Hlavní navigace

Třináctý den D - tak už jdeme do finále…

Poslední večer mne vede k tomu, že bych rád poděkoval všem divákům a čtenářům, kteří vydrželi sledovat pořad do konce stejně jako číst moje komentáře. U skalních fanoušků obdivuji jejich vytrvalost, my ve studiu jsme měli občas chuť vstát a odejít uprostřed natáčení.

Koho jsme viděli v Den D S03E11

  • KAMPAK – Adéla Švábová – 600 000 Kč za 36 % – Reklamní médium pro místní business
  • OKAP KE SLUNEČNÍKŮM – Kryštof Turek a Roman Vaníček – 200 000 Kč za 50 % – Jak nezmoknout mezi slunečníky
  • LIMITOVANÉ FOTKY – Jan Vojtek a Todd R. Forsgren – 500 000 Kč za 20 % – Online obchod s fotografiemi a uměleckými tisky www.THeditions.cz

Kvalita podnikatelské líhně v ČR a na Slovensku je opravdu taková, jakou jste ji viděli na svých obrazovkách. Změna podnikatelské kultury nastává v naší zemi tempem tání ledovců, trpělivost a dlouhodobý náhled na věc jsou nezbytné.

Hledáte investora? Přemýšlíte o tom, že byste odstartovali svou vlastní společnost? Inspirací vám může být Den D, pořad vysílaný na České televizi. A my jsme požádali jednoho z porotců a zároveň investorů, démonického Michala Poplara Rostocka, aby nám Den D okomentoval a doplnil to, co jste viděli na obrazovce o to, co se stalo mezi tím. Předchozí díly komentářů najdete zde.

 Slečna Adéla v rámci důkladné přípravy své prezentace pracovala nejen na business plánu, ale i na sobě. Kdyby existovala soutěž Miss Dne D, asi by vyhrála. Obecně řečeno, při jednání s investory se vyplatí přijít na jednání konzervativně oblečen, odložit žvýkačky do koše před vstupem do místnosti, dívat se investorům do očí a hlavně, být schopen odpovědět na otázky relevantní k diskusi. Projekt slečny Adély nebyl špatný, ale, jako v mnoha předchozích případech, v nejlepším případě by byl dobrou živností pro její autorku, nikoli firmou, nikoli podnikem, nikoli korporací. Den D je hlavně o podnikatelích a okrajově o živnostnících. Popřáli jsme Adéle štěstí a vrhli se na pana Kryštofa a Romana.

test

Na chvíli jsem se mentálně přesunul na letní zahrádku, s oroseným půllitrem a přáteli u piva. Přeháňku a bouři imitovali oba pánové dostatečně přesvědčivě na to, abych pochopil, že pravděpodobně vyvinuli páté kolo u vozu. To je stejně užitečné stejně jako šesté a sedmé kolo. Je trochu smutné, že podobní lidé nemají větší potřebu dělat některé věci pořádně. Kdyby například byli schopni vyvinout větší a větru odolnější slunečník, produkt by to mohl být opravdu zajímavý.

Pánové Jan a Todd představili zajímavý koncept, vyzkoušený v USA a který se postupně transferuje přes oceán do ČR. Jejích plán je prodávat online cenově dostupná umělecká fota a tisky lidem, kteří chtějí mít na stěně své kanceláře nebo bytu něco jiného než fota a obrazy z IKEA a zároveň si nemohou na stěny nechat věšet drahé umění. Hodně jsme diskutovali otázku ceny. Můj instinkt prodávat dráže byl poražen instinktem zakladatelů a Dany Bérové kteří mne přesvědčili, že levnější je lepší. Budoucnost ukáže, kdo měl pravdu.

Anketa

Komu byste dali vy své peníze? (Můžete vybrat i více projektů)

Našli jste v článku chybu?
8. 4. 2011 12:23
Business Insider (neregistrovaný)

U nekterych clanku ctu na Lupe podrobne cele diskuze. Na rozdil od mnoha vseobecnych serveru na Lupe jsou diskuze obvykle podnetne, k veci, bez urazek a bez prispevku lidi, kteri se v tematu neorientuji.

Ale p. Hejl, to je proste peklo. Kazdou diskuzi jen zneprehledni, jeho prispevky jsou pro mne osobne (patrne nejsem sam) jak obsahem, tak formou iritujici. Jak se jej zbavit...? Kdyby tak diskuze na Lupe mela "Anti-Hejl filtr", ktery by si kazdy mohl (nikoliv musel) aktivovat...

8. 4. 2011 13:07
Abraxis (neregistrovaný)

A tobe slovnik spisovne cestiny a ucebnici gramatiky.