Hlavní navigace

Tony Haile (Chartbeat): Pageviews jsou mrtvé, obsah může vydělávat jinak

Jan Beránek 16. 10. 2014

Vymanit online média ze závislosti na pageviews se snaží americký Chartbeat, který přišel s novou metodikou pro měření pozornosti věnované obsahu i inzerci na webu.

Ceny klasické displayové reklamy klesají a vydavatelé jsou nuceni hledat nové formáty, nebo nutit čtenáře k tomu, aby mnohem víc klikali na různé přehledy nebo fotogalerie. Stále více se prosazuje nativní reklama ve formě sponzorovaných článků, autorů nebo dokonce celých webových projektů. 

Americký Chartbeat přišel s novým modelem, který dosavadní model staví na hlavu a chce na peníze proměnit spíš kvalitu než kvantitu. Řada analytiků i zadavatelů totiž vidí řešení v tom, že se bude měřit čas aktivně strávený na webu. Pro zadavatele reklamy je to zajímavější a vydavatelé se mohou soustředit na tvorbu kvalitního obsahu, který pozornost čtenářů udrží.

Tolik teorie, na které se snaží svůj systém postavit šéf Chartbeatu Tony Haile, který ho bude prezentovat i na letošním Czech Internet Forum 2014. Svou novinku popisuje jako „byznysmodel pro kvalitu na webu“ a ve svém idealistickém nadšení není vůbec sám. Čas strávený na stránkách už totiž začíná účtovat deník Financial Times nebo server s virálními videi Upworthy. Navíc kromě Chartbeatu už plánuje tuto metriku podporovat další analytická služba Parsely.

MIF16

Klíčové bude, jak se k tomu postaví zadavatelé a především americký regulátor Media Rating Council. Haile už serveru TheNextWeb potvrdil, že po devíti měsících od MRC získal akreditaci pro jednadvacet svých nových metrik. Analytická firma chce třeba měřit, jestli čtenář banner nebo článek opravdu viděl nebo přečetl a ne jen, že se načetl při otevírání stránky. Podobně bude sledovat i čas čtenářovy aktivity na stránkách. 

To se bude hodit třeba u nativní reklamy. Hodnocení výkonu reklamy už totiž nebude záviset jen na počtu kliků, ale bude se započítávat i čas, který u něj čtenáři strávili. A to může být ve výsledku výhodnější.

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští