Hlavní navigace

Tuzemským e-shopům se loni dařilo, většina hlásí nárůst obratu

13. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Pro provozovatele internetových obchodů byl loňský rok úspěšný. Růst obratu hlásí nejen velcí hráči, ale i majitelé menších e-shopů.

Vyplývá to z průzkumu, který mezi více než stovkou provozovatelů internetových obchodů provedla konzultační firma Acomware. Podle jejího zjištění se třem čtvrtinám oslovených e-shopů podařilo meziročně zvýšit obrat. Přičemž 30 % z nich hlásí nárůst obratu o více než 30 %.

Anketa potvrdila, že se daří nejen velkým hráčům, ale i obchodníkům, jejichž roční obrat nepřesahuje 10 milionů Kč. Připomeňme, že největší hráč na českém trhu e-komerce, společnost Alza.cz, zaznamenala loni obrat ve výši 9,2 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o pětinu. Další z větších e-shopů CZC.cz si připsal tržby ve výši 1,75 miliardy Kč, o téměř 40 % více než v roce 2012.

Vyhlídky na letošní rok jsou příznivé. Provozovatelé tuzemských e-shopů věří, že se jim podaří překonat loňské výsledky. Přes 80 % firem, které se zúčastnily průzkumu, odhaduje, že jim obrat vzroste minimálně o 5 %, čtvrtina předpokládá růst obratu o více než 30 %.

BRAND24

Za největší hrozbu, která by výsledky hospodaření mohla negativně ovlivnit, označilo více než 40 % provozovatelů zvyšování tlaku na cenu. Letos chtějí nejvíce investovat do zkvalitnění stávající nabídky, online marketingu, zlepšení práce se zákazníky a technologií.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).