Tomáš Búřil: Bude Centrum Holdings roztrháno na kusy?

Myslím si, že se brzy dočkáme zajímavé královské rošády, píše ve své glose bývalý obchodní ředitel Centrum Holdings Tomáš Búřil. Jaká budoucnost podle něj firmu po akvizici čeká?

V pondělí 29. 4. 2013 vybuchly v ČR dvě “bomby”. Ta mediálně více probíraná – Výbuch plynu v Divadelní ulici. A ta mediálně dlouho očekávaná – prodej Centrum Holdings Zdeňku Bakalovi.

Při té první – zřejmě nešťastné náhodě – naštěstí nebyly ztráty na životech. Navíc naprosto skvěle zafungovaly všechny složky záchranného systému, jak měly. Moc se o tom nemluví, ale já jsem tomu nesmírně rád. Málokdy nás může opravdu potěšit, že něco funguje, jak má.

Text původně vyšel na blogu Tomáše Búřila, Lupa.cz jej publikuje se souhlasem autora.

Chci se ale věnovat spíše té druhé zprávě. Nechci se dívat do minulosti. Proč bylo zaplaceno, kolik bylo, jaké chyby se udělaly a kdo je udělal. Spíš mě zajímá budoucnost. Na IAC minulý týden se spousta lidí ptalo, proč by měl CH někdo kupovat. Vždyť to prodělává, nemá to žádnou přidanou hodnotu. A proč to má kupovat někdo, kdo je sám ve ztrátě.

Ja si ale myslím opak. CH má hodnotu a velkou – jen ji umět najít a využít a nepokazit synergie a sloučení. Navíc si myslím, že největší hodnotu má CH, když se rozdělí na dvě společnosti. A bude sloužit dvěma pánům.

Tady nejde jen o Zdeňka Bakalu, ale i o Andreje Babiše, který v současné době oplývá velkým nákupním apetitem. Andrej Babiš koupil od Zdeňka Bakaly slovenský Ecopress a tím mu vlastně “nabil” peněženku na nákup CH. A nejen to – je už veřejným tajemstvím, že v nejbližší  době koupí i český Ringier Axel Springer a získá tak opravdu silnou mediální pozici i na českém trhu.

Co ale bude Babišovi do celé skládačky chybět a co nemá Ringier ve svém portfoliu? Kvalitní zpravodajský server. A těch má právě Zdeněk Bakala ve svém portfoliu dost. Bakalovi nedává smysl živit vedle sebe (nebo spojeny dohromady v jednom integrovaném newsroomu) dvě redakce – IHNED.cz a Aktuálně.cz. Bakala nepotřebuje ani tak know-how, jako dělat internetový deník – a na to mu stačí přetáhnout pár šikovných lidí. Co potřebuje, je návštěvnost, technologie a také možnost využít zajímavý potenciál B2B části Najisto.cz (pokud ovšem provede důkladnou personální čistku). Naopak Babiš potřebuje opravdu kvalitní české zpravodajství a silnou značku.

Content

Myslím si, že se brzy dočkáme zajímavé královské rošády v mediální hře dua “BB”. Centrum Holdings bude rozděleno na dvě společnosti a Aktuálně.cz – i s redakcí – bude ještě prodáno dál. Centrum Holdings, které už je teď rozpůleno na českou část a zbytek (Slovensko a Chorvatsko), bude dál trháno na kusy.

Vsadíme se?

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 5. 2013 17:51
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »