Hlavní navigace

Tvůrcům Angry Birds klesl zisk, mobilní aplikace ale čeká miliardová budoucnost

30. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Mobilní byznys táhnou hry, ale svou pozici na špici si dlouho neudrží. Podle investiční banky Digi-Capital by do roku 2017 měly už víc než polovinu držet užitečnější aplikace.

Finské firmě Rovio, která stojí za populárními Angry Birds, klesl loni čistý zisk skoro na polovinu. Podle výroční zprávy vydělala dobrodružství naštvaných ptáků „jen“ 37 milionů dolarů. Mohou za to hlavně investice do videodistribuce a expanze do nových oblastí byznysu. 

Trh aplikací se ale pomalu začíná měnit. Momentálně převládají hry, ale už dnes vidíme nástup nových služeb především z oblasti aplikací jako služeb a můžeme se jen těšit, co se objeví v brzké době, tvrdí Tim Merel, šéf Digi-Capital. Přispívá tomu i příklon k takzvanému internetu věcí. Každopádně pořád platí, že aplikace musí být provázány s infrastrukturou, tvrdí i šéf tuzemského Cisca Jiří Devát.

Podle Merela ale do roku 2017 mají mobilní aplikace vydělat 70 miliard dolarů. Zatím nejefektivnějším byznys modelem je dát aplikaci zadarmo a následně inkasovat platby v jejím rámci. To funguje většinou u her, kde prodeje vylepšení tvoří až devadesát procent příjmů z aplikace.

BRAND24

Celá scéna navázaná na mobilní přístroje roste extrémně rychle. Jen v zemích Evropské unie se podle studie agentury Gigaom pro EU vývojem aplikací živí milion lidí a necelé dva miliony expertů se starají o související služby a mobilní marketing. Do pěti let se má množství pracovních míst skoro ztrojnásobit.

S tím i násobně rostou investice, které do mobilních aplikací tečou. Za posledních dvanáct měsíců se počítadlo zastavilo na deseti miliardách dolarů. V podobných řádech se pohybují velké akvizice. Fúze a akvizice v mobilním světě daly za poslední rok dohromady 35 miliard, a to se nepočítá prodej WhatsAppu. Jen od začátku letošního roku se na trhu protočilo 7 miliard, tedy dvakrát víc než loni. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).