Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku TopNotch Care je nonstop podpora, kterou si můžete pronajmout od testament - to je fakt, podobně to asi fungovat může....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 7. 2012 13:13

    testament (neregistrovaný)

    to je fakt, podobně to asi fungovat může. Ale zase to znamená pro ten obchod dát přístupy outsourcerovi do svých zákaznických, skladových a kdovíjakých dalších systémů, což jistě možné je, ale nese to sebou určitá rizika.

  • 19. 7. 2012 14:13

    Flasi (neregistrovaný)

    A jaká jsou ta rizika ve srovnání s tím, když to dáte vlastním zaměstnancům? S přihlédnutím k faktu, že tuhle práci obvykle dělají nekvalifikovaní lidi, většinou na různé druhy dočasných pracovních poměrů a je tam velká fluktuace.

  • 19. 7. 2012 14:49

    testament (neregistrovaný)

    Ve zneužití dat. Vlastní zaměstnanec vám třeba nebude (nebo s výrazně menší pravděpodobností) prodávat data o zákaznících (kontakty, objednávky, atp.) konkurenci, protože by tím kopal hrob vlastnímu chlebodárci a za těch pár blbých stovek, co mu někdo nabídne, mu to nestojí.
    Kdosi v anonymitě cizí firmy to klidně udělá i za těch pár stovek, protože celkem správně tuší, že je jen velice obtížně dohledatelný (pokud teda není blbej).

  • 19. 7. 2012 15:05

    Flasi (neregistrovaný)

    Tak jestli myslíte, že obyčejní lidé jsou tak zodpovědní, že by nekopali hrob vlastnímu zaměstnavateli, tak si to myslete :-D

    Jenom úplně nerozumím tomu, proč by potom tedy měli kopat hrob "zaměstnavateli" svého zaměstnavatele :-)

    A jinak:
    - není problém mít systém nastaven tak, že se zaměstnanec dostane jenom k těm objednávkám a zákazníkům, na které má tikety - tedy, že nemá co prodat. A už vůbec není problém zajistit, aby ani tyto data nemohl nějak použitelně "uchopit" - pokud si nebude dělat foťákem fotky monitoru (což zase řeší to, že není v místnosti sám a kouká na něj kamera).

    - anonymita zaměstnance je jenom otázka nastavení politiky v dané firmě a velikosti firmy a podobných věcí. Jestli někdo přistupuje do systému, kde se všechno loguje a vše musí mít podloženo tickety, tak fakt nechápu, jak si někdo může myslet, že je anonymní a obtížně dohledatelný - jenom proto, že systém, do kterého sahá, není přímo jeho zaměstnavatele. Předpokládám, že každý zaměstnanec dostane při nástupu až přehnané školení o tom, jak se všechno dohledá, podloženo historkami o tom, jak si někdo myslel, že nedohledá a jak se na to přišlo :-)

  • 19. 7. 2012 18:13

    x (neregistrovaný)

    Tohle vsechno neni problem ... ale jeste nikdy nikde sem to nevidel ... a to bude ten problem.

    Ono vetsinou kdyz vam nekdo vola, tak jaksi nevite kdo bude volat => musite mit pristup (napriklad) ke vsem registrovanym zakaznikum. A muzu vam s klidem rict, ze u vsech pouzivanejsich firemnich IS je vysati tehle dat otazka minut.

    BTW: Pokud vasi zamestnanci nepracuji s penezi, zlatem, ... tak na ne zadna kamera (ze zakona) koukat nesmi. Nemluve o tom, ze vpohode pouzitelne snimky obrazovky udelam mikrokamerou v propisce.

  • 19. 7. 2012 18:58

    Flasi (neregistrovaný)

    1. tohle je vlákno o tom, že praxi nebývá velký rozdíl mezi vlastním zaměstnancem a zaměstnancem dodavatele. Že ty technické i procesně-politické věci se dají nastavit oběma stejně (stejně dobře, nebo stejně špatně)

    2. to, že jste nikdy neviděl systém, kde se opravdu hlídají a vyhodnocují uživatelské přístupy může mít mnoho důvodů.
    Jeden z nich je, že většina firem si spočítá, že si bezpečnosti svých dat zase až tak necení, protože zase tak strašně tajné nejsou (a databáze objednávek většiny firem opravdu žádnou zásadní cenu nemá)
    To je ale v původní diskuzi opět argument, že není zásadní důvod se více bát zaměstnanců dodavatele, než vlastních

    3. Tak jistěže máte přístup ke všem zákaznickým účtům. Ale pokud někdo považuje svoje data za citlivá, tak není problém kontrolovat, ke kterým účtům přistupujete a pokusy o "vysátí" detekovat. A není problém zajistit, že i kdybyste si ta data nějakým skriptem stáhl do nějakého svého adresáře, tak ty data odtamtud nedostanete "ven". Pochopitelně může admin udělat chybu, ale lidi, co pracují na helpdescích obvykle nebývají žádní hackeři.

    4. Vůbec neznám právní předpisy týkající se kamer v práci. Jenom vím, že kamery reálně jsou na mnoha různých pracovištích, takže pochybuji, že by byla pravda, co píšete. Pokud má někdo data takové povahy, aby se vyplatilo dělat jednotlivé snímky obrazovky mikrokamerou v propisce, tak to je asi zcela mimo rozsah téhle diskuze a to fakt nemá cenu řešit.

    3

  • 19. 7. 2012 10:29

    v.sp (neregistrovaný)

    No, on to autor dost zazdil tím nadpisem. Protože tohle bude mizerný helpdesk, ale může to být dobrá zákaznická podpora. Tj. to není technická podpora (protože tomu kikina na lince nerozumí), ale linka pro zákazníky e-shopu apod. (máte to skladem? kolik stojí poštovné? už je to na cestě?).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).