Vyplývá to z průzkumu, který mezi více než stovkou provozovatelů internetových obchodů provedla konzultační firma Acomware. Podle jejího zjištění se třem čtvrtinám oslovených e-shopů podařilo meziročně zvýšit obrat. Přičemž 30 % z nich hlásí nárůst obratu o více než 30 %.
Anketa potvrdila, že se daří nejen velkým hráčům, ale i obchodníkům, jejichž roční obrat nepřesahuje 10 milionů Kč. Připomeňme, že největší hráč na českém trhu e-komerce, společnost Alza.cz, zaznamenala loni obrat ve výši 9,2 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o pětinu. Další z větších e-shopů CZC.cz si připsal tržby ve výši 1,75 miliardy Kč, o téměř 40 % více než v roce 2012.
Vyhlídky na letošní rok jsou příznivé. Provozovatelé tuzemských e-shopů věří, že se jim podaří překonat loňské výsledky. Přes 80 % firem, které se zúčastnily průzkumu, odhaduje, že jim obrat vzroste minimálně o 5 %, čtvrtina předpokládá růst obratu o více než 30 %.
Za největší hrozbu, která by výsledky hospodaření mohla negativně ovlivnit, označilo více než 40 % provozovatelů zvyšování tlaku na cenu. Letos chtějí nejvíce investovat do zkvalitnění stávající nabídky, online marketingu, zlepšení práce se zákazníky a technologií.