite, ze to neni vysadou politicke sceny?
vy take telefonujete za jizdy, prekracujete povolenou rychlost a proste koukate kde co ojebat ve svem beznem zivote. ano jsou to malickosti protoze k tem vetsim vecem nemate pristup, no a az budete zachovate se uplne stejne.
pozor ja vas neodsuzuji ze byste to udelal, to ani nahodou, kazdy je totiz uplatny a kdo tvrdi ze neni jen sponuje cenu.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 7:07 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Není každý úplatný. Ale pokud se dostatečná část lidí cynicky chová tak jak by byl, tak to u nás nemůže vypadat jinak než to vypadá.

Ale s tím že není malého a velkého ojebávání, s tím souhlasím do písmene. Tenhle strach z toho že budu za vola když se budu chovat slušně a brát věci vážně je důvodem proč těžko přesáhneme určitou civilizační a ekonomickou mez.

Metal
Metal (neregistrovaný) 95.82.186.---
21. 3. 2012 10:55 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Myslím, že časem dosáhneme. Toto naše české vyjebávání se vším je dlouhodobě neudržitelné, prostě si řežeme větev pod zadkem. Ve spoustě věcí jsme už s tou větví na zemi. stačí se podívat k našim vyspělejším sousedům, aby na první pohled bylo jasné, že je v ČR něco špatně. a protože ta apatie a nechuť něco dělat, když to stejně přijde v niveč, nebo se na tom přiživí někdo jiný, je už skoro všelidová. Tak jen uvidíme kdy kleknou základní funkce této společnosti. Buď se vystřídají někdy v budoucnu generace, nebo předtím nějaký schopný zloděj řekne dost, a teď to tady bude po mém. A většina lidí mu ještě zatleská.

mark156156
mark156156 (neregistrovaný) 195.113.183.---
22. 3. 2012 8:44 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Je dlouhodobě udržitelné (vždy to zatáhnou masy naivních občánků), a časem se nezmění vůbec nic (protože snaha obcházet pravidla pro svůj prospěch je prostě co ? COOL ... znáte film Dobrý ročník ? nebo třeba Dannyho parťáci ?). TAKHLE VYPADA dnesni COOL hrdina, nesmlouvavy, nekompromisni, inteligentni podvodnicek schopny vzdy utrhnout obrovskou kytu pro sebe a svoji rodinu at to stoji co to stoji.

tom
tom (neregistrovaný) 80.188.207.---
22. 3. 2012 9:01 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Presne, navic pokud si nekdo neutrhne pro sebe je nejen okolim, ale i svou rodinou povazovan za mekotu, noumu, budizknicemu proste za neschopaka...

aatami
aatami (neregistrovaný) ---.tieto.com
22. 3. 2012 16:39 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Uf, no jak tak posloucham ty kecy o tom, jak je to cool ojebavat jeden druheho, tak mi to zase pripomnelo proc jsem z tehle zeme utekl! Porad jsem si myslel, ze to je opravdu jen otazka politiky a byznysu, ale ted koukam, ze jsem se asi mylil. Jen se tam dale ojebavejte navzajem a myslete si ze je to super a ja se vam budu hlasite smat ze zeme, kde si lide nezamykaji kola na ulici, nechaji si notebook a mobil na stole v hospode, kdyz se jdou vychcat a kde nemusi chodit revizori v MHD, protoze lidi se sami prihlasi, kdyz nemaji listek a koupi si ho! Dokazu si predstavit, jak by v cesku byly narvane tramvaje a vlaky k prasknuti, protoze jak ten revizor muze vedet, ze nemam listek ha? :D mejte se tam hezky a uzivejte si ... jo a nezapomente nekoho poradne ojebat az pujdete z prace :D

peta
peta (neregistrovaný) 62.209.192.---
23. 3. 2012 13:57 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

to kamo prece vubec neni o tom...jde o to ze v zemich o kterych ty mluvis stoji iphone 20 procent mesicni vyplaty a proste si ho „po vyplate koupis“ a nechas ho na stole jako ja tam necham cernobilou nokii,dojizdeni do prace stoji 0,5% vyplaty za cely mesic a byla by ti hanba ty drobaky nezaplatit,na to kolo pracujes hodinu oproti 2 dnum tady ale hlavne,tyhle vsechny vydaje pokrejes z penez co mas „navic“
v nasem „systemu“ mas navic asi tolik ze na ten mobil,telefon,nebo nezamceny kolo musis 2-3 mesice setrit tak,ze chodis i do ty prace pesky...a to se pak spane nechava nezamceny/na stole a „motivace“ zlodejese meri stejnym zpusobem

A o tom to je,o tom je i cela tvoje emigrace...o prachach..notebook stoji tady i tam stejne,s tema platama je to radove jinde. Jasne,vydaje jsou vyssi,ale je neco jineho kdyz ti po zaplaceni vseho zbyde 20% z 20 000 a 20% ze 100 000..protoze ten notebook stoji stejne

aatami
aatami (neregistrovaný) ---.dhcp.inet.fi
24. 3. 2012 3:26 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

tak to nevim. rozhodne neni pravda, ze by lidi tady nechali veci nezamcnene a nehlidane jenom proto, ze je maji za pakatel. clovek reknem s prumernym prijmem si to kolo koupi za hodinu prace urcite nekoupi, mozna za den prace a to jenom taky nekdo. jde o to, ze v cesku se predpoklada, ze co neni prisroubovane nebo zamknute v plotu, tak je nici a kdo jde kolem prvni, tak si to muze vzit. tady jsou lide vychovani tak, ze co neni jejich, tak na to proste nesahaji, protoze to neni jejich. je to uplne jednoduche.

Vojtěch Semecký
Vojtěch Semecký (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
4. 5. 2012 21:54 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Bylo by možné prozradit, do které země jste se odstěhoval? Něco jsem procestoval a za sebe musím říct, že mi v každé zemi vždy něco přišlo lepší, než máme v ČR a něco zase horší.

petron
petron (neregistrovaný) ---.med.uni-rostock.de
15. 5. 2012 16:15 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Podle toho, co uvadi diskuzni system bych to videl na finsko.
Jinak musim s vetsinou tvrzeni toho pana (pani?) jen souhlasit. Podotykam, ze u me jde konkretne o Nemecko. Neni to tak "free", ze by se treba kola bezne nezamykala, ovsem kdyz jsem dorazil, jen jsem ziral... jeden malicky priklad: Klice v praci pasujou do vice zamku nez jen toho "sveho" - za mou dosavdani pracovni praxi v CR nemyslitelne (netreba doufam rozvadet, proc). Pro rejpaly - to ze jdou jinam a kam mi rovnou sdelil zamestnavatel - a z povahy prace nevyplyva potreba mit pristup do jinych prostor/kancelari kolegu. Takovych vetsich mensich prikladu bych mohl rozepsat...castecne by se prekryvaly s tim, co uz bylo psano od aatami.

tojejedno
tojejedno (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
29. 3. 2012 8:26 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Tady tohle e presne typicky prispevek cloveka, co venku nikdy nebyl. (Rozumej, krome klasicke dovolene do 14ti dni nikdy delsi dobu nepobyval) Rozhodne to neni o penezich, ale o zpusobu mysleni lidi. Pres 2 roky jsem sluzebne pobyval ve state New Hampshire, US a za celou tu dobu videl pro cloveka navykleho zivota v CR veci nevidane a neslychane. Nezamcena auta, domy (po cely den!), v baru mobily na stole a jejich majitel na WC, v obchodech mi nikdo nebehal za zadkem jestli nahodou nechci neco ukrast kdyz jsem ten "bloody foreigner" :-) a chovani lidi vuci jinym ani zdaleka nepripominajici chovani lidi v CR. Takze ty kecy o penezich si prosim strcte vite kam, protoze vubec nevite o cem mluvite... ;-)

cz
cz (neregistrovaný) 193.85.226.---
23. 3. 2012 13:58 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

O jaký zemi mluvíte?

aatami
aatami (neregistrovaný) ---.dhcp.inet.fi
24. 3. 2012 3:30 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

to vam nereknu, protoze by nekteri cesi mohli zjistit, ze se tady toho da jeste dost ojebat a prijeli delat ostudu :)
nicmene si uvedomuju, ze podle ip adresy asi nebude tezke se toho dopatrat ;)

gugga
gugga (neregistrovaný) 2a00:5100:20:----:----:----:----:----
5. 5. 2012 16:37 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

no mnozi se vam tam imigranti z Afriky, takze bych si uz nebyl tak jisty, ze vam na stole v hospode zustane mobil a notebook :)

Mayha
Mayha (neregistrovaný) 212.118.224.---
27. 3. 2012 9:16 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

No jo, skandinávsko-protestantská morálka: hoden úcty je ten slušný, co maká. Ten co ojebává, je hoden leda tak posměchu. A navíc k tomu pocit, že všichni jsme na jedné lodi podpořený tvrdým podnebím. U nás to protestanti bohužel prohráli na Bílé Hoře v roce 1620, a tak jsme se přiblížili jižnímu pólu Evropy s jeho defétistickou (vohnoutskou) katolickou morálkou.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 10:57 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

to jiste, ale kazdy ma svou hranici, nekdo nikdy neprekroci 50 v obci, ale 150 na dalnici neresi. bezchybny clovek zkratka neexistuje.

Milfried
Milfried (neregistrovaný) ---.pilana.cz
21. 3. 2012 11:43 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Jezdit rychle nebo telefonovat není morální úpadek .... provozovat výše popsaný podvod bezpochyby je (člověk musí být pěkná svině, aby se do toho pustil, když od samého začátku ví, že páchá plánovaný podvod).

Problém společnosti nejsou ti co nedodržují psané zákony, problém jsou ti, kteři nechápou význam slova morálka (a to, že mezi "zákon" a "morálka" je rozdíl) ... a do této skupiny podle vašeho vyjádření patříte i vy.
Přesně tyto typy totiž ojebou každého, když ojebat můžou podle hesla "neudělám to já, udělá to někdo jiný".

Nejde o hledání bezchybného nehřešícího člověka - pokud ale nespatřujete rozdíl mezi dopravním přestupkem (vynucování litery nesmyslného zákona / nikomu neubližujete) a krádeží tohoto formátu (někomu to někde bude chybět / někdo se obohatil podvodem bez jakéholiv přidané hodnoty komukoliv), nekažte tu prosím o morálce.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 178.248.248.---
21. 3. 2012 11:55 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Díky za moc hezkou ukázku přesně toho co je špatně... dyk já tu jenom porušu drobná pravidla, stejně jsou nesmyslná, to se s těmi odpornými korpučníky vůbec nedá srovnávat, že. My si tu jenom na vsi takhle navzájem přihráváme dotace a obcházíme nesmyslné zákony co nás jenom a jenom omezují, to se s těmi odpornými korupčníky na okrese nedá srovnávat?!

Právě že se to dá srovnat: je to jedna a tatáž mentalita. Nikdo není dokonalý, ale nalhávat si do kapsy že když mi nějaké pravidlo přijde nesmyslné tak je v pohodě ho prostě porušit je nějak odlišné od toho když to udělá někdo jiný, je pokrytecké. Bez ohledu na měřítko.

Milfried
Milfried (neregistrovaný) ---.pilana.cz
21. 3. 2012 13:05 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Četl jste to vůbec?
KOHO tím požkozuju, že jedu rychleji, než nařídil zákon? Kdo přijde k újmě - pozor, nebavme se o tom, že následkem toho, že pojedu rychle, neco udělám - to je samozřejmě můj průser a patří mi nejtvrdší trest, pokud někomu něco způsobím.

Chápete že je rozdíl mezi tím porušovat psané právo a požkozovat něčí majetek nebo zdraví?
Lidi kteří "dělali to co se mělo přesně v mezích zákona" tu 40 let drželi komunisty.

Piper Hecht
Piper Hecht (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
21. 3. 2012 13:12 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

1. stupeň - jezdím si, jak chci, vždyť tím nikoho nepoškozuji
2. stupeň - ten hajzl mi nechtěl uhnout, tak jsem ho vyškolil - nikomu se nic nestalo, tak co!
3. stupeň - ...

Milfired
Milfired (neregistrovaný) ---.pilana.cz
21. 3. 2012 13:21 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Víte, rozdíl mezi námi je ten, že já nepotřebuju zákon, který říká že někoho zmlátit je trestné k tomu, abych na potkání nemlátil lidi. Prostě vím, že tohle se nedělá. Jsem k tomu vychovaný .... pokud k tomu není někdo vychovaný, stejně to dělat bude, zákon nezákon.
Nejsem prostě ten typ, který když se zlegalizuje podvod, tak první co bude, že ho půjdu udělat .... většina lidí takových není. Na druhou stranu celkem kašlu na to, že někdo jede po dálnici 200 - pokud nikoho neohrožuje, co je mi po něm.
Pak jsou typy lidí jako vy ... co je v zákoně je svaté, tj. když není zákonec zakázáno podvádět, byl bych blbej, kdybych to nedělal.
Nečekám že to pochopíte, ale zkusím to říct ještě jednou: Zákon a morálka jsou dvě různé věci, které by se v teoretickém světě mely krýt, ale ve skutečném jdou občas proti sobě. Je na každém, jestli se bude v životě řídit zákony, nebo morálkou. Být dobrý člověk znamená chovat se jako člověk.... pokud se slepě chcete řídit zákony, jste ideální volič, ale tím vaše hodnota končí.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 13:35 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

"Na druhou stranu celkem kašlu na to, že někdo jede po dálnici 200 - pokud nikoho neohrožuje, co je mi po něm."

ale vždyť ty 2 miliony vám nikdo neukradl, dokonce je neukradli nikomu, nikdo není poškozený .... tak co je mi po něm .....

vaše měřítka morálky jsou hodně volná a klasicky česky upravená ... to jsou typicky české žvásty:
- pravda je asi někde uprostřed
- když to nikomu neubližuje, je to dobré
- když se ti dva dohodnou, tak ať se klidně rozvedou
- v boha nevěřím, ale asi něco je

prostě typické české kličkování ... ono to sice není úplně v pořádku, ale když to nikomu neubližuje, tak to vlastně nevadí .....

Milfried
Milfried (neregistrovaný) ---.pilana.cz
21. 3. 2012 14:02 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

My si nerozumíme, já od Vás stojí daleko víc napravo, že si myslíte :)
Ty peníze samozřejmě nevznikly z ničeho, stát si je nenatiskl ale vybral na daních, mmj. na mých. Někdě chybět budou.
Vím, že z pohledu rozpočtu jsou to úplné drobné, ale vadí mně samotný styl uvažování lidí, kteří toto dělají... jsou to špíny, které by v reálném světě neuspěly.
Vadí mně množství úředníků a úřadu a moc nad přerozdělováním, kterou mají ... pouze a jen kvůli tomu je tohle možné. Jakákoliv boj s korupcí, který nespočívá v tom vyrazit na dlažbu co nejvíc státních úředníků a zrušit co nejvíce státních úřadu a byrokracie je předem odsuzen k neúspěchu.
Moje měřítka morálky nejsou volná, ba naopak. Pro mě je svatá svoboda jednotlivce. Proto je mi ukradený někdo, kdo jezdí rychle po prázdné dálnici .... problémy vidím úplně jinde.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 14:11 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

ale přece nikde nikomu chybět nebudou, ty peníze na to byly určeny, je na ně v rozpočtu položka a stejně se musí utratit ...

kdybyste stál daleko více napravo ode mne, jak píšete, tak byste nikdy nemohl psát ty bláboly jako že váš vlastní rozum je nad zákon a že když nikomu neubližejte, tak je to v pořádku ...

opravdu konzervativní lidi si totiž opravdu váží skutečných hodnot a tyto dodržují ... a mezi tyto hodnoty třebas patří respekt a úcta k zákonům, dodržování předpisů, dodržování slíbeného, dohodnutého, respekt a úcta ke státu a ke státním úředníkům .....

navíc si evidentně pletete pojmy "svoboda" a "anarchie" - anarchie není konzervativní způsob myšlení, ale přesně naopak

trynyty
trynyty (neregistrovaný) 212.118.224.---
21. 3. 2012 16:04 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

no moholi sa pouzit na splaceni dluhu ne? :) sak vam nedosla slozenka na 140 klacku? uz 10 z nich mohlo byt splacenych :)

Criple Fish
Criple Fish (neregistrovaný) ---.51.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 17:20 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Ono, kdybyste si trochu přečetl jak to skutečně je s dodržováním zákonů, zjistil byste, že zákon má znak materiální a skutkový.
Sktutkový je naplněn, jel-li jsem v obci 55 km/h.
Materiální znak je pak to, že došlo v rámci této skutkové podstatě ještě k nějakému důsledku, jel jsem rychleji, než bylo povoleno, nestihl jsem zastavit před křižovatkou a došlo ke střetu. Pokud tedy jedu po rovné cestě ve 3 ráno, není nejmenší důvod, jet 50, když zcela bezpečně a bez něčího ohrožení/omezení mohu jet třeba 70.

Makovec
Makovec (neregistrovaný) 178.248.248.---
21. 3. 2012 17:37 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Naprosto přesně. Stejně tak není naprosto důvod si nenechat šikovně dohodit kulantně předraženou zakázku jako je ta popisovaná v tomhle článku.

Jediný problém je že ty nahoře hrozně kradou, a to by se mělo řešit!

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 22:42 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

presne tak, ja jsem jen malinkej clovicek jehoz porusovani zakonu/predpisu prece nikomu neublizuje, ale ty nahore jsou nejvetsi zmetci :)))

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 23:05 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Nebudu tu s váme řešit blbosti, ale je samozřejmě rozdíl pokud ukradnu v obchodě chlepa a salám, jedu na červenou.

Nebo jestli okradu stát o 98 miliard přes církve a defacto tak pomohu ten stát rozvrátit, zničím to o co usilovalo několik desítek generací předků po tisíce let...

Jak
Jak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 3. 2012 0:17 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Kdo co krade? Vždyť to ten stát sám dává. Jen blbej by nebral.

VB
VB (neregistrovaný) ---.mediatel.cz
22. 3. 2012 12:31 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Nedává to nějaký "stát" který "někde" bere peníze - dávají to zkorumpovaní, zmanipulovaní zvolení zástupci, kteří tak hospodaří s penězi, které my zaplatíme na daních -tedy s penězi za které si v podstatě kupuje fungující idopravní infrastrukuru, lékařskou péči, vzdělání, bezpečí atd. atd..

Kamil
Kamil (neregistrovaný) ---.bb.sky.com
2. 4. 2012 1:07 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Nikomu ty peníze neukradl??????? Panebože a kde se asi ty peníze vzali, poslal jim je papež? To že tím okradl v podstatě každého občana ČR, který platí daně vám je jedno? To je právě celý ten čecháčkovský přístup, je mi to jedno! Proberte se člověče!

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 13:35 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Tak buďme konkrétní - situace z minulého týdne. Na okresce omezení rychlosti tuším na 30km/hod (práce na silnici), ukončující značka chyběla. Pojedete těch dalších několik km ke křižovatce, která účinek omezující značky ruší, předepsanou třicítkou nebo zapojíte vlastní rozum?
Škoda, že ten svět není tak černobílý, jak vaše stupňovité vnímání naznačuje.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 13:39 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

tak fajn vlastní rozume - stojím před křížením silnice s kolejemi, blikají červené blikače, vlak projel, červené blikače blikají dál ...1 minuta, 2 minuty, 3 minuty a žádný další vlak nejede .... tak ten kamioňák tam vjel a sestřelil ho právě projíždějící rychlík .... jak je to dlouho, co se to stalo na Severní Moravě

DOPŘEDU nemůžete vědět, jestli ta značka tam opravdu chybí nebo ne. Prostě opět demonstrace čecha - jsem chytřejší než ostatní a proto nemusím pravidla dodržovat ....

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 13:58 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Vy si s černobílým viděním běžte s Piperem podat ruku. Dopředu se to samozřejmě vědět nedá, ale mezi hajzlem pirátským, co těch pět kilometrů třicítkou nejede a poslušnou ovečkou, co těch pět kilometrů třicítkou pojede (což jsou vaše dvě krajní polohy) existuje ještě řada mezistavů.

Jako příklad mohu dát to, že konec práce na silnici se dá s velkou pravděpodobností odhadnout, stejně tak rychlost není jen 30 a 90, takže první kilometr můžu jet se zvýšenou pozorností 40 a být tak pirát, přesto nikoho neohrozit (což asi nepochopíte) a když vidím, že úpravy dávno skončily a široko daleko, kam dohlédnu, už nejsou, mohu rychlost adekvátně zvýšit. Vy ne, vy vlastní rozum nepřipouštíte, pravidla vždy jsou bezchybná, takže jedete poslušně třicítkou dál. Dobře, na to jsem se ptal a už to tedy vím. Děkuji.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 14:06 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

vy asi moc často nejezdíte, že .... už několikrát se mi stalo, že práce na cestě byly od sebe vzdáleny dost metrů ... a když jsem se zachoval jako vy (vlastní rozum je vždy nejlepší) málem jsem si urval kolo, protože za zatáčkou /horizontem byla další díra .....

stejně tak jsem zažil takové vlastním rozumem uvažující řidiče, kteří mne málem sestřelili, protože "ta značka na tom konci prostě chyběla" a najednou díra a oni se jí naprosto bezohledně vyhýbali do protisměru

ty doby, kdy chyběly značky už jsu dávno pryč .....

"adekvátně zvýšit" - ano, to je častý sebeklam ... něco jako poslední věta před smrtí: ještě můžeš ....

Vy jste tak neuvěřitelně pyšný na svůj vlastní neomylný rozum, že to je až neuvěřitelné ... a ještě si ho takovým dětským způsobem obhajujete, jak malé dítě, kterému berou hračku ....

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 14:20 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Jezdím dost, nikoho jsem nezabil, nehodu jsem nezpůsobil za posledních 20 let žádnou (nevzpomínám si, že bych vůbec někdy něco způsobil, ale pro jistotu to omezím na 20 let, tím jsem si zcela jist) a mou zásadou je jezdit tak, abych nikoho svou jízdou neobtěžoval. A přestože si nemyslím, že jsem neomylný, vždy nadřazuji vlastní úsudek (z principu tupé) logice zákazů a příkazů. Tím "nadřazuji" nemyslím to, že u školky na třicítce pojedu stotřicet, ale že vždy dávám vyšší váhu aktuální situaci. Tzn. i když mám mít přednost, tak kolikrát počkám, vyžaduje-li to situace a naopak třeba ta rychlost, vidím-li evidentní (ano, pro vás není evidentní nikdy nic) nesmysl, tak se jím na 100% neřídím. Nezbývá mi než vás uvést v úžas tím, že přes výše uvedené jsem nejen že nikoho za volantem nezabil, ale ani nezranil a ani neboural. Zato jsem byl mnohokrát nabourán (naštěstí jen plechy) těmi, kteří rozhodně rychlosti dodržovali a vlastní rozum zásadně nepoužívali, protože ten je nebezpečný.

Mimochodem, já si nic neobhajuju, to vskutku nemám zapotřebí, nota bene na anonymní webové diskuzi. Já se snažím těm naivkům, co si myslí, že život je černobílý s dvěma možnýma polohama - pirát s neomylným rozumem vs. slušný řidič (jak na mě působíte například vy), vysvětlit, PROČ to někdo vidí jinak a že to SKUTEČNĚ může fungovat.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 14:28 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

já ale netvrdím, že svět je černobílý .... já reagoval pouze na vaši úvahu, že váš rozum stojí nad předpisy a zákony ... dával jste příklady, já je považoval za pochybné a reagoval na ně ....

a máte pravdu v tom, že na anonymní webé diskusi může člověk napsa co chce - třebas, že je čistý jak slovo boží a úžasný a nikdy nikomu nic neudělal :))))

mne v úžas neuvádíte, já vám to prostě jen nevěřím ... nevěřím tomu, že 20 let porušujete předpisy a jezdíte podle valstního rozumu a ještě jste nezpůsobil žádnou dopravní nehodu ....možná o tom ani nevíte, že to auto, které se vám vyhýbalo, pak skončilo v příkopu ....

a možná to vaše tvrzení "byl jsem mnohokrát nabourán těmi, kteří dodržují předpisy" pak spíš prokazuje, že vyvoláváte nebezpečné situace a ve skutečnosti jste odpovědný za množství nehod, i když si to nechcete přiznat ... když někomu udělám myšku a on nedobrzdí, tak podle zákona je to jeho vina, neboť nedodržel bezpečný odstup ..... ale že jsem ho do té situace dovedl, to samozřejmě nikomu nepřiznám .... ani sobě, že ....

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 14:45 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Víte, to, že máte ovčí přístup k životu, beru. Někomu to tak vyhovuje, minimálně proto, že ho to zbavuje odpovědnosti za osobní rozhodování.

Ale to, že lidi s jiným přístupem máte ve stylu napadat, ať už nepřímo (člověk napsa co chce - třebas, že je čistý jak slovo boží a úžasný a nikdy nikomu nic neudělal) nebo přímo ( vyvoláváte nebezpečné situace a ve skutečnosti jste odpovědný za množství nehod, i když si to nechcete přiznat), to už neberu.

Váš problém je ten, že si nedokážete představit fungovat něco jiného než svou vlastní pravdu a neustále budete hledat způsob, jak se o ní přesvědčit. Viz například to, jak svévolně jste přešel v mém příspěvku zcela zásadní větu "mou zásadou je jezdit tak, abych nikoho svou jízdou neobtěžoval". Ta je poměrně v rozporu s tím, že jsem způsobil řadu dopravních nehod, vyvolávám nebezpečné situace, dělám myšky apod.

Jenže vy jste přesvědčen, že ten, kdo vždy 100% nedodržuje předpisy, tak musí být nebezpečný pirát, protože v jakékoliv situaci je nedodržení předpisu nebezpečné a budete překrucovat realitu tak, aby vám do tohoto vidění sedla. Například tak, že "vyvolávám nebezpečné situace a jsem odpovědný za množství nehod". Tak schválně poslední čtyři případy, kdy jsem byl nabourán:
Dva jsou prakticky totožné. Auto jede přede mnou ve městě, z ničeho nic se zastaví a nacouvá do mne. Jednou chlap, jindy ženská. Prostě se rozhodli, že budou parkovat, blinkry nedávají, na to jsou moc cool a za sebe se pořádně nepodívají. Chlap dokonce chtěl volat policajty, že jsem nedobrzdil, avšak vzal zpátečku hned poté, co jsem byl pro, protože proti podobným hovadům mám v autě onboard kameru. Jak byste mě napasoval na viníka netuším, ale předpokládám, že už jen tím, že mám kameru, dokazuji, že si nahrávám své nebezpečné kousky a pro pobavení pak natočené smrťáky dávám na internet.

Další bylo to, že dědula v Praze měnil pruhy a nějak mu nedošlo, že pokud vpravo od něj jede auto, on už se tam nevejde. Nicméně je mi jasné, že to byla také moje chyba.

Poslední bylo to, když jsem jel po hlavní (rychlostí menší než povolenou, aby nedošlo k omylu) a z vedlejší to do mě nabořila ženská s tím, že si mě nevšimla. Opět jednoznačně moje chyba, protože jsem si měl koupit auto s křiklavými barvami, hodně troubit a blikat, aby mě ta ženština nemohla přehlédnout.

Když nad sebou tak přemýšlím, jsem příšerný pirát a asi si to začnu přiznávat :-D

Mard
Mard (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 16:26 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Pane, svět by byl hezčí a zejména bezpečnější bez lidí jako jste vy! Všemu rozumíte, víte kdy nerespektovat dopravní značení, kdy porušit nějaký zákon. V mých očích jste morální odpad, který se chová podobně jako komunistické špičky v minulém režimu.

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 16:33 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Z individuí jako vy je mi do smíchu. Číst neumí, chápat psaný text neumí, ale sebevědomí na to, aby se účastnili diskuzí, toho mají dost. Bohužel je jich hodně.

Tak si to užijte a pevně doufám, že se časem číst naučíte a třeba budete i plodným přispěvatelem do diskuzí. Zatím jste akorát šašek.

Pokud chcete první námět na zamyšlení, tak se můžete podívat, kde jsem tvrdil, že všemu rozumím. A pevně doufám, že zrovna vás nepotkám na té okresce, jak jedete už pět kilometrů 30km/hod, protože někdo shodil značku "konec omezení rychlosti" :-)

Někdo
Někdo (neregistrovaný) 85.162.41.---
25. 3. 2012 0:51 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Děkuji, pane "tečka", za Vaše příspěvky. Je radost vidět v internetové diskuzi rozumné názory. Snad ve všem s Vámi naprosto souhlasím. Škoda, že ti troubové to nikdy nepochopí.

Představte si, že já dokonce nezastavuji na jedné stopce před železničním přejezdem! :D

Pro šťourali... Jedná se o velmi přehledný úsek, kde je vidět dlouho před přejezdem cca půl kilometru doprava i doleva. Docela by mě zajímal racionální argument, proč zastavit kromě toho, že mi to přikazuje značka. Věřte mi, že i kdybych jel 90, tak ten vlak prostě není možné přehlédnout! (tak rychle jet samozřejmě nejde kvůli kvalitě přejezdu)

PS: Trochu některé Vaše odpůrce podezírám, že příliš neřídí (nebo možná vůbec). Mimochodem, jedna kamarádka se se mnou jednou hádala o dodržování rychlosti asi tak, jako ty lidi tady s Vámi. Vůbec se jí to nedalo rozmluvit... Pak když jsem jí někam vezl, tak jsem všude striktně dodržoval rychlost, ale nejel jsem pomaleji než jsem musel. Představte si, že v jednom úseku, kde je rychlostní omezení opravdu dost absurdní (není to "hlukové omezení" v Praze), se mě sama zeptala, proč jedu pořád tak pomalu, že by ráda přijela včas. :D Ten pocit vítězství bych Vám také přál, ale tady se Vám ho bohužel nedostane.

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
26. 3. 2012 9:39 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Díky za názor. Já nějaké "vítězství" nečekám a tuplem ne na základě diskuze na Lupě. Každý nechť si vybere svůj přístup k životu, pokud někomu vyhovuje vypnout mozek a řídit se výhradně podle cedulí, může být. Trochu hloupé je, že opačný přístup oni ochotní tolerovat nejsou a mají tendenci lhát či člověka napadat. Ale mě to nějak žíly netrhá, spíš to hodně vypovídá o nich samých.

kdo vi
kdo vi (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
10. 5. 2012 16:35 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

a treba by se jeste nekdo mohl podivat na platnost znacek menicich rychlost provozu ... tusim ze neco v pravidlech bude :)

Radek
Radek (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz
22. 3. 2012 12:13 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Podle mého názoru se tomuhle fenoménu říká myslíci člověk, nesnažte se to pochopit protože podle toho co jste napsal vám to asi nepujde, problém je v tom že takových lidí pomalu ale jistě ubývá jezdím sice jenom pár let ale za tu dobu jsem právě díky svému úsudku mnohokrát nehodě zabránil.

MK
MK (neregistrovaný) 46.183.64.---
22. 3. 2012 13:06 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Svět by byl hezčí bez sebestředných idiotů jako vy. To jsou přesně takový individua, co způsobují případy popsané v článku a soudnost, odpovědnost a morálka jsou jim k smíchu. Vaše příspěvky jen dokumentují tuhle sortu lidí, o který přesně píše tento článek.

Dali
Dali (neregistrovaný) ---.scio.cz
22. 3. 2012 15:16 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Jaký morální odpad? Ten pán je podle mě přímo morálním vzorem. Morálka přeci neznamená chovat se podle zákonů, ale chovat se slušně a pomáhat ostatním. Přitom být ale sebevědomý, a neponižovat se dodržováním nesmyslných pravidel, jejichž porušením nikomu neuškodíte. Zákony by se měly psát tak, aby souhlasily s morálníma zásadama, ne definovat morálku pomocí zákonů. Zákony jsou přeci jen pro toho, kdo sám žádné morální zásady nemá, aby na něj byl bič, když se nechová správně. Já narozdíl od vás opovrhuji lidma, kteří morálku nemají, ale chovají se jen podle zákonů. To jsou takoví, kteří píší smlouvy, ve kterých podepíšete něco jiného, než co se dohodlo ústně, a podobné věci.
Horší už jsou jen ti, kteří nemají ani morálku, a ani nedodržují zákony, pokud mají dojem, že jim to projde.

Chroustostroj
Chroustostroj (neregistrovaný) ---.abak.cz
28. 3. 2012 1:20 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Naprostý souhlas. Já jenom zírám jak jsou ti exoti útoční. Nejvíc je dokáže rozhodit klidný, vyrovnaný člověk řídící se rozumem. Morálku bych na Lupě nehledal, ale ten rozum tedy ano, jsem překvapený.

petron
petron (neregistrovaný) ---.med.uni-rostock.de
15. 5. 2012 16:43 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Tedy po precteni casti diskuze az sem "musim" tez pisemne vyjadrit souhlas s obdiv k autorovi "tecka" a jeho klidu a argumentaci. Uf, jak zminuje nekdo nade mnou, rozumni/rozumem se ridici lide nevymreli, ovce no comment.

Lojza
Lojza (neregistrovaný) ---.klfree.cz
17. 5. 2012 9:30 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Když to tady čtu, řekl bych, že je ti max. 22 let. A to ještě raději přidávám. V každém případě jvystupování 14-15 ti letého děcka.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 14:09 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Je ale uplne jedno jestli to vedet muze nebo nemuze, podstatny je, ze dokud nikoho neposkodi nebo primo neohrozi (viz napr "skoleni" na silnici) tak nedela nic spatnyho. Kdyz pojedu po prazdny dalnici 300km/h tak totiz ani prestupek nepacham.

A vite proc? Protoze prestupek musi splnovat minimalne 2 zakladni kriteria.

1) musi byt popsan v zakone
2) ono konani musi byt spolecensky nebezpecne

Pokud neplati ten bod dva, tak se o prestupek (ani o pripadny trestny cin) kupodivu nejedna.

Tzn, pokud se budete napriklad pri zmereni branit, tak vam policie musi (viz rozhodnuti NS) prokazat, ze vase jizda mohla v dany okamzik ohrozovat zajmy nekoho dalsiho. Coz vam na prazdne dalnici prokaze asi dost tezko, protoze zabit muzete leda sam sebe. Jeste zajimavesi to pak bude v pripade, ze policie sama bude jednat uplne stejne => napriklad vas bude merit rychle jedouci neoznacene auto bez majaku.

Kdezto kdyz ukradnete 2M, tak ste narosto jasne poskodil zajmy spousty dalsich osob.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 14:21 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

motáte dohromady jabka s hruškama - tato diskuse je o tom, že údajná morálka a vlastní přesvědčení je více, než zákon

dále si pletete pojmy "spáchat přestupek" a "prokázáno, že spáchal přestupek"

dále si plete pojmy "přestupek" a "trestný čin/přečin", společenská nebezpečnost se vyžaduje u trestného činu, nikoliv u přestupku

stejně tak je pochybné tvrzení - jedu 300 km/h po liduprázdné dálnici - nemůžete vědět, zda za nejbližší zatáčkou nebo horizontem nejedou vedle sebe dva kamiony .... takže už toto samotné tvrzení prokazuje, že ohrožujete zájem společnosti - abyste jel pouze dovolenou rychlostí a neohrožoval ostatní - jen o tom nevíte a mylsíte si, že tomu tak není

další mylná úvaha: - může zabít jen sám sebe, tak nikoho neohrožuji - samozřejmě, že ohrožujete spoustu lidí /majetku okolo, i když "zabijete jen sám sebe"

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 14:26 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Nooo, ten příklad s dvěma kamionama vedle sebe, z nichž jeden jede 80 a druhý 81 km/h a půl hodiny se "předjíždí", ten byl fakt dobrej. Ona by se totiž PČR měla zabývat právě pokutováním takovýchto neandrtálců a ne tím, jestli někdo jede po dálnici 130 nebo 160.

A v neposlední řadě, místo pořizování kamer a posílání výpisů z bodového konta po půl roce by ta firma P&Ch měla vytáhnout zadky z kanceláří a pokutovat na místě. Místo vymýšlení pytlovin o tom, jak zlikvidovat "výmluvy" na osobu blízkou. Trest po mnoha měsících od spáchání přestupku v době, kdy si dotyčný již vůbec nepamatuje nejen to, zda nějaký přestupek spáchal, ale ani to, zda vůbec ten den autem někam jel, je totiž zcela k ničemu, z hlediska prevence a teorie správního trestání je to úplně padlé na hlavu a každý to logicky vnímá jako šikanu, sloužící jen a pouze k tahání peněz z kapsy.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
22. 3. 2012 11:51 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Doporucuju nastudovat judikaturu NS, cteni na hodne dlouhych verecu. A pak prijit placat na lupu, mozna budete aspon tusit o cem je rec.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
22. 3. 2012 18:05 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Blaaaa blaaaa blaaaaa. Jo, studuj, dočteš se tam např. něco o materiální stránce přestupku. Ale že bys to snad pochopil, o tom si nedělám iluze.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 14:20 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Šmarjá, tys nám tady scházel, dopraváckej vohnoute. (CItlivé povahy prominou.) Pro tebe extra - kvůli tvému "konzervativnímu" respektu k zákonu - nepojedu 30 jenom proto, že u výjezdu z polní cesty mezi Horní Dolní a Vrchní Spodní někdo na podzim při sklizni zapomněl značku a do jara ji ještě neodstranil. Stejně tak jako zcela bezdůvodnou buzeraci budu vnímat "protihlukovou" 50ku na čtyřproudé dálnici v Praze (viz zde. Místo statisíců zcela zbytečných značek, které řidič většinou už ani nestačí vnímat, a vymýšlením dalších přiblblých předpisů k ničemu bychom opět měli začít používat zdravý rozum!

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 14:22 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Pozor, nic jako zdravý rozum neexistuje! Každý řidič je z principu omezenec, který absolutně netuší, která bije a jediný způsob, jak ten nebezpečný svět motorových vozidel přežít, že za každé situace na 100% dodržovat zákony.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 14:31 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Ano. Taky si s gustem ničím auto jízdou 250 za rozmlácené dálnici a čekám, kdy se konečně rozmáznu o nejbližší svodidla. :-)))

UF
UF (neregistrovaný) ---.mediatel.cz
21. 3. 2012 15:09 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Pokuším se to tu číst...takže dohnáno do extrému ve vaší logice: předjíždím na okresní silnici vozidlo, které jede 80 - moje maximální rychlost je 90 km...kde se vzal tu se vzal, v protisměru automobil a já vidím že to nestihnu...leč nezrychlím, protože jsem poslušný zákonů...co následuje?

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 15:25 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

To se neptejte mě, já jsem naopak hazardér, co si dovolí vlastní rozum používat a tím zcela nepochybně způsobil řadu závažných dopravních nehod :-)

UF
UF (neregistrovaný) ---.mediatel.cz
21. 3. 2012 15:29 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Já už se v téhle diskusi před časem ztratil :-) tak se omlouvám že jsem odpověděl vám :-)

Michal Krsek aura:59
21. 3. 2012 15:35 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Normalni clovek pribrzdi a zaradi se zpet. Nenormalni pomatenec na to slapne a udela tomu chudakovi, ktereho predjizdi, peknou mysku.

Jinak auta se v protismeru neobjevuji "kde se vzal, tu se vzal". Pokud si nejste 100% jist, ze dokazete to auto pred Vami predjet, tak ho nepredjizdejte.

Pokud to neni jasne, v autoskole se daji poridit opakovaci kursy, kde Vas seznami se zaklady bezpecne jizdy.

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 15:38 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Bohužel, zcela opomíjíte fakt, že se v protisměru může objevit někdo, kdo se vyřítí třeba stopadesátkou.
Stejně tak opomíjte fakt, že taky už nemusí být "kam se zařadit zpět", původní místo už mohlo zabírat jiné auto.

Vaše představy ideálního světa, kde tohle se stát nemůže, jsou sice pěkné, ale nereálné.

Michal Krsek aura:59
21. 3. 2012 21:50 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

No ja to beru tak, ze nic neni cernobile, ale cim vic ridicu bude jezdit dle predpisu a defenzivne, tim lepe se bude jezdit.

Mimochodem, je treba zvazit, zda ma vubec smysl predjizdet. Neni zadna pohana jet za nekym, i kdyz se clovek musi prizpusobit tempu toho pred sebou.

I kdyz je samozrejme pravda, ze existuji z hlediska rizeni i horsi lokality - napriklad takovy Peking ...

UF
UF (neregistrovaný) ---.mediatel.cz
21. 3. 2012 16:50 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Nesmělý dotaz...máte řidičák? a pokud ano, řídil jste někdy auto? Jinak tahle diskuze směřuje přesně tam, kam by se líbilo Rathovi a spol. aby směřovala...tedy naprosto od tématu..

Michal Krsek aura:59
21. 3. 2012 21:52 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Ano mam ridicak.
Ano ridim auto (prakticky denne)

Rathovi je smerovani tehle diskuse uplne sumenka. Penize byly odkloneny. Postekavajici dav ho nezajima.

Nicmene pro sociology je to urcite zajimavy studijni material.

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 14:32 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

jen poznámka - čí zdravý rozum je lepší? těm, co si stěžují na hluk a dosáhli snížení rychlosti na 50 nebo těch, kteří tam jen projíždějí a proto tu rychlost dodržovat nemusí?

vaše argumentace jen dokazuje, že uvažujete sobecky a ve skutečnosti o žádný "zdravý rozum" nejde, jde vám jen o vlastní prospěch .... proč byste měl dodržovat "nesmyslnou" 50 na magistrále, že ..... ty lidi, co tam bydlí, nemají zdravý rozum, že si to tam prosadili ....

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 14:39 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Koukals aspoň na tu fotku, ty "magistrálo"? A propos, tentýž experiment na některých místech na Jižní spojce (s podobně hlukově "exponovanou" zástavbou jako na tom Spořilově) žádné snížení hluku neprokázal.

petron
petron (neregistrovaný) ---.med.uni-rostock.de
15. 5. 2012 16:54 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Mereni hladiny hluku nepotvrdila dostatecne snizeni.
Malokde (spis prakticky nikde) se zminuje, ze auto sice nebude produkovat takovy hluk, ovsem za cenu delsiho setrvani v dane oblasti (=delsi pusobeni hluku). To ovsem stale neni nic proti vyrazne zvysene produkci vyfukovych plynu, motory minimalne osobnich aut pri dodrzovani daneho limitu produkuji vice nezadoucich spalin/skodlivin.
Celkove je samozrejme problem jinde - magistrala stredem tak velkeho mesta...

dustin
dustin (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 3. 2012 9:37 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Mezi stupněm 1 a 2 je sakra velký rozdíl, který drtivá většina lidí nepřekročí.

Pindal
Pindal (neregistrovaný) ---.151.broadband12.iol.cz
21. 3. 2012 13:15 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Ty si taky dobrej. Až někoho zabiješ, tak sebetvrdší trest mu život nevrátí. Ale co, viď? Koukáš jen na "tady a teď" a pak je ve vězení a na hřibitově plno takových hovad co se diví: "Jak se to jen mohl o stát". Stalo se to, protože hovada si mysleli, že porušovaním nic nezpůsobí.

Metal
Metal (neregistrovaný) 95.82.186.---
21. 3. 2012 13:32 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Kdyby to bylo jediné ignorování zákony/ vyhlášky, tak je to OK. V takové Itálii nebo Řecku si z dopravních předpisů dělají naprosto srandu. Přesto v tom Řecku se o svůj majetek nebojím, na rozdíl od ČR. Jestli to není tím, že za loňskou dovolenou jsem do Řecka a zpět najel 3.800 km a viděl jednu jedinou dopravní nehodu. Kolik jich člověk potká po projetí D1? Čím to asi bude?

Ale napadá mě spíš jiný příklad, jako úředník dostanu na rozdělení dotaci, nebo peníze na státní zakázku. Co je špatného že to přihraji kamarádovi? Ty peníze se musí stejně utratit, nikoho tím nepoškodím na zdraví nebo majetku, zachovám se pragmaticky a když to neudám já, tak to udělá někdo jiný.

Milfried
Milfried (neregistrovaný) ---.pilana.cz
21. 3. 2012 13:53 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Pokud to uděláte, vůbec nezáleží na tom, že jste jednal podle zákona nebo že vás k tomu někdo navedl.
Využil jste možnosti spáchat podvod (ano, státní zakázky také mají výěrová řízení a zmanipulovaná jsou do jednoho VŠECHNY), protože vám to výslovně nezakázali zákonem ... neuvažoval jste stylem, že kdo tohle dělá je zmrd, ale stylem "udělat to dříve než to stihne někdo jiný".

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 14:00 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

"Co je špatného že to přihraji kamarádovi?" "když to neudám já, tak to udělá někdo jiný."

vy vůbec nechápete, co jste napsal a v čem je to vaše uvažování špatné

PRÁVĚ TOHLE UVAŽOVÁNÍ nás dovedlo do současné situace ....

Karell aura:93
21. 3. 2012 15:29 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Idealni pripad - vypisete vyberove rizeni s danymi podminkami dodavky, dostanete nabidky, vyberete tu s nejmensi cenou, zaplatite, zbytek vyclenenych penez vratite do statni kasy. Jelikoz nevite, ze kamarad je nejlevnejsi, navic mu date vsechny vyclenene penize, nejspis jste poskodil stat a tedy nas vsechny.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 178.248.248.---
21. 3. 2012 14:43 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Poškozujete tím všechny. Protože lidé rozumně očekávají že se ostatní drží nějakých pravidel. Všechny kdo očekávají že jedete nějakou rychlostí tudíž vám bude trvat nějako dobu než se přiblížíte atd. všchny kdo podle očekávání jak se budete chovat upravují své vlastní jednání.

Můžete stokrát jet na červenou a "nikoho nepoškodit" protože tam ve směru co má zelenou "nikoho přeci nevidíte" a "nikomu tím neuškodíte" a jednou se přehlídnete a někoho zabijete, zcela zbytečně. Blbec, měl počítat s tím že vy se pravidly řídit nehodláte, ne?

To je to samé jak řidiči co bezesmyslu přejíždějí koleje na červenou "protože vlak dycky jede až za 5 minut a nikoho tím nepoškodí" až jednou poškodí - a obvykle nejen sebe.

Rozkližujete svojí bezohledností a namyšleností přesně tu důvěru ve společnosti bez které nemůže spravedlivě fungovat. Úplně stejně jako ti co korumpují nahoře.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 14:47 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Ano. Až se zase příště zasekne místní radarový buzersemafor (umístěný mimochodem v rozporu se zákonem) tak prostě v jednu v noci odstavím auto a dojdu 5 km domů pěšky, protože za jízdu na červenou by za každých okolností měl být minimálně trest smrti. Co na tom, že odstavené auto tam ráno způsobí mnohakilometrovou zácpu - pořádek holt musí bejt.

Mimochodem, když pojedete značkou předepsaných 30 na místě, kde všichni ostatní jezdí 90, protože vědí, že tam tu značku zapomněli "jezeďáci" na podzim, když vozili řepu, tak budete velmi nebezpečný především vy.

Gorby
Gorby (neregistrovaný) ---.ppf.cz
17. 5. 2012 17:10 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Jojo, kdo nerespektoval v Reichu norimberské zákony, si nezasloužil nic jiného, než přísný trest. Kam bychom to přišli, kdyby si každý Žid mohl vzít árijskou ženu, jako by se nechumelilo! Zákon je zákon!

Tak nějak to myslíte, že?

Zákon není nic jiného, než snůška slov, se kterou souhlasila přítomná většina z 200 lidí sedících v jednom baráku v Praze. Přičemž o charakteru většiny z nich nemám sebemenší iluze a nebál bych se ho nazvat sociální deviací.

Já jsem vychován, abych se nebál, nezasahoval do ničí svobody, neporušoval, co bylo dohodnuto a nekradl. Nějaké zákony, které mě nutí se chovat jinak, aniž by se mě někdo ptal, a které budou v konfliktu s tímto přesvědčením, jsou mi k smíchu.

Ovečko.

pan jablicko
pan jablicko (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 7:45 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

vidím to úplně stejně

Karell aura:93
21. 3. 2012 8:43 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

> vy take telefonujete za jizdy, prekracujete povolenou rychlost a proste koukate kde co ojebat

No, tady to asi zacina, ja to treba nedelam a jen doufam, ze kdyz nas bude vic, tak to ostatnim taky dojde... Konkretne povolenou rychlost uz dneska prekracuje malokdo, vetsina ridicu jezdi predpisove. Drzeni telefonu je porad docela mor (a malo z tech ridicu napr. zastavi pred prechodem), ojebavani nedovedu posoudit :-).

carphatia
carphatia (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
21. 3. 2012 11:03 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

tady nejde o nějaké ojebávání, ať už ve větším nebo menším měřítku. Jde o to, že určitá skupina lidí (nelze napsat politická elita) fakticky ovládla celou státní správu a dnes stojí úplně mimo zákon. Co na tom, že popisované skutky jsou pravděpodobně tresnými činy. Minimálně zneužití pravomocí úřední osoby, pletichy při veřejné soutěži, možná i zločinné spolčení, když je stejně nikdy nikdo stíhat nebude. I když podáte trestní oznámení, tak se bude vyšetřovat a vyšetřovat, nebo se věc někam předá, bude se čekat dva roky na nějakou expertízu a pod. A kdyby se nakrásně našel nějaký šílenec, který by chtěl věc skutečně vyšetřit, případ se mu z procesních důvodů odejme a předá někomu rozumějšímu. To co dnes v ČR bohužel pozorujeme je mafie přímo napojená na veřejné rozpočty.

Metal
Metal (neregistrovaný) 95.82.186.---
21. 3. 2012 11:49 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

To máte pravdu, lumpárny ve státní správě a politice dosáhli už absurdních hodnot. Ale na druhou stranu, co dělají lidé aby tomu zabránili? Pouze nadávají a když mají příležitost, tak si pomůžou také. Někdy to je jen ignorování předpisů a zákonů, protože jsou nelogické nebo absurdní. Jindy je to už z důvodu, že jsem v právu a takovou blbost přece nebudeme řešit. A pak dojdete k situaci, kdy se lidé nepokrytě chlubí, jak něco šikovně ukradli v obchodě, jak koupili kradené zboží (jak jinak za tu cenu), jak si přes kamarády a známé zařídili něco, na co neměli nárok. Ale co já, vždyť to je maličkost, podívejte se v jakém rozsahu kradou ti politici.

Nejsem idealista, ale garantuji vám, že mafie fungují jinak a že se především musí změnit myšlení lidí a jejich přístup. V alpách jsem čuměl jak jeden Rakušák, přinesl na bar peněženku, že ji někdo ztratil venku. Nikdo se nepodivoval. Jak by to dopadlo zde?

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 12:16 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Například tak, že mi mou peněženku před prodejnu s nábytkem přinesl jeden člověk, že jí našel vevnitř na zemi a podle místa, kde ležela, mu přišlo, že musí být moje. A ano, těch asi 15 tisíc, co jsem tam měl, tam také bylo, což sebemrskačům bere argument "nic zajímavého uvnitř nebylo, tak jí vrátil".

Metal
Metal (neregistrovaný) 95.82.186.---
21. 3. 2012 13:23 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Nejen díky mé roztržitosti jsem přišel o doklady nebo peněženku mockrát, ani jednou mi ji nikdo nevrátil. Nebo jiná perla, když minulý týden žena přišla na parkovišti k ťuknutému autu (dle výšky poškození od náklaďáku), za stěračem cedulka. "Poškodil jsem vám auto, zavolejte mi." Říkám, hele byl to alespoň slušný člověk, do té doby, než jsme zjistili že to číslo je falešné. Asi ho někdo viděl, tak dělal že se snaží.

Netvrdím, že jsme národ zločinců, jen se často pohybuji v zahraničí a tam je ta situace značně rozdílná. Když budeme chtít změnu u politiků, musíme se prvně změnit sami.

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 13:48 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Tu Vaší historku s autem znám takto:
Za stěračem auta je lístek: Zatímco píšu tento vzkaz, okolo stojící lidé mě pozorují, protože jsem vám poškodil při parkování auto. Myslí si, že zde píšu své kontaktní údaje. Není tomu tak".

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 13:51 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

nám se to stalo taky - a bylo tam existující číslo ... a skutečný člověk ....

Texco
Texco (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
23. 3. 2012 20:34 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

No ja kdyz jsem ve svych 18 letech poskodil na parkovisti vedle stojici auto jsem na sebe kontakt zanechal a pripad se pak vyresil pres povinne ruceni ... kdyz to tu tak ctu tak sem nenormalni (a to me mrzi, radeji bych zil ve spolecnosti, kde by to normalni bylo)

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 178.248.248.---
21. 3. 2012 13:02 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

S tou penženkou by to pravděpodobně dopadlo podobně... i když asi jak kde.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 178.248.248.---
21. 3. 2012 11:50 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Ti lidé nahoře si dovolí co jim dovolí ti lidé dole. A lidé dole jim to dovolí protože jsou sami stejní. Mafie není cosi co přišlo zvenčí, ale něco co vyrůstá z mentality společnosti. Jistě, když se jednou mafie zakoření, není snadné ji vystrnadit i kdyby najednou většina svůj přístup změnila. Zkorumpovaná jsou i místní zastupitelstva, o krajích ani nemluvě, ne jen nějaké úzké republikové elity.

tom
tom (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
21. 3. 2012 14:03 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

to je hloupost. není každý úplatný a navíc u politiků bychom měli požadovat nadprůměrné morální kvality.

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 14:07 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

To není reálné. Jak tu už několikrát od realistů padlo, politici jsou lidi z nás, čili jsou takoví, jako my. O nic lepší, ale o nic horší. Dokud se neposuneme my jako společnost, nedá se čekat, že bychom měli i lepší politiky.

UF
UF (neregistrovaný) ---.mediatel.cz
21. 3. 2012 15:19 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

no asi měli, ale kolik znáte politiků s nadprůměrnými morální kvalitami? Jmenujte alespoň 5 a můžete i do historie :-)
Myslím, že kvalifikací pro politika je : exhibicionismus, narcismus, egoismus a ambicioznost

Tomas Z.
Tomas Z. (neregistrovaný) ---.39.broadband13.iol.cz
23. 3. 2012 1:14 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Mate pravdu! Kradete jako jini a nezazlivam vam to. Tak se to proste dela. Jste ksindl, protoze ksindlove jsou vsichni okolo vas. Neodsuzuju vas, takovej je svet. Obcas si prdnete, ale kdo misty neukradne milion z verejnych zdroju? Diky za lidi jako jste vy.

xyz
xyz (neregistrovaný) 178.72.208.---
27. 4. 2012 23:35 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Moje slova :)

Beaver
Beaver (neregistrovaný) 62.168.56.---
21. 3. 2012 14:32 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

No problemo - trestni oznameni je mozne podat elektronicky. Smele do toho.

Navoi
Navoi (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
17. 5. 2012 11:14 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

celé vlákno

Mně už se chce taky blejt... Fakt že jo...

Přemysl R.
Přemysl R. (neregistrovaný) 173.224.217.---
21. 3. 2012 7:43 Nový

80.000 eur je férová cena

celé vlákno

@Daniel Dočekal
>> Skutečný náklad na vytvoření ToJeCool.cz? Několik tisíc korun.

Nesmysl.

Řekl jsem to včera. Cena 80.000 eur je přiměřená. Nabídneš-li státní nebo veřejné instituci v Nizozemsku, Švédsku nebo Německu, že ji uděláš web za hluboko pod 100.000, na druhý den ti zaklepe na dveře státní inspektor a bude zkoumat, zda vykořisťuješ dětskou pracovní sílu v Bangladéši nebo Somálsku.

Český trh a hodnota práce jsou pokřivené díky dumpingovým cenám českých vývojářů.

PS
Souhlasím, že web je hnusný a majitelé realizační firmy by neměli být anonymní.

zdenek
zdenek (neregistrovaný) ---.118.broadband5.iol.cz
21. 3. 2012 8:03 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

V tom případě je něco v nepořádku v Nizozemsku, Švédsku nebo Německu.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 8:16 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

I kdybyste měl pravdu (a jsem přesvědčen, že nemáte), tak tady je jiný trh s jinými cenami a 2 miliony NEJSOU přiměřená cena.
Když kupujete nemovitost v Česku, taky porovnáváte cenu s cenou v dražších státech? A potom máte pocit, že cena byla přiměřená, když jste za nemovitost zaplatil sice mnohonásobek toho, kolik je obvyklé tady, ale přibližně stejně, kolik byste zaplatil třeba v Holandsku?

zdenek
zdenek (neregistrovaný) ---.118.broadband5.iol.cz
22. 3. 2012 11:39 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Předpokládám, že tento komentář měl přijít o úroveň výš. ;-)

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 3. 2012 12:01 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Komentář je přesně tam, kde má být - je to reakce na:
Přemysl R. (neregistrovaný) 173.224.217.--- Včera 7:43

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.150.broadband15.iol.cz
21. 3. 2012 8:51 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Náklad != cena

To za prvé. A pokud budete cenu určovat podle toho za kolik mi to ňák tak udělá po večerech student na koleji když přijde z hospody, tak si o nějaké vyspělé ekonomice můžeme nechat zdát.

2 mio je moc, několik set tisíc pokud je součastí i analýza, grafika a podpora workflow, instalace atd je rozumná cena.

Oprvadu nechápu jak můžou lidi co se zabývají informačními techologiemi furt přemýšlet o ceně jak materiálu a stráveném čase.

Miloslav Lešetický aura:99

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Třeba proto, že za dobu, kdy se věnují webdesignu, už nějakých pár webů vytvořili a znají tak reálné (respektive běžné) ceny na komerčním trhu?

Jakub Sobotka
Jakub Sobotka (neregistrovaný) 81.30.229.---
21. 3. 2012 9:31 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Ano, web (www.webovareseni.cz) a jeho reference opravdu ukazují zkušenosti, znalost oboru a dlouholetou praxi a rozhodně zvyšují důvěryhodnost celého sci-fi článku.

Miloslav Lešetický aura:99

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Nerozumím, o jakém sci-fi článku hovoříte, a jak s tím souvisí webovareseni.cz. Něco mi uniká?

Jakub Sobotka
Jakub Sobotka (neregistrovaný) 81.30.229.---
21. 3. 2012 13:02 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Asi jsem jediný, kdo ten článek četl. :-) Hned na začátku v části jak to vidí webdesigner je citace Radka Bartušky z webovareseni.cz. Jestli je tohle webdesigner,....

Sir Desmond Glasebrook
Sir Desmond Glasebrook (neregistrovaný) 213.220.228.---
21. 3. 2012 10:26 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Co s tím má společného web o vaření?

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 10:28 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Také jsem to tak četl. :-)))

MX
MX (neregistrovaný) 46.183.64.---
21. 3. 2012 21:59 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Ja take a jsme jen dukaz toho, jak funguje lidsky mozek a jak vnima pouze cast slov a jak je nasledne sam o sobe sklada :) Je to oftopic, ale hezky dukaz :)

radek_bartuska aura:71

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Přiznám se, že jsem nepochytil, zda jste to myslel ironicky. Ale jsme v ČR tak předpokládám, že ano. Jistě najdete mnohem více zkušenějších firem s více referencemi v oboru, ale už mnohem méně těch, kteří otevřeně napíší svůj odborný komentář k takové věci.

Mimochodem - 6 let praxe v našem oboru není také zrovna málo.

Jakub Sobotka
Jakub Sobotka (neregistrovaný) 81.30.229.---
21. 3. 2012 13:04 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

6 let praxe v oboru neznamená, že to umíte dělat. Vaše webová prezentace mě přijde jako webtržnický balast. U mě to důvěryhodnost článku nezvýšilo.

carphatia
carphatia (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
21. 3. 2012 13:16 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

ukážete nám vlastní lepší?

Pekař
Pekař (neregistrovaný) ---.chservices.cz
21. 3. 2012 16:31 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Ale jděte, nemusím být pekař abych poznal spálenou housku.

radek_bartuska aura:71

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Děkuji za názor. Nicméně Vaše komentáře a Vaše neregistrace na Lupě také mou důvěryhodnost ve Vás nezvýšily.

Proč tedy v článku není Váš komentář jako odborníka, když jste tak oboru znalý?

Elrol
Elrol (neregistrovaný) ---.netbox.cz
21. 3. 2012 9:58 Nový

Re: 80.000 eur je férová cena

celé vlákno

Jsem si jistý, že provedli analýzu, navrhli grafiku a podpořili workflow. A na základě toho všeho potom vzali free šablonu pro wordpress a zprovoznili celý web na ní s obsahem zkopírovaným odjinud.

Nebavíme se tu o nějakém fiktivním webu pro státní správu, který by všechny ty vymoženosti s cizojazyčnými jmény měl a potřeboval a díky tomu by skutečně mohl a měl stát x-set tisíc.

Bavíme se o tomto konkrétním webu, který jde v jeho současné podobě zprovoznit tak za jedno odpoledne. K tomu najmout někoho, kdo pak bude web plnit články přebranými náhodně odjinud, které jsou navíc naprosto nerelevantní pro zamýšlené cílové publikum.

Fotky a videa jsou přinejlepším z fotobanky, ale podle bezostyšně ponechaných popisků na některých obrázcích jsou spíš prostě "převzaté" (rozuměj ukradené) z jiných serverů.

Jestli se v kontextu tohoto webu opravdu chcete ohánět slovy jako analýza a podpora workflow, tak se asi není o čem bavit. Jediná analýza, která možná proběhla, byla kolik si pánové mezi sebou rozdělí do vlastních kapes.

Miguel
Miguel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 7:50 Nový

Možná ale i uražená ješitnost

celé vlákno

Na jednu stranu to je zkorumpované svinstvo, kde se zase lidi napakovali z veřejných peněz - to vídáme všude.
Na druhou stranu se divím, že ještě dnes někdo brečí nad tím, že to je na opensourcu. Kvalitativně opensource toho uplánka předčí ve všech směrech, takže proč ne.

Daniel Dočekal aura:99

Re: Možná ale i uražená ješitnost

celé vlákno

Někdo někde brečí, že je to na Open Source? Nic takového nevidím.

Antonín Slejška aura:86
21. 3. 2012 8:58 Nový

Re: Možná ale i uražená ješitnost

celé vlákno

Open Source je v naprosto pořádku. Něco jiného ale je prostá instalace s několika rozšířeními a na druhé straně vytvoření originálního webu včetně programátorských prací, kdy kód se dává zpátky komunitě. Článek pana Dočekala byl v tomto ohledu korektní a rozhodně ne namířený proti open source.

Jsem rád, že Lupa publikuje takovéto články. Zejména články Jiřího Peterky jsou pro českou IT politiku velmi přínosné.

Mirek
Mirek (neregistrovaný) 217.77.169.---
21. 3. 2012 7:52 Nový

šašci v rámci zákona

celé vlákno
Mirek
Mirek (neregistrovaný) 217.77.169.---
21. 3. 2012 7:58 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

poznámka: odkaz vede do sbírky listin. Ale ta je momentálně nedostupná :-(

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 8:05 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

To bude ten nový justiční megacool portál za pár desítek mega. Hmmm.

Dark
Dark (neregistrovaný) 2001:718:1e03:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 11:05 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

Sbirka listin dostupna je, jen v celem portalu stale jeste funguji pouze docasne linky, jakmile jim vyprsi platnost, musi se hledat znova.

Taky uz mi prijde, jestli to neni spise chtena featurka...

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 11:11 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

Nevím, nemám už na to síly. Dnes jsem chtěl narychlo najít aktuální znění zákona. Portál veřejné správy byl bohužel zlikvidován a tak úplná znění zákonů "nahradila" Sbírka na webu MV ČR, kde jsou roky stará PDFka podle jednotlivých částek. Paráda.

Kampak se asi zde chystá "odklon".

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 13:04 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

Tam už je právě "odklon" dokonán.

Portál veřejné správy byl za velké desetimiliony a s velkými plány spouštěn a teď ho pro změnu potichu vypnuli.

Ukázalo se, že ty desetimiliony byly jen na tříletý provoz či co.

Takže nový portál za další desetimiliony udělal někdo jiný. Za pár let ho vypnou a tak pořád dokola.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 13:07 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

Ach taaak. No kdo by taky za ty prachy četl smlouvu, že. :-)))

Michal Krsek aura:59
21. 3. 2012 15:40 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

Naopak, myslim, ze pri psani smlouvy byli velmi peclivi ...

Mirek
Mirek (neregistrovaný) 217.77.169.---
21. 3. 2012 14:20 Nový

Re: šašci v rámci zákona

celé vlákno

To je fakt. Ten link byl dočasný. Ale v době, kdy jsem to psal, měla sbírka listin problémy :-)

Martin
Martin (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
21. 3. 2012 8:15 Nový

Jana Machova

celé vlákno

Jen bych dodal,že stejná J.Machová vyhrála s jinou firmou PR zastupování středočeských nemocnic,také jistě za pakatel.

Patrick Zandl aura:90

Re: Jana Machova

celé vlákno

Ano, jméno Jana Machová se v rámci středočeského kraje objevuje velmi často, například i v redakční radě Nemocničních listů, v řadě firem, ale též jako zubařka, učitelka v mělnické škole či jako nová tisková mluvčí krajských nemocnic. Bohužel neumíme ověřit, ve kterých případech jde o stejné osoby :( - typicky ta učitelka v mělnické škole to zřejmě nebude.

gdfg
gdfg (neregistrovaný) 176.61.46.---
21. 3. 2012 11:51 Nový

Re: Jana Machova

celé vlákno

pr o prestavkach? extrakce o velke prestavce? jen detska klientela..

maji pekny rodinny domek tak se asi musi umet "otacet" :-)

Marek Gach
Marek Gach (neregistrovaný) ---.sprintel.cz
21. 3. 2012 8:22 Nový

Kontrola kvality

celé vlákno

Osobně mě na tom všem zaráží, že pokud byl rozpočet 2 miliony, že nezbylo kraji několik tisíc na nějaký odborný posudek nějakého profesionála z branže o kvalitě produktu.

Tohle mi donést nějaký muj grafik nebo programátor, tak se k tomu nebudu ani přiznávat.

RomanL
RomanL (neregistrovaný) ---.225.broadband3.iol.cz
21. 3. 2012 11:18 Nový

Re: Kontrola kvality

celé vlákno

No jo, když ten posudek by zřejmě přišel tak na milión... ;-)

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
22. 3. 2012 10:14 Nový

Re: Kontrola kvality

celé vlákno

Ne ne, znalecký posudek na něco takového stojí do deseti tisíc, protože cena je tam regulovaná. Otázka je, jestli někdo zodpovědný o ten posudek stojí.

Bořek
Bořek (neregistrovaný) ---.grepnet.cz
21. 3. 2012 8:57 Nový

dokončení

celé vlákno

Dotáhnete to jako správní novináři do konce? Podáte i trestní oznámení nebo na to Lupa nemá koule?

Rád bych kauzu dál sledoval a viděl nějaký závěr. Pokud ale zůstane jen u komentářů lidí, kteří nadávají na korupci na Lupě nebude mít tento dobrý investigativní článek žádný význam. Byla by to škoda.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 9:11 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Trestní oznámení? Vás ten naivní elán ještě nepřešel, co? Jakpak se šetří Drábkův megatunel, který fatálně narušil funkčnost důležitého úřadu, který ročně disponuje s částkami v objemech desítek miliard korun? A námatkou jen za poslední dva dny:

Pravomocně odsouzený pražský exekutor převzal 80 milionů a zmizel

Soud osvobodil manažery kampeličky. Netunelovali, jen chybovali

Soudce obviněný z pomoci zlodějům zatím o talár nepřišel

Bořek
Bořek (neregistrovaný) ---.grepnet.cz
21. 3. 2012 9:33 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Bez trestního oznámení to ale nepůjde. To je tenhle článek potom úplně na nic.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.66.broadband3.iol.cz
21. 3. 2012 10:12 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

OČTŘ jsou povinny stíhat všechy trestné činy, o nichž se dozvědí (zásada oficiality). Soudě podle jejich elánu v této oblasti asi zásadně média nesledují a žijí ve vakuu. Nebo jsou zcela vytížení stíháním samolepkových "extremistů", babiček, co si pěstují konopí na astma a roztroušenou sklerózu a dalších hrdelních zločinů.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 10:16 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

TAK BLBĚ NEKECEJTE A PODEJTE HO VY, novináři odvádí svou práci tím, že o věci kvalifikovaně informují a poskytnou důkazy. Pokud nám to jako občanům skutečně vadí musíme podat oznámení my.

Samozřejmě, že chudák co musí každej den do práce na podobné "legrace" nemá ani pomyšlení, ale v téhle republice je několik tisíc dolarovejch milionárů, neříkejte mi, že ani jeden není poctivec... a právě ten by si měl najmout právní kancelář a ta trestní oznámení podávat (případně lidé mohou založit občanské sdružení, které by podobné žaloby platilo), ne pan Dočekal.

turbyho
turbyho (neregistrovaný) 193.107.252.---
21. 3. 2012 11:47 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

hm, zase jeden "at to zaridi oni" a je uz fuk jestli to je docekal nebo "nejaky miliardar" :-) tahle kolektivne socialni nemoc je ale bohuzel dusledkem toho, ze vetsina naroda ma pocit, ze ve stavajicim systemu obcan sam nic nezmuze a musi "to udelat" nekdo vys.

zajimavy clanek na dane tema tusim vysel v poslednim ci predposlednim cisle Vesmiru.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 12:12 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Občan tu není od toho, aby suploval zákonné povinnosti státních orgánů. Fakt ne. Dokud budou trestnou činnost "šetřit" a soudit struktury přímo napojené na její pachatele, je podávání trestních oznámení zcela zcestným mrháním časem.

Miloslav Lešetický aura:99

Re: dokončení

celé vlákno

S ohledem na fakt, že v celé této roztomilé kauzičce figuruje advokátní kancelář, bych si dovolil o smyslupnosti podání trestního oznámení pochybovat. Minímálně proto, že po právní stránce bude vše v naprostém pořádku.

Odpovědní úředníci vybrali z došlých nabídek tu nejlevnější, což je v pohodě. Žádná korupce se nenajde a fakt, že stát vypláznul za zmetek dva miliony, nemusí být nutně trestným činem.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 10:21 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Nojo, nejlevnější nabídka. To bude asi jako zvěřinová kuchařka Českých lesů (Oraprint, R. John). Nejlevnější nabídka činila 4146 Kč za kus tohoto knižního skvostu (88 stran plus DVD příloha a la Babica.)

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 11:09 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

pokud jde o palasovo lesy cr budme radi, ze ta kucharka byla "vysoutezena" JEN za 4146 kus. take mohla nabyt nevycislitelne hodnoty, jako stare tisky, a na jeji zaplaceni by nestacilo ani prodat za ojra celou sumavu skopcakum.

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
22. 3. 2012 10:28 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

A co si nechat vypracovat znalecký posudek na cenu díla? Výběrová řízení, kde výsledek stojí o řád více, než je běžná cena, se ruší (lze je zrušit i zpětně pro absolutní neplatnost). Korupci asi nenajdou, ale zneužití pravomoci úřední osoby, případně porušování povinnosti při správě cizího majetku by tam být mohlo (přinejmenším nedbalostně).

V
V (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 19:23 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Plánujete někdo podat to trestní oznámení? (nepřečetl jsem celou diskuzi) Jestli ne, podám ho já, můžete se se mnou spojit? Budu tedy potřebovat veškeré materiály. vpapousek/zavi­náč/email.cz

Filda
Filda (neregistrovaný) ---.emea.verizonbusiness.com
21. 3. 2012 10:20 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

určitě souhlasím s podáním trestního oznámení.
Sice je už nyní dopředu jasné, že celá akce bude zametena pod koberec, nicméně případná medializace by mohla alespoň na chvíli Středočeský kraj zbrzdit v "odklánění" peněz podobně kvalitními zakázkami

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 11:11 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

jak by mohlo byt neco odklaneno ve stredoceskem kraj,i kdyz tam krakonosuje mudrlant rath :)))
btw: plati se tam ten regulacni poplatek 30kc nebo ne?

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 11:13 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Odklání se naprosto všude, včetně největších prdelí světa, jako je obec Pletený Újezd, kde si dokonce starosta sjednal PČR na zamezení přístupu nepohodlných občanů obce na jednání zastupitelstva.

P.S. Ano, platí.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 11:36 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

njn jak sem psal nekde vys, "obycejny" clovek se dostane jen k malym vecem a choval by se stejne jako ta dnesni sebranky kdyby cuchnul k vetsim.

takze hlavni tahak krajskych voleb je stale aktualni, to je dobre je treba mit neco ve forote :)))

Patrick Zandl aura:90

Re: dokončení

celé vlákno

Tak na podání trestního oznámení mnoho odvahy potřeba není, to může podat i kdokoliv ze čtenářů. V současné době ještě stále poptáváme po úřadu Kraje další detaily, které by měli dle zákona být schopni sdělit. Pokud se i po jejich sdělení bude zdát, že ke korupci došlo, dojde i na trestní oznámení.

Bořek
Bořek (neregistrovaný) ---.grepnet.cz
21. 3. 2012 12:35 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Díky za seriózní odpověď, budu rád pokud to bude mít nějaký vývoj. Je pravda, že trestní oznámení mohu podat sám a žádná výmluva není omluvou. Jako severočech, který má informace pouze z článku na Lupě mi to ale přijde poněkud troufalé. Nicméně držím palce pokud se vám podaří, byť jen medializací, na to upozornít širší věřejnost. Nemusí to vést zrovna k odsouzení účastníků, ale alespoň tím můžete donutit někoho zapřemýšlet než hodí lístek do urny při příštích krajských volbách.

fo-ol
fo-ol (neregistrovaný) ---.kancelar.seznam.cz
21. 3. 2012 13:53 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

ono je neco uplne jinyho spojit A s B tak ze je to "jasny" a neco uplne jinyho to u soudu dokazat. to vubec neznamena ze by nemelo smysl na takove veci poukazovat, mozna se to neda soudne napadnout ale ctenar/volic si udela obrazek...

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.mamutnet.net
19. 6. 2012 21:45 Nový

Re: dokončení

celé vlákno

Tak jestli máš chytrolíne koule, podej oznámení ty! Sedět u televize a nadávat proč ostatní neudělají to či ono, umí každej.

tomas
tomas (neregistrovaný) 81.0.223.---
21. 3. 2012 9:36 Nový

cena prace

celé vlákno

Souhlasim s pisatelem, ktery pise, ze cena prace je v CR devalvovana.
Za takovy web je 2 mil moc a tento we je zrejme tunel, ale

v restauraci take spocitate cenu surovin a tvrdite, ze jidlo za 150Kc by melo stat 50Kc a ze je to zlodejina?

V CR hodne freelanceru na zivnostak zapomina zapocitavat naklady firmy jako je kancelar, elektrina, uklizecka, internet, zidle, obchodnik, marze atd..

2x4b
2x4b (neregistrovaný) ---.132.broadband11.iol.cz
21. 3. 2012 10:11 Nový

Re: cena prace

celé vlákno

a proč by freeelancer započítával do své ceny kancelář, uklízečku a asistentku, když nic takového nemá?

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 10:51 Nový

Re: cena prace

celé vlákno

No aby se mohl dostat s cenou projektu na dvě mega, ne?

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
21. 3. 2012 10:57 Nový

Re: cena prace

celé vlákno

A je to v tom již započítán odklon? :-)

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
21. 3. 2012 11:01 Nový

Re: cena prace

celé vlákno

Není, tam je ještě prostor. Sice se bude muset zakázka rozdělit, ale v tom mají všichni praxe dost. Tady je jen ta neexistující sekretářka, uklízečka a kancelář.

lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
21. 3. 2012 11:16 Nový

Re: cena prace

celé vlákno

to je ta krasa byt freelancer (ted nemyslim jen u webdesignu) delate v 90% pro klienta u klienta a fakturujete si hodinovou apanaz s tim, ze vas nejaka kancelar, sekretarka ci dalsi rezie nezajimaji. firma ma sice vyssi naklada, ale diky sve velikosti (napr. 20-30 zamestnancu) zase dokaze nabidnout komplexnejsi sluzby.
na zmineny web nepotrebujete ani freelancera, ale staci na to kazdej druhej stredoskolak co vam to sboucha za 10k s radosti za 2 odpoledne.

jadole aura:81

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

Naprostá klasika při výběrových řízeních přes různé dotace v ČR.
Ale buďme korektní, za pár tisícovek to také není, to bude určitě více. Jestliže v tom ovšem mají zahrnuto pravidelné redakční, editorské práce atp. (na jak dlouhé období?) tak to teoreticky mohou obhájit, jelikož se do toho vleze hodně "mlhy"... Ovšem co je cool na posprejované zdi tedy nevím.

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 13:09 Nový

a dotace z EU pro Czech Computer jsou cool?

celé vlákno

No tak někdo odklonil 2 000 000 Kč, no

Taková firma Czech Computer dostala z EU dotace na rozvoj svého internetového obchodu a dělalo to pouhých 10 500 000 Kč

Co je větší svinstvo? Nějaká fiktivní firma, která si přihrála pokoutně miliony do kapsy, anebo velká existující firma, která si přihrála legálně miliony do kapsy?

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný) ---.meon.sk
21. 3. 2012 13:37 Nový

Re: a dotace z EU pro Czech Computer jsou cool?

celé vlákno

Je horsi vrazda nozem nebo pistoli?

DOTACE PRO CZC
DOTACE PRO CZC (neregistrovaný) 193.86.148.---
21. 3. 2012 13:42 Nový

Re: a dotace z EU pro Czech Computer jsou cool?

celé vlákno

No z té dotace na eshop CZC jsem také vůbec nemohl. Co to tu je proboha za pseudovolný trh? Velká firma s obratem stovek milionů korun natáhne ruku a řekne : státe nalej do mě pár mega a stane se.

Zatímco obyčejný malý podnikatel dostane tak maximálně složenku každej měsíc, aby se na to CZC mohl skrze státní rozpočet složit.

A pak se do TV všichni tlemí a honěj si trika jaký sou to skvělý podnikatelé, kteří se dostali kam jsou díky tomu, že jsou lepší....

johnnik
johnnik (neregistrovaný) ---.72.broadband13.iol.cz
21. 3. 2012 13:54 Nový

Re: a dotace z EU pro Czech Computer jsou cool?

celé vlákno

v Evropské Unii není volný trh ... a to co zbývá, bude stále více omezováno ... nedávno jeden člověk popisoval svoji zkušenost s tím, že chtěl z EU dovážet levná vajíčka do ČR ... nikoho nezajímalo, že se jedná o produkt z EU, vysypaly na něj X formulářů, X nutných registrací u spousty státní úřadů ..... samozřejmě to nechal být ...

Ano, EU postupně zahyne na své směrnice, předpisy, nařízení, eko-terorismus a dotace ... je to jen otázka pár let , než se stane celkově ne-konkurence schopná

Rudý Hadr

Re: a dotace z EU pro Czech Computer jsou cool?

celé vlákno

Ta dotace pro CZC je pro mě novinka. A dost překvapivá. Znáte nebo dají se někde nalézt podrobnosti? Google mlčí :-).

Eva
Eva (neregistrovaný) ---.proxnetwork.com
21. 3. 2012 16:18 Nový

Re: a dotace z EU pro Czech Computer jsou cool?

celé vlákno
Jiří Kubíček
21. 3. 2012 15:52 Nový

Weby do dvou milionů

celé vlákno

Aktuálně si web do dvou milionů vysoutěžila i Praha 7. Web se bude vyrábět 21 dní a bude stát půl druhého milionu a za hosting budou platit 25500 mesíčně bez DPH!

http://www.kubicek.cz/clanky/praha-7-bude-mit-zase-novy-web.html

lol
lol (neregistrovaný) 80.188.207.---
22. 3. 2012 9:16 Nový

Re: Weby do dvou milionů

celé vlákno

webhosting 25500,- mesicne :) tak jsem se jen tak z legrace podival u sveho webhostera na ten nejnadupanejsi webhosting ,ktery mimo jine obsahuje 15GB prostoru a stoji 500,- mesicne nic drazsiho uz nemaji....

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 3. 2012 10:23 Nový

Re: Weby do dvou milionů

celé vlákno

Tak to je špatný hosting.

Běžně se platí například vyhrazená zahraniční konektivita. V řádu desetitisíců měsíčně za desítky megabitů.

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
22. 3. 2012 10:31 Nový

Re: Weby do dvou milionů

celé vlákno

Spíše si myslím, že to bude pronajatý server (velká městská část potřebuje velkou mašinu :)). Ale tam ceny končí na 10 000 měsíčně. Takže ty servery budou mít dva.

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
22. 3. 2012 10:51 Nový

Re: Weby do dvou milionů

celé vlákno

Nebo tam bude nějaké SLA (které po podrobném pročtení podmínek nic gaantovat nebude, ale to nevadí ;) )

Mard
Mard (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 16:23 Nový

Dávám +1

Článek se mi líbí. Od pana Dočekala se mi dokonce VELMI líbí. Třeba bude už nadále psát jen takto zajímavé věci.

Michal Breškovec aura:55
21. 3. 2012 16:28 Nový

To je hnus velebnosti...

To je hnus velebnosti... BTW. „Středočeský kraj je cool !!!“ - za ty tři vykřičníky co si tam jen tak použili zaplatila Ostrava také dva miliony korun. Teď by se tuneláři a korupčníci z Ostravy měli s tuneláři a korupčníky ze Středočeského kraje soudit a přihrát to nějaké spřátelené právnické kanceláři, nejlépe od pana Černého.

20. 5. 2012 22:55 redakčně upravil Aleš Miklík, důvod: Porušení pravidel diskusí.
maa
maa (neregistrovaný) 77.240.98.---
21. 3. 2012 16:33 Nový

šablona

viz http://www.tojecool.cz/wp-content/themes/tojecool-1.0.0/style.css:

Author: WINSITE a.s.
Author URI: http://www.winsite.cz/
Description: Přidána podpora pro 510x300 px velké obrázky do článků. (Theme based on The Whiteboard Famework for Wordpress)

myslel jste tuto šablonu p. Dočekale?

vypadá to, že práci na té nové šabloně dělala firma Winsite, nikoli kochkoch
- zajímalo by mne, kolik za to zaplatili této firmě.

že by částku v řádu desetitisíců? (odhad)

V
V (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 3. 2012 19:17 Nový

Trestní oznámení

Plánujete někdo podat to trestní oznámení? (nepřečetl jsem celou diskuzi) Jestli ne, podám ho já, můžete se se mnou spojit? Budu tedy potřebovat veškeré materiály. vpapousek/zavi­náč/email.cz

VM
VM (neregistrovaný) 80.188.60.---
21. 3. 2012 20:41 Nový

Zmizení odkazů

Btw "partnerské odkazy" byly mezitím z webu staženy... (jsou dostupné v google cache)

Ošklivý sup
Ošklivý sup (neregistrovaný) 109.80.241.---
21. 3. 2012 21:18 Nový

Ještě bych se zeptal, odkud se asi vzaly ty fotky z archivu :-)

Standa
Standa (neregistrovaný) 188.175.125.---
21. 3. 2012 23:50 Nový

Palec nahoru

celé vlákno

Daniela Dočekala příliš nemusím, ale tenhle článek se povedl. Palec nahorů a děkuji za výbornou práci! Chce to víc "odhalovat" podobné případy a dostávat je do médií, třeba pak na někoho spadne klec.

Ondřej Kučera
Ondřej Kučera (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 3. 2012 10:25 Nový

Re: Palec nahoru

celé vlákno

Já bych též chtěl panu Dočekalovi poděkovat. Nahlas řekl, co si cvrdlikají i vrabci na střeše, ale nikdo se to neodváží říct nahlas.

Protože prodaný je nejen stát, ale i justice. Takže je tu opravdu slušné riziko vysokého finančního postihu za "pomluvu".

Opravdu jsem zvědav, jestli tohle dojde až k soudu.

OT
OT (neregistrovaný) 80.188.207.---
22. 3. 2012 9:18 Nový

aktualne jak takove vyberove rizeni asi probiha:

Radek
Radek (neregistrovaný) 81.91.212.---
22. 3. 2012 10:22 Nový

tonenicool

Někde jsem četl, že Lupa čelí výhružkám této pofiderní firmy. Bude nějaký článeček?
JInak na facebooku je skupina tonenicool. Existují i stránky spodobným názvem. Doporučuji

tego
tego (neregistrovaný) ---.183.wms.cz
22. 3. 2012 13:26 Nový

Re: ToJeCool.cz za dva miliony ale vůbec není cool

Téměř všichni jste tu pěkní hajzlové, dokonce se ani nestydíte přiznat, že kdybyste měli tu možnost, tak ukradnete cokoliv. Je mi z vás na blití a přeju vám, abyste co nejdřív chcípli. Předpokládám, že mi budete nutit svojí zvrácenou logiku a pokoušet se tvrdit, že bych to udělal taky. Je to nad vaše chápání, ale já bych to prostě neudělal. Neukradnu nezamčené auto, ani kolo, a když vidím, že někomu vypadl mobil, nebo šrajtofle, tak ho na to upozorním, zatímco vy, svině, byste po tom skočili. Ještě jednou: chcípněte!

Petr
Petr (neregistrovaný) 81.19.47.---
22. 3. 2012 14:17 Nový

Už to spadlo ... :-)

Zdravím, tak jsem se po přečtení vašeho článku chtěl na tu parádu podívat a zjistil jsem že stránka byla přetížena a je nedostupná:-)
Kvalitní hosting za 2M ;-)

Mr. McFly aura:74
22. 3. 2012 15:19 Nový

Smaže Lupa kritiku?

Pavell
Pavell (neregistrovaný) ---.tipsport.cz
22. 3. 2012 16:09 Nový

Smekám

hluboce smekám, před touto redaktorskou prací. Hodně dobré! Jen tak dál chlapci...

jenda
jenda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 3. 2012 17:13 Nový

Podobně i v malých o.s.

celé vlákno

Od 'velkých ' politiků se učí bohužel i manažeři některých menších občanských sdružení, jakými jsou různé sportovní svazy atp.

Ti hospodaří také s veřejnými financemi, které jsou z většiny tvořeny příspěvky členů těchto o.s.
Byl jsem svědkem, jak web jednoho ze sport. svazů byl udělán asi za 4 násobek jeho skutečné ceny.
Rozhodl jsem se proto, že z této organizace vystoupím.

.
. (neregistrovaný) 82.142.88.---
22. 3. 2012 17:26 Nový

Re: Podobně i v malých o.s.

celé vlákno

Podobně je to všude, kde se hospodaří s cizími penězi, bez ohledu na formu organizace - zda je to vláda, politická strana, sdružení, příspěvková organizace či neziskovka.

Měl jsem možnost nahlédnout trochu pod pokličku jedné charitní organizaci a když jsem zjistil, jak efektivně s vybranými penězi hospodaří, už jsem jim od té doby nikdy nic neposlal. Nápodobně jsem to zažil v pobočce firmy, která fungovala (ta pobočka) na rozpočtovém principu. Naprostá neefektivita výdajů (kupovaly se předražené, byť potřebné, věci), ale i nákupy zcela zbytečných věcí jen proto, aby se rozpočet vyčerpal, protože pokud by zbylo, příští rok by dostali méně apod.

David
David (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
22. 3. 2012 19:21 Nový

Každý se snaži..

Každý dělá co může, někdo podvádí méně, někdo více, ale každý si chce utrhnout něco pro sebe, uvědomte si ale, že tohle platíme všichni, z našich daní. Rozhodně to není jako překročit 50km/h ve městě...

Bauer
Bauer (neregistrovaný) 92.62.230.---
23. 3. 2012 8:08 Nový

"spřátelené firmičky, které se pak postarají o plnění."

celé vlákno

Ve článku píšete:
"Zpravidla existuje i menší síť spřátelených firmiček, které se pak postarají o alespoň „nějaké“ plnění."

Vezte, že z praxe vím, se k tomu firmička dostane i bez žádné angažovanosti nebo vazeb. Jsou to jen vykonavatelé, co to dělají za pár šupů. To že se na tom zprostředkovatel nakrade kapsu oni neovlivní.

Ale neříkám že je to i tento případ, jen říkám, že jsem kdysi dělal web na nějaké zemědělské stroje, a později, po realizaci (dostali jsme za to tehdy tuším 35K) jsme se dověděli, že objednavatel, dostal nějaký dotace: něco přes milion ;o)

Daniel Dočekal aura:99

Re: "spřátelené firmičky, které se pak postarají o plnění."

celé vlákno

Ano, ale to je až o úroveň dál. Někdo se musí právě postarat o to, aby vzniklo alespoň nějaké plnění. Takže musí existovat nějaká advokátní/právní kanceláře co se postará o "legalitu" a pak musí existovat někdo kdo se stará o to, aby za oněch "pár šupů" někdo dodal nějaké plnění. Protože to "úřad" sám nezvládá.

PROFIK
PROFIK (neregistrovaný) ---.static.grapesc.cz
23. 3. 2012 12:35 Nový

:-DD

To si děláte ze mě srandu? Takovej web kterej ještě není v celé kompetenci majitele není možné prodat za 2 mega. Jelikož Redakční systém který na webu je tak je volně ke stažení a nastríhat pár obrázku umí každý. Ttoto je nová éra podníkání?

147 258
147 258 (neregistrovaný) ---.starnet.cz
27. 3. 2012 20:04 Nový

Podobná věc se podařila městu Třeboň

Něco podobného se odehrálo v Třeboni. Kdo by řekl, že nové logo Třeboně bude stát půl milionu korun.. (http://bit.ly/xJl3eM)

Oživení
Oživení (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 4. 2012 14:16 Nový

středočeský kraj se vyhýbá hlubšímu pohledu na tuto kauzu

celé vlákno

Řekli jsme si, v Oživení (http://www.facebook.com/BezKorupce), že se tomu trochu podíváme na zoubek a zažádali si na Středočeský kraj podle zákona o svobodném přístupu k informacím (http://bit.ly/Hb1LQj) o několik základních dokumentů k příslušné veřejné zakázce. Chtěli jsme vše elektronicky. A víte co je cool? Cool je Středočeský kraj, který po nás chce za poskytnutí 18 stran 2000,- Kč! Dát dohromady pár dokumentů totiž prý trvalo několika odborům 8 hodin a také je potřebuje vytisknout a poslat poštou! Z velikosti přiložené odpovědi je ostatně zjevné, že by byl soubor na posílání elektronickou cestou příliš velký: http://bit.ly/HnSJSk

VM
VM (neregistrovaný) 80.188.60.---
12. 4. 2012 22:02 Nový

Re: středočeský kraj se vyhýbá hlubšímu pohledu na tuto kauzu

celé vlákno

Dobrý den,
řešíte tuto situaci dále? Samotného by mě to zajímalo, co se na uvedenou částku složit ve větším počtu, při kterém by to neměl být velký problém, i když podmínky jsou tedy šílené.

VM

stefci
stefci (neregistrovaný) ---.4.124.186.dsl.dyn.forthnet.gr
14. 4. 2012 15:45 Nový

no tak to je teda humus a ne cool

celé vlákno

Za takovouhle stránku bych dal 20tis. a ne 2 mil. hahaha, že jim to není hloupé...

X
X (neregistrovaný) 162.25.24.---
5. 5. 2012 20:10 Nový

Re: no tak to je teda humus a ne cool

celé vlákno

Jóó? Kdyby to dělalo řekněme 5 lidí dva měsíce, tak je ta cena přiměřená. A proč jako ne?

X
X (neregistrovaný) 162.25.24.---
5. 5. 2012 20:11 Nový

Re: no tak to je teda humus a ne cool

celé vlákno

Za 20 tis Kč dostanete tak maximálně dva dny práce. To opravdu takovýto server za 2 dny zvládnete?

webmaster
webmaster (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
6. 5. 2012 16:58 Nový

Re: no tak to je teda humus a ne cool

celé vlákno

ANO !

Y
Y (neregistrovaný) ---.89.broadband9.iol.cz
15. 5. 2012 20:09 Nový

Re: no tak to je teda humus a ne cool

celé vlákno

tech 5 lidi bych vyhodil, tohle zvladne 1 programator behem tydne po vecerech

se mi snad zda ... doufam, ze nekde taky poda trestni oznameni na prosetrení zakazky ...

jinak na na kazdou svini se vari voda ! ale to uz asi vite ! :-)

yaseeq
yaseeq (neregistrovaný) ---.77.broadband3.iol.cz
17. 5. 2012 9:53 Nový

Advokát Adam Černý

celé vlákno

bude obhajovat Davida Ratha - kruh se uzavírá...

Slonik
Slonik (neregistrovaný) ---.env.cz
18. 5. 2012 8:35 Nový

Re: Advokát Adam Černý

celé vlákno

což cool docela je.

Stejně tak je cool říct si za sračkový web 2 Mega a ještě víc cool skutečně je dostat. Firemní slogan má pravdu - na tohle bych ani nepomyslel

habas
habas (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
19. 6. 2012 17:52 Nový

topení peněz

Možná není cool, asi je to lepší, proč by chtěli, aby se o ně někdo zajímal,
kdyby byl přehledný a srozumitelný. Takhle někomu udělaly radost za 2,5 mega. nějaký příbuzný, nebo představenstvo...

Necris
Necris (neregistrovaný) 178.248.57.---
18. 7. 2012 9:00 Nový

webovareseni.cz

Člověk ze společnosti webovareseni.cz kritizuje web, který je sice předražené fiasko a zároveň levně udělaný, nicméně první co jsem udělal je fakt, že jsem se podíval k nim. Okamžitě se mi vybaví království webu z roku cca 2005. Jejich ostatní weby jsou samozřejmě jako přes kopírák, stejné základy také viditelné. Dělají to úplně stejně, takže jsme ve stavu, kdy zloděj křičí chyťte zloděje. Jejich první kliknutelná reference, nějaký POROSTOR, je potom přímo k smíchu (hlavně proporce a různé styly písem). Samozřejmě, je to na webu normální, k smíchu je to až ve chvíli kdy to z ní z úst člověka, který kritizuje ostatní a sám pracuje ve firmě, která dělá ještě horší věci.

A ten trapný moment s českou módou, kdy je u každé zakázky nicneříkající popis a sekce, které činnosti u této zakázky realizovali. Položky jako spuštění na serveru, registrace domény a webhosting se jednak trochu slévají a ... a to hlavně ... se mi nechce domýšlet až si zednícii začnou na web dávat realizované úkony u každé reference. U této zakázky jsem realizoval : Vzal jsem do ruky fanku, míchal jsem lepidlo v kýbli, nasadil jsem pojízdné lešení .... :D

Nechci aby to vyznělo, že webovareseni.cz jsou vyloženě špatná a nic proti nim nemám, ale svým komentářem si také říkají o komentář. A nic lepšího než firma pracující na tojecool.cz nenabízejí. Spíš ještě mnohem horšího.

ShebehS
ShebehS (neregistrovaný) 88.103.123.---
20. 7. 2012 12:29 Nový

Nezoufejte,

poctivé zakázky ještě existují. A dokonce i tam, kde byste je možná čekali méně, viz Centrální evidence exekucí ČR ;-)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem