Twisto: Počet mobilních nákupů se letos může zdvojnásobit

Jak se pohnulo tuzemské internetové obchodování, bude i letos zjišťovat akce Český košík, zaměřující se na hodnocení největších e-shopů.

Loňský ročník upozorňoval na nutnost uživatelského testování a především na to, že 75 procent testovaných e-shopů nemá mobilní verzi. Ta už se letos ukazuje jako zásadní. "Letos se zaměříme na nákupy přes mobilní telefon. Dle našich dat i analýz partnerů by mělo mobilní nakupování v letošním roce růst až dvojnásobně,“ vysvětluje Lukáš Hurych z Twista. 

Stejně jako loni budou pořadatelé hodnotit sto dvacet největších tuzemských e-shopů. "M-commerce roste každý rok o 100 % a nezdá se, že by se růst zastavil. V USA už e-commerce weby mají více návštěvníků z mobilu než z desktopu a přesně tam také míříme a zanedlouho tam budeme,“ tvrdí Tomáš Braverman z Heureky.

MIF16

Nakupování prostřednictvím tabletů a mobilních telefonů je dalším trendem, který se do světa elektronické komerce dostává ze zahraničí. "Trendy a analýzy mluví jednoznačně, mobilní návštěvnost roste a je důležité se na ni zaměřit. Stačí, když se majitelé e-shopů sami podívají na meziroční růst. Otázkou ale zůstává, zda se návštěvníci chodí na mobilu jen dívat a poté nakupují na pc, proč tomu tak je, nebo zda na mobilu budou také více nakupovat,“ komentuje situaci na trhu UX designér Jan Kvasnička.

Svou vizi budoucnosti přinesl i další z porotců ankety Ondřej Raška z Mitonu. "Plno uživatelů přeskočí desktop a smarphone bude jejich první počítač. Mobilní web není menší desktopový ani responzivní. Dobré příklady bych hledal v Číně, Japonsku. Mobilní web je vlastní platforma, jiné použití, v jiný čas, jiným způsobem s jinými možnostmi.“ 

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »