Twitter míří na burzu a oznámil to stylově: tweetem

Dlouho očekávaný krok se stal realitou: Twitter na svém profilu oznámil, že se chystá vydat svou první veřejnou nabídku akcií.

Twitter svůj vstup na burzu oznámil v noci na dnešek našeho času ve stručném tweetu o 135 znacích:

Kromě toho, že americké Securities and Exchange Commission podal formulář S-1 s informacemi k první veřejné nabídne akcií a prohlášení, že tento tweet „není nabídkou na prodej akcií“, v něm žádné další informace nesdělil. 

A informační embargo ještě nějakou dobu potrvá. Firma totiž využila amerického federálního zákona Jumpstart Our Business Startups Act (JOBS Act) z roku 2012, který americkým firmám s obratem pod 1 miliardu USD dovoluje první nabídku akcií (IPO) podat v důvěrném režimu a zároveň zmírňuje některé podmínky, které musí splnit.

Na odhalení podrobností o hospodaření Twitteru a o jeho plánech, jak chce svým budoucím akcionářům vydělávat peníze, si tak budeme muset ještě počkat (zveřejnit data o svém fungování musí firma podle zákona až 21 dnů před tím, než vyrazí na „investor roadshow“, při níž bude přesvědčovat potenciální investory).

Content

Hodnotu firmy, která má podle svých statistik asi 200 milionů uživatelů, analytici odhadují na přibližně 10 miliard dolarů. Jde o zlomek hodnoty Facebooku, který na burzu vstoupil v loňském roce s ohodnocením cca 100 miliard USD. Připomeňme, že po počátečním strmém propadu se cena jeho akcií letos vyšplhala nad 38 USD z prvotní nabídky a nedávno dosáhla rekordu při ceně 45 USD za akcii.

Podle britského Guardianu byl nakonec Twitter ke vstupu na burzu vlastně donucen, protože zákon JOBS Act firmám s více než 2000 investory vydání akcií přímo nařizuje. A to je hranice, kterou Twitter podle deníku mohl překonat. Poradcem Twitteru při IPO má být podle Wall Street Journalu firma Goldman Sachs.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »