Hlavní navigace

Tuzemským e-shopům se loni dařilo, většina hlásí nárůst obratu

Autor: Isifa
Martin Vyleťal

Pro provozovatele internetových obchodů byl loňský rok úspěšný. Růst obratu hlásí nejen velcí hráči, ale i majitelé menších e-shopů.

Vyplývá to z průzkumu, který mezi více než stovkou provozovatelů internetových obchodů provedla konzultační firma Acomware. Podle jejího zjištění se třem čtvrtinám oslovených e-shopů podařilo meziročně zvýšit obrat. Přičemž 30 % z nich hlásí nárůst obratu o více než 30 %.

Anketa potvrdila, že se daří nejen velkým hráčům, ale i obchodníkům, jejichž roční obrat nepřesahuje 10 milionů Kč. Připomeňme, že největší hráč na českém trhu e-komerce, společnost Alza.cz, zaznamenala loni obrat ve výši 9,2 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o pětinu. Další z větších e-shopů CZC.cz si připsal tržby ve výši 1,75 miliardy Kč, o téměř 40 % více než v roce 2012.

Vyhlídky na letošní rok jsou příznivé. Provozovatelé tuzemských e-shopů věří, že se jim podaří překonat loňské výsledky. Přes 80 % firem, které se zúčastnily průzkumu, odhaduje, že jim obrat vzroste minimálně o 5 %, čtvrtina předpokládá růst obratu o více než 30 %.

Za největší hrozbu, která by výsledky hospodaření mohla negativně ovlivnit, označilo více než 40 % provozovatelů zvyšování tlaku na cenu. Letos chtějí nejvíce investovat do zkvalitnění stávající nabídky, online marketingu, zlepšení práce se zákazníky a technologií.

Našli jste v článku chybu?
14. 3. 2014 14:20
OTC (neregistrovaný)

Při pohledu na obrázek společnosti Acomware mám pocit, že by bylo lepší kdyby žádný nikdy neudělali a Lupa zařadila jen textový komentář.

Některé dílky košíku jsou neoznačené a pořadí jednotlivých kategorií není logické (růst-stagnace-neoznačeno-růst-pokles-pokles).

Také optické srovnání velikosti jednotlivých kategorií u obrázků s košíkem je zavádějící a běžný sloupcový graf by byl mnohem lepší.

Nad nečitelností textových popisků se snad ani nemá cenu pozastavovat :-(