Týdenní revize: boj proti kybernetické šikaně a plány Seznamu na letošní rok

Evropská unie chce v rámci boje s ekonomickou krizí dát miliardu eur na rozvoj broadbandu na venkově. Jak funguje online sázení a co je v jeho pozadí? Zájem o elektronické knihy roste, chybí ale levné čtečky a vůle vydavatelů. Šéf Seznamu věří, že Spolužáci budou úspěšnější, než Facebook. Je korespondenční registrace do diskusí krokem správným směrem? Boj proti kybernetické šikaně byl hlavním tématem SID 2009.

Weby a aplikace lokalizující polohu pro nejrůznější účely zažívají v poslední době nebývalý boom. Minulý týden například Google představil službu Latitude, která umožňuje na displeji mobilního telefonu zobrazovat aktuální polohu jeho vlastníka. Pokud váš mobilní telefon službu podporuje, můžete si na mapě zobrazovat polohu vašich přátel, oni zase uvidí vaši. Na trhu je ale více zajímavých projektů, které se zaměřují na lokalizaci polohy. Dokonce i Česko má svá želízka v ohni. Má Lokola, Nelso nebo Locify šanci na úspěch? Proč aplikace pracující s polohou zažívají nyní renesanci?
Patrick Zandl: Komunitní weby touží po lokalizaci polohy
Patrick Zandl: Google Latitude – přátele online
Jiří Macich: Google odpovídá na kritiku Latitude, aplikaci vylepší

Evropská komise v rámci opatření, které mají přispět k zmírnění současné ekonomické krize vyčlenila částku ve výši 1 miliardy € na rozvoj broadbandu v oblastech s nízkou obslužností a vysokými náklady, kde trh řádně nefunguje. Jinými slovy Evropská unie chce napumpovat zmíněnou miliardu do zvýšení dostupnosti vysokorychlostního připojení zejména na venkově. Peníze by se měly rozdělovat podle stávajících pravidel dělení unijních prostředků na podporu zemědělství.
Jiří Peterka: Stalo se: broadband a sociální sítě proti krizi

Patříte-li mezi fanoušky filmového plátna, můžete díky mapovému mash-upu Filmaps navštívit místa, která jsou spojena s natáčením konkrétního filmu. Obsah vytváří sami návštěvníci, kteří na mapový podklad připojují fotografie a videa budov ze služeb Panoramio a Youtube nebo přímo obrázky lokací z filmu. V devátém díle Webovinek jsme představili také komunitní web WittyGraphy, sdružující tvůrce karikatur nebo velmi zajímavý projekt CountSpin, jehož prostřednictvím můžete levně nakoupit luxusní zboží, v případě, že máte pevné nervy a pořádnou dávku štěstí.
Lubomír Hauerland: Webovinky 9: pro vaše cesty za (nejen) americkým dobrodružstvím

Logo NetClub
Hostem třetího NetClubu v roce 2009 bude Martin Saidler. Ten je společně se svou švýcarskou investiční skupinou Centralway Holding AG zakladatelem třicítky internetových společností v USA i Evropě, mezi jinými například Scout 24. Vybírá si projekty na Internetu v oblasti softwaru, komunikace a médií. Za získaný podíl poskytuje společnosti přístup ke strategickým informacím, kontakty na evropské trhy a posiluje finanční zázemí firmy. Martin Saidler už tímto způsobem vstoupil v Česku do řady společností, mimo jiné do projektů Invia.cz, Jyxo.cz, Blog.cz či H1.cz. Registrovat na březnové setkání se můžete už nyní. Záznamy z předchozích setkání naleznete na NetClub blogu.

Internetové sázení je odvětvím hazardu, který každoročně roste zběsilým tempem. V souvislosti s legalizací kurzových sázek na Internetu i pro české subjekty jsme pro vás připravili článek mapující současný stav online gamblingu. Jak funguje online sázení a co je v jeho pozadí?
Michal Orbital: Kurzové sázky na Internetu

Problematika bezpečnosti v oblasti sociálních sítí patří v poslední době k hojně diskutovaným tématům. V novém seriálu, jehož první díl vyšel tento týden, se budeme věnovat praktickým aspektům soukromí a bezpečnosti v konkrétních sociálních sítích. Víte například jak být na Facebooku a přesto nebýt k nalezení?
Karel Wolf: Soukromí a bezpečnost v sociálních sítích prakticky – Facebook díl 1.

Ačkoli trh s elektronickými knihami rok od roku roste, stále to nevypadá na to, že by v nejbližší době atakoval pozice klasických tištěných knih. Jedním z důvodů může být fakt, že na trhu je nedostatek levných čteček na bázi elektronického papíru. Mnoho z modelů zůstává pouze ve fázi prototypu a čeká na nějaký velký internetový obchod typu Amazonu, který by jich byl schopný prodávat desítky tisíc ročně. Právě Amazon patří k největším online prodejcům čteček ve Spojených státech. V roce 2008 se podle odhadů prodalo přes půl milionu kusů čteček Kindle a tento měsíc Amazon představil druhou verzi, nazvanou prostě Kindle 2.
Patrick Zandl: Trh elektronicky distribuovaných knih roste

Provozovatelé serveru Novinky.cz se odhodlali k poměrně razantnímu kroku, který má za cíl jediné: „zkulturnit“ obsah diskusí pod vydávanými články. Diskuse jsou sice pro zpravodajský web naprosto nepostradatelnou funkcí, na druhou stranu vydavatelé musí bojovat s problémy, které s sebou přináší on-line svět. Právě pocit anonymity často vede k tomu, že se pod články objevují urážlivé nebo vulgární příspěvky, často bez jakékoliv vazby na zveřejněný text. Situace na Novinkách pravděpodobně dospěla do takového stádia, že se vydavatel odhodlal k zavedení tzv. korespondenční registrace, kterou při vytváření nového účtu využívá například aukční server Aukro.cz. Budou čtenáři ochotní přistoupit na takový způsob registrace?
Vojtěch Bednář: V avantgardě diskusí
Diskuse na Lupě: Diskuse na Novinkách čeká výrazná změna

Hostem únorového setkání NetClubu byl šéf Seznamu Pavel Zima. Objasnil například důvody, proč Seznam od poloviny tohoto roku ruší spolupráci s Google, jehož roli na poli zahraničního vyhledávání nahradí služba Live Search společnosti Microsoft. Zima rozhodně popřel spekulace, že by Seznam hledal kupce pro svůj podíl v internetové televizi Stream.cz. Prohlásil také, že sociální sítě Seznamu budou úspěšnější než Facebook. Jaké má Seznam plány na letošní rok?
Patrick Zandl: Seznam v roce vnitřní konsolidace
Jiří Macich: Seznam.cz v létě nasadí Live Search od Microsoftu
NetClub blog na Lupě: Pavel Zima: věříme, že Spolužáci budou úspěšnější, než Facebook

EBF16

Hlavním tématem letošního Dne bezpečnějšího Internetu (Safer Internet Day) se stal boj proti kybernetické šikaně. A to jak na naší národní úrovni, tak i v celé Unii. Hodně se mluvilo také o konkrétních číslech, mapujících rozsah různých ohrožení. Není ale čas poněkud zrevidovat naše názory na to, kde je hlavní příčina problémů, v čem spočívají a kde se berou?
Jiří Peterka: SID 2009: do boje proti kybernetické šikaně!

Jak se v minulém roce vyvíjela návštěvnost českého Internetu? Připravili jsme pro vás interpretaci souhrnných výsledků návštěvnosti, které zveřejnil NetMonitor.
Karel Wolf: Jak jsme surfovali v roce 2008

Anketa

Jste na Facebooku? A viditelní, nebo "inkognito"?

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »