Chtěl bych poděkovat autorovi za moc pěkný čtivý článek, a osobní střízlivý pohled na situaci na českém Internetu. Moc dobře se to četlo.
P.S.: Při představě, že by to psal zjevně "nejlepší autor" Lupy je článek ještě o to lepší.
Máte se rádi? Použite exotoBlock pro Firefox/Greasemonkey + Chrome a již se nebudete při čtení Lupy rozčilovat.
Jo jo, obchodníci si řežou větev sami pod sebou.
Například Google poskytuje garanci, že do vašich soukromých dat nikdo neleze. A že by se v AdWords, Analytics nebo Gmailu daly jistě nalézt poklady!
Seznam ani Allegro negarantuje nic!
Přitom Heureka, Sklik či Zboží sdružují data v obrovské hodnotě, do kterých když ty firmy sáhnou, tak si můžou hrát na Bohy. A že do těch dat sahají je víc než jasné.
Sice to zní neuvěřitelně, ale skutečně to byly miliardy Kč.
citát: Cena by se měla pohybovat v rozmezí 220 – 230 milionů euro, tedy cca 5,5 – 5,7 miliard Kč
zdroj: http://www.lupa.cz/clanky/cesta-mall-cz-od-bileho-zbozi-k-rekordnimu-prodeji-za-6-miliard/
Díky za zajímavé čtení i pro člověka, který se v mediální sféře pohybově jen okrajově. Je to střízlivý a hlavně srozumitelný pohled na situaci v českém internetu.
Mám k tomu pouze jeden dotaz - jak moc důvěryhodné jsou statistiky používání prohlížečů? Podle nejnovějších statistik je stále nejsilnější a nejpoužívanější skupinou prohlížečů skupina IE, následována Firefoxem a Chrome je až na 3. místě. Kdybych to vzal ze statistik některých stránek, které měřím v GA, tak tam mi ten poměr vychází spíš podobně, jak je publikováno v tomto článku, zhruba v poměru Chrome / Firefox / IE - 35% / 28% / 25%. Nicméně to je opravdu zanedbatelný vzorek internetové populace. Díky za odpověď!
Heureka i Mall jak je v článku uvedeno a všichni ví, má jednoho majitele.
"V Alza.cz určitě nespí určitě tak dobře jako dříve." no není divu. Ono když české obchody v domění, že je spasí portály jako Heureka nebo Zbozi.cz lijou veškerá důležitá data do těchto sběren a v Allegru už si snadno ze statistik vyzobou co se prodává, jak se prodává, co stoupá a klesá, jaké jsou ceny atd..Podle toho si Mall a další spřežené obchody s tímto majitelem upravuje a rozšiřuje nabídku a roste.
Je jen otázkou času, až Aukro (tj. další portál Allegra) otočí knoflíkem do pozice Retail/e-tail a s nasbíranými daty a zahraničním finančním kapitálem tu udělá peklo všem od malých po velké aby ve finále firma vyvedla peníze z ČR.
Zlaté stránky přístupem svých podvodných telefonistu ztrácejí oprávněne. Zažil jsem situaci, že telefonista uvedl oslovenoho v omyl a přesto že oslovený žádal smlouvu písemně poslali rovnou fakturu a žádali její uhrazení. Při odmítnutí vyhrožovali exekucemi. Jediný důkazní materiál, tj telefonní hovor odmítli dodat. Je to banda vyžírků, kteří nepochopili že se jejich konec blíží.
článek je velmi pěkný. Jen je škoda, že zde nebyla uvedena firma HyperMedia.cz, která vyfoukla nejmenovanému hráči projekt toprecety.cz, která je dle netmonitoru jasná dvojka na trhu. Pokud se podíváme na růst v návštěvnosti této skupiny, tak za posledních několik let velmi pěkně roste. Nemá "navýšenou" návštěvnost například estranky, libimseti a jinými weby....