Hlavní navigace

Twitter po neúspěchu #music pokukuje po SoundCloudu

Jan Beránek

Krátká videa a hudba – to má být cesta k dalšímu rozšiřování impéria sociální sítě. Twitter je sice mezi muzikanty populární, ale s muzikou se mu zatím moc nedařilo.

Uživatelé přibývají pomaleji, než si burza a investoři žádají, a tak Twitter musí hledat nové cesty, jak rozšířit svůj záběr. Po soukromých zprávách a proměny Vine v „YouTube“ krátkých videí by mohl podle zdrojů serveru Re/Code přijít nákup evropského startupu SoundCloud

Ten už je dnes přezdíván „YouTube pro audio“ a loni na podzim firma, která prošla berlínským Rocket Internetem, hlásila čtvrt miliardy uživatelů, kteří si mohou zdarma brouzdat nahrávkami známých i neznámých umělců.

Pokud k obchodu dojde (obě strany totiž jednání popírají), měl by si šéf sociální sítě Dick Costolo připravit peněženku. SoundCloud je totiž momentálně ohodnocen na 700 milionů dolarů. 

Zatím největším nákupem Twitteru byla loňská akvizice společnosti MoPub za 300 milionů dolarů. To ale bylo v rámci posilování před vstupem na burzu. Díky SoundCloudu by mohla sociální síť rozšířit záběr i mimo svůj hlavní byznys podobně, jako se to povedlo Facebooku s Instagramem

UX17

SoundCloud má dnes víc než 250 milionů uživatelů, tedy podobně jako Twitter. Nemá ale tak rozjetý reklamní systém. A propojení umělců na Twitteru s jejich nahrávkami opentlenými reklamou na SoundCloudu by mohlo dávat smysl. Zvlášť potom, co Twitter v březnu pohřbil svůj vlastní pokus o hudební přehrávač.

Otázkou ale zůstává, jestli by se Twitter neměl soustředit spíš na svou klíčovou službu. Situace se totiž otočila a doby, kdy třeba i Facebook od Twitteru opisoval, jsou pryč. Nové profilové stránky uživatelů už totiž svědčí o opaku. 

Našli jste v článku chybu?